کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

اوتاپام هند جنوبی است پنکیک با عدس ، برنج ، پیاز ، گیاهان و ادویه جات درست می شود. این یک صبحانه بسیار معمول در خانه جنوب هند هستند و عمدتا . به طور سنتی uttapam با خمیر کمی ترش ساخته می شد که پس از ساخت  در روزهای گذشته باقی مانده است. مواد افزودنی سبزیجات ترشی خمیر را متعادل می کند و طعم خوبی دارد.

برای تهیه اتاپام ، ابتدا عدس ، برنج ،  متی را خیس می کنند. سپس آن را زمین بزنید تا خمیر شود و یک شب تخمیر شود. از این خمیر برای ساخت اتاپام استفاده می شود.

این سبزیجات دارای سبزیجات مختلفی مانند پیاز ، گوجه فرنگی ، هویج ، گل فلفل سبز و برگ گشنیز هستند.

تبلیغات

 

Uttapam در پایین ترد و دارای بافتی نرم و لطیف در بالا است. سبزیجات کمی تفت داده شده با عطر و بوی خوبی از آنها تعریف می کنند.

بسیاری از اوقات من انواع مختلفی از uttapam را به عنوان یک راه حل سریع برای وعده غذایی خود تهیه می کنم.

در این پست من همچنین نحوه ساخت utapapam های مختلف سالم را با استفاده از ارزن و چند دانه به اشتراک گذاشته ام. من uttapam سنتی را در کارت دستور العمل و عکس های گام به گام به اشتراک گذاشته ام.

 

خمیر درست کردن

1. فنجان فنجان urad dal ، 2 قاشق غذاخوری چانا دال و ½ قاشق چایخوری دانه متی را به یک کاسه اضافه کنید. اگر از poha استفاده می کنید ، ¼ فنجان poha را به یک کاسه دیگر اضافه کنید و کنار بگذارید. 2 فنجان برنج را به یک کاسه بزرگ دیگر اضافه کنید. در اینجا می توانید از برنج خام یا برنج بی اثر یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید. من اینجا از برنج خام معمولی استفاده کردم. در طول تابستان ها از آب سرد استفاده کنید تا مخلوط شود. بنابراین ممکن است بخواهید وقتی اینها را خیس کردید ، آب را در یخچال سرد کنید.

2. دال را بشویید و آن را به مدت 4 تا 5 ساعت خیس کنید. برنج را بشویید و آن را به مدت 4 تا 5 ساعت خیس کنید. اگر از poha استفاده می کنید ، فقط 15 دقیقه قبل از آسیاب کردن ، آن را بشویید و در ¼ فنجان آب خیس کنید.

3. دال را آبکش کرده و بهمراه ½ قاشق چای خوری نمک غیر ید دار به مخلوط کن اضافه کنید. ¾ فنجان آب (آب سرد در تابستان) بریزید. اگر از poha استفاده می کنید ، poha خیس خورده (همراه با آب خیسانده) را به مخلوط کن اضافه کنید.

4. مخلوط یک خمیر صاف و کف است. اطمینان حاصل کنید که خمیر شما در هنگام ترکیب گرم و گرم نمی شود. اگر خمیر خیلی غلیظ است ، ممکن است 2 تا 4 قاشق غذاخوری آب دیگر اضافه کنید و مخلوط کنید.

5. خمیر را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. برنج را آبکش کرده و همراه با ½ فنجان آب به آسیاب اضافه کنید.

تبلیغات

 

6. یک خمیر صاف و ضخیم درست کنید.

7. هر دو را مخلوط کنید - خمیر dal و خمیر برنج.

8. روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید تا یک شب یا تا زمانی که خمیر بلند شود تخمیر شود. اگر در یک منطقه سرد زندگی می کنید ، ممکن است خمیر اوتاپام را در یک گلدان فوری با تنظیم ماست تخمیر کنید (کم). بسته به آب و هوا از 8 تا 16 ساعت طول می کشد.

تبلیغات

 

9. من خمیر را بیش از حد تخمیر نمی کنم در غیر این صورت uttapams ترش می شود.

آماده سازی برای دستور العمل uttapam

10. قوام خمیر باید مانند دوزا باشد. می توانید مقداری خمیر را به یک کاسه برده و آب اضافه کنید تا به قوام برسد. خمیر باید ضخیم و در عین حال دارای قوام قابل ریختن باشد. مایه را بچشید و در صورت نیاز کمی نمک اضافه کنید.

11. سبزیجات را برای پوشاندن آماده نگه دارید. می توانید از پیاز ، گوجه فرنگی سفت و رسیده ، هویج رنده شده ، چیلی سبز خرد شده و برگ گشنیز استفاده کنید. لطفا توجه داشته باشید که استفاده از گوجه فرنگی باعث ترش شدن uttapam می شود. در عکس های گام به گام از گوجه فرنگی استفاده نکرده ام.

آنچه در تصویر اول مشاهده می کنید ، زمانی دیگر ساخته شد که خمیر ترش نبود. نمک بسیار کمی را به مواد افزودنی اضافه کرده و مخلوط کنید.

12. چند قطره روغن اضافه کنید و طاووا را خوب چرب کنید. اگر از ظرف چدنی استفاده می کنید ، ابتدا آن را گرم کنید و سپس چند قطره روغن به آن اضافه کنید. روغن را با دستمال آشپزخانه همه جا پخش کنید.

طرز تهیه اتاپام

13. وقتی تابه به اندازه کافی داغ شد ، ملاقه ای پر از خمیر را در وسط تابه بریزید. در این مرحله ظرف باید داغ باشد در غیر این صورت خمیر بلند نمی شود و uttapams صاف می شود.

14. خمیر را زیاد پهن نکنید ، اوتاپام باید ضخیم شود. اگر خمیر به خودی خود پخش نشود ، پس ممکن است کمی سبک پخش شوید.

تبلیغات

 

15. شعله را کم کنید.

۱۶- مواد مورد نیاز را به دلخواه بپاشید. دور لبه ها روغن اضافه کنید و اجازه دهید روی شعله ملایم تا متوسط ​​بپزد تا پایه خوب بپزد و سفت شود.

17. روی پیازها کمی روغن بپاشید و آن را تلنگر کنید.

18- تا زمانی که پیاز تمام شود بپزید. رنگ uthappam به درجه حرارت خمیر و ظرف بستگی دارد. معمولاً خمیرمایه که مستقیماً از یخچال خارج می شود ، اوتاپام طلایی ندارد.

تبلیغات

 

19. اطمینان حاصل کنید که از داخل به خوبی پخته شده باشد. اگر پیاز کاراملی دوست دارید ، ممکن است مدت طولانی تری بپزید. ما پیازهای ترد را دوست داریم بنابراین در این مرحله آنها را حذف می کنم. برای ساخت uttapam بعدی ، اطمینان حاصل کنید که ظرف به اندازه کافی گرم است.

 

نکاتی برای ساختن اتاپام کرکی

در اینجا نکات کلی برای همه یا هر نوع uttapams آورده شده است.

  • خمیر utapapam را با اضافه کردن آب در صورت لزوم ثابت کنید. خمیر باید ضخیم باشد اما هنوز از قوام ریختن برخوردار است. خمیر خیلی نازک باعث می شود utapapams شما صاف و کرکی نباشد. خمیر خیلی غلیظ ، اتاپام ها را از داخل نمی پزد.
  • در صورت استفاده از تابه ای غیر از نچسب معمولی ، تابه را خوب چرب کنید. در صورت استفاده از ظرف چدنی ، همیشه خوب است بلافاصله پس از شستشو چربی بزنید. سپس قبل از استفاده دوباره شستشو داده و سپس دوباره چرب کنید. مالیدن یک پیاز خرد شده نیز در جلوگیری از چسبیدن خمیر م helpsثر است.
  • پیاز ، چیلیس و برگ گشنیز متداول ترین ماده مخلوط برای اتاپام است. با این حال می توانید از هویج ، گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید. همچنین می توانید فقط از همه این موارد صرف نظر کنید و فقط از برخی podi idli یا podi بادام زمینی استفاده کنید.
  • پخت و پز: من ترجیح می دهم هر نوع اتاپام را از هر دو طرف بپزم زیرا اطمینان حاصل می کند که اتاپام در داخل به خوبی پخته شده است.

 تغییرات

این نسبت هایی است که من با تغییرات زیر امتحان کرده ام.

ارزن اتاپام : ¾ فنجان ارزن مروارید (باجرا) ، ½ فنجان برنج ، ½ فنجان urad dal و 2 قاشق چایخوری دانه poha یا ¼ قاشق چایخوری متی. دال و متی را جداگانه بشویید و خیس کنید. باجرا و نیم پیمانه برنج را بشویید و خیس کنید. اگر از poha استفاده می کنید ، 15 دقیقه آبکشی و خیس کنید.

dal & methi یا poha را مخلوط کنید تا نرم و کف شود. سپس بقیه را مخلوط کنید تا یکدست شود و با هم مخلوط شوند. تخمیر کنید تا خمیر بلند شود. این باعث می شود که حدود 6 تا 8 اتاپام بسته به افزایش و دال باشد.

اوتاپام جو دوسر : 2 فنجان خمیر دوسای معمولی تخمیر شده (1: 4 ، دال: برنج) مخلوط شده با ½ فنجان جو دوسر پودر شده (سریع یا نورد) و آب در صورت لزوم. این باعث می شود حدود 4 اتاپام ایجاد شود.

Ragi uttapam : 2 فنجان خمیر دوسای معمولی تخمیر شده (1: 3 یا 1: 4 ، نسبت دال: برنج) مخلوط شده با 1 فنجان آرد راگی و آب در صورت لزوم. حتی آرد راگی جوانه زده در اینجا به خوبی کار می کند. این باعث می شود حدود 4 اتاپام ایجاد شود.

سوجی uttapam فوری : ¾ فنجان سوجی یا راوا ، 3 قاشق چایخوری کشک یا ماست ، ¾ فنجان + 2 قاشق چایخوری آب ، نمک و سبزیجات برای اضافه کردن. راوا ، کشک و نمک را با هم مخلوط کنید. استراحت دهید تا مواد اضافی مانند پیاز ، هویج ، چیلیس ، فلفل دلمه ای و غیره را خرد کنید.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۵۰ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب