کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

Aloo methi یک غذای جانبی خوشمزه هندی است که با سیب زمینی ، برگ شنبلیله و ادویه جات درست می شود. Aloo کلمه هندی "سیب زمینی" و methi کلمه برگ شنبلیله است. این غذای ساده همزن اصلی در بسیاری از خانه های هند به خصوص در زمستان ها که فصل گیاهان شنبلیله مناسب است ، یک ماده اصلی است. Aloo methi فقط با چند ماده اولیه درست می شود و تهیه آن بسیار آسان است.

آن را به عنوان یک وعده در وعده غذایی هندی خود با برنج ، پوره یا روتی سرو کنید. جدا از این ، من اینها را هم داخل روتی می گذارم و می پیچم تا رول شود زیرا بچه هایم اینگونه دوست دارند. این رولهای کاتی همچنین بدون خیس شدن در جعبه ناهار مدرسه / دفتر خوب نگهداری می شوند. الو را کمی له می کنم و می غلتم

 

 

 

 

همچنین با برنج طعم دار مانند برنج لیمویی ، برنج جیرا ، برنج قهوه ای یا باگارا همراه است. یک الو متی خوش ساخت بسیار خوشمزه و خوش طعم است. مهم نیست که چطور این غذا را سرو می کنید با هر چیزی طعم بسیار خوبی خواهد داشت.

تبلیغات

 


1. برگهای متی را از ساقه ها بکشید و آنها را به یک قابلمه بزرگ آب اضافه کنید. آنها را چند بار کاملاً در آب کافی بشویید. من همیشه مقداری نمک می پاشم و سرکه اسپری می کنم تا از شر باقی مانده آفت کش ها خلاص شوم. کاملاً روی آبکش خالی کنید. وقتی آماده پخت هستید ، آنها را تقریباً خرد کنید.

در همین حال 250 گرم سیب زمینی را پوست بگیرید و خرد کنید و به قطعات 1 اینچی خرد کنید. آنها را به یک کاسه آب اضافه کنید. این به آلو کمک می کند تا سریعتر بپزد / سرخ شود. کنار بگذار

2. یک تابه را گرم کنید و 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید. اگر روغن خردل دارید می توانید از آن استفاده کنید. دانه های زیره را اضافه کنید و بگذارید تا پراکنده شوند.

3. 2 حبه سیر خرد شده یا زنجبیل ¾ اینچی اضافه کنید.

4. فلفل قرمز خرد شده یا خرد شده را اضافه کنید. در دستورالعمل من از پودر فلفل قرمز استفاده نشده است ، بنابراین در صورت نیاز برای گرم کردن ، از فلفل قرمز بیشتری استفاده کنید. در صورت استفاده ، هینینگ بپاشید.

تبلیغات

 

5. سپس سیب زمینی های مکعبی را از آب خارج کرده و در اینجا اضافه کنید. ¼ قاشق چای خوری زردچوبه را بپاشید. خوب مخلوط کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه روی یک محیط سرخ کنید. روی آن را بپوشانید و بپزید تا سیب زمینی تقریباً چنگال نرم شود. اگر سیب زمینی خیلی خشک است ، مقداری آب بپاشید تا زودتر بپزد.

6. سپس ½ قاشق چایخوری گارم ماسالا و ½ قاشق چای خوری نمک اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کنید.

7. برگ های متی خرد شده را اضافه کنید. من از پودر چیلی قرمز استفاده نکرده ام. گرما فقط از فلفل قرمز است.

تبلیغات

 

8- در آخر سرخ کنید تا برگها خوب پژمرده شوند و عطر و بویی خوب بدست آورید.

ملو را با برنج یا روتی سرو کنید.

نکات حرفه ای
  • فقط از برگها استفاده کنید و از ساقه ها استفاده نکنید زیرا طعم تلخی دارند. از خرد کردن برگهای متی خودداری کنید. تقریباً آنها را خرد کنید.
  • بسیاری از افراد برگ ها را آبکشی و فشرده می کنند بنابراین برخی از آب های تلخ از برگ خارج می شوند. من این کار را نمی کنم چون برگهایی که استفاده می کنیم خیلی تلخ نیستند.
  • می توانید برگهای بیشتری را متناسب با سلیقه خود اضافه کنید. من معمولاً مقدار زیادی اضافه نمی کنم زیرا aloo methi می تواند طعم تلخی داشته باشد.
  • بسیاری از مردم از روغن خردل برای سرخ کردن استفاده می کنند زیرا رایحه خوبی به آن می بخشد. برای عطر و طعم می توانید از هر نوع روغن یا حتی گیوه استفاده کنید.
  • به طور کلی آلو سرخ می شود تا نرم شود و سپس برگهای متی اضافه می شود. اما اگر سیب زمینی شما خیلی قدیمی است و مدت زیادی طول می کشد تا سرخ شود ، می توانید آن را بجوشانید و یا برای مدتی در کوره کباب کنید و سپس با خوک و برگ متی سرخ کنید.
  • سیب زمینی های مکعبی را در حین آماده سازی برگ های متی در آب خیس کنید. سیب زمینی مقداری رطوبت را جذب کرده و سریعتر در ماهیتابه را هم می زند.
  • اگر برگ متی تازه ندارید ، می توانید از مات کاسوری استفاده کنید اما طعم آن متفاوت خواهد بود. برای این دستور می توانید از 3 تا 4 تایل در ثانیه استفاده کنید.

 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۴۵ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب