کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

دستور نودل مرغ همراه با عکس و فیلم و گام به گام. تهیه این رشته فرنگی مرغ هندی ساده بسیار سریع برای یک شام یا یک وعده آخر هفته درست می شود. غذاهای چینی هند از غذاهای ترکیبی هند و غذاهای چینی است که از آشپزخانه های چینی های هند ساخته شده است. این غذاها در هند کاملاً مشهور است و در بیشتر رستوران های هند چینی در هند و خارج از کشور سرو می شود. بنابراین این دستور نودل مرغ ، غذای معتبر مرغ چینی نیست. اما مطمئناً یک کاسه رشته فرنگی مرغ خوب ارائه می دهد و به راحتی متناسب با جوانه های چشایی سازگار است.

می توان انواع مختلف رشته فرنگی مرغ را در رستوران ها یافت که هرکدام از نظر طعم و ظاهر از یکدیگر متمایز هستند. هر چقدر هم تلاش کنیم تکرار عطر و طعم دودی غذاهای چینی رستوران در خانه امکان پذیر نیست. اما هنوز هم انتخاب رشته فرنگی ، روغن ، سس و از همه مهمتر ووک استفاده شده طعم و مزه خاصی را به غذای آخر می رساند.

من رشته فرنگی رامن استفاده کرده ام که از گندم ساخته شده است ، شما می توانید از هر نوع انتخاب دیگری استفاده کنید. من از سس آلی سویا و سس چیلی استفاده کرده ام. می توانید سس چیلی را با هر آنچه که ترجیح می دهید جایگزین کنید. من از پنج پودر ادویه برای ماریناسیون استفاده کرده ام که می تواند با گارم ماسالا جایگزین شود و متناسب با جوانه های چشایی هند باشد.

 

طرز تهیه دستور نودل مرغ

1. مرغ را به نوارهای نازک یا قطعات به اندازه لقمه برش دهید. تکه های بزرگ مرغ زودتر پخته نمی شوند و تمایل به سفت شدن دارند. مرغ را به یک کاسه اضافه کنید. پودر فلفل ، نمک ، سس سویا و پودر ادویه را اضافه کنید - پنج پودر ادویه یا ماسالای گارم.

2. این را به خوبی مارین کنید. روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید تا رشته ها بپزند. همچنین می توانید این حداکثر را 24 ساعت در یخچال قرار دهید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. در رستوران ها از نشاسته ذرت یا نشاسته سیب زمینی یا حتی تخم مرغ نیز برای پوشاندن مرغ استفاده می کنند. این به حفظ آب میوه ها و تولید مرغ بسیار لطیف و نرم کمک می کند.

3. 2 تا 2.5 لیتر آب را در قابلمه بزرگ بجوشانید. رشته ها را اضافه کنید. در صورت نیاز به نمک و روغن ، لطفاً دستورالعمل های موجود در بسته را برای زمان بندی دنبال کنید. در صورت نیاز 1 قاشق غذاخوری روغن و نمک اضافه کنید.

4. رشته فرنگی را تا زمانی که به حالت دندانی درآید ، بجوشانید. رشته ها باید سفت و جزئی جوش خورده باشند. در حالی که رشته فرنگی می جوشد ، سبزیجات را آماده کنید.

5. پس از اتمام کار ، بلافاصله آنها را در یک آبکش تخلیه کنید. در صورت نیاز می توانید رشته ها را با آب سرد شستشو دهید به نوع مورد استفاده بستگی دارد. 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید و آن را روی همه رشته ها آغشته کنید. این از چسبیدن آنها جلوگیری می کند.

تبلیغات

 

6. 1 قاشق غذاخوری روغن به یک ووک اضافه کنید. من صاحب ووک نیستم ، بنابراین از تابه استفاده می کنم. یک تابه چدنی برهنه چوبی خوب به خوبی کار می کند ، اگر یکی دارید می توانید از آن استفاده کنید. وقتی روغن داغ شد ، سیر را اضافه کنید. بعد از 30 ثانیه مرغ را اضافه کنید.

7. مرغ را سرخ کنید تا کاملاً پخته شود. اگر ظرف را خیلی خشک دیدید ، 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب داغ اضافه کنید. استفاده از آب سرد مرغ را سخت می کند. در پایان این مرحله ، مرغ باید خوب پخته شود و باید بتواند آن را به راحتی با کفگیر چوبی برش دهید.

8. مرغ را به یک طرف تابه منتقل کنید. در صورت استفاده از ووک می توانید مرغ را در بشقاب برداشته و کنار بگذارید. شعله / گرما را روی بالاترین قسمت قرار دهید. یک قاشق غذاخوری دیگر روغن به ظرف اضافه کنید. سفیده های پیازچه را به مدت یک دقیقه سرخ کنید. من مرغ را کنار نمی گذارم زیرا رطوبت سبزیجات مانع از پخت بیش از حد مرغ می شود و طعم فلفل دلمه ای را جذب می کند.

تبلیغات

 

9. فلفل دلمه ای و هویج را اضافه کنید. همچنین می توانید کلم اضافه کنید. سبزیجات را فقط برای یک دقیقه سرخ کنید.

10. مرغ و سبزیجات را مخلوط کنید. 1 تا 2 دقیقه دیگر سرخ کنید تا رایحه سبزیجات خارج شود. زیاد سرخ نکنید زیرا ممکن است مرغ سخت شود.

11. پیازچه و سس چیلی + 1 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.

12. رشته فرنگی و در صورت نیاز نمک کم اضافه کنید. سپس روی آن سس سویا بریزید. رشته فرنگی چینی معمولاً نمک کمی دارد و بیشتر از سس ها تهیه می شود. اگر مرغ را کنار گذاشته اید ، اکنون آن را به وک / تابه اضافه کنید.

13. خوب مخلوط کنید. به مدت 1 تا 2 دقیقه سرخ کنید.

 

ر


ماریناسیون

  • ▢200 گرم مرغ (بدون استخوان)
  • ▢¼ قاشق چایخوری پودر فلفل
  • ▢1/8 قاشق چایخوری نمک (یا در صورت نیاز)
  • ▢1 قاشق چایخوری سس سویا (به طور طبیعی دم کرده یا ارگانیک)
  • ▢½ تا 1 قاشق چایخوری پنج ادویه یا پودر ماسالای گارام

رشته فرنگی بجوشه

  • ▢150 گرم رشته (یا 2 بسته)
  • ▢1 قاشق چایخوری روغن (اختیاری)
  • ▢در صورت نیاز نمک (اختیاری)
  • ▢1 تا 2 قاشق چایخوری روغن (برای پوشاندن)

مواد دیگر

  • ▢2 قاشق غذاخوری روغن (روغن کنجد یا هر نوع دیگری را استفاده کنید)
  • ▢2 حبه سیر (ریز خرد شده)
  • ▢2 قاشق چایخوری پیاز بهار (سفیده خرد شده)
  • ▢¼ فنجان فلفل دلمه ای (یا فلفل دلمه ای )
  • ▢¼ فنجان هویج ژولین
  • ▢¼ فنجان کلم (اختیاری)
  • ▢¼ پیاز فنجان (سبزی)
  • ▢1 ½ قاشق غذاخوری سس چیلی (یا از هر نوع دیگری استفاده کنید)
  • ▢1 قاشق غذاخوری آب (برای مخلوط کردن با سس)
  • ▢1 قاشق غذاخوری سس سویا
  • ▢در صورت نیاز نمک

تبلیغات

 

دستورالعمل ها
  • مرغ را با فلفل ، نمک ، سس سویا و پودر ادویه یا ماسالای گارم مارینا کنید. روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید تا رشته ها جوش بیایند.

  • 2 تا 2/1 لیتر آب را در قابلمه بزرگ بجوشانید.

  • رشته ها را به آب جوش اضافه کنید. لطفاً برای زمان بندی دستورالعمل های بسته نودل را دنبال کنید. اگر دستورالعمل اصرار دارد ، 1 قاشق چایخوری روغن و نمک را به آب جوش اضافه کنید.

  • در ضمن همه سبزیجات را بشویید و برش دهید. اینها را کنار بگذارید.

  • وقتی رشته ها را به صورت دندانی پخت ، آنها را در آبکش خالی کنید. بیش از حد آنها را نپزید چون لزج و لک می شوند.

  • بلافاصله 1 قاشق چایخوری را به روغن قاشق غذاخوری اضافه کنید و آن را خوب به رشته فرنگی آغشته کنید. اینها را کنار بگذارید.

  • یک ووک یا تابه را با 1 قاشق غذاخوری روغن گرم کنید.

  • سیر را اضافه کرده و به مدت 30 ثانیه تفت دهید.

  • مرغ را اضافه کرده و روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا کاملاً پخته شود. اگر دیدید که قابلمه خیلی خشک نیست تا مرغ بپزد ، سپس 1 تا 2 قاشق چایخوری آب داغ اضافه کنید. از آب سرد استفاده نکنید زیرا مرغ را سخت می کند.

  • یک قطعه مرغ را برش زده و از پخته شدن آن اطمینان حاصل کنید. در صورت استفاده از ووک می توانید مرغ را کنار بگذارید.

  • یک قاشق غذاخوری دیگر روغن به ظرف اضافه کنید. شعله را در بالاترین دما تنظیم کنید.

  • پیازچه را اضافه کرده و آنها را برای یک دقیقه تفت دهید.

  • سبزیجات - فلفل دلمه ای ، هویج و کلم را اضافه کنید. 1 تا 2 دقیقه تفت دهید.

  • سبزی پیاز بهار ، سس چیلی ، رشته و سس سویا را اضافه کنید. در صورت نیاز نمک نمک. اگر مرغ را کنار گذاشته اید ، به ماهی تابه / وک اضافه کنید.

  • به مدت کوتاه یک یا دو دقیقه سرخ کنید. اگر رشته فرنگی شما خیلی خشک به نظر می رسد ، مقداری روغن اضافه کنید.

  • رشته مرغ را گرم سرو کنید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۱۳ ] [ احد احدی ]

دستور شاورما مرغ - Shawarma یا shawurma یک غذای عربی است که با کباب کردن گوشت روی تف ​​تهیه می شود. در بسیاری از نقاط جهان محبوبیت بیشتری دارد و تقریباً در همه جا از رستوران ها گرفته تا فست فودهای زنجیره ای سرو می شود.

Shawarma با چیدن نوارهای گوشت و چربی های مارین شده به طور متناوب روی یک تف عمودی تهیه می شود ، و در نتیجه یک گروه بزرگ گوشت و چربی ایجاد می شود.

در حین چرخش تف ، گوشت آن به آرامی کباب می شود. گوشت کبابی را در صورت لزوم تف می کنند و به عنوان پیش غذا سرو می کنند یا از آن برای تهیه رول یا رول شاورما استفاده می کنند.

تبلیغات

 

من در بنگلور و سنگاپور با مکان های کمی که این شاورما را سرو می کنند روبرو شده ام. فکر کردم ساختن اینها در خانه غیرممکن است زیرا به تف نیاز دارد.

وقتی به دنبال روش های جایگزین ساخت در خانه می گشتم ، این دستور را در نیویورک تایمز پیدا کردم و به دلیل سادگی آن را دوست داشتم.

من همچنین احساس کردم که این بسیار سالمتر از شاورمای ساخته شده روی اسپ است زیرا آنها ساعتهای طولانی کباب می شوند (به اندازه یک روز) و استفاده از چربی های سنگین.

شاورمای مرغ انجام شده بر روی تف ​​به دلیل کباب شدن آهسته روی حرارت کم ، طعم بسیار مطبوعی دارد و باعث می شود آن نرم و آبدار باشد.

این دستور ساده با تنها تعداد انگشت شماری از مواد اولیه بهترین شاورمای خوش طعم را در خانه به شما می دهد.
 

 

طرز تهیه شاورما در خانه

1. سینه و ران مرغ را به قطعات 1 اینچی برش دهید. این را کنار بگذارید

2. تهیه ماریناد : مواد زیر را به یک کاسه مخلوط اضافه کنید.
1 cl حبه سیر خرد شده حدود 1 بزرگ
قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق العاده بکر
½ قاشق چایخوری پودر زیره / جیرا
¼ قاشق چایخوری تمام پودر ادویه
قاشق چایخوری پودر چیلی / پاپریکا
1/8 قاشق چایخوری زردچوبه
1/8 قاشق چایخوری پودر دارچین
نمک در صورت نیاز
1/8 قاشق چایخوری فلفل

3. همه مواد را مخلوط کنید. من همچنین 2 قاشق غذاخوری ماست یونانی / کشک آویز (تازه ، ترش) اضافه کردم.

4. فقط در صورت لزوم آب لیمو را اضافه کنید تا کمی لک بزنید. من حدود 1.5 tsps استفاده می کنم. همه چیز را خوب مخلوط کرده و نمک را چک کنید.

5. مرغ را خوب مارین کنید. ماریناد باید ضخیم باشد و آبریزش نداشته باشد.

6. حداقل 12 ساعت روی آن را بپوشانید و در یخچال بگذارید. من 24 ساعت را ترجیح می دهم. هرچه بیشتر استراحت کنیم ، لطافت و طعم بیشتری پیدا می کند.

کباب کردن شاورما مرغ

As- همانطور که قبلاً اشاره کردم ، تجربه من با کباب کردن این در اجاق نتایج خیلی خوبی برای من نداشت. بنابراین من آن را در یک تابه انجام می دهم. اگر تابه گریل دارید ، جلو بروید و از آن استفاده کنید.

 

8- شعله را به بالاترین قسمت روشن کنید. یک تابه نچسب را با نصف قاشق غذاخوری روغن گرم کنید. وقتی تابه واقعاً داغ شد ، تکه های مرغ را جدا از هم و بدون ازدحام جمعیت قرار دهید. آنها را برای پخت و پز به همه طرف برگردانید. توجه داشته باشید که من مرغ 300 گرمی را در 2 دسته کباب کردم. ظرف را شلوغ نکنید ، مرغ اگر شلوغ باشد شروع به آزاد سازی رطوبت می کند.

9. وقتی ماریناد تقریباً شروع به کاراملی شدن کرد ، شعله را روی متوسط ​​بگذارید. پخت را ادامه دهید تا ماریناد کاملا خشک شود و مرغ کاملاً پخته شود. از آنجا که مرغ در ماست به خوبی مارین شده است ، سریع پخته می شود.

10. شما باید شعله را کنترل کنید در غیر اینصورت ممکن است گوشت را سوزانده و آنرا سخت برگرداند. بنابراین من مدتی اجاق گاز را خاموش می کنم. به سرعت با یک قاشق چوبی مرغ را بیشتر برش دهید.

من برای اطمینان از اینکه مرغ به خوبی پخته شده ، یک تا 2 دقیقه بیشتر غذا می پزم. مرغ را کنار بگذارید. لایه های چهارم پیاز جدا شده و گوجه فرنگی های ربع شده را به ظرف اضافه کنید و برای چند دقیقه روی شعله زیاد بریزید.

تبلیغات

 

خدمت کردن

اگر شاورما مرغ را به عنوان پیش غذای مهمانی یا حتی به عنوان یک وعده غذایی در صورت بسته بندی آن در نان پیتا ، تورتیلا ، ناان یا روتی بسیار مناسب است.

من همچنین نحوه تهیه رول شاورما را به اشتراک گذاشته ام. من همان روز نان پیتا درست کردم تا رول درست کنم.

همچنین می توانید یاد بگیرید که چگونه 2 نوع فرو بردن که می توانید به عنوان شیر یا اسپرد استفاده کنید. بچه های من در خانه هر دو را دوست داشته اند.

برای رول ها سس ماست سیر را پخش کردم سپس کاهو و سپس شاورما مرغ قرار دادم. آن را تا رول Shawarma پیچید. این طعم دلچسبی دارد و کمتر از هر شاورمی که در یک رستوران خوب خاورمیانه می گیرید ، است.

آن را به عنوان پیش غذا سرو کنید یا یک بسته بندی درست کنید. می توان آن را با انواع سس ها مانند Toum ، سس سیر ماست یا سس Tahini سرو کرد. من دستور العمل های سس ماست سیر و سس تاهینی را در زیر به اشتراک گذاشته ام.

تهیه سس ماست سیر. (تقریباً از غذا سازگار است). این را می توان به عنوان غوطه وری و یا برای پخش شدن روی بسته بندی استفاده کرد.

¼ فنجان ماست یونانی / کشک آویز ، 1 قاشق غذاخوری سیر خرد شده ، نمک ، 1 تا 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و آبلیمو (اختیاری) اضافه کنید. در صورت استفاده از ماست ترش از لیمو صرف نظر کنید. همه چیز را خوب مخلوط کنید.

تهیه سس تاهینی

. اگر از فروشگاه خرید می کنید ، آن را که در ظروف شیشه ای بسته بندی شده و از کنجد ارگانیک ساخته شده است ترجیح دهید.

¾ فنجان تاهینی ، 1/4 تا 1/2 فنجان آب گرم لوک ، 2 حبه سیر بزرگ خرد شده ، 2 قاشق غذاخوری اضافه کنید. آب لیمو ، نمک فقط در صورت نیاز به یک پردازنده و پردازش تا زمانی که سبک و خامه ای شود.

بعد 2 قاشق چایخوری جعفری تازه خرد شده را به آن اضافه کنید. سس تاهینی آماده استفاده است.

سس را سخاوتمندانه روی نان پیتا پخش کنید. به زودی دستور نان پیتا را به اشتراک می گذارید.

سپس کاهو ، شاورمای مرغ ، سپس پیاز و گوجه فرنگی کبابی قرار دهید. همچنین می توانید از هرکدام از سس های گرم خود استفاده کنید.

رول های شاورمای مرغ را بپیچید و لذت ببرید.

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)

  • ▢250 گرم سینه یا ران مرغ (نیم پوند)
  • ▢1 cl حبه سیر خرد شده - حدود 1 بزرگ
  • ▢1 ½ قاشق غذاخوری روغن زیتون فوق العاده بکر
  • ▢½ قاشق چایخوری پودر زیره یا جیرا
  • ▢½ قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز یا فلفل قرمز
  • ▢sp قاشق چایخوری همه ادویه ها
  • ▢1/8 قاشق چایخوری زردچوبه
  • ▢1/8 قاشق چایخوری پودر دارچین
  • ▢نمک را در صورت لزوم
  • ▢1/8 قاشق چایخوری فلفل خرد شده

اختیاری

  • ▢1 لایه چهارم پیاز از هم جدا شده است
  • ▢1 گوجه فرنگی quartered deseeded

تبلیغات

 

دستورالعمل ها

آماده سازی

  • مرغ ها را به قطعات کوچک به اندازه 1 اینچ برش دهید. آن را کنار بگذارید.

  • همه مواد را برای ماریناد مخلوط کنید. فقط در صورت نیاز آبلیمو اضافه کنید. ماریناد را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

  • مرغ را با مخلوط مخلوط کنید. روی آن را بپوشانید و حداقل برای 12 تا 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

در فر کباب کنید

  • فر را حداقل به مدت 15 دقیقه با دمای 200 درجه سانتیگراد یا 400 فارنهایت گرم کنید.

  • با پهن کردن یک فویل و چرب کردن آن ، یک سینی کباب آماده کنید.

  • مرغ ها را به همراه پیاز و گوجه فرنگی روی سینی قرار دهید. فاصله آنها را از هم جدا کنید.

  • بسته به اندازه قطعات ، به مدت 15 تا 20 دقیقه گریل کنید. بعد از 10 دقیقه آنها را به سمت دیگر برگردانید.

  • به سمت دندانه دار بالا بروید و 2 تا 3 دقیقه بروید.

  • مرغ را در سینی خرد کرده و سرو کنید.

طرز تهیه شاورمای مرغ در قسمت بالای اجاق گاز

  • یک تابه را با نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون روی حرارت زیاد گرم کنید.

  • وقتی تابه داغ است. مرغ را بگذارید و تلنگر بزنید تا از هر طرف به طور یکنواخت بپزد.

  • وقتی مرغ نرم شد ، آن را با قاشق چوبی روی تابه خرد کنید.

  • 1 تا 2 دقیقه بیشتر بپزید. این را کنار بگذارید و با استفاده از همان تابه ، پیاز لایه ای و گوجه فرنگی های خشک شده را کبابی کنید.

  • شاورمای مرغ را به عنوان پیش غذا با سس سیر ماست سرو کنید (دستور غذا در مرحله عکس گام به گام).

ساختن بسته بندی / رول کردن شاورما

  • روی نان پیتا سس بمالید ، کاهو و سپس مرغ ، پیاز کبابی ، گوجه فرنگی قرار دهید و آن را حلقه حلقه کنید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۱۳ ] [ احد احدی ]
عناصر

 

  • 3 پیاز ، خرد شده
  • 100 گرم زنجبیل تکه ای ، پوست کنده و ریز خرد شده
  • 2 قاشق غذاخوری روغن نباتی
  • 1 قاشق غذاخوری دانه خردل زرد
  • 1 قاشق غذاخوری زیره آسیاب شده
  • 10 برگ کاری
  • 3 قاشق غذاخوری پوره گوجه فرنگی
  • 3 قاشق غذاخوری رب تمر هندی از یک شیشه
  • 1 کیلوگرم بادمجان ، خرد شده
  • 150 گرم کشمش
  • 200 گرم شکر قهوه ای روشن نرم
  • سرکه مالت 250 میلی لیتر
روش


مرحله 1
پیاز ، زنجبیل و روغن را در قابلمه بزرگی بریزید و به آرامی به مدت 15 دقیقه بپزید تا نرم شود. ادویه ها و برگ های کاری را بهم بزنید و برای چند دقیقه تفت دهید ، سپس پوره گوجه فرنگی و گل نارنج را اضافه کنید و برای چند دقیقه دیگر تفت دهید.

گام 2
بادمجان ها ، کشمش ، شکر و سرکه را بهم بزنید. به آرامی حرارت دهید تا شکر حل شود ، سپس به مدت 20 دقیقه آن را بجوشانید تا غلیظ شود. بگذارید 10 دقیقه بماند ، سپس قاشق را درون شیشه های استریل شده ببندید و مهر و موم کنید. ترشی را می توان فوراً خورد و تا 6 ماه نگهداری می شود.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۱۲ ] [ احد احدی ]
عناصر

 

  • 600 گرم پیاز ، خرد شده
  • 850ml / 1½ pts سرکه ترشی
  • لوبیای دونده دو کیلویی
  • آرد ساده 40 گرم در هر اونس
  • 57 گرم قلع پودر خردل انگلیسی
  • 2 قاشق غذاخوری زردچوبه آسیاب شده
  • 2 قاشق غذاخوری نمک کرفس
  • 2 قاشق غذاخوری دانه خردل سیاه
  • 225 گرم شکر موسکوادو سبک
  • 450 گرم شکر دانه ریز طلایی

روش


مرحله 1
پیازها را در ظرف نگهدارنده با 500 میلی لیتر سرکه قرار دهید. روی آن را بپوشانید و به آرامی به مدت 20 دقیقه بپزید تا نرم شود. در همین حال ، لوبیاها را به مدت 5 دقیقه سفید کنید ، سپس آبکش کنید.

گام 2
آرد ، پودر خردل ، زردچوبه و نمک کرفس را مخلوط کنید. دانه های خردل را در یک ظرف دردار کوچک گرم کنید تا زمانی که صدای جوانه زدن آنها را بشنوید ، سپس آنها را به مخلوط آرد بریزید. سرکه باقی مانده را به تدریج هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله 3
وقتی پیاز آماده شد ، مخلوط سرکه ادویه را به نوک مخلوط کرده و مرتباً روی حرارت آن را هم بزنید تا غلیظ شود. لوبیای سفید شده را اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه بدون پوشش ، آن را بپزید و گاه گاهی هم بزنید. هر دو قند را اضافه کرده و به مدت 15 دقیقه بیشتر با هم زدن مرتب بپزید تا غلیظ شود. درون شیشه های استریل شده قاشق بزنید (به نوک آن مراجعه کنید) و در حالت گرم مهر و موم کنید. این به مدت یک سال در یک مکان خنک باقی می ماند ، اما با گذشت زمان رنگ آن محو می شود. پس از باز شدن ، آن را در یخچال نگهداری کنید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۱۱ ] [ احد احدی ]
عناصر

 

  • هویج 1 کیلویی
  • 4 قاشق چایخوری نمک دریایی کریستال درشت
  • برای سرکه ترشی
  • 1 قاشق غذاخوری دانه های فلفل سیاه
  • 1 قاشق غذاخوری دانه گشنیز
  • 1 قاشق غذاخوری دانه خردل زرد
  • 10 میخک
  • چند قطعه تیغه گرز
  • 1 قاشق غذاخوری دانه زیره
  • خرج کردن تکه های چیلی خشک (اختیاری)
  • 2 برگ بو
  •  قاشق چایخوری زردچوبه
  • 6 حبه سیر خرد شده
  • سرکه شراب سفید 700 میلی لیتر ، به علاوه 3.5 قاشق غذاخوری
  • 100 گرم شکر سفید

روش


مرحله 1
هویج های 1 کیلویی را پوست بگیرید و به صورت چوب یا برش خرد کنید. در آب نمک سخاوتمندانه به مدت 2 دقیقه بجوشانید تا تازه شروع به نرم شدن کنید ، سپس آبکش کنید.

گام 2
برای تهیه سرکه ترشی ، کل ادویه ها را در یک قابلمه متوسط بریزید. با حرارت ملایم نان تست کنید تا زمانی که بوی معطر آنها شروع شود. پوسته های چیلی خشک را به آخر اضافه کنید ، زیرا این مواد به راحتی گیر می کنند. گل بو ، زردچوبه و حبه های سیر را اضافه کنید ، تمام سرکه و شکر را داخل آن بریزید ، اجازه دهید حل شود و بگذارید تا دم بکشد.

مرحله 3
هویج ها را درون شیشه ها بسته بندی کرده و 1 قاشق چایخوری نمک دریایی کریستال درشت به آنها اضافه کنید ، روی آن را با سرکه داغ بپوشانید و مهر و موم کنید. اگر دوست دارید در عرض 2 هفته یا بیشتر آماده غذا باشید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۱۱ ] [ احد احدی ]
عناصر
  • 1 خیار بزرگ ، انتهای آن اصلاح شده ، به نصف عرض برش داده شده و به صورت مارپیچ به روبان های ضخیم تبدیل می شود
  • 1 قاشق چایخوری نمک دریایی پوسته پوسته
  • 1 قاشق غذاخوری سرکه شراب سفید
  • 1 قاشق غذاخوری شکر
  • sp قاشق چایخوری دانه های گشنیز
  • یک مشت کوچک شوید ، برگها را چیده اید

روش


مرحله 1
روبان های خیار را با نمک در یک آبکش بریزید. بگذارید به مدت 15 دقیقه سپس رطوبت اضافی را با دست خود فشار دهید و روبان ها را با حوله چای خشک کنید.

گام 2
مواد دیگر را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کرده و خیار را هم بزنید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۱۱ ] [ احد احدی ]
عناصر
  • پیاز 6 قطعه
  • موسیر کوچک 500 گرمی
  • نمک 50 گرم
  • سرکه مالت 500 میلی لیتر
  • 200 گرم عسل شفاف

روش
مرحله 1


پیازها را در یک کاسه بزرگ ضد حرارت قرار داده و روی آب جوش ریخته تا روی آن ها بپوشند. بگذارید تا خنک شود. پس از سرد شدن ، ریشه ها و تاپس ها را اصلاح کرده و پوست بگیرید. نمک را روی پیازهای پوست گرفته بپاشید ، هم بزنید و بگذارید یک شب بماند.

 

گام 2


روز بعد پیازها را خوب بشویید و با حوله آشپزخانه خشک کنید. سرکه و عسل را درون یک تابه بزرگ قرار دهید و به آرامی حرارت دهید تا عسل در سرکه حل شود ، اما جوش نیاورید.

 

مرحله 3


پیازها را درون شیشه های تمیز و استریل شده قرار دهید. روی مخلوط سرکه داغ را بریزید تا شیشه ها پر شود ، و بررسی کنید که جیب هوا وجود ندارد. شیشه ها را ببندید و بگذارید تا خنک شوند. پیازها بعد از حدود 1 ماه یا بهتر است اگر به مدت 2 عدد نگهداری شوند ، آماده خوردن خواهند شد.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۱۰ ] [ احد احدی ]
عناصر

 

  • 1 کلم کوچک کوچک ، هسته ای و ریز خرد شده (اگر می توانید با ماندولین)
  • 2 پیاز قرمز ، ریز خرد شده (اگر می توانید با ماندولین)
  • 1 عدد چیلی قرمز خشک
  • 2 توت ارس
  • 2 توت فلفل دلمه ای
  • سرکه شراب قرمز 200 میلی لیتر
  • 75 گرم شکر دمارا
  • نیم گرم گردو ، نان تست شده و کمی با ملات و ملات خرد شده است
  • 1 بسته کوچک شوید خرد شده
  • 3 سیب مادربزرگ اسمیت ، پوست ، کوارتر ، هسته و برش خورده

روش


مرحله 1
کلم و پیاز قرمز را به یک کاسه بریزید و 2 قاشق چایخوری نمک دریا میل کنید ، سپس آنها را کنار هم بریزید. برای درمان به مدت 20 دقیقه کنار بگذارید.

گام 2
در همین حال ، در یک قابلمه 200 میلی لیتر آب بریزید و چیلی ، ارس ، فلفل دلمه ای ، سرکه و شکر را اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیاید. کلم پخته شده را به داخل آبکش بریزید و یک بار زیر آب سرد بشویید تا نمک اضافی آن گرفته شود. درون یک ظرف بزرگ و تمیز بسته بندی کنید و روی مایع ترشی ادویه گرم شده بریزید. درب ظرف را بگذارید و تا زمان نیاز در یخچال بگذارید. می توان یک هفته جلوتر برد.

مرحله 3
وقتی آماده سرو هستید ، مایع ترشی را از کلم تخلیه کنید و چیلی خشک را دور بریزید. دمای اتاق را بالا ببرید ، سپس آجیل ، شوید و سیب خرد شده را هم بزنید. سالاد را با قاشق در یک کاسه سالاد بزرگ سرو کنید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۱۰ ] [ احد احدی ]
عناصر

 

  • 1 کیلوگرم پیاز کوچک موسیر یا مروارید
  • 1 لیتر سرکه شراب سفید
  • 150 میلی لیتر روغن زیتون
  • 600 میلی لیتر آب
  • 140 گرم قند کاستوره طلایی
  • 1 قاشق غذاخوری نمک
  • 1 قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه ، ترک خورده
  • 2 مشت برگ ریحان

100 میلی لیتر سرکه بالزامیک


روش


مرحله 1
موسیر را به یک کاسه بزرگ بریزید ، روی یک کتری آب جوش ریخته ، بگذارید یک دقیقه بماند ، سپس آبکش کنید. وقتی که از عهده خنک شدن کافی است ، بنشینید ، رادیو را روشن کرده و پوست بگیرید.

گام 2
موسیرهای پوست کنده را کنار بگذارید و تمام مواد دیگر به غیر از سرکه بالزامیک را در قابلمه بزرگی قرار دهید. بجوشانید ، حرارت را کم کنید ، سپس 3 دقیقه بجوشانید. موسیر را درون تابه بریزید و 8-10 دقیقه دم بکشید تا کاملا نرم شود. از یک قاشق شکاف دار موسیر را بیرون آورده و درون شیشه های استریل شده ریحان ریخته (به نحوه کار در زیر مراجعه کنید) ، سپس مایع را به مدت 5 دقیقه کاملاً بجوشانید. حرارت را خاموش کنید ، سرکه بالزامیک را هم بزنید ، سپس روی موسیرها را بریزید تا بپوشد. شیشه ها را ببندید و بگذارید حداقل 3 روز بماند. تا 3 ماه نگه دارید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۰۹ ] [ احد احدی ]
عناصر

 

  • 500 گرم کلم قرمز ، ریز خرد شده
  • نمک دریایی درشت 140 گرم
  • سرکه سیب 500 میلی لیتر
  • 200 میلی لیتر شراب قرمز
  • 400 گرم شکر دانه ریز
  • 2 قاشق چایخوری دانه فلفل سیاه
  • 6 برگ بو
  • 2 قاشق غذاخوری دانه خردل زرد

روش


مرحله 1
کلم خرد شده را در آبکش روی آبشویی قرار داده و نمک بپاشید. بگذارید 2-3 ساعت بماند ، سپس آبکش کرده و نمک را بشویید. با یک حوله تمیز چای خشک آن را پرداخت کنید.

گام 2
سرکه ، شراب ، شکر ، دانه های فلفل و برگ بو را در قابلمه بزرگ و گسترده ای بریزید و بگذارید تا جوش بیاید تا مایع تقریباً به نصف کاهش یابد. 10 دقیقه کنار بگذارید تا دم بکشد.

مرحله 3
از صافی خوب داخل یک کوزه یا کاسه صاف کرده و دانه های فلفل و برگ بو را دور بریزید. دانه های کلم و خردل را درون یک کاسه بزرگ بریزید و سپس مایع صاف شده را روی آن بریزید. کلم و مایع ترشی را به شیشه های استریل شده منتقل کرده و مهر و موم کنید. دو ماه در یخچال دوام می آورد.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۰۹ ] [ احد احدی ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب