کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
عناصر
  •  
  • 1-3 / 4 پوند لوبیای سبز تازه ، اصلاح شده
  • 1 قاشق چایخوری فلفل قرمز
  • 4 حبه سیر ، پوست کنده
  • 4 قاشق چایخوری دانه شوید یا 4 سر شوید تازه
  • 2-1 / 2 فنجان آب
  • 2-1 / 2 فنجان سرکه سفید
  • نمک کنسرو 1/4 فنجان

جهت ها


حبوبات را در 4 شیشه گرم 1 پیمانه تا 1/2 سانتی متر از قسمت بالا بسته بندی کنید. دانه های کاین ، سیر و شوید را به شیشه ها اضافه کنید.
در یک قابلمه بزرگ ، آب ، سرکه و نمک را بجوشانید.
مایع گرم را با احتیاط روی لوبیا ملاقه کنید و 1/2 در آن را ترک کنید. فضای سر حباب های هوا را بردارید و در صورت لزوم فضای اصلی را با افزودن مخلوط داغ تنظیم کنید. رینگ ها را پاک کنید. درب وسط شیشه ها ؛ نوارها را تا زمان محکم شدن انگشت پیچ کنید.
شیشه ها را با آب در حال جوشیدن درون ظرف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً با آب پوشانده شده اند. بجوشانید. به مدت 10 دقیقه پردازش کنید. شیشه ها را برداشته و خنک کنید.

زمان پردازش ذکر شده برای ارتفاعات 1000 فوت یا کمتر است. برای ارتفاعات تا 3000 فوت ، 5 دقیقه اضافه کنید. 6000 پا ، 10 دقیقه اضافه کنید 8000 پا ، 15 دقیقه اضافه کنید 10000 پا ، 20 دقیقه اضافه کنید.
ارزش غذایی
8 لوبیای سبز: 9 کالری ، 0 چربی (0 چربی اشباع) ، 0 کلسترول ، 83 میلی گرم سدیم ، 2 گرم کربوهیدرات (1 گرم قند ، 1 گرم فیبر) ، 1 گرم پروتئین. مبادلات دیابتی: 1 غذای رایگان.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۲۰ ] [ احد احدی ]
عناصر


3 پوند چغندر کوچک کوچک
2 فنجان شکر
2 فنجان آب
2 فنجان سرکه سیب
2 عدد چوب دارچین (3 اینچ)
1 قاشق چایخوری میخک کامل
1 قاشق چایخوری فلفل دلمه ای


جهت ها


چغندرها را بشویید و تاج های اول را اصلاح کنید. در اجاق گاز هلندی قرار داده و با آب بپوشانید. جوش بیاورید. گرما را کاهش دهید روی آن را بپوشانید و بجوشانید تا 25 دقیقه و 25 دقیقه منقبض شود. از آب خارج کنید سرد. چغندر را پوست بگیرید و چهارم کنید.
چغندر را در فر هلندی قرار دهید. شکر ، آب و سرکه را اضافه کنید. ادویه ها را روی ضخامت دو برابر پارچه های پنیر قرار دهید. گوشه های پارچه را بالا بیاورید و با نخ ببندید تا کیسه ای تشکیل شود. به مخلوط چغندر اضافه کنید. جوش بیاورید. گرما را کاهش دهید روی آن را بپوشانید و 10 دقیقه بپزید. کیسه ادویه را دور بریزید.
چغندرها را با احتیاط در 4 شیشه داغ 1 پیمانه تا 1/2 سانتی متر از قسمت بالا قرار دهید. مایع گرم را با احتیاط روی چغندر ملاقه کنید و 1/2 در آن را ترک کنید. فضای سر حباب های هوا را بردارید و در صورت لزوم فضای اصلی را با افزودن مخلوط داغ تنظیم کنید. رینگ ها را پاک کنید. درب وسط شیشه ها ؛ نوارها را تا زمان محکم شدن انگشت پیچ کنید.


شیشه ها را با آب در حال جوشیدن درون ظرف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً با آب پوشانده شده اند. بجوشانید. به مدت 35 دقیقه پردازش کنید. شیشه ها را برداشته و خنک کنید.
یادداشت ویراستار
زمان پردازش ذکر شده برای ارتفاعات 1000 فوت یا کمتر است. برای ارتفاعات تا 3000 فوت ، 5 دقیقه اضافه کنید. 6000 پا ، 10 دقیقه اضافه کنید 8000 پا ، 15 دقیقه اضافه کنید 10000 پا ، 20 دقیقه اضافه کنید.
ارزش غذایی
1/4 فنجان: 53 کالری ، 0 چربی (0 چربی اشباع) ، 0 کلسترول ، 44 میلی گرم سدیم ، 12 گرم کربوهیدرات (11 گرم قند ، 1 گرم فیبر) ، 1 گرم پروتئین. مبادلات دیابتی: 1 سبزی ، 1/2 نشاسته.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۱۹ ] [ احد احدی ]
عناصر


5 فلفل قرمز بزرگ شیرین
8 فلفل موز (حدود 1 پوند)
1 پیاز متوسط ​​، خلال نازک
8 حبه سیر ، پوست کنده
4 قاشق چایخوری روغن کانولا
2-1 / 2 فنجان آب
2-1 / 2 فنجان سرکه سفید
1-1 / 4 فنجان شکر
کنسرو نمک 2 قاشق چایخوری


جهت ها

فلفل قرمز و موز را به صورت نواری بریزید ، بذرها را دور بریزید. فلفل ها را در 5 شیشه داغ 1 پیمانه تا 1/2 سانتی متر از قسمت بالا بسته بندی کنید. پیاز ، سیر و روغن را بین شیشه ها تقسیم کنید.
در یک قابلمه بزرگ ، آب ، سرکه ، شکر و نمک را بجوشانید. مایع داغ را با احتیاط روی مخلوط فلفل ملاقه کنید و 1/2 در آن را ترک کنید. فضای سر حباب های هوا را بردارید و در صورت لزوم فضای اصلی را با افزودن مایع گرم تنظیم کنید. رینگ ها را پاک کنید. درب وسط شیشه ها ؛ نوارها را تا زمان محکم شدن انگشت پیچ کنید.


شیشه ها را با آب در حال جوشیدن درون ظرف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً با آب پوشانده شده اند. بجوشانید. به مدت 15 دقیقه پردازش کنید. شیشه ها را برداشته و خنک کنید.
ارزش غذایی
1 اونس: 13 کالری ، 0 چربی (0 چربی اشباع) ، 0 کلسترول ، 15 میلی گرم سدیم ، 3 گرم کربوهیدرات (2 گرم قند ، 1 گرم فیبر) ، 0 پروتئین. مبادلات دیابتی: 1 غذای رایگان.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۱۹ ] [ احد احدی ]
مواد لازم :
  • 11 فنجان آب
  • 5 فنجان سرکه سفید
  • نمک کنسرو 1 فنجان
  • خیار ترشی 12 پوندی ، به صورت طولی یا چهار چهارم
  • 9 شاخه شاخه یا سر
  • 18 حبه سیر
  • 18 عدد چیلی داغ خشک
دستورالعمل:

در یک بشکه آب ، آب ، سرکه و نمک را بجوشانید. 10 دقیقه بجوشانید.

خیارها را در 9 شیشه کوارته گرم در 1/2 اینچ بسته بندی کنید. در هر شیشه یک سر شوید ، دو حبه سیر و دو عدد فلفل قرار دهید.
با احتیاط مخلوط داغ را درون شیشه ملاقه کنید و 1/2 در آن را ترک کنید.

فضای سر . حباب های هوا را بردارید و در صورت لزوم فضای اصلی را با افزودن مخلوط داغ تنظیم کنید. رینگ ها را پاک کنید. درب وسط شیشه ها ؛ نوارها را تا زمان محکم شدن انگشت پیچ کنید.
شیشه ها را با آب در حال جوشیدن درون ظرف قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که کاملاً با آب پوشانده شده اند. بجوشانید. به مدت 15 دقیقه پردازش کنید. شیشه ها را برداشته و خنک کنید.

زمان پردازش ذکر شده برای ارتفاعات 1000 فوت یا کمتر است. برای ارتفاعات تا 3000 فوت ، 5 دقیقه اضافه کنید. 6000 پا ، 10 دقیقه اضافه کنید 8000 پا ، 15 دقیقه اضافه کنید 10000 پا ، 20 دقیقه اضافه کنید.

هر کدام 1: 4 کالری ، 0 چربی (0 چربی اشباع) ، 0 کلسترول ، 727 میلی گرم سدیم ، 1 گرم کربوهیدرات (0 قند ، 0 فیبر) ، 0 پروتئین.


عاشق این دستورم! طعم بسیار شبیه آنچه مادر من درست می کند! تنها تغییری که من ایجاد کردم این بود که چند شیشه بدون فلفل فلفل قرمز درست کردم!

این دستورالعمل تقریباً شبیه مادربزرگهای من به نظر می رسد اما زمان پردازش یک داور در 180 درجه باید 30 دقیقه باشد نه 10 عدد شیشه ها را در آب در حال جوش (150 درجه) قرار دهید و تا 180 گرم کنید. دقایق. این یک روش تایید شده توسط USDA است و ترشی تردتر درست می کند همانطور که ترشی ترد به شیشه اضافه می شود.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۱۸ ] [ احد احدی ]

دستور العمل برنج جیرا به 2 روش - یکی به سبک خانگی برنج جیرا و دیگری به سبک رستوران. دستور العمل های فوق العاده ساده و سریع برای تهیه برنج جیرا نرم ، نچسب و خوش طعم هر بار . برنج جیرا یک غذای با طعم برنج هندی است که با پختن برنج باسماتی با گیوه ، زیره و سایر ادویه های معطر تهیه می شود. تهیه برنج جیرا یکی از ساده ترین آنهاست و فقط به تعداد انگشت شماری از مواد اولیه که اکثراً غذاهای اصلی شربت خانه هستند ، نیاز دارد.

 

من یک روز در میان برنج جیرا درست می کنم چون کنار آمدن با بچه های کلافه ام آسان است. آنها این کار را تقریباً با هر نوع کاری ، دال و حتی با raita دوست دارند . گاهی اوقات آن را نیز با برخی سبزیجات به مدرسه می برند.

یکی از غذاهایی که هنگام شام خوردن در خانه مردم هرگز نمی توانم آن را درست کنم این برنج Jeera است. در بیشتر مواقع من در مورد منوی شام با کمبود ایده درگیر هستم ، زیرا غذاهای ساده ای را که طعم خوشمزه و دلچسبی دارند انتخاب می کنم.

همچنین بعضی اوقات ادویه ها را زودتر از موعد به صورت گیاهی سرخ می کنم و قابلمه را آماده نگه می دارم تا در صورت نیاز به برنج داغ بتوانم برنج را تفت داده و آب بریزم.

اطلاعات بیشتر در مورد برنج جیرا

جیرا به زبان هندی به زیره اشاره می کند. از آنجا که از ژیرا عمدتا برای تهیه این ظرف برنجی استفاده می شود ، به برنج جیرا معروف است. غیر بومیان معمولاً آن را با نام برنج زیره می شناسند.

در آنجا ادویه های زیادی برای تهیه غذای روزمره هندی استفاده می شود. زیره سبز نه تنها در طعم دادن و افزودن بافت به غذاها بلکه در افزایش ارزشهای غذایی نقش اساسی دارد. این دانه های ریز منبع خوبی یا آهن ، روی ، مس و بسیاری از مواد مغذی دیگر هستند.

زیره یا ژیرا دارای ارزش دارویی طبیعی است و بسیار بر روی سیستم هضم تأثیر می گذارد. بنابراین برنج جیرا بسیار مناسب است زیرا در هضم غذا کمک می کند ، به ویژه هنگامی که برای یک وعده غذایی سنگین برنامه ریزی می کنید.

برنج جیرا یکی از سفارشات بیشتر غذاهای برنج در رستوران های هند است . این غذا تقریباً با هر غذای محبوب دیگری مانند دال ماخانی ، مرغ کره ، کره پنیر پنیر ماسالا ، دم آلو ، کاری تخم مرغ و غیره خورده می شود.

این فقط با هر طرف مانند کاری ، دال یا حتی با خورشت بسیار خوب است.

2 روش تهیه دستور برنج جیرا

اصولاً برنج جیرا به 2 روش درست می شود. من هر دو دستور العمل را اینجا در این پست به اشتراک گذاشته ام. نحوه ساخت آنها در اینجا است:

1. دستور پخت یک برنج گلدان : این برای تهیه خانه خوب است زیرا تهیه آن حتی توسط تازه واردان و لیسانسه ها نیز سریع انجام می شود. در این روش ادویه ها به همراه زیره سبز در روغن گیاهی یا روغن روی حرارت ملایم معتدل می شوند تا معطر شوند. سپس برنج باسماتی همراه با ادویه ها سرخ شده و سپس با آب پخته می شود.

این روش تهیه برنج جیرا به سادگی طبخ برنج ساده است اما شما فقط مقداری ادویه به آن اضافه می کنید. مقداری برنج معطر ، کرکی و نچسب خواهید داشت که می توانید در کنار هر روز خود سرو کنید.

این ظرف یک قابلمه را می توانید در یک قابلمه معمولی ، زودپز سنتی یا قابلمه فوری درست کنید. من در کارت دستورالعمل زیر برای همه آنها دستورالعمل دارم.

2. دستور غذای برنج جیرا به سبک رستوران : این درست است وقتی که برنج از قبل پخته شده دارید و می خواهید با طعم دادن به آن استفاده کنید. این روش اغلب در رستوران های هند دنبال می شود زیرا برای آنها راحت است که برنج ساده باسماتی را به مقدار زیاد بپزند.

سپس برنج را در صورت لزوم معتدل کنید تا غذاهای مختلفی مانند برنج جیرا ، پولائو ، برنج سرخ شده ، برنج لیمو و غیره تهیه کنید.

من این روش تهیه برنج جیرا به سبک رستوران را در عکس های گام به گام نشان داده ام - روش 2

روش 1

 

تهیه - یک گلدان برنج

1. 1½ فنجان برنج باسماتی را چند بار بشویید تا آب آن پاک شود. سپس آن را حداقل به مدت 20 دقیقه خیس کنید. همچنین می توانید دستورالعمل های موجود در بسته را دنبال کنید. آبکش کنید و کنار بگذارید.

2. در یک قابلمه یا اجاق گاز 2 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن را گرم کنید. ادویه های کامل زیر را اضافه کنید:

  • 1 برگ بو
  • قطعه دارچین 2 اینچ
  • 4 میخک
  • 4 هل سبز
  • 2 قاشق چایخوری جیرا (دانه های زیره).
  • 1 رشته گرز (جاویتری) (اختیاری). همچنین می توانید از تمام ادویه ها صرف نظر کنید و فقط از ژیرا استفاده کنید اما سایر طعم ها را از دست خواهید داد.

3. آنها را با شعله متوسط ​​تا کم تفت دهید تا جیرا خوب برشته شود و بوی خوبی بگیرد. این مرحله کلیدی است که عطر و طعم ژیرا را به وجود می آورد.

4. اختیاری - همچنین می توانید 1 عدد پیاز نازک و 1 عدد فلفل دلمه ای سبز را اضافه کنید. اوایل من از پیاز استفاده می کردم ، در این اواخر من شروع به کنار گذاشتن آنها کردم زیرا بچه های من پیاز را با برنج ژیرا ترجیح نمی دهند.

برخی از افراد از فلفل قرمز نیز استفاده می کنند. اگر دوست دارید می توانید اکنون از آنها استعفا داده و استفاده کنید. در صورت استفاده از پیاز ، آنها را تفت دهید تا طلایی شوند و کاراملی شوند.

طرز تهیه دستور برنج جیرا

5. برنج باسماتی آبکش شده را اضافه کنید.

6. به مدت 2 تا 3 دقیقه روی شعله زیاد سرخ کنید. به شدت هم نزنید که دانه های برنج شکسته شود. این مرحله به کرکی نگه داشتن ژیرا برنج کمک کرده و از پوسته شدن آن جلوگیری می کند.

7. آب را اندازه بگیرید و بریزید. اگر در زودپز درست می کنید ، 2½ فنجان بریزید. اگر در قابلمه می پزید ، 3 فنجان بریزید. سپس ½ تا oon قاشق چای خوری نمک اضافه کرده و هم بزنید. آب را بچشید و نمک را در صورت نیاز تنظیم کنید.

تبلیغات

 

8. بپوشانید و روی شعله زیاد برای 1 سوت بپزید.

در صورت پخت و پز در قابلمه ، روی آن را بپوشانید و روی حرارت ملایم بپزید تا تمام آب جذب شده و برنج جیر کاملاً پخته شود. اجاق گاز را خاموش کرده و گلدان را حداقل به مدت 15 دقیقه سرپوشیده نگه دارید تا برنج به خوبی انجام شود.

9. وقتی فشار به طور طبیعی آزاد شد ، درب ظرف را باز کنید. برنج جیرا را با چنگال به آرامی کرک کنید. در صورت تمایل می توانید کمی ghee نیز اضافه کنید.

10. آن را با کاری یا دال مورد علاقه خود سرو کنید.

تبلیغات

 

نکاتی برای تهیه بهترین برنج جیرا

برنج جیرای کاملاً پخته شده باید کرکی ، نچسب و معطر باشد. برای اینکه بهترین کار را انجام دهید نکات زیر را دنبال کنید:

1. انتخاب برنج : همیشه از برنج باسماتی قدیمی با بهترین کیفیت استفاده کنید زیرا کلید تهیه برنج ژیرای معطر است. دانه های برنج پیر نشاسته ای کمتری دارند ، پس از پخت و پز له نشوید. اگر برنج باسماتی ندارید می توانید از هر نوع برنجی که نشاسته کمتری داشته باشد استفاده کنید.

2. آماده سازی برنج : برنج را چند بار در آب زیاد بشویید. آن را سه بار آبکشی می کنم. این امر به خلاص شدن از شر نشاسته اضافی دانه های برنج کمک می کند و باعث چسبناک نبودن برنج می شود. از استفاده از دانه ها بدون شستشوی کامل و حتی اگر به صورت ارگانیک رشد کرده اند ، خودداری کنید.

3. خیساندن برنج : حداقل 20 دقیقه برنج را خیس کنید. برای دستورالعمل ها و زمان خیساندن بسته را ارجاع دهید. دانه های برنج باسماتی که خیلی خوب خیس خورده اند ، دانه های بلند و کرکی خوب گسترش می یابند و می پزند.

4. سرخ کردن جیرا : جیرا را به همراه سایر ادویه جات ترشی جات و کره به خوبی با شعله ملایم به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید تا رایحه آن خارج شود. این یک مرحله کلیدی دیگر برای تهیه برنج جیرای خوش طعم است. سرخ کردن ادویه ها طعم و رایحه کل ظرف را بالا می برد.

5. سرخ کردن برنج: برای تهیه برنج جیرا همیشه برنج آبکش شده را به همراه ادویه ها روی شعله متوسط ​​تا زیاد سرخ کنید. در حین سرخ کردن زیاد هم نزنید زیرا ممکن است دانه های برنج شکسته شود. این باعث می شود که برنج جیر پخته شده معطر باشد.

6. پیاز : استفاده از پیاز در دستور العمل کاملاً اختیاری است. بله آنها برخی از طعم ها را اضافه می کنند اما می توان از آنها چشم پوشی کرد زیرا باعث کاهش زمان آماده سازی و پخت می شود.

7. ادویه ها : جیرا یا زیره اصلی این دستور العمل است ، اما ادویه هایی مانند هل ، برگ بو ، میخک ، دارچین و گرما عطر و طعم برنج جیرا را به میزان قابل توجهی بالا می برد. بنابراین من همیشه اینها را اضافه می کنم. اگر آنها را ندارید ممکن است از آنها اجتناب کنید و آنها را بسازید.

تغییرات

من در آشپزخانه ام با ظروف مختلف آزمایش زیادی می کنم زیرا پسران کوچکم حوصله مکرر خوردن همان ظروف را دارند. اگرچه انواع زیر برنج جیرا بسیار غیر معمول است ، اما آنها همیشه یک راه سریع برای شستن شام در کمترین زمان بوده اند.

این تغییرات نسبت به یک برنج معمولی جیرای مغذی تر هستند به علاوه باعث می شوند که وقتی وقت ندارید ، یک غذای کناری دیگر را بپزید. این ایده ها از من است و بخشی از دستور العمل برنج ژیرا نیست.

اگر مثل من در آشپزخانه تجربه دارید ، این تغییرات را امتحان کنید:

1. می توانید از یک روش گلدان استفاده کنید و برنج سبزیجات درست کنید. بعد از سرخ کردن ادویه ها مقداری سبزیجات مخلوط به قابلمه اضافه کنید. این شبیه به سبزیجات گیاهی اما با عطر و بوی ملایم تری همراه است زیرا در اینجا از سیر زنجبیل و نعناع استفاده نمی شود. به علاوه طعم و مزه کاملا متفاوت است.

2. برنج جیرای سبک رستوران دوم را می توان به راحتی به برنج جیرای تخم مرغ سوخاری تبدیل کرد. همین کار را می توان با ماهی و میگو درست کرد. برای تهیه این فقط تخم مرغ ها یا میگوهای ترشی یا ماهی را سرخ کنید تا طلایی شوند. کنار بگذار

سپس ادویه ها را تفت دهید تا خوشبو شوند. سپس برنج را اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید. من این کار را چندین بار با هر 3 نفر ساخته ام و از اینکه چقدر خوب شده است متعجب شدم.

 

دستور العمل Jeera Rice - روش 1

 

دستور تهیه برنج جیرا (اجاق گاز و قابلمه فوری)

 

یک برنج جیرای عالی درست کنید که نچسب ، کرک و معطر باشد. دستورالعمل تهیه برنج جیرا در گلدان معمولی ، زودپز سنتی و قابلمه فوری.

برای بهترین نتیجه ، عکسهای مرحله به مرحله بالای کارت دستورالعمل را دنبال کنید

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
  • ▢1½ فنجان برنج باسماتی
  • ▢2 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن یا کره
  • ▢1 شکاف فلفل سبز و جدا شده (اختیاری)
  • ▢2½ فنجان آب برای زودپز یا (1¾ فنجان + 2 قطره برای قابلمه فوری) یا (3 فنجان برای قابلمه معمولی)
  • ▢در صورت لزوم salt تا ¾ قاشق چای خوری نمک

ادویه جات کامل

  • ▢2 قاشق چای خوری دانه زیره (جیرا)
  • ▢1 برگ بو (tej patta)
  • ▢4 هل سبز (الیچی)
  • ▢قطعه دارچین 2 اینچ (دالچینی)
  • ▢4 میخک ( لنگ )
  • ▢گرز 1 رشته ای (جاویتری) (اختیاری)

 

 

 

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۵۳ ] [ احد احدی ]

دستور تهیه برنج سرخ شده گیاهی با مراحل آسان برای مبتدیان. برنج سرخ شده به خودی خود یک وعده غذایی خوشمزه است ، مملو از سبزیجات تازه ، بسته بندی شده با طعم دهنده ها و در کمتر از 30 دقیقه جمع می شود. اگر به دنبال یک وعده غذایی برای هفته های شلوغ هفته هستید ، این برنج سرخ شده چینی می تواند یک ماده اصلی باشد. این طعم و مزه به خوبی هر نسخه رستوران به علاوه بسیار سالم تر است. آن را با مواد افزودنی دلخواه خود سفارشی کنید و از برنج سرخ شده گیاهی در راحتی منزل خود لذت ببرید.

 درباره این دستور العمل

برنج دانه ای و نچسب کاملاً پخته ، مقدار مناسب سس و حرارت زیاد چیزی است که هر برنج سرخ شده را به بهترین وجه تبدیل می کند. در این پست من ساده ترین دستور تهیه بهترین برنج سرخ شده گیاهی با طعم و معطر را در خانه با شما به اشتراک می گذارم.

غذاهای خانگی هرگز نمی توانند طعم غذاهایی را که در رستوران های معتبر چینی سرو می شوند ، غلبه کنند. ویکس های بزرگ ، اجاق های بزرگ / مشعل ها و گرمای زیاد عطر و بوی دودی طبیعی را به بدن می رساند که دقیقاً قابل تکرار نیست. اما هنوز هم خوردن غالباً بیرون از خانه برای بسیاری از ما قابل اجرا نیست.

در دستور تهیه برنج سرخ شده من از مواد زیادی به جز برنج کهنه ، سس سویا ، سبزیجات ، سرکه و روغن استفاده نمی شود. من از ajinomotto (MSG) برای تهیه هیچ یک از غذاهای خود استفاده نمی کنم. بدون آن هنوز می توانید یک برنج سرخ شده گیاهی بسیار خوب درست کنید. بیشتر رستوران ها از آن استفاده می کنند زیرا باعث افزایش طعم و مزه می شود.

بنابراین این مورد دلخواه ما رفتن به دستورالعمل اساسی برنج سرخ شده است. من همچنین آن را به طرق متعددی سفارشی می کنم تا پسرانم از این کار خسته نشوند. تغییرات احتمالی زیر را بررسی کنید.

برای تهیه دستور پخت برنج سرخ شده فیلم را تماشا کنید

 

طرز تهیه برنج سرخ شده (عکس های گام به گام)

اگر برنج دانه دانه (غیر لک دار) پخته اید ، از این قسمت کاملاً صرف نظر کنید. اکثر افراد ترجیح می دهند از برنج پخته شده 1 روزه یا مانده برنج استفاده کنند. ما برنج مانده را نمی خوریم بنابراین من همیشه برنج سرخ شده را با برنج تازه پخته شده درست می کنم. من در زیر روشی را که ما شخصاً ترجیح می دهیم نشان داده ایم و تضمین می کنم بهترین نتیجه را بدهم.

آماده سازی - c اوک برنج

1. 1 فنجان برنج را به مدت 10 تا 20 دقیقه خیس کنید. اگر خانواده بزرگی هستید می توانید با استفاده از همان روش برنج بیشتری تهیه کنید (حداکثر 3 فنجان). برنج را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید. این نوع برنج باسماتی است که من استفاده می کنم. همچنین می توانید از هر دانه بلند یا دانه متوسط ​​مانند برنج یاسمن یا ماسوری سونا استفاده کنید.

2. برنج را حداقل سه بار خیلی خوب بشویید تا از شر نشاسته خلاص شوید. هر نشاسته اضافی باعث چسبندگی و چسباندن برنج می شود. اگر از برنج باسماتی قدیمی استفاده می کنم ، ترجیح می دهم حداقل 10 تا 20 دقیقه خیس بخورم. این امر از سخت و خشک شدن دانه ها پس از هم زدن سرخ کردن در گیاه جلوگیری می کند.

3. در همین حال 4 تا 5 فنجان آب را در قابلمه بزرگی بریزید و آن را روی شعله متوسط ​​بالا بجوشانید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد ، برنج را آبکش کنید.

4. آن را به آب جوش اضافه کنید. همچنین 1 قاشق چایخوری روغن به آب اضافه کنید. طبخ را با حرارت متوسط ​​و متوسط ​​ادامه دهید.

5. به بررسی ادامه دهید تا بیش از حد پخته نشوید. این فقط چند دقیقه طول می کشد. برنج را به صورت آل دنته بپزید و قارچ نباشد. غلات باید از هم جدا و در عین حال کاملاً پخته شوند. اینها به طور کامل تمام می شوند.

تبلیغات

6. برنج را به سرعت در آبکش آبکش کنید. آن را خنک کنید تا تمام بخار از بین برود. آن را با چنگال کرک کنید. اگر برنج کاملاً دندانه دار است ، می توانید آن را بپوشانید و کنار بگذارید. این از خشک شدن و سفت شدن برنج جلوگیری می کند.

عیب یابی : اگر احساس می کنید برنج طرف نرم و کمی بیش از حد پخته شده است ، 1 قاشق غذاخوری روغن را روی برنج داغ بپاشید و پخش کنید. بدون پوشاندن آن را خنک کنید.

سبزیجات را برای برنج سرخ شده آماده کنید

7. در حالی که برنج می پزد ، تمام سبزیجات مورد نیاز این دستور برنج سرخ شده را خرد کنید. این لیست است:

  • 1 هویج کوچک - ¼ تا ½ فنجان ریز خرد شده
  • pepper فلفل دلمه ای کوچک (¼ تا ½ فنجان ریز خرد شده)
  • 4 تا 5 لوبیای فرانسوی (¼ فنجان ریز خرد شده)
  • ½ تا ½ فنجان کلم ریز خرد شده یا قارچ 6 دکمه ای خرد شده (اختیاری)
  • ¼ فنجان پیاز سبز (پیازچه ، 4 ساقه ، سبزیجات و سفیدهای جداگانه)
  • 1 شکاف فلفل سبز (اختیاری)
  • 1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده خوب

طرز تهیه برنج سرخ شده گیاهی

با شعله زیاد بپزید و سبزیجات را بیش از حد نپزید زیرا ترد شدن آنها از بین می رود .

8- 2 قاشق غذاخوری روغن را در ووک با بالاترین شعله گرم کنید. اگر ووک ندارید ، از یک ظرف پهن استفاده کنید. سیر را اضافه کنید و فقط برای 30 تا 40 ثانیه تفت دهید تا رایحه به دست آید. برخی از رستوران های چینی با ناهار خوری خوب ، انیسون (کامل یا پودر) نیز اضافه می کنند. بنابراین من گاهی اوقات آن را اضافه می کنم. این اختیاری است اما عطر و طعم بسیار خوبی می بخشد.

تبلیغات

9. مقداری از پیازهای سبز را برای تزیین کنار بگذارید. همه سبزیجات خرد شده را اضافه کنید و چیلی های سبز شکاف خورده را بریزید. 2 تا 3 دقیقه سرخ کنید. آنها را بیش از حد نپزید زیرا آنها را ترد می خواهیم. اما همچنین اطمینان حاصل کنید که عطر و طعم خام از لوبیای فرانسه خارج شده است. اگر خیلی سرخ کنید ، پیازچه کرانچ خود را از دست می دهد.

10. اختیاری - بعد اگر دوست دارید نصف قاشق چای خوری شکر اضافه کنید. استفاده از شکر رنگ سبزیجات را دست نخورده نگه می دارد و همچنین به تعادل طعم ها کمک می کند.

11. اطمینان حاصل کنید که شعله در این مرحله هنوز زیاد است. 1 قاشق غذاخوری سس سویا و 1 قاشق چایخوری سرکه (اختیاری) اضافه کنید. می توانید کم و بیش متناسب با سلیقه خود اضافه کنید. سس های داغ دیگری را که ترجیح می دهید نیز می توانید در این مرحله اضافه کنید. برخی از ایده های جالب را در بخش تغییرات زیر پیدا کنید.

در این مرحله سبزیجات را بیشتر بپزید زیرا عرق می کند و له می شود.

12. سس بلافاصله حباب زده و شروع به سیگار کشیدن می کند. سپس برنج خنک شده ، oon قاشق چایخوری نمک و ¼ تا oon قاشق چای خوری فلفل سیاه اضافه کنید.

13. 2 تا 3 دقیقه بریزید ، مخلوط کنید ، سرخ کنید. تست چشایی در صورت نیاز سس و نمک بیشتری اضافه کنید تا مطابق با سلیقه شما باشد. به یاد داشته باشید که کل فرآیند پخت و پز باید روی بالاترین شعله انجام شود. در غیر این صورت رطوبت موجود در سبزیجات می تواند باعث برنج شدن برنج شود.

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۵۲ ] [ احد احدی ]

دستور پخت لیمو زیر 10 دقیقه !! بله ، تهیه این برنج لیمویی فوق العاده خوشمزه و گوارا بسیار آسان است. این تنها از کالاهای اساسی شربت خانه استفاده می کند اما شما را با طعم های عالی معتبر هندی شگفت زده خواهد کرد. این دستورالعمل بسیار محبوب برنج هندی با برنج پخته شده ، ادویه های معتدل ، برگ کاری و بادام زمینی تهیه می شود. همچنین در کانادا به Chitranna و به زبان تلوگو nimmakaya pulihora معروف است.

در این پست من ساخت برنج لیمو را به 2 روش - روش سنتی اجاق گاز و روش قابلمه فوری (یک قابلمه) به اشتراک گذاشته ام.

در مورد دستور العمل

برنج لیمو ماده اصلی در اکثر خانوارهای هند جنوبی است. این یک غذای راحت برای بسیاری است و معمولاً برای یک وعده غذایی مصرف می شود. برنج لیمو دارای عطر و طعم لطیف آبلیموی تازه همراه با رایحه مواد خوی مانند دانه خردل ، زنجبیل ، عدس ، برگ کاری و گل فلفل سبز است.

تبلیغات

 

اگر تازه کار هستید و دوست دارید برای خودتان آشپزی کنید ، این یکی از بهترین دستور العمل ها برای شروع است. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که برنج را بپزید و معتدل شوید. هر دوی آنها را با مقداری آب لیموی تازه فشرده مخلوط کنید. به هیچ وجه نمی توانید از یک کاسه غذای خانگی تازه لذت ببرید.

با این برنج لیمویی به هیچ چیز در کنار آن احتیاج ندارید زیرا به خودی خود طعم خوبی دارد.

در هند ، برنج لیمویی یکی از رایج ترین غذاهای مسافرتی است. بسیاری از افراد آن را برای سفرهای جاده ای یا قطار بسته بندی می کنند زیرا ظرف به دلیل افزودن زردچوبه برای ساعت های طولانی خوب می ماند.

بسیاری از مردم برنج لیمویی را با برنج مانده درست می کنند اما من همیشه از برنج تازه پخته شده استفاده می کنم. می توانید آن را به دو روش دلخواه خود بسازید. من همچنین دستورالعمل پخت کامل برنج را برای این دستورالعمل آورده ام.

گاهی اوقات من این را به عنوان ظرف یک قابلمه در قابلمه فوری خود درست می کنم. اگرچه طعم آن یکسان نیست اما من در مواردی آن را درست می کنم. من جزئیات دستور العمل را در کارت دستورالعمل زیر آورده ام.

 

آماده سازی

در ابتدا ما برای این دستور غذا به برنج دانه ای کاملاً پخته شده نیاز داریم. می توانید از هر نوع برنجی که در دسترس شماست استفاده کنید. یا در واقع می توانید حتی از برنج پخته شده نیز استفاده کنید. این کاری است که بسیاری از مردم انجام می دهند.

1. 1½ پیمانه برنج را حداقل به مدت 15 دقیقه در یک کاسه بشویید و خیس کنید. اگر وقت ندارید می توانید از خیساندن صرف نظر کرده و مستقیماً برنج را بپزید. در صورت پخت و پز در قابلمه ، روی شعله ملایم بپوشید و برنج را با نسبت 1: 2 بپزید (برنج: آب). یا برای پخت و پز در زودپز ، 1 فنجان آب به اجاق گاز بریزید و یک سه پایه قرار دهید. کاسه برنج و آب را در آن نگه دارید و برای 2 تا 3 سوت بپزید. اگر مستقیماً در اجاق پز می پزید ، 1 سوت بپزید.

2. برنج را به صورت دانه دانه بپزید و له نشود. آن را کاملا خنک کنید و سپس دانه ها را نرم کنید.

طرز تهیه برنج لیمویی

3. نصف قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه گرم کنید. روی حرارت متوسط ​​، بادام زمینی ها را تفت دهید تا ترد و طلایی رنگ شوند. آنها را در بشقاب بردارید.

4. سپس 1½ قاشق غذاخوری روغن دیگر به همان ظرف بریزید. خردل ، اوراد دال و چانا دال را اضافه کنید. تفت دهید تا روی شعله متوسط ​​کمی طلایی شود.

5. برگ های کاری ، زنجبیل ، فلفل قرمز و فلفل قرمز اضافه کنید. آنها را حدود 30 ثانیه سرخ کنید تا بوی زنجبیل و برگ های کاری را حس کنید.

 

6. سپس هینگ ، نمک و زردچوبه را اضافه کنید.

7. سریع هم بزنید و 2 تا 3 قاشق چایخوری آب بریزید.

8- به سرعت آب تبخیر شده و مخلوط معطر می شود. چانا دال و دال اوراد کمی نرم می شوند اما هنوز بحران را حفظ می کنند. اگر آنها را خیلی نرم می خواهید ، 2 قاشق چای خوری آب بیشتر اضافه کنید. در اواخر تمام آب باید تبخیر شود. اجاق گاز را خاموش کنید.

تبلیغات

 

9. از روی اجاق برداشته و برنج پخته شده خنک شده را اضافه کنید. (یا به طور متناوب می توانید مواد غذایی را به ظرف برنج اضافه کنید). آب لیمو را به طور کامل فشرده کنید و خوب هم بزنید.

10. برنج لیمویی را بچشید. در صورت نیاز نمک و آبلیمو بیشتری اضافه کنید. سپس با بادام زمینی ترد ترد تزئین کنید.

با برنج لیمو با ماست ساده ، پاپاد یا ترشی سرو کنید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۵۲ ] [ احد احدی ]

دستور العمل گیاهی بریانی با قابلمه ، زودپز و گزینه های قابلمه فوری.

گیاهی یک غذای برنجی معطر است که با برنج باسماتی ، سبزیجات ، گیاهان و ادویه جات بریانی تهیه می شود. این ساده گیاهی بریانی کاملاً لذت می برد! شما این کار را برای همه چیز ، از وعده های غذایی شلوغ شب گرفته تا شام های خانوادگی در تعطیلات ، دوست خواهید داشت. Biryani جشن عطر و طعم های عجیب و غریب ، رنگ های پر جنب و جوش و رایحه های دلپذیر است که در یک گلدان خوبی تزریق می شود. بنابراین این غذای گیاهی یک شام عالی و دلچسب همراه با برنج معطر ، سبزیجات ، آجیل ترد ، ادویه جات معطر و گیاهان است. این غذایی است که شما اغلب به آن تبدیل خواهید کرد!

 

بریانی یک غذای جشن در بسیاری از کشورها محبوب است. یک بریانی سنتی دارای لایه هایی از گوشت ترشی و برنج معطر ، ترد طبخ شده با پیاز کارامل ، ادویه جات ، گیاهان و شیر تزریق شده با زعفران است. تهیه یک بریانی مناسب ، به ویژه روش سنتی ، به زمان و حوصله نیاز دارد ، زیرا این کار شامل مراحل مختلفی مانند ماریناسیون ، پختن آبگوشت بریانی ، پختن برنج ، لایه لایه و در آخر طبخ احمقانه است.

اما نتایج نهایی ارزش تلاش را دارد زیرا هر لقمه آن طعم فوق العاده خوشمزه ای با طعم های ترکیبی دارد. بیریانی بسیار محبوب است به طوری که گیاهخواران از آن استقبال کرده و آن را برای یک غذای گیاهی تطبیق داده اند.

تبلیغات

 

در هند ، گیاه گیاهی گیاهی یک غذای بسیار رایج است که بارها و بارها در بسیاری از خانوارها تهیه می شود. در رستوران ها نیز انواع مختلف بریانی سبزیجات سرو می شود.

درباره این دستور العمل

این دستور العمل آسان یک راه حل برای اشتیاق به بریانی شماست زیرا به شما نشان می دهد چگونه به راحتی با 2 روش مختلف - یک روش گلدان و روش دم پوکت - سبزیجات فوق العاده خوشمزه را تهیه کنید.

یک روش گلدان برای آنهایی که هفته های شلوغ مشغول کار هستند و ادویه جات را معتدل می کنند ، سبزیجات را تفت می دهند ، برنج و آب را می ریزند عالی است. با یکبار مصرف ، یک گیاه گیاهی خوشمزه و سریع آماده است! این را می توانید در قابلمه ، زودپز اجاق گاز یا قابلمه فوری درست کنید.

دمنوش پخته سبزیجات یک غذای مخصوص است که من بیشتر در آخر هفته ها یا برای جشن ها درست می کنم چون زمان می برد. هر دو این روشها به زمان یکسان آماده سازی نیاز دارند. اما زمان طبخ به طور قابل ملاحظه ای برای dum biryani تغییر می کند ، زیرا ما پیاز سرخ شده را درست می کنیم و ظرف را به آرامی می پزیم تا طعم دهنده ها تزریق شود.

هر دو بریانی به روش خاص خود خوب ظاهر می شوند اما زمان عامل اصلی بسیاری از ما است. بنابراین انتخاب با شما است! با روشی که راحت هستید پیش بروید. اما من یک روز هفته که کار شلوغی داریم و برنامه مدرسه بچه ها را ندارم ، dum biryani را نمی سازم. بنابراین آن را برای روزهای اوقات فراغت رزرو کنید.

تصورات مختلفی وجود دارد که بریانی باید همیشه گوشت در آن باشد و باید کاملاً پخته شود. بسیاری از افراد مانند من ترجیح می دهند یک برگی گیاهی به یک روش گلدان درست کنند زیرا کل فرآیند دام باعث می شود که گوشت به کندی بپزد بنابراین طعم دهنده ها به برنج تزریق می شوند.

اما هنوز یک گیاهی گیاهی کلاسیک است! از نظر طعم و مزه سلطان بریانی های گیاهخوار است.

طرز تهیه وگ گیاهی (دستور 1)

1. 1 فنجان برنج باسماتی را به یک کاسه اضافه کنید و چند بار خوب بشویید تا آب آن پاک شود. آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه خیس کنید. در همین حال سبزیجات و گیاهان را بشویید و خرد کنید. بعد از 20 تا 30 دقیقه ، آب برنج باسماتی را کاملاً تخلیه کرده و کنار بگذارید.

همانطور که من دستور غذا را دو برابر کردم ، تعداد تصاویر را دو برابر در تصاویر خواهید دید.

2. یک زودپز را با 1½ تا 2 قاشق غذاخوری روغن یا گیاهی گرم کنید. ادویه کامل اضافه کنید

  • 1 برگ بو
  • دارچین 1 اینچی
  • 3 هل سبز
  • 3 میخک
  • ½ قاشق چای خوری شاهی جیرا (یا دانه های زیره)
  • بادی 1 ستاره (اختیاری است ، اما توصیه می شود)
  • گرز 1 رشته ای (اختیاری)
  • گل سنگی کوچک (اختیاری)

3. وقتی ادویه جات ترشح می شود ، 1 عدد پیاز خرد شده (½ فنجان) و 1 عدد چیلی سبز خرد شده را اضافه کنید. روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا پیازها طلایی رنگ شوند. مرتباً هم بزنید تا یکدست سرخ شود.

4. بعد 1 قاشق چایخوری رب سیر زنجبیل اضافه کنید. این را به مدت 1 تا 2 دقیقه یا تا زمانی که بوی خام از بین برود ، تفت دهید.

5. 1 فنجان مخلوط سبزیجات خرد شده را منتقل کنید. به مدت 2 تا 3 دقیقه روی شعله متوسط ​​تا زیاد تفت دهید. من از سیب زمینی ، نخود فرنگی ، پیاز ، هویج ، گل کلم و لوبیا فرانسوی استفاده کرده ام.

در صورت تمایل می توانید تکه های سویا را نیز اضافه کنید. برای افزودن تکه های سویا ، آنها را در آب داغ خیس کنید تا نرم شوند. آب را فشار دهید. چند بار بشویید و کاملاً فشار دهید. سپس اینجا اضافه کنید.

تبلیغات

 

ادویه جات اضافه کنید

6. بعد موارد زیر را اضافه کنید

  • 2 قاشق غذاخوری برگ نعنا (پودینا)
  • 2 قاشق غذاخوری برگ گشنیز
  • ½ قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز
  • 1/8 قاشق چایخوری زردچوبه
  • 1/8 قاشق چایخوری نمک
  • ¾ تا 1 قاشق چایخوری گارم ماسالا (یا پودر ماسالای بریانی )
  • 1 گوجه فرنگی ریز خرد شده (اختیاری)
  • 3 قاشق غذاخوری ماست (کشک یا داهی).

7. دوباره 2 تا 3 دقیقه دیگر روی شعله کمی زیاد مخلوط کرده و تفت دهید تا گوجه فرنگی خراب شود. آن را نسوزانید. این مخلوط پس از سرخ شدن معطر می شود. شعله را کم تنظیم کرده و سبزیجات را به یک لایه واحد پخش کنید.

پخت و پز بریانی سبزیجات

8. برنج آبکش شده را اضافه کنید. آن را به طور مساوی به لایه دیگری گسترش دهید.

تبلیغات

 

9. آب را در یک کاسه جداگانه بریزید و ¼ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. آب را مخلوط کرده و میل کنید. باید کمی شور باشد. در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. آب نمک را لبه های قابلمه یا اجاق گاز بریزید. سطح برنج را تراز کنید. این روش به شما لایه گیاهی بریانی می دهد. (برای فهمیدن فیلم را چک کنید). یا می توانید آب را بریزید و همه چیز را مخلوط کرده و بپزید.

به یک پیمانه آب برای اجاق گاز ، 2 فنجان برای قابلمه معمولی نیاز دارید اختیاری : شما همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری غنچه اضافه کنید ، مقداری پیاز سرخ شده بپاشید و سپس 1 پیمانه زعفران آغشته به 2 قاشق چایخوری شیر بپاشید.

10. قابلمه یا زودپز را با درپوش بپوشانید.
زودپز - برای یک سوت روی شعله متوسط ​​بپزید.
برای پخت و پز در قابلمه - با حرارت ملایم آن را بپزید تا تمام آب آن جذب شود و اگر برنج کاملاً پخته شود برنج. پس از اتمام کار ، 15 دقیقه خاموش و استراحت کنید.

11. وقتی در زودپز ساخته می شود ، پس از 1 تا 2 دقیقه فشار دستی را با کمک یک قاشق چوبی آزاد می کنم. هنگامی که فشار آزاد شد ، درب ظرف را باز کنید. در آخر بریانی سبزیجات را به آرامی با چنگال کرک کنید. بگذارید کمی خنک شود و در صورت تمایل آب لیمو را فشار دهید. آن را به شدت هم نزنید در غیر این صورت بریانی نرم می شود.

برگی سبزیجات را با ریتا یا بورانی سرو کنید .

دستور 2 - dum veg biryani

اگر یک وعده غذایی یک وعده باشد ، این گیاه گیاهی 4. سرو می کند. برای جوانان با اشتهای زیاد ، این فقط 3 وعده می باشد.

عناصر

2 فنجان برنج باسماتی قدیمی (400 گرم)
1 قاشق چایخوری نمک (برای پختن برنج)
1 قاشق غذاخوری روغن (برای پخت برنج)
6 هل سبز (تقسیم شده 2 + 4)
6 میخک (تقسیم 2 + 4)
1 برگ بو بزرگ (پاره شده به 2 )
2 - چوب دارچین 1 اینچ (تقسیم 1 + 1)
1 قاشق چایخوری شاهی جیرا (تقسیم ½ + ½)
4 قاشق غذاخوری گیاهی (یا روغن)

برای فلفل دلمه ای / کاری
1 فنجان پیاز نازک خرد شده (120 گرم ، 1 بزرگ)
1 شکاف فلفل سبز (اختیاری)
¾ فنجان هویج 1 اینچ قطعه (120 گرم ، 1 بزرگ)
¾ فنجان نخود سبز (100 گرم)
1/3 فنجان لوبیا ( 50 گرم - 5 تا 6)
½ فنجان سیب زمینی (85 گرم - 1 متوسط)
8 گل گل کلم (100 گرم)
1½ قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل
1 فنجان ماست (تازه ، ترش نیست)
¼ فنجان آب (در صورت نیاز بیشتر)
1 قاشق چایخوری چیلی کشمیری پودر
1½ تا 2 قاشق چایخوری biryani masala
¼ قاشق چایخوری زردچوبه
oon قاشق چایخوری نمک

برای تزئین
22 بادام هندی (35 گرم)
3 قاشق غذاخوری کشمش (35 گرم)
برای شیر زعفران
¼ فنجان شیر
2 پیمانه زعفران
½ قاشق غذاخوری. آب کورا یا گلاب (مخلوط با شیر زعفران)

آماده سازی

1. 2 فنجان برنج باسماتی را خوب بشویید و حداقل 30 دقیقه آن را در آب خیس کنید. شما می توانید تا 50 دقیقه خیس کنید اما بیشتر از آن نیست. همه سبزیجات را زیر آب روان بشویید. پیازها را نازک و یکنواخت برش بزنید تا کاملاً سرخ شوند. آنها را به آرامی فشار دهید تا لایه ها کاملاً جدا شوند. 1 عدد چیلی سبز را خلال کرده و از سیر زنجبیل یک خمیر درست کنید. سیب زمینی را 1 و اینچ پوست بگیرید و خرد کنید و آن را غوطه ور در یک کاسه آب نگه دارید تا رنگ آن تغییر نکند.

2. لوبیا را به قطعات 1 اینچی خرد کنید. هویج را پوست بگیرید و خرد کنید و به قطعات 1 اینچی خرد کنید. نخودفرنگی را نیز بشویید و کنار بگذارید. گل کلم را تا گلهای کمی بزرگ خرد کنید. آنها را به خوبی زیر آب روان بشویید و کنار بگذارید. ما به 8 گلدان احتیاج داریم.

3. برگ نعناع و برگ گشنیز را بشویید و خرد کنید. ماست را با لیسک یا چنگال خوب هم بزنید و کنار بگذارید. اطمینان حاصل کنید که خیلی ترش نیست.

4. در فنجان یا ظرف سس ¼ فنجان شیر را گرم کرده و 1 پیمانه رشته های زعفران را اضافه کنید. همچنین ½ قاشق غذاخوری اضافه کنید. از آن kewra یا گلاب استفاده کنید و کنار بگذارید.

5. گلدان را به یک ظرف قابلمه سنگین بریزید. وقتی آب شد ، بادام هندی را اضافه کرده و آنها را تفت دهید تا طلایی کم شود. سپس کشمش را اضافه کرده و تفت دهید تا پف کند. آنها را در بشقاب بردارید.

تبلیغات

 

پیاز سرخ شده درست کنید

6. پیازهای خرد شده را اضافه کرده و خوب پخش کنید. شروع به سرخ کردن روی حرارت متوسط ​​کنید. مرتباً هم بزنید. چند دقیقه به سرخ کردن ادامه دهید ، سپس شعله را در صورت لزوم کم کنید.

7. در حالی که پیاز سرخ می شود ، روی یک مشعل دیگر 7 تا 8 فنجان آب همراه با 1¼ قاشق چای خوری نمک ، 1 قاشق چای خوری روغن ، 1 قاشق غذاخوری آب لیمو ، 2 هل سبز ، 2 میخک ، ½ قاشق چای خوری shahi jeera ، 1 اینچ بجوشانید. دارچین و 1 برگ بو.

8- وقتی آب به سرعت جوش آمد ، آب برنج را تخلیه کرده و به قابلمه آب جوش اضافه کنید. روی حرارت زیاد طبخ کنید و اطمینان حاصل کنید که آب بیش از حد جریان نمی یابد. آنقدر بپزید تا برنج فقط 90٪ پخته شود. برنج باید کمی پخته شود و لقمه ای از آن را بخورد. برای راهنمایی های بیشتر ، نکات حرفه ای زیر را بررسی کنید. من فقط 3 دقیقه طول کشید تا بپزد چون من یک ساعت خیس شدم. بعد از اتمام کار ، آن را به آبکش خالی کنید. به یاد داشته باشید وقتی برنج را لایه لایه می کنیم باید گرم باشد.

9. بعد از حدود 7 تا 8 دقیقه پیاز شروع به کارامل شدن می کند. در این مرحله حرارت را کم کنید تا نسوزد. اگر از فر هلندی استفاده می کنید ، حرارت را خاموش کنید. تفت دهید تا پیازها کاراملی شوند و کاملاً طلایی شوند. در این مرحله بسیار مراقب باشید زیرا ممکن است در چند ثانیه بسوزد. پیاز سوخته طعم تلخی دارد. 10 دقیقه طول کشید تا کل این کار را انجام دهم. 5 دقیقه با حرارت متوسط ​​، 3 دقیقه با حرارت کم و 2 دقیقه با اجاق گاز خاموش. اینها را در بشقاب برداشته و کنار بگذارید.

تبلیغات

 

آبگوشت گیاهی گیاهی درست کنید

10. ادویه کامل اضافه کنید
1 برگ
بو 1 انیسون
4 گل میخک
4 عدد هل
1 اینچ دارچین
oon قاشق چایخوری

11. حرارت را روی سیر زنجبیل کم و سریع تفت دهید تا کمی معطر شود. محتاط باشید زیرا این کار می تواند در یک چشمک زدن بسوزد.

12. سپس سیب زمینی ها را از آب خارج کرده و به ظرف اضافه کنید. هویج ، نخود فرنگی ، چیلی سبز و گل کلم را نیز اضافه کنید. به مدت 3 دقیقه روی حرارت متوسط ​​تفت دهید.

13. ¼ فنجان آب ریخته و مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و روی حرارت متوسط ​​بپزید تا سیب زمینی چنگال نرم شود اما له نشود. قبل از رفتن به مرحله بعدی از پخته شدن آنها اطمینان حاصل کنید ، زیرا گاهی اوقات ماست مانع پخت خوب سیب زمینی می شود. در پایان این مرحله آب دیگری در گلدان باقی نمی ماند.

14. سپس 1 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز ، 1½ تا 2 قاشق چای خوری گارام ماسالا ، ½ قاشق چایخوری نمک و پودر زردچوبه اضافه کنید. 2 دقیقه تفت دهید تا معطر شود.

15. حرارت را کاملاً کم کنید و سپس 2 قاشق غذاخوری آب بریزید. بعد 1 فنجان ماست مخلوط شده اضافه کنید.

طرز تهیه بریانی سبزیجات ساختگی

16. خوب مخلوط کرده و روی آن را روی حرارت ملایم به مدت 4 دقیقه بپزید. سپس ¾ پیاز سرخ شده و ½ برگ گشنیز نعناع را اضافه کنید. حرارت را خاموش کنید. سلیقه را امتحان کنید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. در یک مشعل دیگر ، یک مشبک یا تابه را روی حرارت متوسط ​​برای فرآیند ساختن حرارت شروع کنید. از استفاده از نچسب استفاده نکنید.

17. در همین حین برنج داغ را روی کاری بپوشانید. گل دم کرده گل رز و زعفران را بریزید. برگ نعناع ، پیاز سرخ شده ، کشمش و آجیل را بپاشید. نیمی از مغزها و کشمش را هنگام سرو ، برای تزیین ذخیره کنید.

18. گلدان را با فویل آلومینیومی ببندید و با احتیاط به کناره های گلدان داغ فشار دهید تا لبه ها به گلدان بچسبند و اطمینان حاصل شود که بخار از آن خارج نمی شود. به طور متناوب از یک پارچه مرطوب ضخیم (بدون چکه آب اضافی) استفاده کنید. درب سنگینی را روی گلدان بگذارید تا بخار خارج نشود.

19. این را به ظرف داغ منتقل کنید و به مدت 22 دقیقه روی حرارت ملایم بپزید. همچنین می توانید این را با شعله مستقیم به مدت 12 دقیقه در کمترین حرارت بپزید. بعد از اتمام قابلمه را از روی حرارت برداشته و بگذارید حداقل 20 دقیقه استراحت کند.

به طور متناوب آن را در فر از قبل گرم شده با دمای 350 درجه فارنهایت (180 درجه سانتیگراد) به مدت 20 دقیقه بپزید. بعداً آن را برای 15 تا 20 دقیقه دیگر در خود فر استراحت دهید.

بریانی سبزیجات را با یک قاشق تخت سرو کنید ، از ته قابلمه به گونه ای تهیه کنید که هر وعده بخشی از کاری و برنج را بدست آورد.

چه چیزی را باید با veg biryani سرو کنید

شوربا ، میرچی کا سال ، رایتا و پاپاد ها بهترین طرفین را تشکیل می دهند.

عناصر

برنج باسماتی : استفاده از برنج باسماتی کهنه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بهترین گزینه برای تهیه بریانی محسوب می شود. همچنین می توانید از برنج سلما باسماتی که نسخه پخته شده برنج باسماتی است استفاده کنید. اگرچه فاقد عطر و طعم اصلی باسماتی است ، اما اگر مبتدی هستید از آن استفاده می کنید ، از آنجایی که برنج باسماتی سلا سفت باقی می ماند و با پخت و پز نرم نمی شود.

بعضی اوقات از برنج جیراکاسالا / کایما هم استفاده می کنم. روش پخت برنج کیما متفاوت است ، بنابراین لطفاً برای آگاهی از جزئیات بیشتر این پست مالابی بریانی را بررسی کنید.

غزه یا روغن: غنی اصلی ترین چربی است که در بریانی استفاده می شود زیرا رنگ آن طعم های خوشمزه و شیرین تری به ظرف می دهد. با این حال ممکن است از روغن یا مخلوط روغن و گیاهی استفاده کنید.

سبزیجات مخلوط: عطر و طعم بریانی شما به سبزیجات استفاده شده بستگی دارد. بنابراین از سبزیجات تازه ای که دوست دارید استفاده کنید. من ترجیح می دهم از سیب زمینی ، هویج ، لوبیا ، نخود فرنگی و گل کلم استفاده کنم. گلدان های گل کلم را بزرگتر نگه دارید تا بی روح و لوس نشوند.

ادویه ها: ادویه های کامل به آرامی طعم دهنده ها را به بریانی تزریق می کنند. آنها مواد اصلی هستند و نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. لطفا از یک ماسالای مخصوص گارم یا ماسالای بریانی استفاده کنید. من از ماسالای خانگی گارم استفاده می کنم. (پیوند در کارت دستورالعمل زیر).

ماست: من از ماست خانگی تهیه شده از شیر کامل استفاده می کنم. از ماست ساده و پرچرب که خیلی ترش نیست استفاده کنید. ماست را خوب هم بزنید تا شکافته نشود.

برگ نعنا و گشنیز: نعناع برای بریانی بسیار مهم است. اگر برگ گشنیز ندارید می توانید از آنها بگذرید.

آب کیورا یا گلاب: می توانید یکی از 2 ماده اولیه را استفاده کنید. آب کورا که به آن کوادا نیز معروف است عصاره درختی است که به Pandanus odoratissimus معروف است. یکی از این موارد ضروری است اما اگر دوست ندارید ممکن است از آن چشم پوشی کنید. بسیاری از مردم رایحه را در غذاهای خود دوست ندارند ، بنابراین فقط در صورت تمایل از آن استفاده کنید. این موارد در فروشگاه های آسیایی یا هندی موجود است.

نکات حرفه ای

مقدار سبزیجات: برای یک بریانی کامل ، من نسبت 1: 1.25 (برنج: سبزیجات) را دنبال می کنم. شما ممکن است کمی بالاتر استفاده کنید اما استفاده از کمتر ممکن است سبزیجات بسیار کمی در بریانی باشد. آب میوه شما ممکن است خیلی آبریز باشد و برنج ممکن است رطوبت اضافی را خیس کرده و نرم شود. در اینجا من از 400 گرم برنج استفاده کرده ام: 500 گرم سبزی مخلوط به غیر از پیاز.

خرد کردن سبزیجات: سیب زمینی ها را با اندازه کوچکتر از 1 x ½ اینچ ، گل های گل کلم به اندازه کافی بزرگ نگه دارید تا له نشوند. لوبیا و هویج به قطعات 1 اینچی.

خلال پیاز: پیازها را به صورت یکنواخت و نازک برش بزنید تا یکدست سرخ شوند. پیازهای خرد شده ناهموار خوب سرخ نمی شوند و در نهایت سوخته یا پخته می شوند.

تهیه برنج: شستشو و خیساندن برنج باسماتی همانطور که در دستورالعمل ذکر شده برای تهیه دانه های برنج غیر چسبناک و کاملاً پخته شده بسیار مهم است. چند بار شستن برنج به خلاص شدن از نشاسته سطح کمک می کند تا باعث چسبندگی برنج شود. خیساندن به جذب آب برنج کمک می کند بنابراین هنگام پخت و پز به خوبی منبسط می شوند. این 2 مرحله اطمینان حاصل می کند که دانه های برنج کاملاً پخته شده اند!

پخت و پز برنج: برنج در این دستورالعمل 90٪ پخته می شود ، به این معنی که سفت و پخته شده و به طور کامل تهیه شده است. کاملاً پخته نشده است. این گام بسیار مهم است. اگر در این مرحله آن را کم بپزید ، در ظرف آخر سخت می ماند. اگر بیش از حد بپزید ، دانه ها پس از فرآیند رطوبت ، له می شوند.

شیر زعفران: شیر دم کرده زعفران نه تنها عطر و طعم لطیف و گرمی به بریانی می بخشد بلکه برنج بریانی را مرطوب نگه می دارد. بنابراین از آن صرف نظر نکنید.

جلو انداختن: می توان آن را پیش ساخته و مواد باقی مانده را سنگ زد! نگران نباشید ، آن را با بخار دادن در گلدان ، گلدان فوری (0 دقیقه فشار بالا) گرم کنید و یا آن را در مایکروویو قرار دهید.

سوالات

تفاوت pulao با biryani چیست؟

Pulao یک ظرف یک قابلمه است که از طریق روش جذب تهیه می شود. اما یک بریانی سنتی طبخ شده است که در آن برنج پخته شده روی گوشت لایه لایه می شود. موادی مانند پیاز کاراملی و شیر تزریق شده زعفران در بریانی کلیدی است که معمولاً در پلو استفاده نمی شود.

چگونه بریانی را مرطوب نگه داریم؟

ادامه مطلب

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۹ ] [ احد احدی ]

برنج گوجه فرنگی یک ظرف قابلمه ساده ، تند ، خوش طعم و خوشمزه است که با برنج ، گوجه فرنگی ، ادویه جات و گیاهان تهیه می شود. این برنج گوجه ای را می توانید در زودپز یا قابلمه درست کنید. اگر می خواهید از برنج سفید باقیمانده یا پخته شده استفاده کنید.

 

برنج گوجه فرنگی را می توانید از هر طرف تهیه کنید زیرا به تنهایی بسیار خوش طعم و خوش طعم است. با این وجود مقداری سالاد سبزیجات ، کشک ، ریتا یا پاپاد مکمل وعده غذایی شما خواهد بود. برای دوست داشتن بچه ها ، می توانید گوجه فرنگی را پوره کرده و استفاده کنید.

برنج گوجه فرنگی چیست؟

برنج گوجه فرنگی یک غذای ساده برنج جنوبی هندی است که با مقدار زیادی گوجه فرنگی و ادویه تهیه می شود. این یک غذای سنتی نیست بنابراین هر خانه یا منطقه ای روش خاص خود را برای تهیه آن دارد.

همانطور که از نام آن مشخص است این برنج گوجه فرنگی تنها با استفاده از گوجه فرنگی تهیه می شود و از سبزیجات به جز پیاز استفاده نمی شود. اما می توانید از انواع سبزیجات مانند نخود فرنگی ، سیب زمینی و غیره و حتی تکه های سویا یا تخم مرغ آب پز شده به خوبی استفاده کنید.

روش های ساخت

این برنج گوجه فرنگی جنوب هند را می توانید در یک زودپز ، گلدان معمولی یا گلدان فوری درست کنید. من همه روش ها را در اینجا به اشتراک گذاشته ام.

من تهیه روش تهیه گام به گام برنج گوجه فرنگی را در زودپز نشان داده ام. در این ویدئو من ساختن آن را در گلدان نشان داده ام. من همچنین دستورالعمل های روش گلدان فوری را در کارت دستورالعمل گنجانده ام.

 

طرز تهیه برنج گوجه فرنگی (عکس های گام به گام)

1. 1½ فنجان برنج را چند بار خیلی خوب بشویید تا آب آن صاف شود. در صورت تمایل برنج را خیس کنید تا آماده سازی به پایان برسد. بعداً برنج را کاملاً آبکش کرده و کنار بگذارید.

2. 1 پیاز متوسط ​​را نازک بشویید و ورقه ورقه کنید و یا آنها را خرد کنید. همچنین 1 عدد چیلی سبز (اختیاری) شکاف دهید. 2 تا 3 گوجه فرنگی متوسط ​​را آبکشی و خرد یا پوره کنید. من از حدود 1 فنجان گوجه فرنگی خرد شده (200 گرم) استفاده می کنم. همچنین می توانید قبل از خرد کردن ، آنها را لغو کنید.

3. زنجبیل نیم اینچی و 2 حبه سیر را رنده یا خرد کنید تا 1 قاشق غذاخوری خمیر درست کنید. کنار بگذار اختیاری - 12 عدد مغز بادام هندی را تقسیم کرده و کنار بگذارید.

4. 2 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن را به یک زودپز یا قابلمه اضافه کنید. بادام هندی را اضافه کنید و آنها را سرخ کنید تا طلایی و ترد شوند. آن را در بشقاب بردارید. شعله را کم تنظیم کنید. 1 اینچ دارچین ، 3 میخک ، 1 برگ بو ، 3 عدد هل و oon قاشق چای خوری زیره اضافه کنید. اگر برگ بو ندارید می توانید از برگ های کاری استفاده کنید. اگر تمام این ادویه جات را ندارید ، فقط از آنها صرف نظر کنید.

5. 1 پیاز خرد شده یا خلال شده و فلفل قرمز را اضافه کنید. شروع به تفت دادن آنها کنید. اگر بچه خانه دارید ، از چیلی سبز رد شوید.

6. وقتی پیازها طلایی شدند ، 1 قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل را فقط برای چند ثانیه تفت دهید.

7. 1 فنجان گوجه فرنگی خرد شده ، oon قاشق چای خوری زردچوبه و ½ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. 2 تا 3 دقیقه تفت دهید.

8. روی بعدی را بپوشانید و بپزید تا گوجه فرنگی له شود. ½ به 1 قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز و ¾ به 1 قاشق چای خوری ماسالای گارم اضافه کنید. اگر بچه دارید خانه پودر فلفل قرمز را به نصف قاشق چای خوری بریزید.

 

9. تفت دهید تا ماسالای گوجه فرنگی نرم و نرم شود. در حال حاضر نباید بوی خام گوجه فرنگی وجود داشته باشد و ماسالا از کناره های قالب خارج می شود.

10. در صورت تهیه اجاق گاز تحت فشار ، 2½ فنجان آب بریزید و آن را خوب هم بزنید. در صورت لزوم بررسی کرده و نمک بیشتری اضافه کنید. آن را به جوش آورید. اگر در قابلمه پخت و پز می کنید 3 فنجان بریزید.

11. برنج آبکش شده را اضافه کنید.

تبلیغات

 

12. خوب مخلوط کنید. با درپوش بپوشانید. با حرارت متوسط ​​بپزید و اجازه دهید یک بار سوت بزند. اگر در قابلمه می پزید ، روی حرارت ملایم بپزید تا تمام آب جذب شود و برنج تمام شود.

13. وقتی فشار به طور طبیعی آزاد شد ، درب ظرف را باز کنید و برنج گوجه فرنگی را نرم کنید. اگر دوست دارید برنج آل دندانه باشد ، اجازه ندهید فشار به خودی خود پایین بیاید. وقتی اجاق گاز هنوز تحت فشار است ، با بلند کردن سوت با کفگیر چوبی ، آن را آزاد کنید. اجازه دهید 5 دقیقه استراحت کنید.

برنج گوجه فرنگی را با چنگال پر کنید. وقتی درجه حرارت کمی پایین آمد ، می توانید مقداری آب لیمو را فشرده کرده و برگ گشنیز را اضافه کنید. با آجیل بادام هندی سرخ شده تزئین کنید.

 

 نکات حرفه ای

برنج : برای خلاص شدن از نشاسته ، برنج را چند بار خوب بشویید. حداقل 30 دقیقه آن را خوب خیس کنید. این 2 مرحله مانع از لزج و لزج شدن برنج گوجه فرنگی می شود. می توانید از هر نوع برنجی که در دست دارید استفاده کنید.

برنج گوجه فرنگی هند جنوبی در واقع با برنج دانه کوتاه درست می شود اما من از باسماتی استفاده کرده ام.

آب : نسبت برنج به آب برای پختن برنج به صورت کرکی و غیر چسبناک بسیار مهم است. در اینجا نسبت های برنج باسماتی آورده شده است.

برای 1½ فنجان برنج باسماتی
2 ½ فنجان آب برای زودپز
3 فنجان برای قابلمه معمولی
2 فنجان برای قابلمه فوری

ادویه جات : از ادویه جات ترشی جات مانند برگ بو ، دارچین ، زیره ، ژیرا و هل استفاده کرده ام. فقط می توانید از آنچه که ندارید صرف نظر کنید.

 برنج گوجه فرنگی با برنج از قبل پخته شده

مراحل 2 تا 9 را در کارت دستورالعمل دنبال کنید. مقداری از این ماسالا را کنار بگذارید. سپس فقط برنج پخته شده خنک شده را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و در صورت نیاز ماسالای بیشتری اضافه کنید.

سوالات

چگونه برنج گوجه فرنگی درست کنیم؟

خو و گوجه فرنگی گوجه فرنگی را در قابلمه به پایان برسانید و آن را با برنج آبکش شده و به پلوپز انتقال دهید. همان روشی را بپزید که برنج معمولی خود را می پزید.

آیا می توانم کل ادویه ها را در دستور غذا حذف کنم؟

آره. از آنها صرف نظر کنید اما برای تهیه ظرف از یک ماسالای خوب گارم استفاده کنید. این طعم از ادویه های آسیاب شده در این دستور تهیه می شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از پودر معطر خوبی استفاده می کنید

با برنج گوجه فرنگی چه بخوریم؟

رایتا یا ماست ساده با این برنج گوجه فرنگی مطابقت دارد.

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۸ ] [ احد احدی ]

دستور تهیه برنج قی یکی از ساده ترین غذاهای برنج معطر یک قابلمه است که می توان آن را به راحتی تهیه کرد. بهتر است با یک غذای کناری مانند کرما  سروکرد. برنج قی کاملا  محبوب هندی است که بیشتر برای یک غذای خاص تهیه می شود. این غذا غالباً در رستوران هایی با کاری کرما یا کاری مرغ یا هر نوع تخم مرغ یا گوشت غیر گیاهی سرو می شود.

برنج غنی با طعم ملایم ، ادویه های اساسی مانند هل ، برگ بو ، دارچین و میخک طعم ملایمی دارد. عطر و طعم طعم غذای تازه منحصر به فرد است و کاملا عطر و طعم غذا را بالا می برد. این دستور را با روغن امتحان نکنید.

برنج قاری در سرتاسر جنوب هند با کمی تغییر درست می شود. در منوهای رستوران ، منوهای عروسی یافت می شود و حتی در بسیاری از خانه ها برای وعده های آخر هفته تهیه می شود.

تبلیغات

 

در این پست ، من 2 دستور العمل برنج ghee را به اشتراک می گذارم . در اولین دستور العمل ، برنج به صورت گیاهی با ادویه جات پخته می شود. دستور دوم خواستار ادویه جات ترشی جات و افزودن برنج بخارپز مانند برنج سرخ شده است.

 

 

آماده سازی برای دستور پخت قیمه

1. برنج را به مدت 20 دقیقه بشویید و خیس کنید.

2. 1½ قاشق غذاخوری گیوه را به یک اجاق گاز یا قابلمه اضافه کنید. بعد 14 بادام هندی را اضافه کرده و تفت دهید تا کمی طلایی شود. همچنین 14 کشمش اضافه کنید. وقتی چاق شدند ، آن را در بشقاب برداشته و کنار بگذارید. ما برای تزئین به آنها نیاز داریم.

3. 1 پیاز ورقه ای نازک را به همان قالب منتقل کرده و مرتبا هم بزنید تا کاملاً طلایی یا قهوه ای روشن شود آنها را سرخ کنید. آنها را در همان صفحه بردارید و کنار بگذارید. ما به آنها برای تزئین نیاز داریم زیرا به برنج طعم می بخشد.

طرز تهیه برنج قاری

4. به همان ماهیتابه ، ½ قاشق غذاخوری قیمه اضافه کنید. 1 برگ بو ، 1 انیسون ، 4 گل میخک ، 1 دارچین کوچک ، 3 عدد هل و یک رشته گربه اضافه کنید. یک دقیقه سرخ کنید. سپس 2 قلوه خرد شده سبز را اضافه کرده و به مدت یک دقیقه تفت دهید.

5. بعد برنج آبکش شده را اضافه کنید.

6. حدود 3 تا 4 دقیقه سرخ کنید ، یکنواخت هم بزنید و سرخ شود.

تبلیغات

 

7. نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. در صورت پخت و پز در اجاق گاز 1¾ فنجان آب بریزید. برای پختن در قابلمه ، 2 فنجان آب بریزید. هم بزنید و آب را بچشید. باید کمی شور باشد.

8. در صورت پخت و پز در قابلمه ، آب را به جوش آورده و شعله را تنظیم کنید تا کم شود. تا زمانی که برنج کاملاً پخته شود ، آن را بپزید. بعد از اتمام حرارت را خاموش کرده و گلدان را به مدت 10 تا 15 دقیقه دربسته بگذارید. گرمای موجود در گلدان باعث کرکی برنج می شود.

در صورت تهیه برنج قاری در زودپز ، 1 سوت را روی شعله متوسط ​​بپزید.

9. هنگامی که فشار آزاد شد ، برنج قاری را با چنگال کرک کنید.

تبلیغات

 

با کشمش ، بادام هندی ، پیاز سرخ شده و برگ گشنیز تزئین کنید.

دستور تهیه برنج قی - دستور 2

این بیشتر شبیه برنج سرخ شده است ، فقط به پودر فلفل احتیاج دارد و از هیچ ادویه دیگری استفاده نمی شود. این یک ظرف مناسب ناهار برای بچه ها اما بدون تخم مرغ درست می کند. من تعجب می کنم که آیا تخم مرغ برای مدت طولانی در جعبه ناهار بچه ها خوب است؟

این را می توان بدون تخم مرغ درست کرد یا حتی می توانید از برخی از سبزیجات مورد علاقه خود مانند هویج ، نخود فرنگی ، فلفل دلمه ای و لوبیا استفاده کنید. من بزرگتر شده ام و این را در زمستانها بیشتر می خورم.

برگ های فلفل و کاری که به صورت غلیظ سرخ شده اند عطر و طعم خوبی از خود ساطع می کنند.

در اکثر مواقع این کار را برای ناهارم درست می کنم. مشکلی نداریم که آنرا بدون هیچ گونه ریتا یا گراوی بدست آوریم و فقط دوست داریم که آن را با هویج رنده شده ، پیاز خرد شده یا خیار داشته باشیم.

 

دستور 2عناصر
  • ½ فنجان برنج باسماتی
  • 1 تخم مرغ آب پز (آن را به طور تصادفی با چنگال سوراخ کنید) (اختیاری)
  • مشت بادام هندی و کشمش
  • 2 قاشق غذاخوری گیاهی
  • 10 ذرت فلفل (خرد شده)
  • 2 شاخه برگ کاری
  • 1 شکاف فلفل قرمز
  • 1 تا 2 سیر خرد شده
  • نمک واسه مزه، نمک برای طعم دادن

روش
1. برنج را بپزید و کاملاً سرد کنید.
2. یک تابه را با غلاف گرم کنید ، بادام هندی و کشمش را سرخ کنید ، آن را کنار یک بشقاب بگذارید
3. سیر ، برگ های کاری ، چیلی سبز و تخم مرغ را اضافه کنید. سرخ کنید تا برگ ها ترد شوند
. 4. بعد پودر فلفل خرد شده و نمک را اضافه کنید ، تفت دهید
. 5. برنج را به ماهیتابه اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سرخ کنید به مدت 2 دقیقه روی سطح بالا
6. درست قبل از سرو با بادام هندی و کشمش تزئین کنید.

نکاتی برای تهیه بهترین برنج قاری
  • از گلی با کیفیت خوب که عطر و بوی خوبی دارد استفاده کنید. این گیاه غلیک مرغوب است که عطر بی نظیری را به برنج می آورد. در صورت امکان از ژئی گاو یا حداقل از ژله گاو استفاده کنید. از استفاده از روغن خودداری کنید.
  • همیشه قبل از تهیه برنج غنی ، برنج را چند بار خوب بشویید. این امر به خلاص شدن از شر نشاسته اضافی کمک می کند و مانع از رشد و نمو شدن خیز می شود.
  • خیساندن برنج به مدت حداقل 30 دقیقه قبل از پخت و پز ، به گسترش خوب برنج کمک می کند و تا دانه های کرکی پخته می شود.
  • مناطق مختلف از انواع مختلف برنج برای تهیه برنج غنی استفاده می کنند. من آن را با استفاده از برنج قدیمی باسماتی درست می کنم. می توانید از هر برنج دیگری به دلخواه خود استفاده کنید.
  • سرخ کردن برنج به مدت 3 تا 5 دقیقه در قیف یکی دیگر از مراحل اساسی برای تهیه برنج کامل است.
  •  



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۸ ] [ احد احدی ]
    [ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ]
    .: Weblog Themes By 123blog :.

    درباره وبلاگ

    موضوعات وب
    موضوعی ثبت نشده است
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت   لغو عضویت
    امکانات وب