کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
اعتماد به نفس به عنوان یکی از مؤلفه های اساسی موفقیت انسان است. اعتماد به نفس کلید سلامت روان هر شخصی است و افرادی که اعتماد به نفس بالا دارند از زندگی خود رضایت داشته و با تعیین هدف برای زندگی خویش با مشکلات کنار می آیند. هم چنین از رابطه سالم و قوی با دیگران برخوردار هستند بطور کلی موفقیت انسان در تمامی عرصه های زندگی در گرو داشتن اعتماد به نفس قوی می باشد. اعتماد به نفس یعنی اعتماد و اطمینان به توانمندی های خودمان و هم چنین بکارگیری این توانایی ها در عرصه های مختلف زندگی. برای کسب اعتماد به نفس نمی توان از یک زاویه نگاه کرد، عوامل متعدد در شرایط مشخصی دست به دست هم می دهند تا انسان موفق به کسب اعتماد به نفس شود. بدین معنا شناخت عوامل مؤثر در کسب اعتماد به نفس ما را بر آن می دارد تا در این مسیر حرکت کنیم قطعاً همه انسانهای فهیم وآگاه مجدانه تلاش می کنند تا هر روز نسبت به روز قبل در مسیر رشد حرکت کنند و تلاش می کنند که اعتماد به نفس قوی داشته باشند اما برای کسب اعتماد به نفس لازم است به موارد ذیل توجه داشته باشید:
1. سلامت جسمی: تغذیه سالم، استراحت ،نظافت، بهداشت، ورزش و تفریح، تنفس عمیق و در نهایت سلامت جسمی باعث بوجود آمدن اعتماد به نفس می شود.
2. سلامت روحی: ویژگی های مثبت خود را در نظر آورید و یا حتی روی یک برگه کاغذ یادداشت نمایید و برای هر کار مثبتی که انجام می دهید خود را تشویق کنید و بطور کلی ذهن مثبت داشته باشید. مسئولیت پذیر باشید و خود را به دیگران وابسته نکنید و سعی کنید اضطراب و نگرانی را از خود دور کنید.
3. سلامت معنوی: ارتباط با خداوند، حفظ ارزشهای معنوی، توجه به نعمتهایی که خداوند به شما داده است و توکل به خداوند.
4. سلامت اخلاقی: همیشه لبخند بر لب داشته باشید،کسی را تحقیر نکنید، به دیگران عشق بورزید، و کینه کسی را در دل نداشته باشید، احساس شایستگی کنید، به موقع به دوستان و آشنایان تبریک و تسلیت بگویید و با خانواده خود مهربان باشید.
5. سلامت اجرایی: دارای هدف و برنامه در زندگی خود باشید و اهداف زندگی روزانه خود را تقسیم بندی کنید. برای انجام آن زمان مشخصی را قرار دهید و با گام های کوچک و برنامه ریزی شده بسوی هدف حرکت کنید. رسیدن به اهداف کوچک و کسب موفقیت در زندگی موجب احساس تسلط به زندگی و اعتماد به نفس شما می شود.
6. کسب اعتماد به نفس مستلزم تمرین است مثلاً باید تمرین کنید که اگر با حرفی مخالف هستید نظر خود را اعلام کنید. می توانید از قبل در خودتان به تنهایی تمرین کنید مثلاً فکر کنید می خواهید در برابر دوست یا همسایه و هر فرد دیگری نظر خود را اعلام کنید می توانید جلوی آینه بروید و تمرین کنید و بعد در حضور دیگران نظر بدهید، اجازه ندهید دیگران حق شما را زائل کنند مثلاً در صف جلوی شما بایستند و غیره (البته همانگونه که ذکر شد این کار به تمرین نیاز دارد) پس قاطعانه نظر خود را بگویید. در هنگام نشستن یا راه رفتن و یا حضور در مجالس حالت خوبی به خودتان بگیرید. به سر و وضع ظاهری خود اهمیت بدهید. همیشه در کیف خودتان پول داشته باشید. سعی کنید اطلاعات عمومی و تخصصی خود را بالا ببرید. در پی کسب هنر مورد علاقه خود باشید. کتاب مطالعه کنید. طبق برنامه رفتار کنید مثلاً برای هر روز خود برنامه داشته باشید و خود را ملزم به اجرای برنامه کنید. ثبات در فکر و تصمیم داشته باشید. در زندگی خود نظم قاطعانه داشته باشید و مطمئن باشید با رعایت این موارد و با تمرین و تکرار در جهت تقویت اعتماد به نفس خود گام مؤثری برداشته اید.

 هم چنین مطالعه کتابهای زیر توصیه می شود: 1. اعتماد به نفس در 10 روز، نوشته ی  م.حورایی 2. راز شاد زیستن، مترجم وحید افضلی زاده 3. کلیدهای طلایی موفقیت، حسین پور آقایی.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۰۹ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب