کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

دستور پخت لیمو زیر 10 دقیقه !! بله ، تهیه این برنج لیمویی فوق العاده خوشمزه و گوارا بسیار آسان است. این تنها از کالاهای اساسی شربت خانه استفاده می کند اما شما را با طعم های عالی معتبر هندی شگفت زده خواهد کرد. این دستورالعمل بسیار محبوب برنج هندی با برنج پخته شده ، ادویه های معتدل ، برگ کاری و بادام زمینی تهیه می شود. همچنین در کانادا به Chitranna و به زبان تلوگو nimmakaya pulihora معروف است.

در این پست من ساخت برنج لیمو را به 2 روش - روش سنتی اجاق گاز و روش قابلمه فوری (یک قابلمه) به اشتراک گذاشته ام.

در مورد دستور العمل

برنج لیمو ماده اصلی در اکثر خانوارهای هند جنوبی است. این یک غذای راحت برای بسیاری است و معمولاً برای یک وعده غذایی مصرف می شود. برنج لیمو دارای عطر و طعم لطیف آبلیموی تازه همراه با رایحه مواد خوی مانند دانه خردل ، زنجبیل ، عدس ، برگ کاری و گل فلفل سبز است.

تبلیغات

 

اگر تازه کار هستید و دوست دارید برای خودتان آشپزی کنید ، این یکی از بهترین دستور العمل ها برای شروع است. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که برنج را بپزید و معتدل شوید. هر دوی آنها را با مقداری آب لیموی تازه فشرده مخلوط کنید. به هیچ وجه نمی توانید از یک کاسه غذای خانگی تازه لذت ببرید.

با این برنج لیمویی به هیچ چیز در کنار آن احتیاج ندارید زیرا به خودی خود طعم خوبی دارد.

در هند ، برنج لیمویی یکی از رایج ترین غذاهای مسافرتی است. بسیاری از افراد آن را برای سفرهای جاده ای یا قطار بسته بندی می کنند زیرا ظرف به دلیل افزودن زردچوبه برای ساعت های طولانی خوب می ماند.

بسیاری از مردم برنج لیمویی را با برنج مانده درست می کنند اما من همیشه از برنج تازه پخته شده استفاده می کنم. می توانید آن را به دو روش دلخواه خود بسازید. من همچنین دستورالعمل پخت کامل برنج را برای این دستورالعمل آورده ام.

گاهی اوقات من این را به عنوان ظرف یک قابلمه در قابلمه فوری خود درست می کنم. اگرچه طعم آن یکسان نیست اما من در مواردی آن را درست می کنم. من جزئیات دستور العمل را در کارت دستورالعمل زیر آورده ام.

 

آماده سازی

در ابتدا ما برای این دستور غذا به برنج دانه ای کاملاً پخته شده نیاز داریم. می توانید از هر نوع برنجی که در دسترس شماست استفاده کنید. یا در واقع می توانید حتی از برنج پخته شده نیز استفاده کنید. این کاری است که بسیاری از مردم انجام می دهند.

1. 1½ پیمانه برنج را حداقل به مدت 15 دقیقه در یک کاسه بشویید و خیس کنید. اگر وقت ندارید می توانید از خیساندن صرف نظر کرده و مستقیماً برنج را بپزید. در صورت پخت و پز در قابلمه ، روی شعله ملایم بپوشید و برنج را با نسبت 1: 2 بپزید (برنج: آب). یا برای پخت و پز در زودپز ، 1 فنجان آب به اجاق گاز بریزید و یک سه پایه قرار دهید. کاسه برنج و آب را در آن نگه دارید و برای 2 تا 3 سوت بپزید. اگر مستقیماً در اجاق پز می پزید ، 1 سوت بپزید.

2. برنج را به صورت دانه دانه بپزید و له نشود. آن را کاملا خنک کنید و سپس دانه ها را نرم کنید.

طرز تهیه برنج لیمویی

3. نصف قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه گرم کنید. روی حرارت متوسط ​​، بادام زمینی ها را تفت دهید تا ترد و طلایی رنگ شوند. آنها را در بشقاب بردارید.

4. سپس 1½ قاشق غذاخوری روغن دیگر به همان ظرف بریزید. خردل ، اوراد دال و چانا دال را اضافه کنید. تفت دهید تا روی شعله متوسط ​​کمی طلایی شود.

5. برگ های کاری ، زنجبیل ، فلفل قرمز و فلفل قرمز اضافه کنید. آنها را حدود 30 ثانیه سرخ کنید تا بوی زنجبیل و برگ های کاری را حس کنید.

 

6. سپس هینگ ، نمک و زردچوبه را اضافه کنید.

7. سریع هم بزنید و 2 تا 3 قاشق چایخوری آب بریزید.

8- به سرعت آب تبخیر شده و مخلوط معطر می شود. چانا دال و دال اوراد کمی نرم می شوند اما هنوز بحران را حفظ می کنند. اگر آنها را خیلی نرم می خواهید ، 2 قاشق چای خوری آب بیشتر اضافه کنید. در اواخر تمام آب باید تبخیر شود. اجاق گاز را خاموش کنید.

تبلیغات

 

9. از روی اجاق برداشته و برنج پخته شده خنک شده را اضافه کنید. (یا به طور متناوب می توانید مواد غذایی را به ظرف برنج اضافه کنید). آب لیمو را به طور کامل فشرده کنید و خوب هم بزنید.

10. برنج لیمویی را بچشید. در صورت نیاز نمک و آبلیمو بیشتری اضافه کنید. سپس با بادام زمینی ترد ترد تزئین کنید.

با برنج لیمو با ماست ساده ، پاپاد یا ترشی سرو کنید.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۵۲ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب