کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

برنج پودینا یک غذای خوشمزه ، سالم و معطر هندی است که با برنج ، برگ نعناع و ادویه جات درست می شود. 'Pudina' یک کلمه هندی به معنی "برگ های نعناع" است ، که یک گیاه معطر است که به طور گسترده در غذاهای هندی برای تهیه چتنی ، کاری ، بریانی ، پولائو و بسیاری از غذاهای برنج استفاده می شود. در این پست به دنبال دستور العمل های آسان من ، برنج پودینا فوق العاده معطر و سالم درست کنید.

 

این برنج نعنایی به سبک هند جنوبی همیشه به دلیل سادگی ، طعم و رایحه خوشبو کننده برنده است. هر دو این دستورالعمل ها یک روش عالی برای استفاده از هر برگ تازه نعنا است که در یخچال خود باقی مانده است.

از آنجا که برگهای نعناع ستاره این دستور تهیه برنج پودیناست ، من از هیچ نوع سبزیجات دیگری استفاده نکرده ام. اما اگر ترجیح می دهید ، می توانید مقداری سبزیجات مخلوط مانند سیب زمینی ، نخود فرنگی ، هویج و لوبیا اضافه کنید. توجه داشته باشید که با افزودن سبزیجات ، طعم و مزه تغییر می کند.

تبلیغات

 

این را می توانید با هر کاری ، ماست ساده ، رایتا یا کاری ساده سرو کنید. هر دو نوع کاری گیاهی و غیر گیاهی به خوبی انجام می شود. برنج پودینا را می توان به مدرسه یا محل کار نیز برد. 

در اینجا غذاهای خوشمزه ای آورده شده است که با این برنج نعناعی مطابقت دارد.
 

برنج پودینا را می توان به 2 روش تهیه کرد. روش اول دستور یک گلدان است که در آن برگ های نعناع خرد شده ، برگ گشنیز ، فلفل قرمز و پیاز را تفت می دهند و سپس برنج را با آن می پزند.

روش دوم مشابه برنج لیمویی هند جنوبی است و ما این را برنج لیمو پودینا می نامیم. نمی توانم به شما بگویم که این طعم چقدر خوشمزه ، بی نظیر و شگفت انگیز است! با این روش شما اساساً برنج ساده را می پزید و سپس آن را شبیه برنج لیمویی معتدل می کنید اما برگ نعناع را به تادکا اضافه کرده اید.

تغییراتی که می توانید ایجاد کنید

این تغییرات برای اولین دستور العمل (یک قابلمه) است

  • من از نارگیل استفاده کردم ، شما می توانید پیاز را جایگزین کنید. هر دو برنج پودینا خوب ، با طعم های مختلف ارائه می دهند.
  • حتی می توانید سبزیجاتی مانند سیب زمینی ، نخود فرنگی ، قارچ یا ذرت کودک را نیز هنگام سرخ کردن رب اضافه کنید تا مواد مغذی را افزایش دهد.
  • هنگام سرخ کردن ادویه ها می توانید یک مشت آجیل بادام هندی را به قابلمه اضافه کنید.
  •  

    دستور العمل - 1 آماده سازی

    1. سیر زنجبیل ، پودینا ، فلفل قرمز ، برگ گشنیز ، پیاز یا نارگیل را به ظرف مخلوط کن اضافه کنید و تا حد ممکن رب خوب درست کنید.

    2. روغن را در قابلمه یا اجاق گاز ریخته و آن را گرم کنید. ادویه های خشک را تفت دهید تا شروع به جوشیدن کنند. حتی می توانید در این مرحله آجیل اضافه کنید یا سرخ کنید و برای تزئین کنار بگذارید.

    3. رب را اضافه کنید و بسته به نوع ظرف خود برای 2 تا 4 دقیقه سرخ کنید. این کار برای نشان دادن عطر و طعم مخلوط انجام می شود. نسوزید ، خوب هم بزنید ، خیلی زود می چسبد. اگر از سبزیجات مخلوط استفاده می کنید ، می توانید اکنون آنها را اضافه کرده و به مدت 2 دقیقه تفت دهید.

    تبلیغات

     

    طرز تهیه برنج پودینا

    4. آب بریزید و نمک را هم بزنید. آن را به جوش بیاورید.

    5. برنج شسته و خیس خورده را اضافه کنید. هم بزنید و بپزید تا آب تقریباً بخار شود.

    6. وقتی آب خیلی کمی باقی مانده درب ظرف را ببندید. شعله را کم کنید. فقط 5 دقیقه آن را بپزید و خاموش کنید. در صورت استفاده از برنج باسماتی اجازه ندهید که اجاق گاز سوت بزند. اگر از برنج معمولی استفاده می کنید ، اجازه دهید یک بار سوت بزند.

     

    7. در آخر وقتی فشار کم شد درب ظرف را باز کنید. یک لایه نعناع و نارگیل از بالا قابل مشاهده است ، می توانید آب لیمو بپاشید و برنج را به آرامی کرک کنید.

     

    نکات حرفه ای
    • نمک و سرکه را می توان روی برگ های نعناع پاشید و قبل از تمیز کردن به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید. این امر به خلاص شدن از شر مانده سموم دفع آفات در برگها کمک می کند.
    • برای رد شدن از ترکیب برگها در مخلوط کن ، سعی کنید آنها را تا حد ممکن ریز خرد کنید.
    برنج لیمو پودینا - دستور 2

    دستور تهیه برنج لیمو پودینا  - یکی از ساده ترین و خوش طعم ترین برنج هایی است که می توان برای جعبه ناهار یا یک وعده غذایی سریع تهیه کرد. این یکی از موارد دلخواه ماست  معمولی ترجیح داده می شود . بدون هیچ طرفی قابل سرو است.

    عناصر

    • 1 فنجان برنج نپخته
    • در صورت نیاز روغن
    • 1 فنجان برگ پودینا یا برگ نعناع (کاملا بسته بندی شده)
    • 1 شاخه برگ کاری
    • sp قاشق چایخوری خردل
    • ¾ قاشق غذاخوری چانا دال (اختیاری)
    • ½ تا ¾ قاشق غذاخوری urad dal (اختیاری)
    • 2 قاشق غذاخوری بادام زمینی یا بادام هندی
    • پودر زردچوبه کمی
    • آب لیمو در صورت نیاز (همان مقدار که برای برنج لیمو استفاده می کنیم)
    • 1 عدد فلفل قرمز خرد شده
    • 2 عدد فلفل دلمه ای سبز (برای کودکان استفاده نکنید یا از آنها استفاده کنید 1)
    • روغن زیتون (اختیاری)
    • ½ به ¾ قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده (اختیاری)

    دستورالعمل ها

  • ابتدا برگ های نعناع را بکشید ، آنها را به یک گلدان بزرگ پر از آب اضافه کنید. آنها را در آب بیشتری بشویید. آنها را در آبکش خالی کنید.
  • حداقل 15 تا 20 دقیقه برنج را خیس کنید.
  • آن را بپزید و کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود. می توانید برنج را در اجاق برقی ، زودپز یا قابلمه بپزید. برنج باید دانه ای باشد و نرم و نرم نباشد.
  • در حالی که برنج پخته شد ، برگ های نعناع را به یک ظرف کوچک مخلوط کن اضافه کنید. بدون افزودن آب کمی درشت مخلوط کنید. این را کنار بگذارید.
  • برای تهیه برنج پودینا ، روغن را در تابه گرم کنید. بعد بادام زمینی ، چانا دال و اوراد دال را اضافه کنید که کمی طلایی شوند ، خردل و چیلی قرمز اضافه کنید. حرارت را کم کنید. هنگام پاشیدن خردل ، برگ های کاری ، زنجبیل ، فلفل قرمز را اضافه کنید.
  • زنجبیل ممکن است بسوزد ، سریع باشید. پودینا را اضافه کنید. 1 دقیقه تفت دهید. اجاق گاز را خاموش کنید.
  • زردچوبه را به ماهیتابه اضافه کنید و این را به برنج خنک شده اضافه کنید. در آخر نمک بپاشید و لیمو را روی تمام برنج فشار دهید. خوب مخلوط کنید. من همچنین دوست دارم قبل از مخلوط شدن برنج مقداری روغن زیتون بکر اضافه کنم.
  • برنج نعناع لیمو آماده است.
  •  



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۷ ] [ احد احدی ]

    دستور پخت کیچدی که با برنج ، دانه معطر و ادویه جات تهیه می شود یک وعده غذایی ساده ، سالم و دلچسب هندی است. این دال خیچدی خوشمزه بسته بندی شده در پروتئین ، بسیار راحت و خوش طعم است که دوست دارید آن را دوست داشته باشید. زیر 30 دقیقه ساخته می شود ، یک ظرف قابلمه آسان است و فقط به منگنه های شربت خانه نیاز دارد. خیچدی را می توان در یک قابلمه معمولی ، زودپز برقی یا هر نوع زودپز درست کرد ، چه اجاق گاز ، چه قابلمه فوری. این پست تمام جزئیات را پوشش می دهد.

     

    هر ملتی غذای راحت مخصوص به خود را دارد که جمعیت بیشتری آن را به خاطر فواید سلامتی یا به راحتی تهیه آن دوست دارند. خیچدی محبوب ترین غذای راحتی برای هندی ها است. بیشتر به دلیل گیاه خواری ، سیری ، ارزان و مهمتر از همه مواد مغذی لازم در یک وعده غذایی را تأمین می کند.

    خیچدی چیست

    کیچدی یک غذای سالم هندی است که با برنج و عدس مونو درست می شود. بسته به ترجیحات ، از مواد مختلف دیگری مانند گی (کره شفاف) ، دانه های زیره ، زنجبیل و آسفوتیدا به صورت اختیاری استفاده می شود.

    تبلیغات

     

    این غذای ساده و فروتن اولین غذای نوزادان و افرادی است که از بیماری بهبود می یابند. بنابراین بیشتر مردم به دلیل طعم بی مزه آن را به عنوان غذایی برای نوزادان و بیماران معرفی می کنند.

    اما خیچدی خوش ساخت جدا از مفید بودن ، بسیار خوشمزه و خوش طعم است. به عنوان بخشی از رژیم غذایی سالم می تواند به طور منظم توسط افراد عادی مصرف شود.

    نام غذا ، 'kichich' از اصطلاح سانسکریت "khicca" به معنی یک ظرف برنج و حبوبات گرفته شده است. این با نام های مختلفی از جمله - خیچری ، کیچوری یا کیچادی شناخته می شود. Moong dal متداول ترین عدسی است که استفاده می شود ، که نسخه خرد شده و پوسته ای گرام سبز یا همان ماش لوبیا است.

    طبق آیورودا ، موونگ دال طبیعت تریدوشیک است و می تواند تمام 3 دوشای بدن - واتا ، پیتا و کاپا را متعادل کند. معنی این عدس یک غذای فوق العاده است که با سم زدایی طبیعی کل سیستم می تواند هر نوع اختلال در بدن را متعادل کند.

    بنابراین kichchdi یک ماده اصلی در رژیم غذایی Ayurvedic و Yogic است. مصرف آن به افرادی که دارای سیستم گوارشی کند هستند بسیار توصیه می شود زیرا این امر به پاکسازی کل سیستم کمک می کند.

    درباره این دستور العمل

    از این رو هیچچی غذای محلی ندارد و به طرق مختلفی درست می شود. ساده ترین راه تهیه دال خیچدی این است که فقط برنج و منگ دال را با نمک به یک بافت نرم بپزید. سپس روی آن را با گلدان پر کنید و گرم سرو کنید. اما به نظر می رسد خیلی ملایم است.

    با استفاده از این دستور العمل ، غذای اساسی تغییر شکل می یابد. بنابراین ملایم نخواهد بود بلکه در عوض خوش طعم و خوش طعم است. این غذایی سبک و به راحتی قابل هضم است که تمام خانواده از جمله کودکان نوپا می توانند از آن لذت ببرند. اگر در خانه کودک نوپا یا کودک خردسالی دارید ، منهای چیلی موجود در دستور غذا را تهیه کنید و یک غذای فر تند مانند ترشی یا دودی برای بزرگسالان درست کنید.

    دستور العمل به اشتراک گذاشته شده در اینجا یک دستورالعمل عمومی است که برای همه مناسب است. بر اساس ترجیحات خود ، می توانید به راحتی و با توجه به بخش نکات من در زیر ، مواد تشکیل دهنده دستور را به علاوه یا منهای آنها اضافه کنید. من آن را اغلب برای ناهار یا شام درست می کنم

    برای تهیه دستورالعمل من همانطور که هست فقط به هر نوع برنج ، مونگ دال ، ادویه های اساسی از جمله زنجبیل تازه و قارچ یا روغن نیاز دارید.

     

    چگونه کیچدی درست کنیم (عکس های گام به گام)

    1. ما معمولاً برشته را روی شعله کم تا متوسط ​​خشک می کنیم تا کمی طلایی شود. آن را خنک کرده و در ظرف نگهداری کنید. هر زمان که لازم بود دال را بشویید و استفاده کنید. این کمک می کند تا خیچدی معطرتر شود. این یک مرحله اختیاری است که اگر وقت کافی داشته باشید می توانید آن را دنبال کنید.

    2. ½ فنجان برنج و ½ فنجان مونگ دال را به صورت جداگانه یا با هم بشویید. آنها را خیس کنید تا پیاز و گوجه خرد شود. در اینجا مواد تشکیل دهنده مورد نیاز شما وجود دارد:

    • ¼ فنجان پیاز - ریز خرد شده (1 پیاز کوچک)
    • ½ فنجان گوجه فرنگی - ریز خرد شده (1 گوجه فرنگی متوسط). ما ترجیح می دهیم مرطوب یا خالص شویم
    • 1 عدد فلفل قرمز خرد شده یا شکاف دار (اختیاری)
    • ¾ تا 1 قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده (1 اینچ پوست کنده)
    • همچنین می توانید 1 ½ فنجان سبزیجات خرد شده مانند هویج ، سیب زمینی ، نخود فرنگی و لوبیا اضافه کنید. اینها را کنار بگذارید.

    3. یک زودپز را با 1 تا 2 قاشق غذاخوری گیوه گرم کنید. اگر وگان هستید ، پس گیاه گیاهی را جایگزین روغن کنید.

    4. هنگامی که ghee ذوب شد ، شعله را تنظیم کنید تا کم شود. ¾ قاشق چای خوری دانه زیره (ژیرا) و 1 برگ بو (اختیاری) اضافه کنید. به مدت 30 تا 40 ثانیه تفت دهید تا معطر شود. سپس 1 پیمانه هینگ اضافه کنید.

    5. بعد ¾ به 1 قاشق چایخوری زنجبیل اضافه کنید و بدون اینکه بسوزد یک دقیقه تفت دهید.

    6. 1 پیاز کوچک خرد شده و 1 عدد چیلی سبز (اختیاری) اضافه کنید. خوب تفت دهید تا پیازها طلایی شوند. اگر برای بچه ها درست می کنید از چیلی رد شوید.

     

    7. سپس 1 گوجه فرنگی خرد شده متوسط ​​، oon قاشق چای خوری زردچوبه و ½ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. همچنین می توانید. قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز (اختیاری) را برای گرما اضافه کنید.

    8. تفت دهید تا گوجه فرنگی له شود. در صورت استفاده از سبزیجات ، آنها را در اینجا اضافه کرده و به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید. من هیچ گونه سبزیجات ندارم بنابراین اضافه نکرده ام.

    9. داال را کاملاً آبکش کرده و اینجا اضافه کنید. به مدت 3 تا 4 دقیقه تفت دهید تا عطر و بوی دال خارج شود. اگر از تفت داده شده استفاده می کنید ، از سرخ کردن صرف نظر کنید.

    تبلیغات

     

    10. سپس آب را از برنج تخلیه کرده و در اینجا اضافه کنید.

    11. 4 فنجان آب بریزید. برای فرنی مانند قوام ، 4 فنجان اضافه کنید. من از 4 فنجان استفاده کردم. اگر فقط یک بافت نرم و خالص می خواهید ، 3 فنجان اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و آب را بچشید. باید کمی شور باشد. در صورت نیاز موارد بیشتری اضافه کنید. خوب هم بزنید تا هر غذایی که در پایین آن بچسبد آزاد شود.

    پخت و پز تحت فشار

    12. زودپز را بپوشانید. روی شعله متوسط ​​من 4 سوت را فشار دادم تا قوام سوپ بدست آورم. برای به دست آوردن سازگاری دانه ای ، 2 سوت کافی است.

    13. منتظر بمانید تا فشار به طور طبیعی آزاد شود. درب ظرف را باز کنید و خوب هم بزنید. تست را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. اگر قوام ترش را بیشتر دوست دارید ، نصف فنجان آب را در قابلمه جداگانه بجوشانید و آن را در اینجا بریزید. آن را خوب مخلوط کنید و بگذارید تا جوش بخورد.

    به یک کاسه سرو منتقل کرده و یک قاشق چایخوری قهوه اضافه کنید. کیچدی را با ترشی ، پاپاد و لاسی سرو کنید.

    تبلیغات

     

    چه چیزی را باید با kichchdi خدمت کرد

    خیچدی بهتر است گرم و با یک قاشق غذاخوری سرو شود. خوب اکثر مردم آن را با پاپاد ، ترشی و کشک (ماست هندی) در کنار آن می خورند. اگر شما هرگز در رستوران بشقاب خیچدی سفارش دهید ، این 4 موردی است که با خیچدی دریافت می کنید - گیاهی ، پاپاد ، ترشی و کشک. بعضی جاها آن را با لسی سرو می کنند.

    اما اگر به دنبال رژیم آیورودا خیچدی می خورید ، آن را با ماست سرو نکنید زیرا عدس و ماست ترکیبی ناسازگار است. این ترکیب بهتر است توسط افرادی که بهبود می یابند از بیماری اجتناب شود.

    پخت دال خیچدی در قابلمه / تابه

    برای پخت عدس در قابلمه یا ظرف ، عدس را حداقل 30 تا 40 دقیقه در آب داغ بشویید و خیس کنید. با پخت سریعتر عدس خیس خورده ، این باعث صرفه جویی در وقت و انرژی می شود. می توانید برنج و عدس را با هم خیس کنید. بعداً آب را تخلیه کنید.

    طبق روشی که برای روش زودپز ذکر شد ، دستورالعمل را دنبال کنید تا زمانی که برنج و عدس را به ظرف اضافه کنید. عدس خیس شده بو داده نمی شود ، بنابراین از آن مرحله صرف نظر کنید و 4 لیوان آب بریزید.

    روی حرارت متوسط ​​بدون پوشش یا تا حدی پوشانده بپزید تا کف آن سرریز نشود. همانطور که دال خیچدی می پزد ، به بررسی خود ادامه دهید و در صورت لزوم ، آب گرم اضافه کنید. از استفاده از آب سرد خودداری کنید زیرا قابلمه خنک می شود و مدت زمان پخت آن بیشتر است.

    وقتی عدس و برنج نرم شد ، آن را با له یا ملاقه کمی له کنید تا قوام ضخیم تری مانند فشار خیچدی پخته شده بدست آورید. معمولاً عدس پخته شده در گلدان بافتی یکسان با فشار پخته نخواهد داشت بنابراین این مرحله باعث می شود که خیچدی شما ضخیم تر و خوب شود.

    گلدان فوری خیچدی

    من همانطور که در پایین در کارت دستورالعمل ذکر شده است ، برای همه خانواده در یک گلدان فوری کیچدی درست می کنم. بعضی اوقات فقط یک یا 2 نفر از ما می خواهیم آن را داشته باشیم ، سپس من آن را به روش گلدان به روش گلدان درست می کنم. به این ترتیب دیگ بزرگ نیازی به تمیز کردن نیست.

    برای این روش ، من برنج و دال را در یک گلدان کوچک که در IP قرار دارد شستشو می دهم. من معتدل را در یک ظرف کوچک انجام می دهم و سپس مواد را به یک قابلمه منتقل می کنم. سبزیجات را مانند هویج ، نخود و لوبیا مستقیماً به گلدان اضافه کنید. آب و فشار را به مدت 8 دقیقه بریزید.

    من همچنین یک کاسه آب درون گلدان قرار می دهم ، بنابراین از آن استفاده می کنم تا همزیست شود. می توانید دستورالعمل های دقیق روش اول را در کارت دستورالعمل زیر پیدا کنید.

    عناصر

    این بخش به شما کمک می کند در صورت تهیه دال خیچدی برای فواید سلامتی ، بهترین نوع مواد مناسب خود را انتخاب کنید. یک کیچدی آیورودا پایه فقط با برنج ، دون کوهی ، زیره ، زردچوبه ، زنجبیل ، نمک و غنچه گاو خالص تهیه می شود. موادی مانند فلفل یا سایر ادویه جات و سبزیجات بصورت اختیاری بر اساس نوع بدن استفاده می شوند.

    گیوه همچنین به عنوان کره شفاف شناخته می شود ، یکی از مواد اصلی در یک گیاه کیچدی است. گفته می شود که گیوه به هضم غذا کمک می کند و باعث افزایش اوجا ، یعنی انرژی زندگی می شود. گفته می شود که این ماده درمانی است و به طور مساوی بدن و ذهن را متعادل می کند. بنابراین kichchdi همیشه با ghee ساخته می شود. اما اگر تحت رژیم هستید ، به سادگی از هر روغن گیاهی دلخواه خود استفاده کنید.

    مونگ دال عدس استانداردی است که برای تهیه خیچدی استفاده می شود. این عدس های زرد خرد شده و پوست دار است که از لوبیای کاملاً سبز درست شده است. همانطور که قبلاً گفتم ، اینها برای ایجاد تعادل در هر نوع اختلال در بدن بسیار مناسب هستند. اما می توانید این کار را با هر نوع عدس مانند نخود کبوتر خرد شده (تور دال) ، ماسور دال (عدس قرمز) یا حتی با ماش کامل خیسانده تهیه کنید.

    ادویه جات: معمولاً زیره تنها ادویه ای است که در خیچدی پایه استفاده می شود. بسته به ساختار بدن ، موادی مانند زنجبیل تازه ، فلفل سیاه و زردچوبه پیشنهاد می شود. برای این دستور من پیشنهاد نمی کنم که ادویه های ذکر شده در دستور غذا را کنار بگذارید ، مگر اینکه محدودیت رژیم داشته باشید.

    بدون اینها ، خیچدی خوش طعم نخواهد بود. همچنین می توانید از برگ بو ، دارچین ، میخک و هل استفاده کنید زیرا همه اینها خیچدی را طعم دار می کنند.

    هینگ در انگلیسی به asafoetida معروف است. این ماده به عنوان یک ادویه قدرتمند در نظر گرفته می شود که برای رفع رکود ، نفخ و سموم در بدن استفاده می شود. بنابراین در خیچدی استفاده می شود زیرا به هضم غذا کمک می کند. اگر رژیم بدون گلوتن دارید ، به دنبال هینگ بدون گلوتن باشید یا آن را کاملاً کنار بگذارید. فقط همانطور که گفته شد استفاده کنید. این یک محرک است بنابراین زیاد استفاده نکنید.

    برنج متداول ترین دانه ای است که برای تهیه دال خیچدی استفاده می شود. اما ما همچنین آن را با غلات دیگری مانند ارزن ، کینوا ، جو دوسر ، گندم شکسته و حتی با بلغور درست می کنیم. برای گزینه سالم ، از برنج تصفیه شده یا صیقل داده شده استفاده نمی شود. بنابراین می توانید از برنج قهوه ای ، پوند پوند دستی یا هر نوع برنج کمتر فرآوری شده دیگری نیز استفاده کنید.

    سبزیجات: من این کار را فقط با یک پیاز کوچک ، گوجه فرنگی و هویج درست می کنم زیرا تهیه سبزیجات دیگر کمی زمان می برد. با این وجود می توانید سبزیجات مورد علاقه خود مانند نخود فرنگی ، لوبیا و سیب زمینی را نیز اضافه کنید. همه چیز در مورد عطر و طعم سبزیجات مورد علاقه شماست. از افزودن سبزیجاتی که دوست ندارید خودداری کنید. همچنین توجه داشته باشید که سبزیجات گیاهی در خیچدی نرم و لطیف خواهند بود.

    اسفناج: می توانید اسفناج را نیز به دال خیچدی اضافه کنید. ترجیح نمی دهم سبزیجاتم را بیش از حد بپزم بنابراین اسفناج ریز خرد شده را جداگانه در تابه تفت می دهم تا کاملا پژمرده شود. آنها را به خیچدی داغ اضافه کنید. فقط برای چند دقیقه بپزید تا برگها خوب مخلوط شوند.

    تغییرات

    ماسالا خیچدی طعم دارتر و تندتر است. ¾ قاشق چایخوری garam masala به همراه زردچوبه و oon قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز اضافه کنید.

    برای تهیه ماسالا خیچدی سبزیجات ، 1 ½ فنجان سبزیجات مخلوط ، oon قاشق چای خوری ماسالای گارام و ادویه کامل مانند 1 برگ بو ، 2 هل ، دارچین 1 اینچ و 2 حبه اضافه کنید.

    Palak Khichdi - از حدود 1 تا 2 فنجان اسفناج کودک خرد شده یا اسفناج هندی استفاده کنید. 2 راه برای استفاده وجود دارد. روش اول افزودن آن به ظرف قبل از تفت دادن دل و برنج است.

    روش دوم: اخیراً من آن را با تفت دادن اسفناج جداگانه و سپس افزودن آن به خیچدی پخته شده درست می کردم. من فقط 2 دقیقه بعد از افزودن اسفناج ، خیچدی را می پزم.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۷ ] [ احد احدی ]

     شود. این چیزی نیست جز یک گیاه گلدان برنج ساده گیاهی که بدون هیچ گونه گوشت و سبزیجات تهیه شده است. در هند جنوبی با نام برنج کوسکا یا بریانی ساده نیز شناخته می شود ، این یک غذای بسیار خوش طعم و تند است که می توان آن را به راحتی تهیه کرد. یکی از غذاهای دوست داشتنی در هند است و انواع مختلفی از بریانی درست می شود.

     

     

     

    در حالی که بسیاری از مردم می گویند یک غذای بدون گوشت بریانی نیست و بسیاری دیگر می گویند غذایی که کاملاً طبخ نشده باشد ، بریانی نیست. با این حال حقیقت این است که هیچ راهی برای ساختن آن وجود ندارد. اما بله گفته می شود که یک بریانی معتبر دارای گوشت است و همیشه طبخ شده است.

    بنابراین این برنج بریانی نسخه جعلی از بریانی معتبر است زیرا هیچ گوشتی ندارد و کاملاً طبخ نمی شود. در مناطق جنوبی هند ، این یک غذای است که در رستوران های ارزان قیمت و مقیاس متوسط ​​بسیار محبوب است. به آن کوسکا یا بریانی ساده نیز گفته می شود.

    تبلیغات

     

    این به سادگی با طعم و مزه بسته بندی شده است و می توان آن را بدون هیچ گونه جانبی مصرف کرد. اما در رستوران ها معمولاً آن را با یک آبگوشت معروف به سالنا سرو می کنند. بسیاری از افراد نیز این را با کورما یا حتی با رایتا می خورند.

    گیاهخواران با یک سمت گیاهخواری غذا می خورند و دوستداران گوشت آن را با سالنا مرغ یا کرمای مرغ یا هر نوع سس گوشت سرو می کنند.

    برای تهیه برنج بریانی ، از همه مواد ضروری بریانی مانند برنج با کیفیت عالی ، ادویه کامل ، برگ نعناع ، برگ گشنیز ، پیاز و ماست استفاده می شود. گوجه فرنگی یکی از مواد غیرمعمول است که بیشتر در اینجا استفاده می شود زیرا طعم غذا بدون آن طعم ملایم است.

    از آنجا که کار خرد کردن یا اختلاط زیادی وجود ندارد ، تهیه این دستور بسیار سریع است. می توانید این برنج بریانی را در قابلمه معمولی ، اجاق گاز تحت فشار اجاق گاز یا در قابلمه فوری درست کنید.

     

    طرز تهیه برنج بریانی

    1. برنج را حدود 20 تا 30 دقیقه بشویید و خیس کنید. در همین حین پیاز و گوجه فرنگی را آماده کنید. بعد از 30 دقیقه برنج را کاملاً در آبکش خالی کنید. این را کنار بگذارید.

    2. روغن را در قابلمه یا زودپز گرم کنید. برگ بو ، انیسون ستاره ای ، هل ، میخک ، دارچین ، شاهی و گرز اضافه کنید. تفت دهید تا شاهی جیرا پاشیده شود.

    3. پیازهای 3/4 فنجانی تکه شده را اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شود.

    4. 1 قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خوبی بگیرد.

    5. اطمینان حاصل کنید که بوی خام سیر از بین می رود.

    6. گوجه فرنگی و ماست را اضافه کنید. هم بزنید تا از سوختن جلوگیری شود.

    تبلیغات

     

    7. 1/2 تا 3/4 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز ، کمی زردچوبه ، مشتی نعناع ، گشنیز ، نمک و 1 قاشق چایخوری پودر ماسالای بریانی اضافه کنید (اختیاری). برای برنج kuska ، بیشتر افراد از پودر ماسالای biryani استفاده نمی کنند.

    8- آنقدر بپزید تا گوجه فرنگی له شود و روغن شروع به جدا شدن کند.

    9. 3 1/2 فنجان آب اضافه کنید. آن را بجوشانید.

    تبلیغات

     

    10. برنج آبکش شده را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

    11. روی شعله متوسط ​​بپزید تا آب خیلی کمی باقی بماند. به تصویر مراجعه کنید. شعله را کاملاً پایین بیاورید. قابلمه یا زودپز را با درپوش بپوشانید و دقیقاً به مدت 5 تا 6 دقیقه آن را بپزید. من از زودپز استفاده کردم.

    12. بعد از تمام شدن برنج ، درب ظرف را باز کنید و دم کنید.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۶ ] [ احد احدی ]

    دستور تهیه برنج کشک همراه با عکس های ویدیویی و گام به گام. برنج کشک یک غذای جنوبی هند است که با برنج پخته شده ، کشک (ماست) و ادویه جات معتدل تهیه می شود.

    این ماده بیشتر توسط سرخپوستان جنوبی به عنوان بخشی از وعده غذایی مصرف می شود. برنج کشک که با نام های thayir saddam & daddojanam نیز شناخته می شود ، یک غذای عالی تابستانی درست می کند. آن را با یک غلاف ، پاپاد ، ترشی و حتی با مقداری گل انار یا خیار خام و پیاز خورده می شود.

    در طول pooja برنج کشک نیز به خدایان عرضه می شود. معابد در جنوب هند نیز این را به خدایان ارائه می دهند و به عنوان پراسادام در میان فدائیان توزیع می شوند.

    بیشتر خانه های جنوب هند این کار را با برنج تازه پخته شده و کشک خانگی یا ماست درست می کنند. با این حال می توان آن را با ماست خریداری شده در فروشگاه نیز تهیه کرد. برای تهیه کشک خانگی می توانید به این پست مراجعه کنید.

    برای ساخت این روش 2 روش مختلف وجود دارد

    یکی سبک خانه و دیگری سبک معبد. در تهیه سبک خانگی ، ادویه های معتدل معتدل ، فلفل قرمز و فلفل قرمز استفاده می شود. در مورد سبک معبد ، مواد تشکیل دهنده متفاوت هستند و همچنین روش.

    همچنین می توانید این دستور پخت و پز دادوجانام را که در تابستان درست می کنیم یا برای naivedyam ، جعبه ناهار یا مسافرت ، بررسی کنید. با آنچه در اینجا به اشتراک گذاشته شده متفاوت است. دستور العمل به اشتراک گذاشته شده در اینجا در این پست نحوه تهیه برنج کشک در خانه در روزهای عادی است.

    برنج کشک چگونه تهیه می شود؟


    برنج کشک با ساده مخلوط کردن برنج نرم و پخته شده با کشک و نمک تهیه می شود. سپس آن را با ادویه ها و گیاهان ادویه ای یا معتدل پایه تادکا معتدل می کند تا به طرز ملایمی طعم دار شود.

    نکاتی برای تهیه بهترین برنج کشک
    1. همیشه از برنج تازه پخته و خنک شده استفاده کنید. از استفاده از برنج کهنه یا مانده فقط از یخچال یا پخته شده در روز قبل خودداری کنید. خوردن چنین برنجی بسیار ناسالم است زیرا حاوی باکتری است.

    2. برای گزینه سالمتر از غلات سبوس دار ، از برنج قهوه ای یا هر نوع غلات سبوس دار مخلوط با برنج معمولی استفاده کنید. برای تهیه این غذا می توانید حتی از ارزن ، جو دوسر فولادی ، جو دوسر یا حتی گندم شکسته استفاده کنید.

    3. قبل از افزودن کشک به دانه ها نرم و پخته شده و خوب له شوید. برنج وقتی کشک به آن اضافه شود بدون اینکه خوب له شود ، سخت می شود.

    4. ماست سرد را به برنج داغ اضافه نکنید زیرا ممکن است کشک لخته شود. با توجه به آیورودا افزودن کشک سرد به برنج داغ باعث ایجاد واتا دوشا می شود و می تواند منجر به عدم تعادل در بدن شود. بنابراین قبل از مخلوط شدن با کشک اطمینان حاصل کنید که برنج کاملاً سرد شده است.

    فواید


    1. برنج کشک از نظر بسیاری از سرخپوستان جنوبی یک ماده غذایی فوق العاده محسوب می شود زیرا به راحتی نیازهای غذایی روزانه بدن را برآورده می کند. از آنجا که کشک سرشار از کلسیم ، پروتئین و سایر مواد مغذی است ، به طور منظم مصرف می شود.

    2. به طور سنتی کشمش به طور منظم در تابستان ها مصرف می شد تا از آفتاب زدگی جلوگیری کند و گرمای تابستان را از بین ببرد. ماست یا کشک به عنوان یک ماده خنک کننده طبیعی در نظر گرفته می شود و دمای بدن را کاهش می دهد.

    3. خوردن این غذا با پیاز خام و خیار به کاهش گرمای بدن کمک می کند و هضم غذا را بهبود می بخشد.

    4- همچنین اعتقاد بر این است که چاشنی سدام thayir با روغن ، زنجبیل ، چیلی و ادویه جات خنک کننده بودن کشک را از بین می برد.

    بنابراین به طور سنتی در زمستان های موسمی و زمستانی معتدل می شد. در طی تابستان فقط از پیاز خام و خیار جلوگیری می شود.

     

    طرز تهیه برنج کشک


    1. نصف پیمانه برنج را به یک زودپز یا یک کاسه اضافه کنید. فقط می توانید از برنج سفید استفاده کنید. من ترجیح می دهم از برنج ماتا / برنج قهوه ای و برنج سفید به نسبت برابر استفاده کنم. این یکی از روش های خوب برای گنجاندن برنج قهوه ای در رژیم غذایی است.

    استفاده از تمام برنج های قهوه ای ، برنج کشک خوبی را نیز به همراه دارد. حتی می توانید یک مشت ارزن اضافه کنید یا ارزن را جایگزین برنج قهوه ای کنید.

    اضافه کردن برنج به گلدان برای thayir sadam
    2. برنج را چند بار بشویید. من معمولاً حدود 20 تا 30 دقیقه خیس می شوم. 1 ½ فنجان آب شیرین و ½ قاشق چای خوری نمک یا در صورت لزوم اضافه کنید.

    پختن برنج در قابلمه
    3. من برنج را مستقیماً در زودپز برای 1 تا 2 سوت می پزم. اگر مشغول پخت و پز در یک کاسه هستید ، روی شعله متوسط ​​به مدت 3 سوت بپزید. این ممکن است بسته به مارک اجاق گاز شما باشد. اگر در قابلمه فوری پخت و پز می کنید ، 1 فنجان آب به ورق استیل بریزید. ظرف را درون آن قرار دهید و به مدت 10 دقیقه آن را بپزید. ما باید برنج را نرم بپزیم.

    فشار برنج را روی شعله متوسط ​​برای سدام تایلر یا برنج کشک بپزید
    تهیه برنج
    4. وقتی فشار به طور طبیعی آزاد شد ، برنج را خوب له کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند آن را خوب له کنند تا خامه ای شود. اگر برنج را له نکنید ، پس از افزودن کشک ، آن سخت می شود.

    نکته اختیاری: اگر این کار را بعداً آماده می کنید - بعد از چند ساعت بگویید ، سپس ¼ فنجان شیر از قبل جوشانده را به برنج له شده بریزید. این بدون اینکه ترش شود ، برنج کشک شما را تازه نگه می دارد. نگران نباشید که بوی شیر به هیچ وجه احساس نمی شود زیرا در عرض یک ساعت یا حدود شیر شیر کشک می شود.

    برنج را کاملاً خنک کنید. افزودن کشک به برنج داغ باعث انعقاد کشک (مانند کشک) می شود.

    پف کردن و خنک کردن برنج
    5. 1 فنجان کشک تازه به برنج اضافه کنید. مخلوط کنید تا فقط ترکیب شود. کم و بیش کشک اضافه کنید تا برنج ماست یکدست شود. من همزمان با مخلوط کردن ، یک نیم فنجان دیگر اضافه می کنم.

    اضافه کردن ماست به گلدان برنج برای تهیه دستور صدام تایر

    تعدیل
    6. 1 قاشق چای خوری روغن را در یک تابه گرم کنید. نیمی از تی اضافه کنید 

    خردل سه قاشق ، نیم قاشق چایخوری زیره (اختیاری) ، 8 عدد بادام هندی ، 1 قاشق چایخوری چانا دال ، 1 قاشق چای خوری اوراد دال و 1 عدد فلفل قرمز خرد شده قرمز. آنها را تفت دهید تا دال طلایی شود. سپس 1 عدد چیلی سبز خرد شده ، برگ های کاری و نصف قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را اضافه کنید.

    برگ های کاری ترد می شوند سپس هینگ را اضافه می کنند. اجاق گاز را خاموش کنید. اگر از کدو بطری رنده شده استفاده می کنید ، آن را به ظرف اضافه کرده و برای یک دقیقه تفت دهید.

    ادویه جات ترشی جات را در روغن در مورد طرز تهیه دستور تهیه برنج کشک تهیه کنید
    7. در صورت استفاده هویج و برگ گشنیز را اضافه کنید. سپس خو را روی برنج کشک بریزید. خوب هم بزنید. در صورت نیاز نمک را تنظیم کنید.

    اضافه کردن ادویه به تابه برای تهیه برنج کشک
    برنج کشک را با ترشی ، پاپاد ، پودی سرو کنید. یک سالاد سبزیجات نیز به خوبی با این کار همراه است. می توانید برنج را با دانه های انار و بادام هندی بو داده بپوشانید.

    سوالات 


    1. چگونه می توان از جدا شدن آب پنیر در برنج کشک یا صدام Thayir جلوگیری کرد؟
    غالباً وقتی صدام تایلر پس از چند ساعت جدا شدن آب پنیر در جعبه بسته بندی می شود و برنج بسیار ناخوشایند است. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آن رعایت کنید

    در بیشتر موارد اگر برنج گرم با کشک سرد مخلوط شود ، آب پنیر جدا می شود. بنابراین فقط وقتی برنج کاملاً سرد شد کشک اضافه کنید.
    اگر پیش از موعد تایمر صدام را تهیه می کنید و آن را برای جعبه دفتر یا مدرسه بسته بندی می کنید ، این مرحله را دنبال کنید. وقتی برنج هنوز داغ است خوب له کنید. کم کم شیر را به برنج داغ بریزید و له کنید تا تمام شیر جذب شود.
    سپس کشک را اضافه کرده و مخلوط کنید. گرم مزاج را به برنج ماست یا صدام تایلر اضافه نکنید.
    دستور العمل های swasthis - دستور تهیه برنج کشک
    2. چگونه از ترش شدن برنج کشک جلوگیری کنیم؟

    اگر برنج را ترجیح دهید ، در تابستان ترش می شود. بنابراین افزودن مقداری شیر به برنج از ترش شدن کشک جلوگیری می کند. نیازی به یخچال ندارید. خواص زنجبیل ، روغن و ادویه جات ترشی جات را برای چند ساعت تازه نگه می دارد.

    3. آیا می توانید این غذا را به نوزادان و کودکان نوپا بدهید؟
    بیشتر مادران جنوب هند پس از 9 ماه به نوزادان خود ماست و برنج غذا می دهند. فقط برنج و ماست را با هم در مخلوط کن پوره کنید. می توانید این غذا را به عنوان صبحانه یا ناهار 2 تا 3 بار در هفته سرو کنید. در هنگام مونسون و زمستان خودداری کنید. این بهترین تابستان ها است. لطفاً قبل از معرفی با پزشک خود مشورت کنید.

    اگر کودک نوپایی دارید که عاشق ماست است ، می توانید این غذا را در هفته 4 تا 5 بار تغذیه کنید. مقداری سبزیجات مانند هویج و خیار را روی برنج رنده کنید. همچنین می توانید مقداری podi بپاشید یا سبزیجات سرخ شده را هم بزنید.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۵ ] [ احد احدی ]
    طرز تهیه ادویه نمک تایلندی

    یکی دیگر از چاشنی های همه منظوره که با هر نوع شور و خوشمزه ای همراه خواهد بود: همبرگر ، سینه مرغ ، سبزیجات کبابی ، حتی سوپ و آبگوشت.

    6 قاشق غذاخوری نمک
    1/2 قاشق چایخوری برگ خشک آویشن
    1/2 قاشق چایخوری مرزنجوش
    1/2 قاشق چایخوری نمک سیر یا پودر سیر
    2 قاشق چای خوری 1/4 قاشق چایخوری
    1/4 قاشق چایخوری پودر کاری
    1 قاشق چایخوری خردل خشک
    1/4 قاشق چایخوری پودر پیاز
    1/8 قاشق چای خوری علف هرز شوید
    1/2 قاشق چایخوری نمک کرفس

    آنچه شما نیاز دارید


    شیشه های شیشه ای را با درهای محکم تمیز کنید. درپوش ها برای تازه نگه داشتن چاشنی ها مهم هستند و از آنجا که ظروف پلاستیکی بوی مواد را جذب می کنند ، شیشه مهم است.
    آسیاب قهوه (یا چرخ ادویه ، که در اصل همان چیز است). به طور طبیعی ، شما می خواهید آن را بین موارد استفاده تمیز کنید تا پس مانده های زیره به مخلوط ادویه ای که شامل زیره نیست را نداشته باشید (البته کمی زیره اضافی هرگز به کسی آسیب نمی رساند).


    قیف: فقط سعی کنید ادویه های خود را بدون یکی درون شیشه ها بریزید. بله ، می توانید سعی کنید از یک تکه کاغذ روغنی استفاده کنید ، اما بعد از دو بار ریختن ادویه جات ترشی جات در همه جای محل ، می خواهید قیف بخرید. از آن مرحله رد شوید و از قیف استفاده کنید.


    برچسب ها: علاوه بر نام مخلوط ادویه ، می توانید تاریخ ساخت آن را نیز بنویسید. اگر متوجه شدید شش ماه از آن گذشته است ، ممکن است بخواهید به فکر ساخت یک دسته تازه باشید.


    گیاهان در مقابل ادویه جات و ترشی جات


    بیشتر ادویه ها دانه های خشک ، ریشه یا جوانه های گل یا در مورد چیلیس ، میوه های خشک هستند. و مگر اینکه این ترکیب به طور خاص ادویه های کامل را بخواهد ، فرض کنید که آنها باید خرد شوند. بنابراین وقتی پودر زیره را در لیست مواد تشکیل دهنده دیدید ، باید با دانه کامل زیره شروع کنید و خود آن را خرد کنید. همان مواردی مانند گشنیز ، رازیانه و فلفل سیاه (از نظر فنی یک جوانه گل خشک ، نه یک دانه).

    سایر مواد شامل پودر سیر و پودر پیاز که به ترتیب سیر و پیاز هستند خشک شده و سپس به صورت پودر در می آیند. نیازی نیست که اینها را آسیاب کنید ، بلکه بیشتر از ظرف استفاده کنید.

     



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۵ ] [ احد احدی ]
    مخلوط پودر کاری



    حدود هزار روش وجود دارد که می توانید با استفاده از هزار ماده مختلف ، پودر کاری درست کنید. این یکی نسخه خوش طعم تایلندی است که کاملا ملایم است. شما همیشه می توانید گرمای بیشتری اضافه کنید. عنصری که به زردچوبه رنگ زرد مشخصه به پودر کاری می دهد.

    1 قاشق غذاخوری زردچوبه
    3 برگ بو (حذف ساقه پایین)
    3 قاشق غذاخوری گشنیز (کامل یا زمینی)
    2 قاشق غذاخوری دانه زیره (کامل یا زمینی)
    2 قاشق چایخوری زنجبیل (زمین)
    1 قاشق چایخوری فلفل سفید (اگر دانه های فلفل سفید یا کامل پیدا کنید)
    1 تا 3 قاشق چای خوری تکه های چیلی (یا فلفل دلمه ای بسته به نوع ادویه ای که می خواهید)
    1 میخک (کامل یا یک پیمانه زمین)


    این یک مالش خشک کلاسیک است که به همان اندازه روی گوشت گاو ، گوشت خوک یا مرغ کار می کند:

    1/3 فنجان پاپریکا
    1/4 فنجان شکر
    2 قاشق غذاخوری فلفل سیاه
    2 قاشق غذاخوری نمک
    2 قاشق چایخوری خردل خشک
    2 قاشق چایخوری پودر چیلی
    1 قاشق چایخوری فلفل سفید
    1/2 قاشق چایخوری فلفل کاین


    مخلوط ادویه جات طیور

    این چاشنی مرغ های معطر می تواند قبل از بو دادن ، یا روی تکه های مرغی که قرار است تفت داده شوند ، روی مرغ کامل قرار گیرد. درست مثل استفاده از مالش خشک از آن استفاده کنید.

    2 قاشق غذاخوری مرزنجوش خشک
    2 قاشق غذاخوری مرزه خشک شده
    2 قاشق چایخوری جعفری خشک شده
    1 قاشق مرباخوری مریم گلی خشک
    1 قاشق چای خوری 1/2 قاشق چای خوری آویشن خشک شده
    1 پیمانه رزماری
    1 پودر پودر پیاز



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۴ ] [ احد احدی ]

    استفاده از گیاهان خشک
    به استثنای موارد خاص (به عنوان مثال برگ بو) ، گیاهان خشک فله در حال حاضر خرد و خرد می شوند.

     اگر می خواهید گیاهان تازه خود را خشک کنید (و اگر آنها را در باغ خود پرورش دهید) و سپس آنها را در آسیاب خود بچرخانید ، عالی است.


    ادویه تند چیلی


    شما می توانید (و باید) فلفل دلمه را مطابق طعم تنظیم کنید. نیمی از مقدار زیر را هم بزنید ، مزه آن را بچشید و سپس بقیه را چند بار اضافه کنید ، بعد از هر بار اضافه کردن قبل از افزودن مقدار بیشتر مزه دار شوید.

    • 2 قاشق چایخوری پودر سیر
    • 2 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده
    • 1 قاشق چایخوری فلفل دلمه ای آسیاب شده
    • 1 قاشق چایخوری پونه کوهی برگ خشک
    • 1 قاشق چایخوری پاپریکا شیرین

    میکس ادویه ای تاکو


    از سه قاشق غذاخوری از این ادویه تاکو در هر کیلو گوشت گاو چرخ شده استفاده کنید. فلفل دلمه ای اختیاری است.

    • 1/4 فنجان پیاز خرد شده فوری
    • 2 قاشق غذاخوری پودر چیلی
    • 2 قاشق چایخوری پاپریکا
    • 1 قاشق چایخوری پاپریکا دودی
    • 2 قاشق چایخوری تکه های فلفل قرمز خشک خرد شده
    • 2 قاشق چایخوری برگ خشک پونه کوهی
    • 1 قاشق چایخوری برگ مرزنجوش خشک
    • نمک 1 قاشق غذاخوری
    • 1 قاشق چایخوری فلفل
    • 3 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
    • 1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده فوری
    • 1 قاشق چایخوری زیره آسیاب شده


    این ترکیب چاشنی و یکی از نمادین ترین نماهای عطر و طعم که تاکنون وجود دارد ، هر آنچه را که دوست دارید در مورد همه چیز نان - بدون نان شیرین داشته باشد. آن را روی تخم مرغ های خرد شده ، مرغ تفت داده شده ، تره فرنگی سرخ شده ، حتی یک قطعه خوب خمیر مایه با کره بپاشید.

    • 2 قاشق غذاخوری دانه خشخاش
    • 1 1/2 قاشق غذاخوری دانه کنجد سیاه
    • 1 1/2 قاشق غذاخوری پیاز چرخ کرده خشک
    • 1 1/2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده خشک
    • 1 قاشق غذاخوری دانه کنجد سفید (برشته یا ساده)
    • 1 قاشق چایخوری 1/2 قاشق چایخوری شله نمک دریا (یا نمک کوشر درشت)

    ادویه کدو تنبل


    نه ، فقط برای تهیه لاته ادویه کدو تنبل نیست ، اما بله ، قطعاً می توانید از آن برای آن استفاده کنید - می دانید که قصد دارید این کار را انجام دهید.

    از دیگر امکانات می توان به استفاده از آن برای چاشنی سبزیجات بو داده ، چرخاندن آن به مافین یا خمیر پنکیک ، یا البته برای تهیه پای کدو تنبل اشاره کرد.

    • 2 قاشق غذاخوری دارچین (آسیاب شده)
    • 1 قاشق غذاخوری زنجبیل (آسیاب شده)
    • 1 1/2 قاشق چای خوری جوز هندی (آسیاب شده)
    • 1 1/2 قاشق چایخوری فلفل دلمه ای (آسیاب شده)


    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۴ ] [ احد احدی ]

    هلو تازه آغشته به سرکه ، شکر و ادویه های گرم یک درمان سنتی کلاسیک است. با بستنی ، کیک پوند ، گوشت بو داده و سبزیجات سرو کنید یا در سبزیجات سالاد مورد علاقه خود مخلوط کنید. - نیک آیورسون ، میلواکی ، ویسکانسین

    کل زمان
    آماده سازی: 20 دقیقه فرآیند: 15 دقیقه

    مواد لازم :

     

    • 6 عدد چوب دارچین (3 اینچ)
    • 24 دانه فلفل کامل
    • 18 میخک کامل
    • 2 قاشق چای خوری زنجبیل تازه تکه تکه شده
    • 12 هلو متوسط ​​، پوست کنده ، حفره دار و کوارک
    • 3 فنجان شکر
    • 1 فنجان سرکه سفید
    • 1 فنجان آب

     

    دستور العمل :


    چوب دارچین ، دانه های فلفل دلمه ای ، میخک و خلال های زنجبیل را بین 6 شیشه داغ داغ تقسیم کنید. هلو را اضافه کنید.
    در یک قابلمه بزرگ ، شکر ، سرکه و آب را بجوشانید. با دقت مایع داغ را روی هلو ملاقه کنید و 1/2 در آن را ترک کنید.

    فضای سر حباب های هوا را بردارید و در صورت لزوم فضای اصلی را با افزودن مخلوط داغ تنظیم کنید.

    رینگ ها را پاک کنید. درب وسط شیشه ها ؛ نوارها را تا زمان محکم شدن انگشت پیچ کنید.


    شیشه ها را با آب در حال جوشیدن درون ظرف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً با آب پوشانده شده اند.

    بجوشانید. به مدت 15 دقیقه پردازش کنید. شیشه ها را برداشته و خنک کنید.
    ارزش غذایی
    4 قطعه: 78 کالری ، 0 چربی (0 چربی اشباع) ، 0 کلسترول ، 0 سدیم ، 19 گرم کربوهیدرات (17 گرم قند ، 2 گرم فیبر) ، 1 گرم پروتئین.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۳ ] [ احد احدی ]
    مواد لازم :

     

    • 8 فنجان پوست هندوانه پوست کنده (2x1 اینچ. قطعه)
    • 6 فنجان آب
    • نمک کنسرو 1 فنجان
    • 4 فنجان شکر
    • 2 فنجان سرکه سفید
    • 6 عدد چوب دارچین (3 اینچ) ، تقسیم شده
    • 1 قاشق چایخوری میخک کامل
    • 1 قاشق چای خوری دانه های فلفل کامل

    دستور العمل آماده سازی :


    پوست را در یک کاسه بزرگ غیرفعال قرار دهید.

    در آب و نمک هم بزنید.

    برای چند ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید. خوب بشویید و آبکش کنید.
    در فر هلندی ، شکر ، سرکه ، 2 چوب دارچین ، میخک و دانه های فلفل دلمه ای را مخلوط کنید.

    جوش بیاورید. پوست اضافه کنید به جوش برگردید.

    گرما را کاهش دهید بجوش ، بدون پوشش ، 10 دقیقه یا تا زمانی که نرم شود. چوب دارچین را دور بریزید.
    با احتیاط مخلوط داغ را در 4 شیشه داغ 1 پیمانه ملاقه کنید و 1/2 در بگذارید.

    فضای سر به هر شیشه یک چوب دارچین باقیمانده اضافه کنید.

    حباب های هوا را بردارید و در صورت لزوم فضای اصلی را با افزودن مخلوط داغ تنظیم کنید. رینگ ها را پاک کنید.

    درب وسط شیشه ها ؛ نوارها را تا زمان محکم شدن انگشت پیچ کنید.
    شیشه ها را با آب در حال جوشیدن درون ظرف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً با آب پوشانده شده اند.

    بجوشانید. به مدت 10 دقیقه پردازش کنید.

    شیشه ها را برداشته و خنک کنید.
    یادداشت سردبیر: برای تهیه پوست هندوانه ، پوست سبز تیره را از پوست هندوانه جدا کرده و دور بریزید.

    زمان پردازش ذکر شده برای ارتفاعات 1000 فوت یا کمتر است.

    برای ارتفاعات تا 3000 فوت ، 5 دقیقه اضافه کنید.

    6000 پا ، 10 دقیقه اضافه کنید 8000 پا ، 15 دقیقه اضافه کنید 10000 پا ، 20 دقیقه اضافه کنید.
    ارزش غذایی
    1/4 فنجان: 16 کالری ، 0 چربی (0 چربی اشباع) ، 0 کلسترول ، 96 میلی گرم سدیم ، 5 گرم کربوهیدرات (5 گرم قند ، 0 فیبر) ، 0 پروتئین.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۳ ] [ احد احدی ]
    دستورالعمل :


    جوانه بروکسل 3 پوندی ، خرد شده و نصف شده (حدود 12 فنجان)
    6 حبه سیر ، نصف شده
    2 قاشق چایخوری پوسته فلفل قرمز خرد شده
    2-1 / 2 فنجان آب
    2-1 / 2 فنجان سرکه سفید
    1 پیاز متوسط ​​، خلال نازک
    1 فلفل قرمز متوسط ​​شیرین ، ریز خرد شده
    1/2 فنجان شکر
    کنسرو نمک 3 قاشق غذاخوری
    1 قاشق غذاخوری دانه کرفس
    1 قاشق غذاخوری دانه های فلفل دلمه ای کامل

     
    موارد مصرف ترشیجات :


    یک کوره هلندی را سه چهارم پر از آب کنید. جوش بیاورید. جوانه بروکسل را به صورت دسته ای اضافه کنید.

    آشپزی ، بدون روکش ، 4 دقیقه یا تا زمانی که ترد شود. آن را با یک قاشق شکاف دار برداشته و بلافاصله درون آب یخ بریزید. آبکش کنید و خشک کنید.
    جوانه بروکسل را در شش ظرف گرم 1 لیتری بسته بندی کنید. تکه های سیر و فلفل را بین شیشه ها تقسیم کنید.

     


    در یک قابلمه بزرگ ، مواد باقی مانده را بجوشانید.

    مایع داغ را با احتیاط روی جوانه بروکسل ملاقه کنید و 1/2 در آن را ترک کنید. فضای سر حباب های هوا را بردارید و در صورت لزوم فضای اصلی را با افزودن مخلوط داغ تنظیم کنید. رینگ ها را پاک کنید. درب وسط شیشه ها ؛ نوارها را تا زمان محکم شدن انگشت پیچ کنید.


    شیشه ها را با آب در حال جوشیدن درون ظرف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً با آب پوشانده شده اند. بجوشانید. به مدت 10 دقیقه پردازش کنید. شیشه ها را برداشته و خنک کنید.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۲ ] [ احد احدی ]
    [ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ]
    .: Weblog Themes By 123blog :.

    درباره وبلاگ

    موضوعات وب
    موضوعی ثبت نشده است
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت   لغو عضویت
    امکانات وب