کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

 

Pesarattu یک صبحانه سالم حاوی پروتئین است که با استفاده از گرم و سبزیجات کامل ادویه تهیه می شود. این یکی از صبحانه های معمول است که از غذاهای آندرا خورده می شود . در اکثر خانوارهای سنتی تلوگو ، پساراتو را با این علا pacم پهادی می خورند .

pesarattu چیست؟ Pesarattu یک کرپ صبحانه نازک است که با گرم سبز ، زنجبیل ، زیره و چیلی درست می شود.

اصطلاح "pesarattu" ترکیبی از 2 کلمه تلوگو است - pesara & attu. Pesalu یا Pesara نام تلوگو برای گرم سبز است و به معنی dosa یا کرپ است.

تبلیغات

چگونه ساخته می شود؟ برای شروع با کل ماش چند ساعت شستشو داده و خیس می شود و سپس آن را به مواد مخلوط ادویه ای آغشته می کنیم. این خمیر فقط روی یک توری داغ پخش می شود تا کرپ های نازک درست شود.

تهیه یک pesarattu ترد ، نازک و خوشمزه کاری است که از عمل خارج می شود. مامان من بهترین موارد را ارائه می دهد بنابراین من می توانم تمام نکاتی را که در زیر در بخش نکات به اشتراک گذاشته ام از او یاد بگیرم.

شما همچنین می توانید نسخه فوری این pesarattu را با خیساندن مونگ زرد پوست پوست فقط به مدت 1 ساعت در آب کمی گرم تهیه کنید.

 

آماده سازی

1. سنگهای موجود در 1 فنجان گرم سبز / لوبیای ماش را تمیز و انتخاب کنید. آنها را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید.

2. چند بار خوب بشویید تا آب شفاف شود.

3. آب شیرین بریزید و حدود 4 تا 6 ساعت در آب کافی خیس کنید. در صورت استفاده از برنج ، آن را همراه با دال خیس کنید. من بیشتر اوقات از برنج استفاده نمی کنم.

4. هنگامی که گرم سبز خیس خورد ، آنها را خوب بشویید.

5. این یک مرحله اختیاری برای پیازاراتوی پیاز است: یک تابه را با 1 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن گرم کنید. سپس نصف قاشق چایخوری زیره ، ¾ فنجان پیاز خرد شده و 1 تا 2 عدد فلفل قرمز خرد شده را روی شعله زیاد اضافه کنید تا شفاف و کمی قهوه ای شوند. به بشقاب منتقل کنید و کنار بگذارید. آنها را درست قبل از سرو روی نیاز بریزید.

6. به گرم سبز تخلیه شده به مخلوط کن ، ¾ زنجبیل اینچ ، oon قاشق چای خوری نمک ، 1 تا 2 عدد گل فلفل سبز و ¾ زیره قاشق چای خوری اضافه کنید. آب کمی نیز بریزید و مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست شود.

نکته: اگر دل را بیش از حد خیس کرده اید ، پیشنهاد می کنم کمی برنج یا آرد اضافه کنید.

تبلیغات

The- خمیر باید صاف باشد و قوام آن شبیه خمیر دوزا باشد. اگر می خواهید ترد شود ، پس از پایان آسیاب کردن ، به خمیر آب اضافه نکنید. در حین آسیاب کردن آن را به سازگاری مناسب برسانید.

طرز تهیه پساراتو در خانه ، ترد و نازک

8. بعد روی شعله متوسط ​​، یک مشبک یا تابه را گرم کنید تا داغ شود. اگر از ظرف چدنی استفاده می کنید ، چند قطره روغن بپاشید و با یک پیاز خرد شده مالش دهید. روغن اضافی را پاک کنید. هنگامی که ظرف به اندازه کافی داغ شد ، خمیر فنجان را با ملاقه در وسط ظرف بریزید. با پایه ملاقه آن را به یک لایه نازک و گرد پهن کنید. بعد قهوه چای خوری ½ به on قاشق چای خوری را در لبه ها و همه قسمتها اضافه کنید

9. وقتی پایه pesarattu سفت شد ، قسمتهای ضخیم را با کفگیر چوبی کمی خراش دهید و آن را به قسمت های نازک تر منتقل کنید. اگر در حین پخش شدن آن را نازک کنید ، هیچ چیز به دست نمی آورید.

تبلیغات

10. وقتی خوب تفت داده شد ، یک pesarattu نازک ترد به دست می آورید. در صورت تمایل می توان قیر بیشتری را در اطراف آب کرد.

11. معمولاً اگر آنرا نازک درست کنید ، به طرف دیگر نیازی به پخت و پز ندارد. اگر خمیر مرطوب باشد ، باید از طرف دیگر نیز پخته شود. آن را تلنگر کنید و به دلخواه سرخ کنید. در آخر اگر از پیاز استفاده می کنید ، پیاز سرخ شده و چیلی های سبز را که در مرحله 2 درست کردیم بپاشید.

برای تهیه مورد بعدی ، اطمینان حاصل کنید که تابه خیلی گرم نیست. اگر خیلی گرم است ، شعله را کم کنید یا اجاق گاز را برای مدتی خاموش کنید و سپس بعدی را بسازید.

Pesarattu را با ترشی زنجبیل یا مواد غذایی گرم سرو کنید.

نکات

خیساندن : برای تهیه pesarattu نازک ، ترد و خوشمزه از خیساندن گرم سبز جلوگیری کنید. بیش از گرم گرم سبز ، دوزهای نرم ایجاد می کند. هرچه زمان خیساندن کمتر باشد ، ترد و نازک می شود. یک زمان ایده آل برای خیساندن 4 تا 6 ساعت است.

با دال که به مدت 4 ساعت خیس خورده است ، حتی می توانید یک pesarattu مخروطی تهیه کنید. من یک تصویر را در انتهای این پست به اشتراک گذاشته ام.

سازگاری خمیر کلید ساختن pesarattu عالی است. باید ضخیم باشد اما در عین حال سازگار نباشد.

اگر قادر به پخش خمیر روی تاوا نیستید ، این بدان معنی است که خمیر بسیار ضخیم است. دوباره به مخلوط کن با آب کم اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. افزودن مستقیم آب به خمیر در بیشتر مواقع موارد خوبی برای من ایجاد نمی کند.

آرد یا برنج: به طور سنتی از برنج یا آرد برنج برای تهیه پساراتو استفاده نمی شد. زمان کوتاه خیساندن و استفاده از گرم سبز NON-GMO راز تهیه پزاراتوی خوشمزه و ترد بود. از آنجا که رستوران ها از عدس ترکیبی استفاده می کنند ، مقدار کمی برنج خام به آن اضافه می کنند تا این بافت ترد را بدست آورند.

برترین ها : مادرم همیشه پیاز سرخ شده طلایی را در بالای پاراراتوس ما قرار می داد. من همین روش منحصر به فرد را در کارت دستور العمل به اشتراک گذاشته ام.

در رستوران و بیشتر خانوارها ، آنها پس از پخش خمیر ، پیازها را مستقیماً می پاشند. در بزرگسالی ما هرگز از این طریق پیاز را دوست نداشتیم ، بنابراین مادرم همیشه آنها را سرخ می کرد و بالا.

سوالات

آیا می توانم خمیر را در یخچال بگذارم ؟ برای بهترین نتیجه ، بلافاصله از خمیر زمین استفاده کنید. استفاده از خمیر ذخیره شده یا یخچال در بیشتر مواقع باعث ایجاد پساراتوی ضخیم ، قهوه ای و بی مزه می شود. آنها هرگز به این ترتیب برای من خوب نشده اند.

اما اگر می خواهید خمیر خود را پس انداز کنید ، می توانید آن را ذخیره کرده و قبل از استفاده آن را به دمای اتاق برسانید.

چگونه از pesarattu قهوه ای جلوگیری کنیم؟ یک تاوا که بیش از حد گرم شده است ، پساراتوی قهوه ای تولید می کند یا شعله را در حد متوسط ​​نگه می دارد. همچنین خمیر مایعات باعث ایجاد قهوه ای pesarattu می شود.

 

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
  • ▢1 فنجان لوبیا کامل (گرم سبز)
  • ▢¾ اینچ قطعه زنجبیل
  • ▢2 عدد فلفل قرمز (کاهش برای کودکان)
  • ▢1 تا 2 قاشق غذاخوری برنج خام (اختیاری ، معتبر نیست)
  • ▢¼ قاشق چای خوری نمک (متناسب با طعم و مزه)
  •  

مواد اضافی برای pesarattu (اختیاری)

  • ▢1 قاشق غذاخوری روغن یا گیاهی

  • ▢2 پیاز متوسط (حدود about فنجان خرد شده)
  • ▢2 عدد فلفل قرمز (خرد شده)

تبلیغات

 

دستورالعمل ها

آماده سازی

  • گرم سبز و برنج (اختیاری) را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و چند بار خوب بشویید.

  • آب تازه بریزید و آنها را حدود 4 تا 6 ساعت در آن خیس کنید. آب را خالی کنید و آنها را خوب بشویید.

  • به یک ظرف مخلوط کن بهمراه مقدار کمی آب ، یک قاشق غذاخوری سبز ، فلفل قرمز ، دانه های زیره ، زنجبیل و نمک اضافه کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود.

  • مواد را کمی خشن یا یکدست مخلوط کنید تا مطابق میل شما باشد. من معمولاً با بافت ریز و درشت بلغور مخلوط می شوم.

  • خمیر Pesarattu باید دارای قوام ریخته و در عین حال ضخیم و قابل پخش باشد. 

  • در صورت نیاز آب بیشتری بریزید تا خمیر به یک قوام برسد. خمیر را آب نریزید زیرا pesarattu ترد نمی شود.

  • اختیاری - روکش: 1 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن را در یک تابه گرم کنید. دانه های زیره ، پیاز و فلفل قرمز را اضافه کنید. آنها را روی شعله متوسط ​​متوسط ​​تفت دهید تا شفاف و در عین حال ترد شوند. این طعم شیرین را از پیاز بیرون می آورد. نباید نرم شوند. اینها را کاملاً خنک کنید.

طرز تهیه پساراتو

  • یک تاوا یا توری نچسب را روی شعله متوسط ​​گرم کنید.

  • اگر از ظرف چدنی استفاده می کنید ، وقتی داغ شد ، چند قطره روغن یا گلدان را بچرخانید و با یک تکه پیاز خرد شده مالش دهید. بیش از حد را پاک کنید. این از چسبیدن pesarattu به ظرف جلوگیری می کند. در صورت استفاده از تابه نچسب نیازی به چرب کردن آن ندارید.

  • با پاشیدن آب کمی تست کنید. بلافاصله آب باید به سرعت جیر جیر کند. وقتی آب تبخیر شد ، شعله را تا حد متوسط ​​گرم کنید. 

  • روی طوا ½ تا ¾ فنجان خمیر بریزید. سپس به سرعت آن را به یک لایه نازک که از مرکز شروع می شود ، گسترش دهید و به سمت لبه های ظرف بروید.

  • روی حرارت ملایم و متوسط ​​اجازه دهید تا چند دقیقه پساراتو بپزد. یک قاشق چای خوری غوره را در لبه ها و مرکز آن بریزید.

  • این مرحله برای pesarattu نازک اختیاری است. قسمتهای ضخیم را با کفگیر چوبی به آرامی برش داده و به قسمتهای نازک تر تبدیل کنید. (عکس های گام به گام من را در بالا بررسی کنید)

  • وقتی pesarattu تمام شد ، خواهید دید که لبه ها از ظرف جدا می شوند. همچنین به رنگ طلایی می پزد و در قسمت خارجی آن ترد می شود.

  • سپس فقط در حدود یک دقیقه در طرف دیگر آن را تلنگر کرده و بپزید. وقتی می بینید خمیر دیگر خام نیست ، آن را برگردانید و فقط یک دقیقه تفت دهید تا ترد شود. اختیاری - 1 تا 2 قاشق چای خوری پیاز سرخ شده را به همان اندازه که دوست دارید در اینجا بپاشید.

  • آن را تا کرده و روی بشقاب مخصوص سرو بریزید. آن را زیاد بپزید تا زمانی که قهوه ای شود یا تغییر رنگ دهد زیرا طعم آن تغییر می کند.

  • برای تهیه pesarattu بعدی ، اطمینان حاصل کنید که تابه خیلی گرم نیست. شعله را کم کنید و کمی خنک شوید. در صورت استفاده از ظرف چدنی ، می توانید آن را با پیاز و چند قطره روغن خوب مالش دهید.

  • قبل از ساخت خمیر بعدی ، خمیر را خوب هم بزنید و سپس استفاده کنید.

  •  

 

یادداشت

شما همچنین می توانید pesarattu فوری را با moong dal پوست زرد درست کنید. فقط موانگ دال را به مدت 1 ساعت در آب کمی داغ بشویید و خیس کنید. آب را خالی کنید و به همان روشی که در بالا گفته شد مخلوط کنید.

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۵ ] [ احد احدی ]

دستور غذای سرخ شده دونداکایا یا سرخ کرده تیندورا - یاد بگیرید که انواع ساده پیچک های پیچک را به سبک آندرا درست کنید . پیچک به نام dondakaya در تلوگو ، kovakai در تامیل ، tondekayi در کانادا ، tindora در گواچر و tendli در ماراتی نامیده می شود. برای تهیه سرخ کردن ، کاری و دونداکایا پاچادی 

برای تهیه سرخ کردنی دونداکایا می توانید آنها را تکه تکه کرده یا خرد کنید. من از غذاساز خود برای ریز کردن آنها استفاده کردم و از آنجا که سبزیجات خرد شده و لقمه های کوچک خرد می شود ، کارهای پودودو به سرعت انجام می شود.

فقط انتهای آن را بشویید و خرد کنید و آنها را به غذاساز اضافه کنید و چند بار پالس کنید.

 

آماده سازی

1. من از مقداری نارگیل و دانه کنجد تازه استفاده کردم تا آخر آن اضافه کنم. همچنین می توانید پودر ادویه دار  من همچنین نحوه تهیه پودر ادویه دار شما را در کارت دستور به اشتراک گذاشته ام. همچنین می توانید از نارگیل استفاده کرده و از آن صرف نظر کنید.

2. با هم مخلوط درشت کنید.

طرز تهیه سرخ کردن دونداکایا

3. روغن را در کادای گرم کنید. خردل ، زیره ، دلس ، سیر و چیلی قرمز اضافه کنید. وقتی دال طلایی شد ، برگ های کاری را نیز اضافه کنید.

4. بعد قطعات خرد شده یا برش خورده dondakaya را اضافه کنید. همچنین زردچوبه و نمک اضافه کنید. من از یک پردازنده غذا برای تهیه تکه های سبزیجات استفاده می کنم.

5. بعد شروع به شعله ور شدن با شعله متوسط ​​تا کم کنید تا نرم شود. مرتباً هم بزنید. در صورت نیاز روی آن را بپوشانید و روی شعله ملایم بپزید.

6. هنگامی که سبزیجات نرم شد ، نارگیل را به آن اضافه کنید. مخلوط کنید و تفت دهید تا بوی خوبی بگیرد.

تبلیغات

 

7. پودر چیلی قرمز را بپاشید. در این مرحله می توانید بادام زمینی بو داده را نیز اضافه کنید.

8. بعد سرخ کنید تا بوی خام از بین برود.

سرخ شده دونداکایا را با برنج سرو کنید.

 

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
  • ▢250 گرم تیندورا (کدوی پیچک / دنداکایالو)
  • ▢1 شکاف فلفل قرمز
  • ▢1 عدد فلفل قرمز فلفل قرمز شکسته یا سبز
  • ▢1 شاخه برگ کاری
  • ▢sp قاشق چایخوری خردل
  • ▢½ قاشق چایخوری زیره یا جیرا
  • ▢¾ قاشق غذاخوری شانا دال / سنگا پاپو (گرم بنگال)
  • ▢¾ قاشق غذاخوری urad dal / minapapappu (گرم سیاه پوست)
  • ▢2 قاشق غذاخوری روغن
  • ▢1 تا 2 حبه سیر له شده
  • ▢1 خرج کردن HING (یا آنغوزه) (اختیاری)
  • ▢1/8 قاشق چایخوری زردچوبه
  • ▢نمک را در صورت لزوم
  • ▢¼ قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز
  • ▢2 قاشق غذاخوری بادام زمینی بو داده ، پوست (اختیاری)

برای تفت دادن و پودر کردن یا استفاده از 2 قاشق غذاخوری نارگیل

  • ▢¾ قاشق غذاخوری چانا دال
  • ▢¾ قاشق غذاخوری urad dal
  • ▢¾ قاشق غذاخوری نارگیل خشک یا کوباری endu
  • ▢¾ قاشق غذاخوری دانه کنجد nuvvulu (اختیاری)
  • ▢1 عدد فلفل قرمز
  • ▢1 سیر کوچک
  • ▢c قاشق چایخوری زیره یا جیرا

تبلیغات

 

دستورالعمل ها

آماده سازی

  • کدو تنبل را در یک ظرف بزرگ پر از آب خیس کنید.

  • آنها را کاملاً زیر آب روان بشویید.

  • آنها را در آبکش خالی کنید و با یک پارچه تمیز پاک کنید. یا بگذارید کاملا خشک شوند.

  • انتهای آن را خرد کنید. 

  • آنها را به صورت نازک به صورت عمودی یا افقی برش دهید. اگر از غذاساز استفاده می کنید ، فقط چند بار آنها را اضافه کرده و نبض کنید. من از غذاساز استفاده کردم.

تهیه کارودو کارام یا استفاده از 2 قاشق غذاخوری نارگیل

  • چیلی قرمز تفت داده شده ، اوراد دال و چانا دال تا طلایی و معطر شود. سپس زیره ، نارگیل ، کنجد و سیر را اضافه کنید. وقتی دانه کنجد شروع به پاشیدن کرد ، آن را در یک بشقاب برداشته و کاملاً سرد کنید. این را ریز پودر کنید. کنار بگذار این را فقط در صورت لزوم استفاده کنید و بقیه را برای استفاده بعدی ذخیره کنید.

تهیه سرخ کردن dondakaya

  • یک تابه را با روغن گرم کنید. سپس خردل ، زیره ، اوراد دال و چانا دال را اضافه کنید.

  • بگذارید دال ها سرخ شوند تا طلایی شوند. سپس برگ های کاری و شاه ماهی را اضافه کنید. تفت دهید تا برگها ترد شوند.

  • تکه های خرد شده دونداکایا ، نمک و زردچوبه را اضافه کنید.

  • آن را هم بزنید تا نرم شود و پخته شود. در صورت نیاز فقط اجاق گاز را بپزید ، سپس آن را بپوشانید و بپزید. برای جلوگیری از سوختن غالباً هم بزنید.

  • در صورت نیاز کارودو کارام یا پودر نارگیل و چیلی قرمز اضافه کنید.

  • سپس در صورت استفاده بادام زمینی را اضافه کرده و خوب هم بزنید.

  • سرخ کنید تا بوی نارگیل را حس کنید. خارج از اجاق گاز

  • سرخ شده دونداکایا را با برنج و قیمه سرو کنید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۴ ] [ احد احدی ]

ترشی انگور فرنگی ستاره یا دستور هارفی آچار - یک دستور العمل آسان ترشی انگور فرنگی استار که به نور خورشید و خشک شدن در مقابل نور خورشید نیاز ندارد.

ترشی انگور فرنگی ستاره


هر تابستان ، من این ترشی انبه پنجابی درست می کنم. این بار مثل تابستان ها ترشی انبه درست نکردم ، گاهی باران می بارد و ابری می شود. نمی خواستم شانس بیاورم. به طرز عجیبی رسماً فصل موسم آن اینجاست و باران نمی بارد. من این ترشی انگور فرنگی استار درست کردم چون نمی خواستم به خورشید که در آن زمان غیر قابل پیش بینی بود اعتماد کنم.

در این دستورالعمل ترشی ستاره انگور فرنگی انگور ، جدا از اینکه روغن را با ادویه جات ترش کنید ، غذای دیگری وجود ندارد. من ترشی را به مدت 7 روز در یک مکان خشک در پیشخوان آشپزخانه ام در دمای اتاق نگه داشتم. فقط مطمئن شوید که از یک بطری یا شیشه شیشه استریل شده برای ترشی استفاده می کنید. در حین ذخیره سازی ترشی ، مربا ، سس یا کدو ، من همیشه شیشه ها را استریل می کنم.

برای تهیه این ترشی به سبک کرالا ، من در یکی از کتابهای آشپزی که دارم ، یک دستور غذا را ذکر کردم. نسبت ها را بسیار تغییر داد. نتیجه این کار یک ترشی مزه دار و ادویه دار بود. مقدار روغن و نمک اضافه شده در ترشی به عنوان مواد نگهدارنده طبیعی کمک می کند و اجازه نمی دهد ترشی خراب شود. همین روش ترشی و دستورالعمل را می توان با آمل یا انگور فرنگی هندی نیز تهیه کرد. این ترشی حدود 6 ماه خوب باقی می ماند و عملکرد آن حدود 500 گرم است.

ترشی انگور فرنگی ستاره ای را می توانید با هر وعده غذایی هندی سرو کنید. این واقعا با برنج sambar ، dal-rice و حتی برنج کاملاً مطابقت دارد. این ترشی را می توانید با برنج بخارپز شده و با کمی غزه یا روغن سرو کنید.

اگر به دنبال گزینه Pickle reCIpes بیشتر هستید ، بررسی کنید:

  • ترشی آملا
  • ترشی فلفل سبز
  • دستور تهیه ترشی فلفل قرمز
  • ترشی لیمو
     

عناصر

 

  • مواد اصلی برای ترشی گل انگور استار
  • .400 گرم انگور فرنگی انگور
  • ▢¼ فنجان پودر چیلی قرمز (پودر مرغ لال)
  • ▢1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه (هالدی)
  • ▢½ فنجان نمک سنگ (خوراکی و غذایی) (sendha namak) یا در صورت لزوم اضافه کنید
  • برای ترشی خیار تمشک ستاره ای
  • ▢½ فنجان + 3 قاشق غذاخوری روغن کنجد (til ka tel) - یکی هند و نه آسیای شرقی
  • ▢1 قاشق چای خوری دانه خردل (ری)
  • p1 قاشق چای خوری متی کی دان (دانه شنبلیله)
  • ▢ 1 قاشق چایخوری آسافوتیدا (hing)

حالت کوک


هنگام تهیه دستورالعمل ، از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید

ابتدا انگور فرنگی ستاره ای را در آب بشویید. آنها را با یک دستمال آشپزخانه خشک کنید. نباید اثری از رطوبت باشد.
آنها را در یک کاسه بزرگ ببرید. پودر چیلی قرمز ، پودر زردچوبه و سنگ نمک را اضافه کنید. خیلی خوب مخلوط کنید.
در یک ظرف دیگر ابتدا روغن کنجد را گرم کنید.

سپس دانه خردل و دانه شنبلیله را اضافه کرده و اجازه دهید تا پراکنده شود.
سپس آسافوتیدا را اضافه کنید. شعله را هم بزنید و خاموش کنید.
بگذارید روغن کاملاً خنک شود و سپس آن را روی انگور فرنگی های انگور فرنگی ریخته شده با ادویه ها بریزید. خیلی خوب مخلوط کنید.
ترشی را در یک ظرف استریل شده قاشق بزنید.
محکم با درب بسته و ترشی را به مدت 7 روز در گوشه خشک آشپزخانه خود نگه دارید.
بعد از هر 2 تا 3 روز ، یک بطری یا شیشه ترشی را با یک قاشق خشک تمیز خوب تکان دهید یا هم بزنید.
ترشی انگور فرنگی ستاره پس از 7 روز آماده خواهد شد.
پس از آماده شدن ترشی ، آن را در یخچال یا در دمای اتاق نگه دارید.
در آب و هوای سرد می توانید در خارج از منزل نگه دارید. در آب و هوای گرم و مرطوب ، آن را در یخچال نگه دارید. ترشی انگور فرنگی ستاره ای را با هر وعده غذایی هندی به دلخواه خود میل کنید.
فیلم های ما را دوست دارید؟ سپس برای دریافت آخرین به روزرسانی های Recipe Video ، ما را در یوتیوب دنبال کرده و مشترک شوید.

این دستور را امتحان کرده اید؟
اگر دستورالعمل را درست کرده اید و آن را دوست دارید ، پیوند دستور العمل را در فیس بوک ، توییتر و پینترست به اشتراک بگذارید. برای instagram به ذکرdassanasvegrecipes و برچسب #dassanasvegrecipes!
کلیه مطالب و عکس های ما از حق چاپ محفوظ است. لطفا کپی نکنید به عنوان یک وبلاگ نویس ، اگر می خواهید این دستورالعمل را تطبیق دهید یا یک ویدیوی YouTube بسازید ، لطفاً دستور العمل را با کلمات خود بنویسید و یک لینک قابل کلیک به دستور العمل موجود در این آدرس اینترنتی بدهید.

 

طرز تهیه دستور تهیه ترشی انگور فرنگی ستاره دار


1. ابتدا انگور فرنگی را بشویید و با حوله آشپزخانه خشک کنید. نباید اثری از رطوبت باشد. اندازه اینها کوچک است و به طرز لذیذی ترش هستند. این انگور فرنگی های ستاره ای به نام arai nellikai نیز شناخته می شوند. من دانه ها را حذف نکردم زیرا این دانه ها خیلی کوچک بودند اگر از تنوع بیشتری استفاده می کنید ، دانه ها را خرد کرده و جدا کنید. در صورت وجود ، کناره هایی که کبود شده اند را برش دهید.

شستن انگور فرنگی برای دستور تهیه ترشی انگور فرنگی
2. انگور فرنگی را در یک کاسه بزرگ بریزید. پودر چیلی قرمز ، پودر زردچوبه و نمک سنگ را اضافه کنید.

نمک برای ترشی انگور فرنگی انگور فرنگی
3. مخلوط کنید



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۴ ] [ احد احدی ]

Nurukku Manga Achar همراه با عکس های ویدیویی و گام به گام. این یک ترشی فوری 15 دقیقه ای به سبک کرالا است که در طول جشنواره ها و جشن ها برای سدیا درست می شود. این دستور از مادرم تهیه می شود و معمولاً در محل ما بود.


در مالایایی کلمه "Sadhya" به معنی ضیافتی است که در آن ضیافت گیاهخواری از غذاهای مختلف درست می شود و روی برگ درخت چنار سرو می شود.


 روی نام: به زبان مالایالامی

‘Nurukku‘ به معنی قطعات خرد شده یا خرد شده کوچک است
‘Manga‘ مخفف mango و
‘Achar‘ به معنی ترشی است.
2. مواد لازم: ترشی با انبه خرد شده خرد نشده ، دانه خردل ، برگ کاری و برخی از پودرهای ادویه تهیه می شود. این ترشی به نور خورشید یا فرآیند پخت و پز زیادی نیاز ندارد.

3. زمان لازم: بهترین قسمت از این دستور تهیه ترشی این است که می توان در کمتر از 15 دقیقه درست کرد.

4. On Weight: در قالب عکس گام به گام ، من از 4 انبه سبز کوچک استفاده کرده ام که با هم 300 گرم وزن داشتند. در این ویدئو ، من از یک انبه بزرگ که حدود 300 گرم وزن داشت استفاده کرده ام. بسته به اندازه انبه سبز خام ، تعداد انبه متفاوت خواهد بود. بنابراین وقتی آنها را خرد می کنید ، باید حدود 1 تا 1.25 فنجان مکعب خرد شده دریافت کنید.

5. مقیاس بندی: همچنین می توانید با دو برابر کردن مواد ذکر شده در کارت دستورالعمل زیر ، مقدار دستور را به راحتی افزایش دهید. من شخصاً این ترشی را دوست دارم زیرا به سرعت درست می شود و می توان آن را به مقدار کم تهیه کرد.

چند دستورالعمل شگفت انگیز ترشی هندی:
  • ترشی انبه
  • گجراتی متیا کری
  • انبه آواکایا
  • ترشی لیمو
  • ترشی چیلی سبز
  • لعل میرچ کا آچار

ارائه پیشنهادات و ذخیره سازی:

شما می توانید Nurukku Manga Achar را به عنوان یک غذای فرعی در وعده های غذایی Sadya یا با هر وعده غذایی هند جنوبی سرو کنید. همچنین می توانید این ترشی را با برنج دال یا کشک یا دال خیچدی یا سمبر سادام (سمر با برنج بخارپز) سرو کنید.

ترشی ها به عنوان چاشنی یا غذای جانبی همراه با برنج ، سبزیجات یا پولائو عالی هستند. در واقع برخی از مردم حتی دوست دارند ترشی را با روتی ، متی تپلا و پاراتا میل کنند.

این ترشی را می توان هر روز در فصل انبه تهیه کرد. در دمای اتاق ، این مدت 1 تا 2 روز ادامه خواهد داشت. اگر بعد از تهیه ترشی مستقیماً در یخچال نگهداری کنید ، حدوداً یک هفته دوام می آورد.

طرز تهیه Nurukku Manga Achar


1. تمام مواد را آماده نگه دارید. من ترجیح می دهم همه چیز را راحت نگه دارم ، زیرا این روند پخت را تسریع می کند.

ادویه جات که در بشقاب نگهداری می شوند
2. 4 ریز (300 گرم) بشویید و سپس آنها را با حوله آشپزخانه تمیز خشک کنید. هیچ اثری از رطوبت روی آنها نباشد. در ویدئوی بالا ، من از 1 انبه بزرگ که حدود 300 گرم وزن داشت استفاده کرده ام. در حالی که در عکس های گام به گام ، من از 4 انبه کوچک استفاده کرده ام و در مجموع 300 گرم وزن دارند.

انبه سبز که در یک سینی نگهداری می شود
3. پوست آنها را پوست بگیرید. این مرحله اختیاری است.

انبه نارس سبز پوست کنده و خرد شده
4. آنها را به قطعات یا مکعب های کوچک لقمه خرد کنید. خرد کردن کمی سخت است ، بنابراین از یک چاقوی خوب استفاده کنید و مراقب دستان خود باشید. آنها را در یک کاسه مخلوط یا یک ظرف پهن قرار دهید. بعد از خرد کردن ، باید حدود 1 تا 1.25 فنجان مکعب خرد شده بدست آورید.

انبه بیشتر در مکعب های کوچک خرد شده و در یک صفحه سفید نگهداری می شود
5. 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه ، 3 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز کشمیری و 1 قاشق چایخوری نمک را روی مکعب های خرد شده بپاشید. در صورت تمایل می توانید پودر چیلی قرمز کشمیری را برای ادویه کمتری کاهش دهید.

ادویه جات ترشی جات ، نمک اضافه شده به مکعب های خرد شده انبه
6. همه چیز را با قاشق به خوبی مخلوط کنید.

ادویه و نمک با مکعب انبه مخلوط می شود
7. ماسالا باید مکعب ها را به خوبی بپوشاند. انبه های روکش دار ماسالا را در یک کاسه ضد حرارت بردارید.

مخلوط انبه به طور مساوی مخلوط شده در یک کاسه شیشه ای ضد حرارت گرفته شده است
خوی برای ترشی

8- 4 قاشق غذاخوری روغن کنجد (روغن جینجلی - تهیه شده با دانه کنجد خام) را در یک ظرف کوچک یا کادای گرم کنید. همچنین می توانید از روغن خردل یا روغن آفتابگردان استفاده کنید.

روغن کنجد در یک ظرف کوچک استیل گرم می شود.
9. 2 قاشق چایخوری دانه خردل ، 1 قاشق چایخوری دانه شنبلیله و sp قاشق چایخوری آسافوتیادا اضافه کنید.

دانه خردل ، دانه شنبلیله و آسفوئتیدا به روغن داغ افزوده می شود
10. هنگامی که آنها شروع به ترک خوردن کردند ، 8 تا 10 برگ کاری اضافه کنید. 1 تا ثانیه سرخ کنید و سپس شعله را خاموش کنید.

برگ های کاری به روغن اضافه شده است.
11. این مخلوط گرم یا گرم روغن را روی انبه های مخلوط ماسالا بریزید.

مخلوط روغن داغ و ادویه جات در مکعب انبه در کاسه شیشه ضد حرارت اضافه می شود.
12. همه چیز را با قاشق خیلی خوب مخلوط کنید.

خوب مخلوط کنید
13. بگذارید ترشی خنک شود و در یک بطری شیشه ای تمیز و استریل شده نگهداری شود. ترشی آماده است. این ترشی را به عنوان یک چاشنی در کنار وعده غذایی مورد علاقه خود مانند برنج کشک یا برنج خیچدی یا سمبر یا سبزیجات پولیو یا بریانی سبزیجات سرو کنید. ترشی را برای استفاده بعدی در یخچال قرار دهید.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۳ ] [ احد احدی ]

دستور تهیه ترشی آملا با عکس گام به گام - دستورالعمل تند و خوشمزه آملا آواکایا به سبک آندرا. این ترشی وگان از انگور فرنگی هندی تهیه می شود که در هندی به آن amla نیز گفته می شود.

ترشی آملا ، دستور تهیه آملا آواکایا
در youtube چند فیلم برای تهیه amla avakaya دیده بودم. بعداً با استفاده از ترکیبات خودم و با در نظر گرفتن چند مرحله دیگر ، ترشی درست کردم.


نتیجه یک ترشی ادویه دار با طعم ترش آملا بود که با طعم های روستایی دانه خردل و روغن کنجد ترکیب می شود.

این ترشی آملا آنقدر خوب بود که زود تمام شد. ما قبلاً آن را با پاراتاها و وعده های غذایی روزمره خود می خوردیم.

 

نکاتی برای تهیه ترشی انگور فرنگی هندی


برای تهیه این ترشی به نور خورشید نیازی ندارید.
این ترشی آملا بیشتر در سمت ادویه دار است ، بنابراین اگر ترشی تند کمتری دارید می توانید پودر فلفل قرمز قرمز کمتری اضافه کنید.
همچنین من هنگام تهیه ترشی از مقدار خوبی روغن استفاده می کنم ، به طوری که ترشی برای مدت طولانی باقی می ماند. اگر می خواهید می توانید روغن کمتری اضافه کنید.
به جای روغن کنجد می توان از روغن بادام زمینی یا روغن آفتابگردان استفاده کرد.
دستور العمل یک گروه کوچک ترشی درست می کند و خیلی خوب با برنج دال ، برنج کشک و برنج سامبار مطابقت دارد. در واقع ، شما حتی می توانید ترشی را با برنج بخارپز مخلوط کرده و میل کنید.

 

طرز تهیه ترشی آملا

 

  • 1. ابتدا آملا را به خوبی در آب بشویید. سپس آنها را با حوله تمیز آشپزخانه خشک کنید. یا می توانید آنها را روی یک دستمال نخی یا بشقاب پهن کرده و بگذارید به طور طبیعی خشک شوند. هیچ اثری از آب و رطوبت روی آملا وجود نداشته باشد.
  • 2. سپس در یک چرخ ، 2 قاشق غذاخوری دانه خردل و ¼ قاشق چای خوری دانه شنبلیله اضافه کنید.
  • دانه خردل برای ترشی آملا
  • 3. خرد کنید تا پودر نیمه ریز شود. کنار بگذارید
  • پودر خردل برای amla avakaya
  • آشپزی املا
  • 4. آمله را خرد کرده و دانه ها را خارج کنید. خرد کردن املا زمان بر است. اگر اندازه آملا کوچک باشد ، می توانید آنها را کامل نگه دارید. من آنها را خرد کردم زیرا نمی خواهم وقتی دانه ها خورده شوند ، در دهان بریزند.
  •  
  •  
  • 5. یک روغن فنجان کنجد (روغن جینجلی) را در کادای یا تابه گرم کنید.
  • دستور تهیه ترشی آملا
  •  
  • 6. تکه های آمله خرد شده را اضافه کنید.
  •  
  • 7. خوب مخلوط کنید.
  •  
  • 8. ظرف را بپوشانید و اجازه دهید قطعات آملا در روغن بپزند. در این بین بررسی کنید.
  •  
  • 9. نیازی نیست که قطعات آملا را تا طلایی بپزید. باید پخته شوند تا نرم شوند. چاقو را از چند قطعه بلغزانید و باید به راحتی بلغزانید. این پخت و پز روی شعله متوسط ​​و کم حدود 6 تا 7 دقیقه طول می کشد.
  •  
  • 10. پس از پخت قطعات آملا ، شعله را خاموش کنید. 2 تا 3 حبه سیر متوسط ​​(خرد شده) اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و بگذارید این مخلوط گرم شود. حدود 10 دقیقه کنار بگذارید و بگذارید قطعات آملا فقط در ظرف باشند.
  •  
  • 11. سپس 3 قاشق غذاخوری پودر چیلی قرمز ، 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه ، 1 تا 1.5 قاشق غذاخوری نمک و دانه خردل خرد شده + پودر شنبلیله اضافه کنید. ابتدا 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید. خیلی خوب مخلوط کنید. اگر نمک کمتری داشت ، نمک بیشتری اضافه کنید. اگر مزه ترشی شور تر باشد ، خوب مثل زمان بلوغ ، مزه شور اضافی آن از بین می رود.
  • 12. خیلی خوب مخلوط کنید و بگذارید این مخلوط خنک شود.
  •  
  • 13. حالا 1 قاشق غذاخوری آب لیمو اضافه کنید.
  •  
  • 14. دوباره مخلوط کنید.
  •  
  • 15. ترشی را در یک ظرف شیشه استریل و تمیز قاشق بریزید. با درپوش آن را بپوشانید و کنار بگذارید.
  •  
  • 16. اکنون Now فنجان روغن را در یک تابه کوچک یا تادکا گرم کنید. این مرحله اختیاری است و می توان از آن چشم پوشی کرد.
  •  
  • 17. شعله را کم نگه دارید و ¼ قاشق چای خوری آسافوتیادا اضافه کنید.
  •  
  • 18- خوب مخلوط کرده و سپس شعله را خاموش کنید. بگذارید این روغن خنک شود
  •  
  • 19. سپس این روغن را در ظرف خیارشور بریزید.
  •  
  • 20. مقداری روغن در بالا شناور می شود و خوب است. شیشه را با درپوش بپوشانید و اجازه دهید ترشی 3 تا 4 روز بالغ شود. در جای خشک نگهداری شود.
  •  
  • 21. ترشی آملا را با وعده غذایی روزمره خود سرو کنید. بعد از شروع استفاده از ترشی ، آن را در یخچال قرار دهید.


  • ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۳ ] [ احد احدی ]

    این دستور تهیه ترشی لیمو فوق العاده آسان و بدون روغن ، روشن ترین و چاشنی چاشنی را برای لذت بردن از غذاهای هندی مورد علاقه شما ایجاد می کند. ترشی لیمویی خانگی ادویه دار (یا ترشی آهک) فقط شامل 4 ماده ساده است و به طور طبیعی کم چرب ، فاقد گلوتن و گیاهخوار است. دستورالعمل های گام به گام ما را با عکس دنبال کنید تا اکنون دسته ای بسازید که فقط در عرض چند روز آماده لذت بردن است!

    ترشی لیمو در یک ظرف شیشه ای روی تخته آبی


    این دستور تهیه ترشی آهک خانوادگی برای تهیه یک چاشنی ادویه ای و کاملاً ترش کاملاً امتحان شده و تقریباً از هر وعده غذایی هندی تعریف می کند.


    این یک عطر و طعم عالی به میز اضافه می کند ، و اگرچه تهیه آن بدون زحمت انجام می شود اما یک طرف مورد استقبال است که برای مهمانان واقعاً چشمگیر به نظر می رسد.

    دستور تهیه ترشی لیمو خانگی من به فرآیند ترشی 4 تا 5 روز در زیر نور آفتاب نیاز دارد ، اما قول می دهم تهیه آن بسیار آسان است و ارزش هر دقیقه را دارد.

     

     

    لیمو یا آهک
    معمولاً در بسیاری از دستورالعمل های ترشی هند می توان لیمو و آهک را برای یکدیگر عوض کرد. در مورد این ترشی هم همینطور است.

    لیمو: لیموهای تازه ، رسیده و پوست نازک در اینجا بهترین هستند. لیموهایی که پوست ضخیمی دارند می توانند ترشی را تلخ کنند و نرم شدن آن زمان بیشتری می برد. می توانید هر اندازه لیمو داشته باشید. اما آنها باید آبدار و خشک و پژمرده نباشند. بنابراین از لیمو تازه استفاده کنید. از لیموهایی که از بیرون قهوه ای یا بی رنگ شده اند استفاده نکنید.
    آهک: ما همیشه این ترشی را با لیمو درست می کنیم. حتی می توانید با آهک درست کنید. اگر لیموترش نرم نمی شود ، بگذارید ترشی چند روز بیشتر در زیر نور آفتاب بالغ شود. اگر از آهک استفاده می کنید ، اندازه گیری وزن 250 گرم را انجام دهید.


    ادویه جات ترشیجات


    در این دستورالعمل ترشی لیمو ادویه ها کم است ، تقریباً دو مورد - دانه های کاروم و پودر چیلی قرمز با چاشنی مقداری نمک.

    دانه های carom: ماده اصلی ادویه در این دستورالعمل دانه های carom است (به هندی ajwain). این دانه های کوچک به رنگ قهوه ای روشن و دارای رایحه آویشن مانند با طعمی تند و تیز هستند. دانه های کاروم برای هضم غذا عالی هستند. این ادویه با هیچ ادویه دیگری قابل تعویض نیست. اگر در خارج از هند زندگی می کنید به راحتی می توانید دانه های کاروم را به صورت آنلاین در یک فروشگاه مواد غذایی هند خریداری کنید.

    پودر چیلی قرمز: برای افزودن کمی گرما از پودر چیلی قرمز استفاده می شود. پودر فلفل قرمز ، که ما در غذاهای هندی استفاده می کنیم ، به سادگی پنیرهای قرمز خشک شده است. این پودر چیلی مکزیکی نیست که دارای پونه کوهی یا زیره باشد. فلفل دلمه یا پاپریکا جایگزین خوبی است. فلفل قرمز دودی نیز طعم عالی خواهد داشت.
    نمک: هر نوع نمک خوراکی خوب کار می کند. نمک دریایی ، نمک کوشر ، نمک صورتی هیمالیا ، غذای سبک و نمک سنگ خوراکی همه می توانند استفاده شوند. اگر می خواهید از نمک سیاه استفاده کنید ، پس از آن در ترکیب با مقداری نمک دیگر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که وقتی ترشی را برای خشک شدن در آفتاب نگه دارید مقداری نمک به آن اضافه کنید. افزودن نمک از خراب شدن ترشی در بالا جلوگیری می کند.
    به خواندن ادامه دهید تا بیاموزید که چگونه ترشی لیموترش را از ابتدا و بدون روغن و پخت و پز تهیه کنید.

     

    راهنمای گام به گام طرز تهیه ترشی لیمو


    مرحله 1 - لیموها را آماده کنید
    1. ابتدا 6 یا 7 عدد لیمو متوسط ​​یا 7 یا 8 لیمو (250 گرم یا تقریباً نیم پوند) را با آب بشویید و خشک کنید و یا حوله خشک کنید.

    توجه: قبل از شروع کار ، اطمینان حاصل کنید که صفحه برش ، فضای کار و دست های شما بسیار تمیز و خوب خشک شده اند. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که شیشه ترشی لیمو را در طی مراحل ترشی آلوده نکنید.


    لیمو های زرد تازه را بشویید و خشک کنید روی یک دستمال آشپزخانه
    2. پس از خشک شدن لیمو ، هر بار یک لیمو را برداشته و چهار برش برش دهید در حالی که مراقب هستید میوه کامل بماند (مانند تصویر زیر). کاملاً برش نزنید!

    برش لیمو

    3. مقداری آبغوره را فشار دهید - حدود ¼ تا po قاشق چای خوری از هر قطعه لیمو در یک کاسه. لیموها را زیاد فشرده نکنید - می خواهید شکل و سیری آنها حفظ شود.

    ظرف آبلیمو را کنار بگذارید تا بعداً استفاده شود. افزودن مقداری آبلیمو به حفظ ترشی کمک می کند.

    اگر وقتی آب را فشار دادید ، دانه ها ریختند ، آنها را با یک قاشق کوچک برداشته و دور بریزید. اگر دانه ها در لیمو باقی بمانند ، بگذارید بمانند. نیازی به حذف آنها نیست.

    لیمو فشرده می شود تا مقداری آب در یک کاسه زرد رنگ بگیرید

    4. در یک بشقاب یا کاسه دیگر ، 1 قاشق غذاخوری دانه های کاروم (اجوان) ، ½ قاشق غذاخوری پودر چیلی قرمز یا فلفل قرمز ، و 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید.

    دانه های کاروم ، پودر چیلی قرمز و نمک در یک صفحه سفید کوچک
    5. خیلی خوب مخلوط کنید.

    ادویه و نمک خوب مخلوط شده و ترشی لیمو یا ترشی آهک درست می شود

    6. از انگشتان خود یا یک قاشق کوچک برای پر کردن و داخل قسمت داخلی هر لیمو با مخلوط ادویه استفاده کنید.

    بعد از اتمام پر کردن لیموها ، مقداری ادویه باقی می ماند. این ترکیب ادویه را رزرو کنید زیرا بعداً از آنها استفاده خواهیم کرد.

    مخلوط ادویه و نمک که داخل یک لیمو تقریباً برش خورده پر شده است
    مرحله 2 - لیموها را در یک ظرف قرار دهید



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۲ ] [ احد احدی ]

    دستورالعمل آواکایا با عکس های گام به گام - ترشی آواکایا یا آواکایا یک ترشی تند و قوی است که با انبه های خام از غذاهای آندرا درست می شود. غذاهای آندرا به دلیل دستور العمل های تند و همچنین خوشمزه معروف هستند. این ترشی نیز تفاوتی ندارد و یکی از گوهرهای غذاهای آندرا است.

     

    دستور ترشی آواکایا انبه


    هر تابستان ، ترشی ، شربت و کدو تنبل تهیه می کنم. در حالی که من معمولاً ترشی انبه پنجابی درست می کنم اما امسال ترشی آواکایا درست کردم. برای روش ، به وب سایت های Sailus food و Gayatri vantillu مراجعه کردم. نسبت مواد تشکیل دهنده در دستور تهیه ترشی مال من است. من سعی کرده ام ببینم تعادل ادویه ، تندی ، گرما و نمکی در ترشی وجود دارد.

    مراحل تهیه ترشی آواکایا بسیار آسان است. فقط شما باید از قسمت تمیزی و رطوبت مراقبت کنید. همه چیز از جمله انبه ، کاسه ، قاشق و غیره باید تمیز و خشک باشد. همچنین ترشی باید در جای خشک نگهداری شود تا بالغ شود. حتی می توانید در نور آفتاب نگه دارید. ترشی یک هنر است و به محض تجربه و مهارت تهیه ترشی ، کار سختی نیست.


    سعی کنید از انبه تازه نارس استفاده کنید. خرد کردن انبه در خانه برای آواکایا دشوار است زیرا قسمت هسته به قطعات انبه متصل است. بنابراین بهتر است قطعات انبه را از فروشنده خرد کنید. در هند ، انبه نارس خرد شده و توسط فروشنده سبزی یا کشاورز داده می شود ، بنابراین تهیه انبه خرد شده باید آسان باشد.

    اگر قصد دارید انبه های خام را در خانه خرد کنید ، پس باید بسیار مراقب باشید و از چاقوی تیز استفاده کنید. برش دادن هسته سخت به مهارت چاقو و کمی فشار نیاز دارد. ممکن است خطرناک هم باشد ، بنابراین پیشنهاد می کنم انبه را از فروشنده انبه خرد کنید. از آنجا که من در زمینه خرد کردن آموزش دیده و در آن مهارت زیادی دارم ، انبه ها را در خانه خرد کردم. من از چاقوی آشپز تیز استفاده کردم و مانند یک فروشنده نارگیل انبه ها را خرد می کردم و یک نارگیل را تکه می کردم. بنابراین باید مراقب بود. معمولاً از دستگاه برش یا خردکن سنتی هند برای خرد کردن انبه استفاده می شود.

    در این دستورالعمل حدود 2 کیلوگرم ترشی حاصل می شود و این می تواند به راحتی 6 ماه تا یک سال دوام بیاورد. در صورت تمایل می توانید دستور غذا را نیز نصف کنید.

    ترشی آواکایا را می توانید با هر وعده غذایی هندی سرو کنید. حتی می توانید آن را با برنج بخارپز ساده ، برنج کشک و پراتاها تهیه کنید.

     

    طرز تهیه آوکایا
    آماده سازی

     

    1. ابتدا با خشک کردن آفتاب 200 گرم دانه خردل (1 فنجان + 4 قاشق غذاخوری) در معرض نور آفتاب به مدت یک روز یا حداقل به مدت 4 تا 5 ساعت شروع کنید. این کار برای از بین بردن هرگونه رطوبت یا رطوبت موجود در آنها است.


    دانه خردل برای تهیه دستور ترشی انبه آندرا
    2. همچنین 2 قاشق غذاخوری دانه متی و 200 گرم پودر چیلی قرمز (یا 2 فنجان) به مدت 4 تا 5 ساعت در معرض آفتاب قرار دهید. من تمام بسته دانه های متی را خشک کردم و فقط 2 قاشق غذاخوری از آن استفاده کردم.

    3. در همین حال ، انبه های سبز نارس را به مدت 1 ساعت در آب خیس کنید. سپس آنها را خیلی خوب بشویید و اگر شیره چسبنده ای روی انبه ها خشک شده است ، هنگام آبکشی انبه ها را در کف دست خود بمالید تا شیره خشک شده خارج شود.


    4- سپس انبه ها را بردارید. آنها را با حوله آشپزخانه تمیز خشک کنید وگرنه می توانید به طور طبیعی خشک کنید.

     

    5. قبل از خرد کردن انبه ، آنها باید کاملا خشک شوند. ابتدا انبه را از وسط آن به دو نیم تقسیم کنید. این کار بسیار سخت است زیرا هسته آن سخت است و چاقو به راحتی آن را برش نمی دهد. بنابراین اگر نمی توانید این عمل خرد کردن را انجام دهید ، از آن اجتناب کنید.


    6. سپس هر دو نصف را گرفته و دانه ها را با دقت با چاقو بردارید. حالا ابتدا انبه را از وسط به صورت عمودی نصف کنید. سپس به صورت افقی برش بزنید. قسمت هسته روی انبه ها سالم خواهد بود.



    7. تکه های انبه را برداشته و کاغذ نازک را مانند پوشاندن از قسمت هسته با قاشق یا با دست بردارید. مطمئن شوید که دستان شما تمیز است.

    8. انبه های خرد شده را در یک ظرف یا کاسه بزرگ بریزید. روی آن را بپوشانید و کنار بگذارید. اگر از انبه خرد شده فروشنده سبزیجات استفاده می کنید ، فقط آنها را با حوله آشپزخانه تمیز کنید.

    انبه برای تهیه دستور ترشی انبه آندرا
    9. دانه های خردل را بردارید. قبل از اینکه آنها را خرد کنید ، باید گرم باشند (از خشک شدن در برابر آفتاب). آنها را در یک ظرف شیشه ای اضافه کنید.


    10. خرد کنید تا پودر نیمه ریز شود.


    11. پودر خردل را برداشته و به قطعات انبه اضافه کنید.


    10. در همان ظرف آسیاب ، دانه های شنبلیله را اضافه کنید.


    11-خرد کنید تا پودر نیمه ریز شود.


    12. و به قطعات انبه اضافه کنید.


    13. حالا پودر چیلی قرمز را اضافه کنید. من از پودر چیلی قرمز کشمیری استفاده کرده ام.


    14. 3 قاشق غذاخوری چانا (نخود سفید) اضافه کنید. همچنین می توانید به جای نخود از 3 قاشق غذاخوری حبه سیر پوست کنده استفاده کنید. همچنین 200 گرم نمک سنگ (1 فنجان) اضافه کنید. حتی می توانید از بلورهای نمک دریا یا نمک صورتی هیمالیا استفاده کنید. از نمکی استفاده کنید که غیر یددار باشد. اگر از کریستال های نمک دریا استفاده می کنید ، سپس آن را پودر کنید



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۲ ] [ احد احدی ]

    دستورالعمل متیا کری همراه با عکس های گام به گام - ادویه جات به سبک گجراتی ، ترشی ترش تهیه شده با انبه خام ، دانه های شنبلیله خرد شده و دانه خردل.


    حالا با انبه های خام اطراف ، وسوسه شدم که یک دسته ترشی درست کنم. بیشتر از آنکه ترشی آملا تقریباً برطرف شده است. از آنجا که ما ترشی دوست هستیم ، ترشی ها زود از بین می روند.

    من این ترشی گجراتی را نیز قبلاً به متیا کری معروف کرده ام. من آن زمان یک دسته کوچک درست کرده بودم. من ترجیح دادم متیا کری درست کنم که اولاً این ترشی به نور آفتاب نیاز ندارد و دوم اینکه یک ترشی آسان و سریع درست می شود.


    من قبلاً این دستور را از روی یک کتاب آشپزی ترشی که در حال حاضر در بازار موجود نیست ، تطبیق می دادم. این کتاب کوچک دارای انواع ترشی ها و دودی های هندی است و به درستی چیتنی ها و ترشی های هندوستان است (نام وبلاگ ما را بسیار به یاد من می آورد :-)).

    من وقتی در مدرسه بودم این کتاب را گرفتم و سعی کردم با کمک مادرم از آن چند ترشی و دودی درست کنم. آنها خیلی خوب بیرون آمده بودند و ما خوشحال شدیم. به زودی با ادامه تحصیل و غیره ، کتاب آشپزی فراموش شد و همچنین علاقه من به ترشیجویی و همچنین آشپزی برای چند سال فراموش شد.

    تابستان بهترین زمان برای تهیه ترشی است زیرا نور خورشید بسیار زیاد است. در محل ما ، تهیه ترشی انبه یا لیمو به صورت فله ای و نگهداری آنها در شیشه های بزرگ سرامیکی موسوم به Bharni ، یک مراسم سالانه بود.

    مقدار ترشی قبلاً کافی بود تا یک سال دوام بیاورد. ترشی ها را با پاراتاس ، دال برنج یا روتی سابسی ترکیب می کردند و جعبه تیفین را فراموش نمی کردند. همه ما از تعطیلات ناهار مدرسه داشتن پاراتای ترشی استفاده می کنیم.

     

    انبه نارس نارس برای تهیه ترشی انبه

     

    اما اکنون در این زندگی پر سرعت ، بسیاری از مردم دوست دارند ترشی را از خارج خریداری کنند. حتی مادر همسرم ترشی معروف Pachranga را از panipat ، haryana ، هند خریداری می کند. اگرچه ترشی های خریداری شده در فروشگاه نیز خوب هستند. اما با توجه به یک گزینه ، من ترجیح می دهم که ترشی را در خانه درست کنم.

    علی رغم تلاشی که انجام می شود ، در نهایت همیشه ترشی درست می کنم. من قبلاً چند دستور العمل ترشی را به اشتراک گذاشته ام:

    • ترشی انبه - به سبک پنجابی
    • ترشی لیمو
    • ترشی چیلی
    • آواکایای انبه - ترشی محبوب از آندرا پرادش.


    این ترشی گجراتی را متیا کری می نامند زیرا دارای مقدار زیادی دانه شکافته متی (دانه شنبلیله خرد شده به انگلیسی و Methi kuria به هندی) به آن اضافه شده است.

    متیا به معنی دانه های شنبلیله خرد شده و کری به معنی انبه است. عطر و طعم دانه شنبلیله همراه با خرد شدن دانه خردل و ترشی انبه نارس به خوبی مخلوط می شود ، به طوری که سرانجام آنچه به دست می آورید یک ادویه خاتا متوسط ​​(با ترشی ترش بخوانید) با تلخی تلخ از دانه شنبلیله و تندی خفیف از خرد شده دانه خردل.

    دانه خردل خرد شده را از یک مغازه تهیه کرده بودم. اگر دانه خردل ندارید ، فقط خردل زرد کامل را در یک چرخ آسیاب کنید تا مخلوط درشتی بدست آورید. می توانید از خردل قهوه ای و سیاه نیز استفاده کنید. از آنجا که بذر شنبلیله خرد شده ندارم ، کل دانه های شنبلیله را در دستگاه آسیاب خرد کردم.


    من این ترشی را در دو شیشه درست کردم که هر کدام روغن کنجد و خردل دارند. معمولاً روغن کنجد اضافه می شود. اما از آنجا که موجودی روغن کنجد من کاملاً تمام شده بود ، در دسته دوم روغن خردل اضافه کردم.

    یکی با روغن کنجد ، شفاف و قرمز روشن بود. رنگ روغن خردل دارای رنگهای قهوه ای مایل به قرمز و کمی تیره بود. بنا به دلایلی ، این مورد در تصویر زیر مشاهده نمی شود. اما اگر عکس های گام به گام را ببینید ، تفاوت رنگ را مشاهده خواهید کرد.

     

    ترشی انبه با روغن کنجد و روغن خردل

     

    تندی روغن خردل را می توان در ترشی احساس کرد. من شخصاً هر دو ترشی را دوست دارم. می توانید روغن خردل یا کنجد را انتخاب کنید. بنابراین قبل از اینکه فصل انبه های نارس خام از بین برود ، این ترشی گجراتیایی متیا کری را امتحان کنید.

    ترشی حدود یک سال خوب می ماند. در این دستورالعمل حدود 1.75 کیلو ترشی حاصل می شود. یکبار که شیشه ترشی را باز کردم ، معمولاً آن را در یخچال نگه می دارم. همچنین می توانید آن را در دمای اتاق نگه دارید. با این حال ، اگر در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنید ، پس ترشی را در یخچال نگه دارید.

    متیا کری را می توان با برنج روتی-سبزی ، دال-برنج ، برنج سامبار ، کشک-برنج ، وگ پولائو یا جیرا سرو کرد. حتی پاراتاها مانند aloo paratha ، gobi paratha و mooli paratha خیلی خوب پیش می روند. این ترشی به خوبی با خاکرا ، متی تپلا و ترکیبات الو پوری نیز مطابقت دارد.

    طرز تهیه متیا کری


    1. دانه های شنبلیله را در یک ظرف آسیاب بریزید.

    دانه شنبلیله برای تهیه ترشی انبه

    2. نبض کنید و خرد کنید ، تا دانه ها شکسته شوند و مخلوط درشتی بدست آورید. پودر درست نکنید

    بذر شنبلیله را برای تهیه ترشی انبه خرد کنید
    3. انبه ها را بشویید و سپس آنها را با حوله تمیز آشپزخانه خشک کنید. هیچ اثری از رطوبت روی انبه ها نباشد. انبه ها را به قطعات یا مکعب به اندازه لقمه خرد کنید. خرد کردن کمی سخت است ، بنابراین از یک چاقوی خوب استفاده کنید و مراقب دستان خود باشید. همچنین می توانید از فروشنده سبزیجات بخواهید تا انبه ها را برای شما خرد کند.

    انبه را برای تهیه دستورالعمل ترشی انبه خرد کنید
    4. همه انبه های خرد شده را در یک کاسه یا ظرف مخلوط کنید.

    انبه خرد شده برای طرز تهیه ترشی انبه
    5. دانه شنبلیله آسیاب شده و دانه خردل خرد شده را اضافه کنید. آنچه در آن مشاهده می کنید



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۱ ] [ احد احدی ]

    دستور پیاز ترشی همراه با عکس گام به گام - Sirke wale pyaaz نوعی همراهی ترش و کم رنگ شیرین است که می توانید در رستوران های هند شمالی مشاهده کنید. این پیازهای کوچک صورتی یا قرمز مایل به غذای پنجابی ضروری است. من این پیازهای ترشی را به زیبایی و مزه عالی می کنم اما هرگز مجبور به کلیک کردن روی عکس ها و ارسال دستور العمل نبودم.

    پیاز ترشی ، سیرک وال پیاز


    در رستوران های هند شمالی پیاز ترشی و سالاد پیاز ماسالا معمولاً سرو می شود زیرا بسیاری از مردم طعم خود را دوست دارند و اغلب آن را درخواست می کنند. بنابراین اگر س askال کنید ، این پیازهای ترشی غالباً به همراه غذا مانند ترشی به صورت رایگان سرو می شوند.

    آخرین ویدیوهای من
    پیازهای کوچک قرمز در سرکه ، آب و نمک ترشی می شوند و به مدت 2-3 روز نگهداری می شوند. بنابراین پیازها با طعم سرکه موجود در آنها نرم می شوند و حتی تند بودن آنها را از دست می دهند. بنابراین نتیجه پیازهایی با طعم ترش از سرکه با طعم ذاتی شیرین سبک آنهاست.


    هر زمان که به هر رستوران هند جنوبی مراجعه می کنیم ، اگر نمی خواهیم با غذای اصلی سرو شوند ، همیشه از Sirke wale pyaaz درخواست می کنیم. اما بیشتر اوقات ما ناامید شده ایم زیرا آنچه آنها سرو می کنند پیازهای برش خورده قرمز یا نارنجی با برش های آهک است ... و گاهی اوقات آنها این پیازهای ترشی را سرو می کنند ، اما طعم آنها کیلومترها دور از کمال و تعادل است.

    برای تهیه این پیازهای ترشی ، باید به طور ایده آل از پیازهای کوچک قرمز استفاده کنیم. حتی می توانید از موسیر استفاده کنید. در غیاب پیاز قرمز ، یک قطعه کوچک چغندر برای رنگ آمیزی قرمز اضافه می شود. من هرگز چغندر اضافه نکردم. من اینها را با پیاز کوچک ، سفید یا قرمز هرچه به صورت محلی تهیه می کنم درست می کنم.

    این یک دستورالعمل ترشی آسان است که تهیه آن زمان زیادی نمی برد. بعد از 2-3 روز می توانید این پیازها را در یخچال نگه دارید و روزهای بیشتری دوام می آورند.

    استفاده از مقدار زیادی سرکه باعث ترشی پیازها می شود. من چگونگی تهیه این پیازهای ترشی را از میل خود آموخته ام و او همیشه توصیه می کند که زیاد از سرکه استفاده نکنید. همچنین نیازی به پوشاندن کامل پیازها با محلول آب سرکه نیست. ظرف را فقط 2-3 بار در روز تکان دهید تا ترشی آماده شود.

    این پیازهای ترشی بسیار مناسب تنقلات تنوری یا غذاهای غنی کاری هستند مانند کره پنیر ماسالا ، پنیر کادای ، پنک پنیر ، دال ماخانی ، تنور آلو یا هر نوع غذای غنی کاری به انتخاب شما.

    آنها همچنین با دال تادکا یا سرخ کردن که با برنج جیرا یا زعفران سرو می شود بسیار عالی هستند. آنها همچنین به جای پیاز ساده ، برای برگرها یا ساندویچ ها یا در نان های پیتا پر کننده خوبی ایجاد می کنند.


    دستورالعمل دیگری که با تنقلات تنوری سرو می شود ، این دستورالعمل چتنی نعنا است.

    چند دستور العمل خوشمزه تر برای شما!
    • ماسالا پاپاد
    • سالاد پیاز
    • چتنی پیاز
    • اولی چامانتی
       

    اگر این دستور را درست کرده اید ، لطفاً آن را در کارت دستورالعمل زیر ارزیابی کنید. برای خبرنامه ایمیل من ثبت نام کنید یا می توانید برای الهام گرفتن از گیاهخواران در Instagram ، Facebook ، Youtube ، Pinterest یا Twitter مرا دنبال کنید.

    دستور پیاز ترشی ، دستور سیرک ویال پیاز ، دستور پیاز سرکه
    دستور تهیه ترشی پیاز
    4.73 از 11 رای
    توسط داسانا آمیت

    Sirke wale pyaaz نوعی همراهی ترش و کم رنگ شیرین است که می توانید در رستوران های هند شمال ببینید

    عناصر
    • ▢15 تا 20 پیاز قرمز کوچک یا موسیر (chote pyaaz)
    • ▢1 قاشق چای خوری سرکه سفید یا سرکه سیب یا سرکه بالزامیک
    • ▢¼ فنجان آب
    • ▢¾ قاشق چای خوری نمک یا در صورت لزوم اضافه کنید

    حالت کوک


    هنگام تهیه دستورالعمل ، از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید
    دستورالعمل ها
    15 تا 20 پیاز کوچک یا موسیر کوچک را پوست بگیرید (chote pyaaz).
    پیازهای پوست کنده را در آب بشویید و سپس خیلی خوب آبکش کنید.
    تمام پیازها را در یک ظرف شیشه ای یا شیشه سرامیک یا هر ظرف غیر واکنشی قرار دهید.
    سرکه ، آب و نمک را به پیازها اضافه کنید. در روش دیگر می توانید سرکه ، آب و نمک را در یک کاسه مخلوط کنید ، سپس این مخلوط را به پیازها اضافه کنید.
    بطری را تکان دهید.
    بگذارید پیاز 2 تا 3 روز در سرکه + آب + محلول نمک بماند.
    در روز 2 تا 3 بار بطری را تکان دهید.
    پس از ترشی پیاز ، آن را در یخچال قرار دهید.

    پیازهای ترشی را با هر غذای اصلی هند شمالی سرو کنید.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۱ ] [ احد احدی ]

    Gobi gajar shalgam achar یک ترشی مخصوص زمستانی پنجابی شیرین و ترش است که با گل کلم ، هویج و شلغم درست می شود.


    عناصر

     

    • ca500 گرم گل کلم (گوبی) یا 1 عدد گوبی متوسط
    • ▢500 گرم شلغم یا 2 شلغم بزرگ (شالگام)
    • ▢500 گرم هویج یا 7 تا 8 عدد هویج قرمز بلند بدون منشا (قاجار)
    • ▢1 فنجان سرکه معمولی یا سرکه سفید یا 250 میلی لیتر سرکه معمولی
    • j400 گرم ژاگ پودر یا رنده شده (گود) یا 2 فنجان ژاگ پودر یا رنده شده
    • pieces3 قطعه از هر یک از زنجبیل های 2 اینچی (آدراک) یا 30 گرم زنجبیل بدون پوست یا یک فنجان جمع شده ¼ فنجان زنجبیل تقریبا خرد شده
    • ▢23 تا 25 سیر متوسط ​​(لهسان) یا 20 گرم سیر یا 1 پیاز سیر متوسط ​​یا 3 قاشق غذاخوری سیر تقریبا خرد شده
    • ▢2 پیاز متوسط ​​یا 150 گرم پیاز یا ¾ تا 1 فنجان پیاز تقریبا خرد شده
    • ▢1 فنجان روغن خردل یا 250 میلی لیتر روغن خردل
    • ▢6 قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز (پودر مرغ لال)
    • ▢4 قاشق چای خوری Garam Masala Powder یا پنجابی گارام ماسالا
    • ▢2 قاشق چایخوری دانه خردل خرد شده (rai ka kuria) - اختیاری
    • ▢8 قاشق چای خوری نمک یا سنگ نمک

     


    حالت کوک


    هنگام تهیه دستورالعمل ، از تاریک شدن صفحه نمایش خود جلوگیری کنید
    دستورالعمل ها
    گلبرگ ، هویج و شلغم گل کلم را سفید کنید

    ابتدا گل کلم را شستشو داده و گلهای گلدان متوسط ​​را خرد کنید. گل کلم را به مدت 15 تا 20 دقیقه در آب گرم نگه دارید. این یک مرحله اختیاری است و فقط در صورت وجود حشرات در گل کلم وجود دارد. بعداً آبکش کرده و کنار بگذارید.
    بعد آبکشی کنید ، پوست بگیرید و سپس هویج و شلغم را در باتوم یا چوب های 1.5 تا 2 اینچی خرد کنید.
    8 تا 9 فنجان آب را در قابلمه عمیق بجوشانید.
    گلهای گل کلم ، هویج و شلغم را اضافه کنید.
    به مدت 2 تا 3 دقیقه هم بزنید و جوش دهید. سبزیجات سفید را خیلی خوب تخلیه کنید.


    خشک کردن گل گوش ، هویج و شلغم گل کلم


    آنها را به طور مساوی روی پارچه پهن کرده و نگه دارید تا در سایه یا نور آفتاب خشک شوند. همچنین می توانید پنکه سقفی را روشن نگه دارید و اجازه دهید سبزیجات خشک شوند. سبزیجات نباید هیچ رطوبت و آبی روی آنها داشته باشند و باید کاملا خشک باشند.
    در صورت وجود رطوبت ، ترشی خراب می شود. می توانید به مدت نصف یا روز کامل در معرض نور آفتاب باشید. در سایه می توانید یک یا دو روز خشک شوید. همچنین می توانید چند ساعت در کمترین دما در اجاق خشک کنید.
     

     

    هنگامی که سبزیجات خشک شدند ، سپس به مرحله بعدی بروید. پیاز خرد شده ، زنجبیل و سیر را در مخلوط کن یا ظرف آسیاب اضافه کنید.
    بدون اضافه کردن آب ، آن را به یک خمیر صاف مخلوط کنید. این خمیر آسیاب شده را کنار بگذارید.
    در ظرف دیگر ، 2 فنجان ژاگرا رنده شده یا پودر شده را با 1 فنجان سرکه بردارید. مطابق سلیقه خود می توانید ژاگری را نیز اضافه کنید.
    تابه را روی اجاق گاز نگه دارید و هم بزنید تا نان خلال حل شود. هنگام پخت و پز آماده بوی سرکه شوید ... با این حال ، طعم آن خوب است.
    این مخلوط نان و سرکه را روی شعله ملایم بپزید.
    شما باید این مخلوط را بپزید تا زمانی که قوام ژاگی 1/2 رشته یا 1 رشته به دست آورید. من در قوام 1/2 رشته متوقف شدم. کنار بگذارید
    در یک قابلمه یا تابه دیگر ، 1 فنجان روغن خردل را گرم کنید تا جایی که دود کند.
    پیاز آسیاب شده + زنجبیل + خمیر سیر را اضافه کنید. هم بزنید و تفت دهید.
    چون پیازها به ظرف می چسبند ، باید اغلب تفت دهید. بنابراین هم زدن را ادامه دهید.
    تفت دهید تا پیاز قهوه ای روشن شود. رایحه خام پیاز باید کاملاً از بین برود. حدود 15 تا 18 دقیقه با شعله ملایم طول می کشد.
    وقتی پیازها تفت خورد ، سبزیجات را اضافه کنید. سپس 8 قاشق چایخوری نمک ، 4 قاشق چایخوری پودر ماسالا گارم ، 6 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز و 2 قاشق چایخوری دانه خردل خرد شده (اختیاری) اضافه کنید.


    خیلی خوب هم بزنید. محلول جاگه + سرکه را اضافه کنید.
    دوباره هم بزنید. 8 تا 9 دقیقه روی شعله متوسط ​​بپزید.
    اجازه دهید ترشی خنک شود. با درپوش نپوشانید. فقط یک دستمال تمیز آشپزخانه را روی تابه قرار دهید. در یک شیشه تمیز استریل شده ، ترشی را با قاشق قاشق بریزید.
    محکم با درپوش آن را بپوشانید و اجازه دهید تا خیار شور 2 تا 3 روز در دمای اتاق بماند. حتی می توانید 4 تا 5 روز نگه دارید. در صورت تمایل می توانید ترشی را به مدت 2 روز در آفتاب نگه دارید.
    این شالگام آچار شیرین و ترش گوبی گجار را با پاراتاها یا به عنوان چاشنی کناری با برنج سرو کنید.



    ادامه مطلب
    امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۰ ] [ احد احدی ]
    [ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ]
    .: Weblog Themes By 123blog :.

    درباره وبلاگ

    موضوعات وب
    موضوعی ثبت نشده است
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت   لغو عضویت
    امکانات وب