کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

دستور تهیه ترشی فلفل سبز همراه با عکس گام به گام - ارسال دستور العمل ترشی پس از مدت ها. بعد از همه تابستان ها برای ترشی و ساختن یک چیزهای خوب دیگر است.

 

طرز تهیه ترشی فلفل سبز


تهیه این ترشی چیلی سبز بسیار آسان است. برای تهیه ترشی از گل فلفل سبز داغ یا متوسط ​​گرم کمتر استفاده کنید. من از انواع هندی های فلفل قرمز که گرم متوسط ​​بودند استفاده کردم. پس از ترشی و بلوغ گرما کمی کاهش می یابد.

این ترشی چیلی دارای دانه های خردل خرد شده ، زردچوبه و آب لیمو است که به شما عطر و طعم ، عطر و طعم اصلی می بخشد ، حضور فلفل سبز را نیز فراموش نکنید. در واقع والدین من این ترشی را بسیار دوست داشتند ، به طوری که آنها نیمی از آن را با خود بردند. این دستور توسط دوست من به اشتراک گذاشته شد.


ترشی فلفل سبز بسیار خوب به عنوان یک چاشنی با وعده های غذایی ساده هندی مانند برنج دال ، کشک ، برنج ، سبزیجات و حتی با روتی سابسی همراه است. من قبلا حتی آنها را با pakoras داشتم. آنها همچنین با پاراتاهای شکم پر یا پاراتاهای ساده مطابقت دارند.

فرآیند ترشی معمولاً به نور خورشید نیاز دارد. اما اگر نور آفتاب خوبی ندارید ، خیلی نگران نباشید. من این ترشی را زمستان درست کردم و اینجا روزهای تیرگی و سایه بود و هیچ نور آفتابی نداشت. بنابراین فقط روزهای اضافی را در بالکن نگه داشتم. بنابراین اگر نور آفتاب خوبی ندارید ، می توانید این خیار سبز را نیز ترشی درست کنید. در صورت تابش شدید و شدید آفتاب ، فقط تعداد روزهای مورد نیاز برای فرآیند ترشی را کاهش دهید.

اگر به دنبال دستور العمل های ترشی بیشتر هستید ، بررسی کنید:

  • ترشی آملا
  • ترشی انبه
  • ترشی فلفل قرمز
  • ترشی لیمو

عناصر

 

.2.25 تا 1.5 فنجان فلفل قرمز خرد شده - انواع گرم کمتر یا گرم (مرغ هاری)
▢6 قاشق غذاخوری دانه خردل - دانه خردل زرد یا سیاه یا خرد شده (rai na kuria یا rai ki dal)
tablesp3 قاشق غذاخوری نمک سنگ (خوراکی و غذایی) (sendha namak)
▢2 قاشق چای خوری پودر زردچوبه (هالدی)
cup 1 فنجان روغن خردل یا روغن آفتابگردان یا روغن بادام زمینی (sarson ka tel ya moongphalli ka tel)
▢5 تا 6 لیمو (نیمبو) - ⅓ تا ½ فنجان آب لیمو تولید می کند


حالت کوک


هنگام تهیه دستورالعمل ، از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید
دستورالعمل ها
خرد کردن فلفل قرمز
فلفل قرمز را خوب بشویید و پاک کنید. نباید اثری از رطوبت در آنها باشد. همچنین می توانید بگذارید خودشان خشک شوند.
تاج ها را برداشته و پیازهای سبز را در تکه های 1 اینچ خرد کنید.
تهیه ترشی فلفل سبز
در یک چرخ خشک یا آسیاب قهوه ، دانه های خردل را به صورت درشت پودر کنید. در اینجا من از دانه های خردل زرد استفاده کردم. اما می توانید از دانه های خردل سیاه نیز استفاده کنید.

در یک ظرف شیشه ای تمیز ، فلفل قرمز ، دانه خردل خرد شده و نمک را اضافه کنید.
با تکان دادن شیشه مخلوط کنید یا از قاشق تمیز و غیر واکنشی برای مخلوط کردن ظرف استفاده کنید. شیشه را با درب آن محکم بپوشانید و به مدت 2 تا 3 روز در معرض آفتاب قرار دهید. اگر نور خورشید و گرما بسیار شدید است ، پس فقط 1 تا 2 روز خوب است.

اگر دائماً خورشید و ابری آن ندارید ، فقط بیرون را نگه دارید. عصرها شیشه را از بیرون برداشته و در جای خشک آشپزخانه نگه دارید. از زمانی که خورشید بازی پنهان بازی می کرد ، 3 روز نگه داشتم.
بعد از 2 تا 3 روز ، آب لیمو و پودر زردچوبه را به ترشی اضافه کنید ..
با یک قاشق تمیز و غیر واکنشی همه چیز را خیلی خوب مخلوط کنید. شیشه را ببندید و دوباره به مدت 1 تا 2 روز در معرض آفتاب قرار دهید.
بعد از 1 یا 2 روز با مرحله بعدی ادامه دهید.
افزودن روغن خردل در ترشی چیلی
روغن خردل را تا دود سیگار گرم کنید. بگذارید روغن خردل خنک شود تا گرم شود یا کمی داغ شود .. حدود 15 دقیقه. می توانید از هر روغن دیگری مانند روغن آفتابگردان یا بادام زمینی استفاده کنید. اگر از این روغن ها استفاده می کنید ، فقط آنها را گرم کنید تا داغ شوند. نیازی نیست که آنها را تا زمان دخانیات گرم کنید.

روغن خردل را در ظرف ترشی بریزید.
شیشه را با درب آن بپوشانید و ترشی را به مدت 4 تا 5 روز در دمای اتاق نگه دارید تا روند ترشی اتفاق بیفتد.
حتی می توانید ترشی چیلی را به مدت 2 تا 3 روز در دمای اتاق و سپس در یخچال نگه دارید. از آنجا که در زمستان ها بود ، من ترشی درست کردم ، ظرف را برای 5 روز بیرون نگه داشتم. هنگامی که ما شروع به خدمت ترشی فلفل قرمز کردیم ، سپس من ظرف را در یخچال نگه داشتم.
ترشی فلفل قرمز را به عنوان یک چاشنی جانبی با یک وعده غذایی ساده هندی مانند برنج دال یا کشک سرو کنید. این ترشی را می توان با آلو پاراتا ، گوبی پراتا ، مولی پاراتا یا حتی پاراتای ساده یا چاپاتی نیز سرو کرد.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۰ ] [ احد احدی ]

این ترشی انبه پنجابی معتبر ، دستور تهیه میراث خانوادگی ما است و با طعم های قوی واقعا خوب است. ترشی ترشی ، ادویه ای و خوشمزه ترشی انبه با نام مستعار آچ آچار.

ترشی انبه پنجابی در یک قاشق چوبی بالای یک شیشه سرامیک قرار داده شده روی یک تخته چوبی قهوه ای اسکوپ کرد
دستور العمل مادر شوهر است و او این ترشی را از مادرشوهرش آموخته بود و بعداً این روش را به ما منتقل کرد. این یکی از پست های اولیه دستور العمل من است و من پست دستور غذا را با عکس های بهتر به روز کرده ام.

اگر مثل من عاشق ترشی هستید ، دوست دارید این ترشی را دوست داشته باشید. من چنان طرفدار ترشی هستم که ترشی با همه چیز ، از دل ، سیب زمینی سرخ کرده و حتی با روتی یا پاراتا دارم.

آخرین ویدیوهای من


روش های زیادی برای تهیه ترشی انبه وجود دارد. در هند هنگام عبور از مرزهای گسترده و منطقه ای آن ، روش های زیادی برای تهیه ترشی با انبه های سبز نارس و خام در اختیار خواهید داشت.

بنابراین ، در یک نگاه کلی ، انواع مختلفی از ترشی انبه در سراسر هند وجود دارد. هر نوع ترشی طعم ، طعم و طرز تهیه متفاوتی دارد.

 

غذاهای آماده

 

... ساخت آن بسیار آسان است
... فقط قطعات انبه ، نمک ، ادویه ها را مخلوط کنید و همه چیز را برای 3 تا 4 روز در معرض نور آفتاب قرار دهید.
... بعداً روغن خردل بریزید.
for به مدت 3 تا 4 روز در یک مکان خشک و خنک نگه دارید.
... انجام شده و از ترشی لذت ببرید.

 

ترشی انبه را با سرو کنیم؟


در شمال هند ترشی انبه با نان های تخت هند پر مانند آلو پاراتا ، پنیر پاراتا یا هر نوع پاراتا برای این موضوع داریم. سرگرمی من از دوران کودکی او برای من می گوید که او در آنجا با پارچه های آماتور در جعبه تیفین خود می رفت.
همچنین به عنوان یک چاشنی جانبی در کنار وعده های غذایی وجود دارد. طعم آن به عنوان یک طرف با مقداری برنج دال یا کشک یا برنج مناسب است. حتی با چاپاتی یا روتی و یک غذای سبزیجات ، ترشی انبه عالی است. حتی می توانید ترشی ماسالا را با مقداری برنج بخارپز مخلوط کرده و میل کنید. واقعا مزه داره
ترشی انبه پنجابی به عنوان بخشی از یک وعده غذایی هندی در یک بشقاب سفید خدمت کرده است


نکاتی برای تهیه ترشی انبه


از ادویه جات تازه استفاده کنید. ادویه ها را در بشقاب بریزید و سپس در صورت وجود پوسته ها یا سنگ ها را خارج کنید.
برای ترشی انبه ترش ، دانه خردل و دانه های شنبلیله را درشت چرخ کنید. حتی می توانید از دانه خردل خرد شده و همچنین از دانه های خرد شده شنبلیله استفاده کنید.


انبه خام با پوست واقعا لطیف تهیه کنید. پوست را جدا نکنید. اما اگر انبه خام با پوست سخت دارید ، پوست را جدا کنید.


اگر می خواهید طعم تند بیشتری در ترشی اضافه کنید می توانید پودر چیلی قرمز بیشتری اضافه کنید.


به یاد داشته باشید در شیشه شما نباید آب و رطوبت داشته باشید که در آن ترشی انبه را نگه دارید. شیشه باید تمیز و خشک باشد.
در صورت تمایل می توانید یک شیشه شیشه را استریل کنید.
بهداشت و تمیزی هنگام ترشی بسیار مهم است. هنگام تهیه غذاهای خوراکی مانند مربا ، سس ، مواد نگهدارنده یا خیارشور و به همین دلیل هنگام تهیه هر نوع ماده غذایی این نکته را بخاطر بسپارید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۰۹ ] [ احد احدی ]

 

دستور غذای ماهی - کاری ساده ، خوشمزه و خوش طعم ماهی هندی در پایه گوجه فرنگی پیاز. ماهی یکی از غذاهای دریایی مورد علاقه در خانه است و بیشتر اوقات ماهی ماهی یا ماهی فلفلی است که به سرعت تهیه می شود.

من به ندرت در سنگاپور در خانه کاری ماهی درست می کنم زیرا طعم و مزه تنوع موجود در اینجا را دوست نداریم. آنها برای سرخ کردن یا تفت دادن ماهی خوب هستند اما از نظر ادویه کاری یا سس گوجه فرنگی طعم خوبی ندارند.

در هر سفر ما به هند در خانه مادر من کاری ماهی درست می شود زیرا ماهیان آب شیرین در دسترس ما هستند. اگرچه درخواست خوانندگان زیادی برای تهیه یک دستور غذای خوب ماهی داشتم ، اما تاکنون آن را به اشتراک نگذاشته ام ، زیرا کاری را در سنگاپور درست نمی کنم.

تبلیغات

 

در هنگام بازدید از خانه مادر من ، من مجبور شدم این را دو بار درست کنم. خیلی خوب شد بنابراین به اشتراک گذاری آن

 

آماده سازی

1. 1 قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه گرم کنید. زیره را اضافه کنید و اجازه دهید تا پاشیده شود. سپس پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شود.

2. سیر زنجبیل را اضافه کرده و به مدت 30 تا 60 ثانیه تفت دهید. وقتی معطر شدند گوجه فرنگی و نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.

3. سرخ کنید تا بوی خام از بین برود.

4. نارگیل ، پودر چیلی قرمز ، زردچوبه و دانه های رازیانه را اضافه کنید (اختیاری).

5. همه چیز را خوب سرخ کنید تا ماسالای پیاز خوشبو شود. اطمینان حاصل کنید که بوی خام از بین رفته است. این را کاملاً خنک کنید.

تبلیغات

 

6. این مرحله و مرحله بعدی اختیاری است. ماهی را با پودر چیلی قرمز ، زردچوبه ، نمک بسیار کمی و رب سیر زنجبیل مارین کنید. این ماهی شور را کنار نگذارید ، فقط سریع آنها را سرخ کنید.

7. یک تابه را با 1 قاشق چایخوری روغن گرم کنید ، ماهی را سرخ کنید تا بوی خام رب سیر زنجبیل از بین برود. می توانید از همان تابه ای که برای سرخ کردن پیاز استفاده می شود استفاده کنید ، من از یک تابه استیل استفاده کردم. این را کنار بگذارید.

8. مواد خنک شده را بهمراه 2 تا 4 قاشق چای خوری آب به یک ظرف مخلوط کن اضافه کنید.

تبلیغات

 

9. مخلوط کنید تا یک خمیر درشت یا صاف با سلیقه شما مطابقت داشته باشد. ما بافت کاری را در کار خود ترجیح می دهیم بنابراین من یک خمیر درشت درست کردم. اگر بافت صافی را ترجیح می دهید ، یک خمیر صاف درست کنید.

طرز تهیه کاری ماهی

10. قاشق غذاخوری دیگر اضافه کنید. روغن و حرارت را روی شعله ملایم قرار دهید. وقتی روغن کمی داغ شد ، برگ های کاری و فلفل قرمز را اضافه کنید.

11. وقتی برگ ها پراکنده می شوند ، خمیر آسیاب شده را اضافه کنید. همه چیز را خوب مخلوط کنید.

13. ماسالا و نمک گارم را بپاشید. در این مرحله می توانید پودر چیلی قرمز بیشتری اضافه کنید تا گرما تنظیم شود. کمی بیشتر اضافه کردم همه چیز را خوب سرخ کنید تا ماسالا بوی خوبی بگیرد.

14- 1 پیمانه آب بریزید و خوب مخلوط کنید تا آب گوشت بدون توده ایجاد شود. شاید لازم باشد مقدار آب را کمی تنظیم کنید.

15- روی شعله متوسط ​​جوشانده تا روغن شروع به جدا شدن کرده و آب گوشت غلیظ شود. این کار ممکن است حدود 5 دقیقه طول بکشد. اکنون نمک و ادویه را بررسی کنید. هر سلیقه ای را که لازم باشد تنظیم کنید. اگر دوست دارید از گل نارنگی استفاده کنید ، می توانید مقداری گل نارنگی را در آب گرم خیس کنید. آب آن را گرفته و آبگوشت را فیلتر کنید. ما تمر هندی را ترجیح نمی دهیم بنابراین من استفاده نکرده ام ، ترشی حاصل از گوجه فرنگی به اندازه کافی خوب است.

تبلیغات

 

16. تکه های ماهی را به آب گوشت اضافه کنید و چند دقیقه بپزید. آنها را تلنگر کرده و بپزید تا برآمدند ، یعنی کاملاً پخته شده اند. در صورت تمایل با برگ گشنیز تزئین کنید.

کاری ماهی را با برنج یا چاپاتی سرو کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)

مارینینگ برای کاری ماهی

  • ▢500 گرم ماهی (نیم کیلوگرم)
  • ▢½ قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل
  • ▢sp قاشق چایخوری زردچوبه
  • ▢¼ تا ½ قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز
  • ▢sp قاشق چایخوری نمک یا در صورت لزوم

سات کردن و پوره کردن

  • ▢1 قاشق غذاخوری روغن (در صورت لزوم تنظیم کنید)
  • ▢umin قاشق چایخوری زیره (یا جیرا)
  • ▢2 پیاز متوسط خلال شده یا 1 فنجان خلال شده
  • ▢½ قاشق غذاخوری سیر زنجبیل خرد شده یا رب
  • ▢2 گوجه فرنگی متوسط رسیده (¾ تا 1 فنجان خرد شده)
  • ▢½ قاشق چایخوری نمک (تنظیم به سلیقه)
  • ▢1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز (در صورت لزوم تنظیم کنید)
  • ▢sp قاشق چایخوری زردچوبه
  • ▢½ قاشق چایخوری دانه رازیانه (اختیاری) (saunf)
  • ▢2 قاشق غذاخوری نارگیل (رنده شده یا ¼ فنجان شیر نارگیل یا 12 عدد آجیل بادام هندی)

برای کاری

  • ▢1 قاشق غذاخوری روغن
  • ▢1 شاخه برگ کاری یا برگ کوچک بو
  • ▢1 تا 2 عدد فلفل قرمز (خرد یا شکاف دار)
  •  
  • ▢1 تا 1 فنجان آب

تبلیغات

 

دستورالعمل ها

آماده سازی برای کاری ماهی

  • ماهی را با ½ قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل ، ⅛ قاشق چایخوری زردچوبه ، sp قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز و sp قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید.

  • روی یک ماهیتابه تخت ، 1 قاشق چایخوری روغن را گرم کنید. تکه های ماهی را کمی سرخ کنید تا بوی خام آن فقط برای 2 تا 3 دقیقه در هر دو طرف از بین برود. همچنین می توانید ماهی را جستجو کنید. این را کنار بگذارید. (به تصویر زیر مراجعه کنید)

  • 1 قاشق غذاخوری روغن را در قابلمه گرم کنید و زیره را اضافه کنید. وقتی پاشیدند ، پیاز را اضافه کرده و تفت دهید تا کمی طلایی شود.

  • بعد رب سیر زنجبیل را اضافه کنید و به مدت 30 ثانیه تفت دهید. گوجه فرنگی و sp قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. تفت دهید تا گوجه نرم و نرم شود.

  • بعد نارگیل ، دانه های رازیانه (اختیاری) ، پودر چیلی قرمز و زردچوبه اضافه کنید. سرخ کنید تا مخلوط معطر شود و بوی خام آن از بین برود.

  • این را خنک کنید و به ظرف مخلوط کن به همراه 2 تا 4 قاشق چای خوری آب اضافه کنید. مخلوط کنید تا به صورت خمیر یکدست یا درشت درآید تا مطابق میل شما باشد. (رجوع شود به یادداشت ها). همچنین می توانید از مخلوط کن غوطه وری استفاده کنید. این را کنار بگذارید.

ساخت کاری ماهی

  • 1 قاشق غذاخوری روغن بیشتر به همان قابلمه ای که قبلاً استفاده شده اضافه کنید. روی شعله ملایم گرم کنید.

  • وقتی روغن کمی داغ شد ، برگ های کاری و فلفل قرمز را اضافه کنید.

  • وقتی پاشیدند ، رب گوجه فرنگی پیاز چرخ شده و ماسالای گارم را اضافه کنید. تفت دهید تا مخلوط بوی خوبی بگیرد. اگر احساس می کنید به اندازه کافی برای ذائقه شما گرم نیست ، در این مرحله پودر چیلی بیشتری اضافه کرده و تفت دهید.

  • 1 تا 1½ فنجان آب بریزید. مخلوط کنید و آن را بجوشانید. آن را بپزید تا جایی که آثار روغن در سطح آن مشاهده شد و کمی ماده سس گوشت غلیظ شد.

  • تکه های ماهی را به آرامی بلغزانید و روی آن را روی حرارت متوسط ​​بپزید.

  • بعد از 3 تا 4 دقیقه قطعات را با دقت ورق بزنید یا به طرف دیگر برگردانید.

  • آن را بپزید تا تکه های ماهی کمی برآمدند. این نشانه آنهاست که کاملاً پخته شده اند. کاری را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

  • در صورت تمایل کاری ماهی را با برگ گشنیز تزئین کنید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۴۱ ] [ احد احدی ]

 در خانه درست کرد. تیکاهای موجود در تصاویر با استفاده از ماهی قزل آلا ساخته شده است ، شما می توانید از هر ماهی دلخواه خود استفاده کنید ، اما ماهی بزرگ بدون استخوان تمام آنچه برای تهیه تیکای خوب لازم است است.

دستور غذای ماهی تیکا ، که در اینجا به اشتراک گذاشته می شود ، می تواند برای تهیه یک تیکای تنوری یا تیکای باربیکیو استفاده شود و حتی اگر جمعیت زیادی داشته باشید ، تهیه آن نسبتاً آسان است. شما به هیچ گونه مواد فانتزی و فانتزی احتیاج ندارید ، فقط مواد اولیه ای که در اکثر آشپزخانه های آسیایی وجود دارد ، شما را تشکیل می دهند.

این یک دستور العمل به روز شده است ، ماده جدیدی که پیشنهاد می کنم آرد نخود / گرم آرد / بزان باشد. عطر و بویی منحصر به فرد به ماهی تیکا می دهد. مثل همیشه من از هیچ رنگ غذایی استفاده نکرده ام ، چون رنگ هیچ طعمی به غذا نمی دهد ، این باعث آزارم نمی شود. اما در صورت تمایل می توانید از آن برای خوش رنگ بودن استفاده کنید. حتی می توان از رنگ چغندر استفاده کرد ، اما من هرگز تیکاهای فر را امتحان نکرده ام. من از ماهی آزاد استفاده کردم شما می توانید از هر فیله ماهی بدون استخوان به انتخاب خود استفاده کنید.

تبلیغات

 

 

طرز تهیه ماهی تیکا

1. ماست را به یک پارچه ماسلین اضافه کنید و آب پنیر یا آب اضافی آن را تخلیه کنید. ماست غلیظی برای شما باقی خواهد ماند. تمام مواد ترش را به یک کاسه اضافه کنید ، آنها را خوب مخلوط کنید.

2. در صورت تمایل روغن اضافه کنید ، در صورت استفاده از ماهی قزل آلا می توانید آن را حذف کنید.

3. رطوبت مکعب ماهی را با کاغذهای جاذب پاک کنید.

4. ماهی را دریایی کرده و حداقل 2 ساعت در یخچال قرار دهید. ماریناد را نیز در یخچال قرار دهید.

5. سیخ ها را حداقل به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنید. فر را با دمای 240 درجه سانتیگراد گرم کنید ، ماریناد اضافی ماهی را برداشته و سبزیجات مکعبی را به ماریناد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

تبلیغات

 

6. ماریناد اضافی را بردارید. ماهی و سبزیجات را به تناوب کج کنید. آنها را حدود 10 دقیقه بپزید و سپس آن را به دمای 180 درجه سانتیگراد کاهش دهید و برای 5 تا 10 دقیقه آنها را بپزید. در این بین می توانید تیکاها را با باقیمانده ماریناد ، برای اینکه از خشک شدن آنها جلوگیری کنید ، بسط دهید.

 

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)

مواد لازم برای مارینینگ

  • ▢فیله ماهی 400 تا 500 گرم
  • ▢¾ تا 1 فنجان ماست ، غلیظ منظم
  • ▢1 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز ، کشمیری ترجیح داده می شود
  • ▢1/8 قاشق چایخوری پودر فلفل
  • ▢1/8 قاشق چایخوری زردچوبه
  • ▢½ قاشق غذاخوری برگ شنبلیله خشک / کاسوری متی ، (خرد شده) (اختیاری)
  • ▢1 تا 2 قاشق چایخوری آب لیمو (اگر از کشک ترش استفاده می کنید صرف نظر کنید)
  • ▢½ قاشق چایخوری پودر تخم گشنیز (من استفاده نمی کنم)
  • ▢نمک به مزه
  • ▢1 قاشق غذاخوری روغن (اگر از ماهی قزل آلا استفاده می کنید می توانید آن را حذف کنید)
  • ▢آرد 1 تا 1 پوند گرم / آرد نخودچی (اختیاری)

سبزیجات (اختیاری)

  • ▢pepper فلفل دلمه ای سبز ، مکعبی
  • ▢pepper فلفل دلمه ای قرمز یا 1 عدد گوجه فرنگی مکعب شده
  • ▢1 پیاز ، بزرگ ، مکعبی

تبلیغات

 

دستورالعمل ها
  • ماست را به یک پارچه پنیری اضافه کنید و آب اضافی یا آب پنیر را تخلیه کنید. برای شما ماست غلیظ باقی می ماند. حتی می توانید آن را داخل یخچال آویزان کنید تا کشک آویز درست شود.

  • اگر نمی توانید ادامه دهید ، پوست را بشویید و پوست آن را بگیرید.

  • آنها را به قطعات مساوی یکسان برش دهید ، با استفاده از دستمال های یکبار مصرف یا جاذب رطوبت را از آنها بگیرید.

  • تمام مواد ماریناسیون را مخلوط کرده و حداقل 2 تا 12 ساعت مارینیت کنید.

  • سیخ های چوبی را حداقل به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنید تا از سوختن جلوگیری کند در غیر این صورت سیخ های سوخته ای مانند من خواهید داشت.

  • درست قبل از شروع پخت ، سبزیجات را مکعب کرده و در سمت چپ و مرینت مارینیت کنید. سبزیجات در دمای اتاق ، استفاده فوری از یخچال باعث خیس شدن آنها می شود. من برای مدت زمانی که تمایل به از بین بردن تردی را داشته باشم ، مارینیت نمی کنم ، بنابراین درست قبل از پخت ، مارینیت می کنم.

  • ماریناد اضافی را برداشته و آنها را روی سیخ ها ، سبزیجات و ماهی های متناوب قرار دهید. در حین پخت ، از گوشت قطرات قطره ای به وجود خواهد آمد ، فراموش نکنید که در صورت استفاده از توری سیمی برای قرار دادن سیخ و نه سینی ، سینی برای جمع آوری نشت ها قرار دهید. در غیر این صورت اجاق گاز شما را بهم می ریزد.

  • فر را با دمای 240 درجه سانتیگراد گرم کنید ، به مدت 10 دقیقه آن را بپزید و سپس 5 تا 10 دقیقه دیگر آن را روی 180 درجه سانتیگراد بپزید. من به شما پیشنهاد می کنم بعد از 15 دقیقه بررسی کنید. در این بین می توانید ماریناد را به tikkas بریزید تا از خشک شدن آنها جلوگیری شود.

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۴۰ ] [ احد احدی ]

دستور تهیه ماهی بریانی - یک ماهی ساده به سبک Hyderabadi dum biryani با تصاویر گام به گام. ماهی بریانی یک غذای لایه ای برنج است که با ماهی ، برنج باسماتی ، ادویه جات و گیاهان تهیه می شود. بریانی معمولاً با مرغ یا گوشت گوسفندی درست می شود. با این حال من چند سال پیش برای یک شام آخر هفته این بریانی را با ماهی درست کردم و از اینکه چقدر خوشمزه شد متعجب شدم. از آن زمان من بارها آن را ساخته ام و همیشه مورد علاقه مردمم بوده ام.

ترجیح نمی دهم غذاهای مفصل را در آخر هفته ها بپزم ، بنابراین اغلب تهیه یک چیز سریع اما خوشمزه را انتخاب می کنم. این ماهی بریانی یکی از آنهایی است که متناسب با انتخاب من است.

مانند مرغ یا گوشت گوسفند ، ماهی پس از ماریناسیون به زمان استراحت زیادی احتیاج ندارد. همه مراحل فقط به ترتیب و بدون هیچ زمان انتظار پیش می روند ، به علاوه ماهی به سرعت پخته می شود. بنابراین این یک دستورالعمل سریع است که فقط 45 دقیقه به طول می انجامد.

تبلیغات

 

خوب برای تهیه این دستور تهیه ماهی dum biryani ، نیازی نیست که متخصص طبخ غذا باشید. حتی مبتدیان نیز می توانند آن را امتحان کنند زیرا ساخت آن بسیار آسان است.

برای تهیه این دستور ماهی بریانی ، من از 2 قطعه ماهی بزرگ استفاده کردم که هر کدام بیش از 220 گرم وزن داشتند. می توانید از موارد کوچک نیز استفاده کنید یا حتی می توانید از یک فیله استفاده کنید.

اگر از مواد کوچک استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد مقدار مواد لازم برای ماریناد را کمی افزایش دهید. مراقب باشید از رب سیر ماسالا یا زنجبیل زیاد استفاده نکنید زیرا باعث تلخی ماهی می شود.

 

آماده سازی

1. 1.5 فنجان برنج باسماتی را برای حدود 20 تا 30 دقیقه بشویید و خیس کنید. در 4/5 تا 5 فنجان آب تا دم دندان بپزید.

برای این ماهی بریانی ، برنج باید درست شود و شما می توانید هنگام خوردن آن لقمه را احساس کنید. این یک دانه بریانی کامل بعد از dum می دهد. 

همچنین می توانید برنج را با نصف قاشق چایخوری شاهی ، چند عدد هل ، برگ بو بپزید. اما در واقع به آنها نیازی نیست زیرا طعم دهنده ها و ادویه های قوی در بریانی ماهی به خوبی عمل نمی کنند در غیر این صورت طعم ماهی از بین می رود.

2. در حالی که برنج خیس می شود ، از مواد مارینینگ یک خمیر درست کنید. آن را بچشید تا سطح نمک و ادویه را بررسی کنید. کنار بگذار ماهی را با نمک بشویید. برای از بین بردن بوی ماهی ، می توانید از سرکه برای شستشو نیز استفاده کنید.

آب را کاملاً تخلیه کنید. مارینار کنید و کنار بگذارید تا برنج بپزد. پیازها را نیز نازک برش زده و لایه ها را جدا کنید. وقتی برنج تمام شد ، آن را در آبکش خالی کنید.

طرز تهیه بریانی ماهی

3. یک تابه را با یک قاشق غذاخوری روغن گرم کنید ، ماهی را اضافه کنید و از دو طرف آن را سرخ کنید تا ماهی خوب پخته شود. در آن زمان ماسالا نیز به خوبی تفت داده می شود. این بستگی به ضخامت و نوع ماهی مورد استفاده حدود 7 تا 9 دقیقه طول می کشد.

مراقب باشید که ماهی یا ماسالا نسوزد. این را به همراه هر روغن یا مایع موجود در ظرف کنار بگذارید. برای سرخ کردن ماهی می توانید از چدن کاملاً فصلی یا تاوا آهنی استفاده کنید. یک نچسب در هنگام ورق زدن ممکن است دچار خراش شود.

4. اگر دوست دارید از بادام هندی استفاده کنید ، می توانید هم اکنون آنها را سرخ کرده و کنار بگذارید. بقیه روغن را اضافه کرده و پیاز را سرخ کنید. مرتباً هم بزنید تا کاملاً سرخ شوند.

5- لازم است آنها را کمی قهوه ای کنیم. با سرخ شدن بیشتر کاملاً قهوه ای نشده است. چند عدد پیاز را برای تزیین کنار بگذارید.

6. پیازها را کنار بگذارید. ادویه جات را اضافه کرده و آنها را تفت دهید تا شروع به جوش زدن کنند.

تبلیغات

 

7. رب سیر زنجبیل را اضافه کنید ، مراقب باشید که نسوزد زیرا تابه بسیار داغ است. من وقتی اجاق را سرخ کردم مدتی خاموش شدم. اطمینان حاصل کنید که بوی خام سیر زنجبیل از بین می رود.

8. این بار من از گوجه فرنگی استفاده نکردم ، اما اگر دوست دارید استفاده کنید ، اکنون آن را اضافه کنید و تفت دهید تا کاملاً له شود. پودرهای ادویه ، نمک را اضافه کرده و سریع هم بزنید. من بعد از این مرحله اجاق گاز را روشن کردم. من از پودر بریانی ماسالا و گشنیز هم استفاده کردم ، چون پودر بریانی به تنهایی قوی بود.

9. ماست یا شیر نارگیل بریزید ، آن را هم بزنید.

تبلیغات

 

10. روی شعله متوسط ​​بپزید تا مخلوط غلیظ شود. بعد از تمام شدن این کار را کنار بگذارید ، آن را روی اجاق گاز نگذارید زیرا آب گوشت بیشتر پخته و مقدار آن کاهش می یابد. اگر دوست دارید ماهی اضافه کنید و آن را در ماسالا بپوشانید ، می توانید این کار را انجام دهید.

اما باعث می شود ماهی کاملا مرطوب و غرق در آب گوشت باشد. ما ماهی هایی را که یک طرف آن آب گوشت و یک طرف آن ماسالای بو داده را ترجیح می دهیم. بنابراین من اکنون آنها را اضافه نمی کنم.

لایه بریانی

11. این مرحله اختیاری است. در حالی که مخلوط پخته می شود ، شیر را گرم کرده و زعفران را اضافه کنید. این را کنار بگذارید.

12. 1/2 از برنج پخته شده را در قابلمه سنگین ته. من از همان قابلمه ای که برای پختن برنج استفاده کردم استفاده کردم. از گلدان پهن برای فرآیند ساختگی استفاده نکنید زیرا مقدار آن کمتر است.

13. لایه بعدی آب گوشت را بریزید و سپس مقداری برگ نعناع و گشنیز بپاشید.

14. سپس ماهی سرخ شده را لایه لایه کنید. همچنین در صورت وجود ، مانده ماهی را از ماهی سرخ شده بریزید.

تبلیغات

 

15. در آخر دوباره مانده را روی برنج لایه کنید. پیاز سرخ شده ، نعناع و برگ گشنیز را لایه لایه کرده و شیر زعفران را بریزید. اگر دوست دارید آجیل سرخ شده اضافه کنید ، می توانید. آب کیورا بپاشید.

16. روی آن را با یک درب محکم یا فویل بپوشانید. روزی که من این بریانی را درست کردم ، فویل نداشتم. فقط با درب جلو رفت از آنجا که چنین بریانی dum ماهی بخار زیادی تولید نمی کند تا مانند مرغ یا بریانی گوشت گوسفند گیر بیفتد.

بنابراین خوب است که با یک درب خوب قرار داده شده یا یک پارچه مرطوب و درپوش جلو بروید.

یک تابه یا طاوا را داغ کنید تا داغ شود ، قابلمه بریانی را روی تاوا قرار دهید و به مدت 2 دقیقه روی شعله زیاد بپزید و سپس فقط روی 10 دقیقه روی شعله خیلی ملایم بپزید. قبل از سرو اجازه دهید حدود 15 دقیقه استراحت کند.

برای فرآیند dum ، از هر تابه سنگین سنگین یا تابه استیل می توان استفاده کرد.

ماهی بریانی را با پیاز ریتا سرو کنید.

تبلیغات

 

نکاتی برای تهیه ماهی بریانی
  • از برنج باسماتی با کیفیت عالی یا هر برنج کوتاه معطر دیگری مانند برنج جیراگا سامبا یا برنج keema استفاده کنید.
  • قی عطر و طعم اصیل به ماهی بریانی می بخشد. با این حال می توانید از روغن دلخواه خود نیز استفاده کنید.
  • از پودر ماسالای بریانی یا پودر ماسالای گارام با کیفیت خوب استفاده کنید. من از این ماسالای خانگی بریانی استفاده کرده ام . برای ساخت آن به سبک کرالا ، می توانید این پست بریانی را دنبال کنید و ماسالای کرالای بریانی درست کنید.
  • برای تهیه بریانی ماهی به سبک کرالا ، از شیر نارگیل به عنوان جایگزین ماست استفاده کنید.
  • من از گوجه فرنگی در این بریانی استفاده نکرده ام زیرا در بریانی حیدرآبادی استفاده نمی شود . با این حال می توانید طبق دستورالعمل های من در کارت دستورالعمل از آن استفاده کنید.
  • من از ماهی بصیر یا باتانگ معروف به ونجارام استفاده کرده ام. هر نوع ماهی تازه باید کارساز باشد.
  • از پودرهای ادویه به میزان متوسط ​​استفاده کنید زیرا بر طعم اصلی ماهی غالب است.


  • ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۴۰ ] [ احد احدی ]

    ماهی پالوسو دستور ویژه مادر من است که همه افراد خانواده و دوستان ما از او بسیار قدردانی می کنند. این یک دستورالعمل اصیل ماهی آندرا نیست ، اما یک نسخه سریع و آسان از تهیه ماهی جالب ماهی با استفاده از گل مروارید است. ما عاشق دستور العمل های ماهی ساده کبابی و سرخ شده در خانه هستیم زیرا این یک روش کاملاً سالم برای مصرف است. ساخت آنها نیز آسان و سریع است.

    این پولوسو ماهی سالها در خانه مادر من دنبال می شود. ما به دنبال هیچ دستور دیگری نبوده ایم زیرا نتایج خوب است. این دستورالعمل به یک ماسالای اصلی گارم احتیاج دارد که برای نگهداری طعم های ماهی غالب نیست.

    از خمیر تهیه شده از دانه های خشخاش / خوس خوس یا نارگیل برای خوشمزه شدن طعم این سس گوجه فرنگی استفاده می شود. این طعم آندرا وقتی که بعد از 2 تا 3 ساعت پختن مصرف شود بهترین طعم را دارد

    تبلیغات

     

     

    آمادگی برای تپش ماهی

    1. ماهی را با پودر چیلی قرمز ، زردچوبه ، نمک و آب لیمو مارینا کنید. به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید. گل مروارید را با کمی آب گرم خیس کنید. وقتی نرم شد ، آب آن را بیرون آورده و صاف کنید. این را کنار بگذارید. ادویه کامل را در روغن داغ سرخ کنید تا معطر شود. برگ های کاری ، پیاز و فلفل قرمز را اضافه کنید. سرخ کنید تا پیازها طلایی شوند.

    2. در حالی که پیازها سرخ می شوند ، از دانه های کوکنار برشته یا نارگیل بو داده با کمی آب رب درست کنید. کنار بگذار

    ساختن نبض ماهی

    3. رب سیر زنجبیل را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خام آن گرفته شود. تکه های ماهی را قرار داده و به مدت 3 دقیقه از هر طرف سرخ کنید.

    4. آب نارنگی را روی ماهی بریزید و 3 تا 4 دقیقه آن را بپزید.

    5. ماسالای garam ، نمک را اضافه کنید و سپس آب کمی اضافه کنید. به مدت 4 تا 5 دقیقه بپزید. رب هسته خشخاش را به آب جوش اضافه کنید. به آرامی هم بزنید و بپزید تا پولوسو شروع به حباب زدن کند. برگ گشنیز را اضافه کرده و روی آن را بپوشانید. اجاق گاز را خاموش کنید.

     

     

     

     

     

     

     

     

    مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
    • ▢1 کیلوگرم ماهی قطعه قطعه شده (اندازه عکس ها را بررسی کنید)
    • ▢1 فنجان پیاز ریز خرد شده
    • ▢2 تا 3 شکاف چیلی سبز
    • ▢4 تا 5 قاشق غذاخوری روغن
    • ▢2 قاشق غذاخوری دانه خشخاش کمی تفت داده شده یا ½ فنجان نارگیل رنده شده
    • ▢½ تا 1 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز (در صورت نیاز استفاده کنید ، می تواند بسیار گرم باشد)
    • ▢8 تا 10 ساقه برگ گشنیز همراه با ساقه
    • ▢1 شاخه برگ کاری

    ادویه کامل (اختیاری به جز زیره سبز)

    • ▢1 برگ بو
    • ▢4 میخک
    • ▢دارچین یا دالچینی 1 اینچ
    • ▢c قاشق چایخوری زیره یا جیرا
    • ▢1 هل سبز یا الاچی

    ماریناسیون

    • ▢1 قاشق غذاخوری آب لیمو
    • ▢نمک را در صورت لزوم
    • ▢1/8 قاشق چایخوری زردچوبه
    • ▢½ قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز

    تبلیغات

     

    دستورالعمل ها

    آمادگی برای تپش ماهی

    • تکه های ماهی را کاملاً زیر آب روان بشویید تا بو از بین برود.

    • آب را کاملاً تخلیه کنید.

    • قطعات را با مواد ترشی جات ترشی دهید و به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید.

    • گل نارنگی را در آب داغ خیس کرده و فیلتر کنید تا آب تمیز آن خارج شود.

    • اگر ترجیح دادید از دانه های خشخاش استفاده کنید: بو داده را خشک کرده و خرد کنید تا رب خوب شود. ابتدا دانه ها را ریز پودر کنید ، سپس آب اضافه کرده و یک خمیر درست کنید در غیر این صورت دانه های کوکنار شما درشت باقی خواهد ماند و هنگام خوردن آن را در دهان خواهید گرفت.

    • اگر می خواهید از نارگیل رنده شده استفاده کنید ، نارگیل را با ¼ فنجان آب خرد کرده و شیر را استخراج کنید. تفاله را دور بریزید. مراقب باشید هنگام آسیاب کردن ، آب زیادی اضافه نکنید.

    ساختن نبض ماهی

    • یک تابه پهن و سنگین را با روغن گرم کنید ، پس از دریافت عطر ادویه جات کامل را اضافه کنید و برگ های کاری را اضافه کنید و تفت دهید.

    • پیاز و فلفل قرمز را اضافه کنید ، تفت دهید تا طلایی شوند.

    • رب سیر زنجبیل را اضافه کنید ، برای مدت یک دقیقه تفت دهید.

    • قطعات را قرار داده و به مدت 3 دقیقه روی سطح متوسط ​​سرخ کنید. با دقت به طرف دیگر بروید و 3 دقیقه دیگر سرخ کنید.

    • آب تمر هندی را روی همه قطعات بریزید. روی آن را بپوشانید و به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشانید.

    • پودر گارم ماسالا را اضافه کنید. در صورت نیاز نمک و پودر چیلی را تنظیم کنید. آب را فقط به اندازه ای بریزید که قطعات را تا حدی بپوشاند. روی آن را بپوشانید و فقط 4 تا 5 دقیقه روی شعله متوسط ​​بپزید.

    • رب نارگیل یا دانه های خشخاش را اضافه کنید و ظرف را کمی به یک طرف متمایل کنید و از پولوسو به قطعات بریزید. با سالم ماندن قطعات ، نبض را مخلوط کنید. بگذارید شروع به حباب زدن کند. چند دقیقه بیشتر بپزید یا تا زمانی که پخته شود. برگ گشنیز را نیز اضافه کنید. بیش از حد پخت و پز می تواند قطعات را خرد کند. برای بررسی ادویه ، دباغی و نمک ، از نبولوس میل کنید. اکنون می توان هرگونه تنظیم را انجام داد.

    • پالوسو ماهی آندرا را با برنج یا روتی سرو کنید.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۳۹ ] [ احد احدی ]

    دستور غذای سرخ ماهی آندرا - دستور العمل های ساده ماهی ماهی که روی توری یا طاووس درست می شود. روش های زیادی برای سرخ شدن ماهی وجود دارد ، من در این پست 2 دستور غذا را به اشتراک گذاشته ام. دستور تهیه ماهی سرخ ماهی آندرا که از ماهی چرخ شده تهیه شده در نیمه دوم این پست است.

     

    روش 1 - ماهی ماهی ساده

    1. مقداری نمک به ماهی اضافه کرده و آن را بشویید. آب را کاملاً تخلیه کنید. من از یک فیله به وزن 250 گرم استفاده کرده ام. اگر از ماهی بیشتری استفاده می کنید می توانید مقدار مواد را به تناسب افزایش دهید. از مواد پودر ماسالا ، پودر چیلی قرمز و خمیر سیر زنجبیل برای استفاده در مارینینگ استفاده نکنید. مزه آن تلخ خواهد شد. برای افزودن ادویه ، در مرحله 5 پودرهای ادویه بیشتری بپاشید.

    تبلیغات

    2. یک رب از نمک ، پودر چیلی قرمز ، ماسالای گارم ، زردچوبه و آب لیمو درست کنید. با این کار مارینیت کنید. فقط 10 دقیقه کنار بگذارید.
    3. یک تشتک سنگین را با 1 قاشق غذاخوری گرم کنید. روغن یا گیاهی در صورت سرخ شدن از روغن استفاده کنید. در صورت سرخ شدن در تابه ، برای داشتن طعم آندرا ، از گیاه ghee استفاده کنید. برای گرفتن طعم کرالا از روغن نارگیل استفاده کنید. اما هر روغنی نیز همین کار را خواهد کرد.

    4. می توانید سرخ کنید کم عمق ، سرخ کنید یا تفت دهید ، بر این اساس از روغن استفاده کنید. من پیشنهاد می کنم از یک تابه کوچک استفاده کنید ، بنابراین می توان از روغن کمتری برای سرخ کردن استفاده کرد.

    5. وقتی روغن فقط به اندازه کافی داغ شد ، ماهی را درون روغن قرار داده و روی شعله متوسط ​​سرخ کنید. بعد از 3 تا 4 دقیقه آن را تلنگر کنید و سپس سرخ کردن را تکرار کنید. وقتی تقریباً تمام شد ، مقداری برگ کاری اضافه کنید و تفت دهید. این عطر و طعم به ماهی می بخشد. اگر در حال تفت دادن هستید و می خواهید ماهی تند درست کنید ، اکنون مقدار بیشتری پودر چیلی قرمز ، پودر فلفل یا ماسالای گارم بپاشید (نه برای سرخ کردن یا سرخ کردن کم عمق).

    6. آن را روی یک کاغذ جاذب تخلیه کنید. اجاق گاز را خاموش کنید. ماهی ماهی آماده است. با گوه پیاز تزئین کرده و سرو کنید.

    روش 2 - ماهی ماهی آندرا

    نسخه های مختلفی از دستور تهیه ماهی ماهی آندرا وجود دارد ، اما این روش چندین دهه است که در خانواده من انجام می شود. این دستور العمل ، از نظر طعم و مزه ، همه دستورهای دیگری را که امتحان کرده ام و چشیده ام ، مغلوب می کند.

    ماهی ابتدا کوره شده و در یخچال نگهداری می شود تا تقریباً 8 ساعت یا تا روز بعد در آب گوشت خیس بخورد یا مارینا شود و سپس آن را تفت می دهند. حتی می تواند با لباس های چپ نیز تهیه شود. ما    به مقدار زیاد درست کرده و در یخچال قرار می دهیم. 48 ساعت بعد ، ما قطعات را استفاده می کنیم تا گوشت را تفت دهیم و نبض را نیز به پایان برسانیم.

    قبل از اینکه به سراغ دستور غذا بروم ، بگذارید بگویم چرا این طعم عالی دارد. از آنجا که قطعات به مدت چند ساعت در کاری خیسانده می شوند ، تمام طعم ها و طعم های گل مروارید ، پودر چیلی قرمز و ماسالای گارم را جذب می کند. جدا از این ، قطعات به صورت غلیظ ، مقدار زیادی برگ کاری و فلفل تازه آسیاب شده بو داده می شوند که باعث افزایش طعم و مزه می شوند. این باید در زمستان ها امتحان کنید.

    * من هرگز این مورد را با ماهی قزل آلا امتحان نکرده ام و ممکن است برای این دستورالعمل مناسب نباشد. افزودن ماسالای گارم ، پودر چیلی قرمز و خمیر سیر زنجبیل اختیاری است. شما می خواهید بیشتر آن را ادویه کنید ، می توانید از آنها استفاده کنید.

    مواد لازم
    2 قطعه ماهی که  حداقل 8 ساعت در کاری یا پولوسو خیسانده شده است 
    2 شاخه برگ کاری
    ¼ قاشق چایخوری. فلفل تازه آسیاب شده (درشت ترجیح داده می شود)
    نمک خیلی کم (که قبلا در کاری نمک شده است)
    ⅛ قاشق چایخوری رب سیر زنجبیل
    1 تا 2 قاشق غذاخوری.
    پودر چیلی قرمز Ghee در صورت لزوم (اختیاری)

     

    تبلیغات

    دستورالعمل ها
    را از آب گوشت برداشته و کنار بگذارید. در صورت تمایل می توانید مقداری برگ گشنیز از pulusu اضافه کنید.
    یک ظرف نچسب و سنگین ته را با گلدان گرم کنید.
    برگ های کاری را اضافه کنید و تفت دهید تا ترد شوند.
    رب سیر زنجبیل را اضافه کرده و تفت دهید.

    شعله را به بالاترین حد برسانید. ماهی را اضافه کرده و نمک و فلفل کمی بپاشید. حدود 2 دقیقه سرخ کنید.
    شعله را به متوسط ​​کاهش دهید. حدود 4 تا 6 دقیقه سرخ کنید.
    در صورت تمایل گارم ماسالا ، پودر چیلی را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و از روی حرارت خارج کنید.
    با کاری و برنج سرو کنید.

    مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
    • ▢در صورت لزوم روغن یا غلیظ کنید
    • ▢250 گرم فیله یا تکه ماهی
    • ▢نمک را در صورت لزوم
    • ▢2 تا 3 نیشکر زردچوبه
    • ▢1 قاشق غذاخوری آب لیمو یا در صورت نیاز

    • ▢¼ تا 3/4 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز
    • ▢¼ تا 1/2 قاشق چایخوری پودر گارم ماسالا

    تبلیغات

     

    دستورالعمل ها
    • نمک را به ماهی بمالید و آن را خوب بشویید. کاملا تخلیه کنید. همه مواد را به جز روغن مخلوط کنید. به ماهی بمالید. این را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید. طعم دهنده ها را به خوبی جذب می کند.

    • یک تابه کوچک را با روغن یا گیوه گرم کنید. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد ، آن را حدود 3 تا 4 دقیقه تفت دهید. سپس آن را به سمت دیگر تلنگر کنید. دوباره سرخ کنید تا کاملا سرخ شود. برگ های کاری را اضافه کرده و تفت دهید تا ترد شود. به دستمال آشپزخانه آبکش کنید.

    • با گوه پیاز سرو کنید.

     



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۳۸ ] [ احد احدی ]

    ماهی آمریتساری پیش غذای محبوب ماهی های سبک خیابانی و رستوران هندی است. این یک غذای ساده است و در عین حال طعم های شگفت انگیزی دارد که از طعم ترکیبی منحصر به فرد ادویه ها و گیاهان استفاده می شود. همانطور که از نام آن برمی آید این پیش غذا در خیابان های آمریتسار محبوب است.

    برای تهیه این غذا ، ماهی های آب شیرین با ادویه های اصلی معطر و آرد گرم ترشی می شوند. سپس تکه های ماهی کاملاً سرخ می شوند تا طلایی و ترد شوند.

    در این پست من 2 روش تهیه این غذا را به اشتراک گذاشته ام. روش اول روش سرخ شده و روش دوم سرخ ماهی تابه ای / ماهی تاوا است.

    تبلیغات

     

    اما اگر ماهی معتبر Amritsari را می خواهید ، اینها را سرخ کنید.

    از آنجا که ماهی آب شیرین در دسترس من نیست ، من از ماهی قزل آلا استفاده کرده ام. شما می توانید از هر نوع انتخابی استفاده کنید. انتخاب شخصی من این است که با نوعی که استخوان کمتری دارد بروم.

    اگر یک سرخ کرده تاوا درست کنید می توانید این کار را از قبل درست کنید و در یخچال قرار دهید تا همه طعم ها را جذب کند. طعم ماهی سالمون حتی پس از ساعت های طولانی مرین سازی بسیار ملایم است و مانند سایر ماهی ها طعم دهنده ها را به خوبی جذب نمی کند.

    حداقل 10 دقیقه ماهی را مارینا کنید ، سرخ کرده و بلافاصله گرم سرو کنید.

    نکاتی برای تهیه ماهی آمریتساری
    • ادویه جات: نسخه خیابانی این غذا با پودر چیلی یا رنگ قرمز پر شده است. برای داشتن رنگ روشن تر ، در صورت لزوم از پودر چیلی قرمز کشمیری بیشتر متناسب با سلیقه خود استفاده کنید.
    • آرد: آرد گرم ماده اصلی است که رایحه ای مغزدار به ماهی آمریتساری می دهد. هیچ جایگزینی برای این وجود ندارد. با این وجود می توانید مقدار کمی آرد برنج اضافه کنید تا ترد شود.
    • کشک (ماست) : معمولاً ماست هندی ، کشک به عنوان یک ماده اتصال دهنده استفاده می شود. این کمک می کند تا تمام مواد تشکیل دهنده مارینین با ماهی متصل شود. با این حال انتخاب شخصی من استفاده از آب به جای کشک است زیرا احساس می کنم ماهی را کمی نرم تر می کند.

     

    روش 1 - ماهی آمریتساری سرخ شده عمیق درست کنید

    1. ماهی را بشویید و کاملاً تخلیه کنید. به یک کاسه مخلوط ، رب سیر زنجبیل ، نمک ، زردچوبه ، ماسکی کاسوری ، اجاوین ، پودر چیلی قرمز ، آب لیمو ، ماسالای گارم ، بسان و پودر آمچور را اضافه کنید. تمام مواد را به همراه 2 قاشق غذاخوری کشک یا آب مخلوط کنید. ماهی را به مدت 10 دقیقه مارینا کنید.

    2. روی شعله متوسط ​​، روغن را در تابه داغ کنید. وقتی روغن داغ شد ، تست را با انداختن قسمت کوچکی از ماسالا به روغن داغ انجام دهید. باید بدون قهوه ای شدن بالا برود. این دمای مناسب است. تکه های ماهی را به آرامی بلغزانید و در صورت لزوم تکان دهید. وقتی طلایی و ترد می شوند. آن را در بشقاب بردارید.

    روش 2 - ماهی تاوا را سرخ کنید

    1. برای این روش ابتدا باید بزان را تفت دهیم در غیر این صورت بوی خامی به ظرف آماده شده می دهد. روی حرارت متوسط ​​، بسان را در یک تابه کوچک تفت دهید تا بوی خوب و معطر آن گرفته شود. آن را زیاد سرخ یا قهوه ای نکنید. این را کنار بگذارید.

    2. ماهی را با خمیر سیر زنجبیل ، نمک ، پودر ماسالا گارام ، آمچور ، آب لیمو ، پودر چیلی ، ماسی کاسوری و زردچوبه مخلوط کنید.

    3. یک ظرف پهن را گرم کنید ، 2 قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه کنید. وقتی روغن داغ شد ، اجاوین را اضافه کنید. وقتی صدای جیر جیر می شوند ، تکه های ماهی را به آرامی قرار داده و حدود پنج دقیقه از هر طرف سرخ کنید.

    4. هنگامی که ماهی تقریباً پخته شد ، فقط در یک طرف بزان را بپاشید و بدون سوختن سرخ کنید. آردم را به الک اضافه می کنم و تکان می خورم چون از ایجاد توده جلوگیری می کند.

     

    5. تکه ها را بریزید و سرخ کنید تا پخته و معطر شوند. تست را بچشید و نمک بیشتری بپاشید. ماهی های آمریتساری تاوا را به عنوان یک طرف سرو کنید.

     

    مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
    • ▢300 گرم ماهی (ماهی قزل آلا یا هر ماهی آب شیرین)
    • ▢¼ قاشق چای خوری ajwain (دانه های کاروم)
    • ▢⅓ قاشق چای خوری نمک (متناسب با طعم و مزه)
    • ▢¾ تا 1 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز (متناسب با طعم و مزه)
    • ▢½ تا p قاشق چای خوری kasuri methi (خرد شده) (برگ شنبلیله خشک)
    • ▢½ قاشق چای خوری پودر آمچور (پودر انبه خشک) یا ماسالای چات
    • ▢2 قاشق غذاخوری کشک یا آب
    • ▢1 قاشق چایخوری آب لیمو
    • ▢3 قاشق غذاخوری بسان (آرد گرم ، ترجیحاً درشت)
    • ▢¼ قاشق چای خوری زردچوبه
    • ▢2 قاشق غذاخوری روغن (یا method تا ½ فنجان برای روش 2)

    تبلیغات

     

    دستورالعمل ها

    روش 1- سرخ شدن عمیق

    • ماهی را خوب بشویید و خشک کنید.

    • به یک کاسه مخلوط ، آرد گرم ، نمک ، پودر چیلی قرمز ، ماسالای گارم ، زردچوبه ، آمچور ، کاسوری متی ، اجوان ، رب سیر زنجبیل و آب لیمو را اضافه کنید.

    • همه آنها را خوب مخلوط کنید. تست طعم و در صورت نیاز نمک و پودر چیلی قرمز بیشتری اضافه کنید.

    • تکه های ماهی را منتقل کرده و 2 قاشق غذاخوری کشک یا آب به آن اضافه کنید. ماهی را با همه اینها خوب بپوشانید.

    • اگر خیلی خشک است ، ممکن است کمی آب بپاشید. تمام قطعات ماهی باید به خوبی با ماسالا پوشانده شود.

    • روغن ½ تا ½ فنجان بریزید و آن را گرم کنید. وقتی روغن داغ شد ، با انداختن قسمت کوچکی از ماسالا روی روغن تست کنید.

    • باید با قهوه ای شدن زیاد افزایش یابد. این دمای مناسب است. تکه های ماهی را به آرامی درون روغن بلغزانید.

    • آنها را عمیق سرخ کنید تا ترد و طلایی شوند. با تمام شدن ماهی بوی خوبی خواهید گرفت.

    • ماهی آمریتساری را به عنوان کنار یا پیش غذا گرم سرو کنید.

    روش 2- ماهی ماهی تابه / تاوا

    • برای مدت چند دقیقه بسان را با شعله متوسط ​​تفت دهید تا عطر بو داده خوبی داشته باشید. این کار برای از بین بردن بوی خام بزان انجام می شود. آرد را تیره نکنید.

    • این را کنار بگذارید تا خنک شود.

    • ماهی را بشویید و در اندازه های دلخواه برش دهید. آب را کاملاً تخلیه کنید.

    • به یک کاسه مخلوط ، سیر زنجبیل ، پودر چیلی قرمز ، ماسالای گارم ، زردچوبه ، نمک ، آمچور ، کاسوری متی و آب لیمو را اضافه کنید. تست را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

    • ماهی را به این اضافه کنید و خوب مارینا کنید. اگر ماهی خیلی خشک به نظر می رسد ، کمی آب بپاشید. من از کشک برای سرخ کردن ماهی تابه استفاده نمی کنم. به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید.

    • یک ظرف پهن را با 2 قاشق غذاخوری روغن گرم کنید. ajwain را اضافه کنید.

    • هنگامی که آنها شروع به پاشیدن می کنند ، تکه های ماهی را یکی یکی قرار دهید و آنها را برای مدت 4 دقیقه روی شعله متوسط ​​سرخ کنید.

    • تکه ها را بریزید و بگذارید 5 دقیقه دیگر سرخ شوند.

    • 2 قاشق غذاخوری آبلیمو را به طور یکنواخت از یک طرف بپاشید و بدون سوختن به سرخ کردن ادامه دهید. برای جلوگیری از ایجاد توده ، آرد را مستقیماً روی ماهی الک می کنم.

    • تکه ها را بریزید و دوباره سرخ کنید. آردی که از یک طرف بپاشیم برای هر دو طرف کافی خواهد بود. در صورت نیاز می توانید شعله را کمی افزایش دهید و از دو طرف سرخ کنید تا پخته شود.

    • پس از اتمام کار ، احساس بو را خوب حس خواهید کرد. ماهی تاوا را به عنوان غذای اولیه و یا به عنوان غذای کناری گرم سرو کنید.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۳۸ ] [ احد احدی ]

    دستور تهیه برنج ماهی - یک دستور تهیه ساده برنج و ماهی برای مبتدیان با استفاده از مواد اولیه. این برنج ماهی یکی از دوست داشتنی ترین روش های ما برای ایجاد یک وعده غذایی دریایی است. درست در کمتر از 30 دقیقه ساخته می شود. این برنج ماهی برای تهیه شام ​​یک هفته در هفته ساده ترین است و وقتی ایده های شما تمام می شود بسیار مناسب است.

    این برنج ماهی طعم خوشمزه ای دارد و می توان آن را به همراه سالاد سبزیجات یا فقط برش های پیاز ، خیار و هویج سرو کرد.

     

    برای شروع با دستور العمل ، من فقط برنج را در یک زودپز پخته و سرد کردم. این شبیه هر برنج سرخ شده است اما با استفاده از ادویه جات و گیاهان هندی با لمس هند تمایل دارد.

    این غذا به دلیل ترکیب مواد استفاده شده مانند گیاهی ، برگ کاری و غیره بسیار عالی و خوش طعم شده است.

    اگر غلیظ ندارید فقط با هر روغن یا حتی کره جایگزین کنید.

     

    طرز تهیه برنج ماهی

    1. برنج را به هر روشی که دوست دارید بشویید ، خیس کنید و بپزید. می توانید از هر نوع برنجی استفاده کنید. من از بسماتی استفاده کردم زیرا کمی طعم بیشتری به غذا می دهد. اطمینان حاصل کنید که برنج به صورت کاملاً دندانی پخته شده است (نرم نیست) و سرد می شود.

    2. در حالی که برنج می پزد ، ماهی را درست کنید. ماهی را بشویید و کاملاً آبکش کنید. پودر چیلی قرمز ، زردچوبه ، نمک ، رب سیر زنجبیل ، آب لیمو و ماسالای گارم را اضافه کنید. حدود 10 دقیقه کنار بگذارید. در همین حین پیاز ، چیلی سبز را برش زده و کنار بگذارید.

    3. در صورت لزوم ، گلدان را به یک تابه داغ اضافه کنید. Ghee عطر و طعم بسیار خوبی می دهد. سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر و بوی خوبی از آن خارج شود ماهی ، برگ های کاری را اضافه کرده و روی شعله متوسط ​​شروع به سرخ کردن می کنیم. ماهی را بعد از 3 تا 4 دقیقه تلنگر کنید و در صورت لزوم مقدار بیشتری پودر چیلی قرمز اضافه کنید.

    4- وقتی ماهی کاملاً پخته شد. این را کنار یک بشقاب بگذارید.

    5. به همان ماهیتابه ، پیازهای خرد شده را اضافه کنید ، فلفل قرمز خرد کنید و شروع به تفت دادن کنید. در صورت نیاز روغن یا گیوه بیشتری اضافه کنید. از دیگر چیزهایی که برنج طعم ملایم دارد ، از فلفل قرمز استفاده نکنید.

    6. وقتی پیازها طلایی شدند ، برگ های کاری ، بادام هندی و کشمش را اضافه کنید. اینها اختیاری است اما من پیشنهاد می کنم حداقل چند بادام هندی خرد شده اضافه کنید در غیر این صورت برنج ساده خواهد بود.

    تبلیغات

     

    7. همه چیز را خوب تفت دهید تا آجیل طلایی شود.

    8. برنج ، فلفل و نمک خنک شده را اضافه کنید. اجاق گاز را خاموش کنید.

    9. همه چیز را خوب مخلوط کنید.

    تبلیغات

     

    برنج داغ را با ماهی تفت داده شده و خلال های هویج خیار پیاز سرو کنید.

     

    مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)

    برای ماریناسیون

    • ▢قطعات ماهی 250 گرم
    •  
    • ▢پودر زردچوبه ، کمی
    • ▢نمک در صورت لزوم
    • ▢آب لیمو در صورت لزوم

    مواد دیگر

    • ▢2 شاخه برگ کاری
    • ▢1 قاشق چایخوری سیر خرد شده
    • ▢2 تا 3 شکاف چیلی سبز
    • ▢1 فنجان برنج (باسماتی یا یاسمن ترجیح داده می شود)
    • ▢1 پیاز نازک بریده شده
    • ▢بادام هندی به دلخواه
    • ▢کشمش به دلخواه
    • ▢1/8 قاشق چایخوری پودر فلفل
    • ▢نمک در صورت لزوم

     

    دستورالعمل ها
    • شستشو ، خیساندن و طبخ برنج را به صورت دندانی انجام دهید. می توان آن را در قابلمه یا اجاق گاز پخت. پس از انجام آن را کاملا خنک کنید.

    • ماهی را مارینت کرده و به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید.

    • سیر را در گل داغ سرخ کنید و سپس برگ های کاری و ماهی را اضافه کنید. 3 دقیقه سرخ کنید و سپس تلنگر بزنید. اگر دوست دارید پودرهای ادویه بیشتری اضافه کنید. سرخ کنید تا دو طرف آن تمام شود. این را به یک بشقاب منتقل کنید.

    • به ماهی تابه غنچه یا روغن بیشتری اضافه کنید.

    • پیاز ، چیلی سبز را سرخ کنید تا پیازها طلایی شوند.

    • سپس برگ های کاری ، آجیل و کشمش را اضافه کنید. همه چیز را خوب تفت دهید تا مغزها خوب تفت داده شوند.

    • برنج ، نمک و فلفل خنک شده را اضافه کنید. خاموش کنید و خوب مخلوط کنید.

    • برنج و ماهی را با سالاد تازه یا پیاز بریده و هویج سرو کنید.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۳۷ ] [ احد احدی ]

    دستور ماهی چیلی یا دستور منچوری ماهی با تصاویر گام به گام. دستور العمل های چینی هندی در رستوران های هند بسیار محبوب هستند. برخی از محبوب ترین ها مرغ چیلی ، برنج سرخ شده چینی ، رشته های هاکا و غذاهای منچوری هستند. این ظروف طعم شیرین ، ترش و کمی داغ دارند.

    ماهی چیلی و منچوری ماهی در تعداد کمی از رستوران ها یکسان است ، اما در بعضی از رستوران ها منچوری ماهی با گلوله های ماهی درست می شود. اما سس ثابت مانده است.

    من ترجیح نمی دهم که ماهی قزل آلا را عمیق سرخ کنم ، زیرا مواد مغذی در روغن تخلیه می شود که من آن را دور می ریزم. اما این تنها نوعی ماهی است که ما ترجیح می دهیم و با توجه به فواید سلامتی معمولاً در خانه ساخته می شود.

    تبلیغات

     

    بنابراین گاهی اوقات من ماهی را سرخ می کنم و حتی گاهی اوقات ماهی را می پزم و سپس آنها را در سس مانچوریان می گذارم. اگر نمی خواهید ماهی را سرخ کنید ، می توانید آن را با همان دستور پخت و سپس آن را در سس منچوریان قرار دهید.

    این بار وقتی قصد تهیه این ماهی چیلی را داشتم کیکی در فر پخته شد ، بنابراین سرخ کردم. شما می توانید ماهی مورد نظر خود را انتخاب کنید ، اما مطمئن شوید که از یک فیله ماهی بزرگ که استخوان ندارد استفاده می کنید.

    پیاز بهار در هر دستور العمل چینی هند بسیار مهم است اما من از آن استفاده نکردم زیرا موجودی آن را در خانه ندارم. بنابراین من از یک پیاز سفید استفاده کردم. اگر دوست دارید که می توانید از خمیر سیر زنجبیل برای استفاده استفاده کنید. فلفل دلمه ای اختیاری است.

     

    آماده سازی

    1. ماهی را بشویید و به قطعات مکعب خرد کنید.

    2. سیر زنجبیل ، سس سویا و پودر فلفل را اضافه کنید. حداقل 10 دقیقه مارینیت کنید و کنار بگذارید.

    3. در یک کاسه سرکه ، شکر ، سس سویا و سس چیلی قرمز را هم بزنید. این را کنار بگذارید. در صورت لزوم سس کم و بیش اضافه کنید. برای بدست آوردن رنگ قرمز خوب می توانید خمیر فلفل قرمز کمی نیز اضافه کنید. من کمی پودر چیلی قرمز با آب بسیار کمی مخلوط می کنم و سپس از آن استفاده می کنم.

    4. روغن را در ماهیتابه برای سرخ شدن عمیق یا کم عمق گرم کنید یا حتی می توانید اینها را بپزید.

    5. آرد ذرت ، همه منظوره ، نمک کم را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. آب خیلی کمی بپاشید و خوب مخلوط کنید تا ماهی با آرد پوش شود. آبریزش نکنید. به عکس مراجعه کنید. ماهی باید با یک لایه نازک خمیر پوشانده شود.

    6. وقتی روغن داغ است ، شعله را کمی کم کنید و سپس این قطعات را سرخ کنید تا طلایی شوند. اینها را روی دستمال آشپزخانه تخلیه کنید.

    7. پس از اتمام سرخ کردن ، روغن موجود در ظرف را با نگه داشتن 2 قاشق غذاخوری تخلیه کنید. روغن در همان تابه

    طرز تهیه ماهی چیلی منچوری

    8. سیر را اضافه کرده و تفت دهید تا رایحه به دست آید. فلفل دلمه ای ، پیاز لایه ای (قسمت های سفید پیاز بهار) را اضافه کنید و برای مدت 2 دقیقه روی سطح بالا سرخ کنید. پیاز و فلفل دلمه ای باید ترد (نیمه پخته) و نرم نباشد.

    تبلیغات

     

    9. مخلوط سس آماده شده را از مرحله 3 با یک قاشق مخلوط کنید تا مخلوط یکنواخت شود. این را به همراه 2 قاشق چای خوری آب درون تابه بریزید. اجازه دهید سس ها حباب بزنند.

    ماهی سرخ شده را اضافه کنید و به مدت 2 دقیقه روی بالاترین شعله سرخ کنید. با پیازچه تزیین کنید

     

    مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
    • ▢¼ فنجان روغن برای سرخ کردن کم عمق یا سرخ شدن عمیق تر
    • ▢250 گرم فیله ماهی
    • ▢نشاسته ذرت 1 ½ قاشق چایخوری (آرد ذرت)
    • ▢آرد 1 ½ قاشق چایخوری آرد همه منظوره
    • ▢⅛ قاشق چایخوری نمک (سس در حال حاضر دارای نمک، بنابراین اضافه کردن کمتر)

    ماریناسیون

    • ▢¾ قاشق چایخوری سس سویا
    • ▢¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه (پودر فلفل)
    • ▢1 قاشق چایخوری خمیر زنجبیل (یا خرد شده) (اختیاری)
    • ▢1 قاشق چایخوری رب سیر (یا خرد شده) (اختیاری)

    برای سس منچوری چیلی

    • ▢3 حبه سیر خرد شده یا خرد شده
    • ▢2 ساقه پیاز بهار یا 1 پیاز متوسط ​​خلال شده
    • ▢¼ فنجان فلفل دلمه ای سبز مکعبی
    • ▢¼ فنجان فلفل دلمه ای قرمز مکعبی
    • ▢1 قاشق غذاخوری سس سویا
    • ▢1 قاشق چایخوری سرکه
    • ▢1 تا 2 قاشق غذاخوری سس چیلی قرمز (یا هر سس تند)
    • ▢2 قاشق غذاخوری آب
    • ▢1 قاشق چایخوری شکر
    • ▢¾ قاشق چایخوری نشاسته ذرت (آرد ذرت) (اختیاری)

    تبلیغات

     

    دستورالعمل ها
    • سس را برای چاشنی آماده کنید - سس سویا ، سس چیلی ، شکر و سرکه را به یک کاسه اضافه کنید و کنار بگذارید.

    • ماهی را بشویید و به صورت مکعب خرد کنید.

    • ¾ قاشق چایخوری سس سویا ، 1 قاشق چایخوری زنجبیل 1 قاشق چایخوری رب سیر ، و ¼ قاشق چایخوری فلفل سیاه اضافه کنید. مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید.

    • یک تابه را با روغن برای سرخ شدن عمیق یا کم عمق گرم کنید یا فر را از قبل گرم کنید و بپزید.

    • هر یک از نشاسته ذرت ، آرد همه منظوره ، نمک به ماهی 1 گرم اضافه کنید. مقداری آب بپاشید و مخلوط کنید تا ماهی با آرد پوش شود. خمیر نباید آبریزش داشته باشد. ماهی باید با یک لایه نازک خمیر پوشانده شود.

    • با انداختن مقدار کمی خمیر ، گرم بودن روغن را بررسی کنید. باید بدون قهوه ای شدن بالا برود. قطعات ماهی را به آرامی روی روغن داغ قرار دهید.

    • آنها را روی شعله متوسط ​​سرخ کنید. اینها را روی یک بافت جاذب تخلیه کنید.

    • بعد از اینکه ماهی ماهی را به پایان رسانید ، روغن را از ظرف به یک کاسه منتقل کنید که دارای 2 قاشق چای خوری در همان ظرف است.

    ساخت ماهی چیلی منچوری

    • سیر را اضافه کرده و تفت دهید تا معطر شود. فلفل دلمه ای ، پیاز را اضافه کرده و حدوداً 2 دقیقه روی شعله زیاد تفت دهید. پیاز و فلفل دلمه ای باید ترد (بیش از حد پخته) و نرم نباشد.

    • سس هایی که در مرحله 1 درست کردیم را بهم بزنید و 2 قاشق چایخوری آب بریزید. خوب هم بزنید و آن را بچشید. در صورت نیاز سس یا نمک بیشتری اضافه کنید.

    • وقتی سس ها شروع به حباب زدن می کنند ، ماهی سرخ شده را اضافه کرده و هم بزنید. به مدت 2 دقیقه روی بالاترین شعله سرخ کنید. برای تهیه نسخه سس گوجه فرنگی ، سس ها را دو برابر کرده و آرد ذرت را با نصف فنجان آب هم بزنید و آن را در ماهیتابه بریزید. بجوشانید تا غلیظ شود سپس ماهی سرخ شده را اضافه کنید.

    • با پیازچه های خرد شده تزیین کنید



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۳۶ ] [ احد احدی ]
    [ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ]
    .: Weblog Themes By 123blog :.

    درباره وبلاگ

    موضوعات وب
    موضوعی ثبت نشده است
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت   لغو عضویت
    امکانات وب