کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

دستور تهیه برنج کشک همراه با عکس های ویدیویی و گام به گام. برنج کشک یک غذای جنوبی هند است که با برنج پخته شده ، کشک (ماست) و ادویه جات معتدل تهیه می شود.

این ماده بیشتر توسط سرخپوستان جنوبی به عنوان بخشی از وعده غذایی مصرف می شود. برنج کشک که با نام های thayir saddam & daddojanam نیز شناخته می شود ، یک غذای عالی تابستانی درست می کند. آن را با یک غلاف ، پاپاد ، ترشی و حتی با مقداری گل انار یا خیار خام و پیاز خورده می شود.

در طول pooja برنج کشک نیز به خدایان عرضه می شود. معابد در جنوب هند نیز این را به خدایان ارائه می دهند و به عنوان پراسادام در میان فدائیان توزیع می شوند.

بیشتر خانه های جنوب هند این کار را با برنج تازه پخته شده و کشک خانگی یا ماست درست می کنند. با این حال می توان آن را با ماست خریداری شده در فروشگاه نیز تهیه کرد. برای تهیه کشک خانگی می توانید به این پست مراجعه کنید.

برای ساخت این روش 2 روش مختلف وجود دارد

یکی سبک خانه و دیگری سبک معبد. در تهیه سبک خانگی ، ادویه های معتدل معتدل ، فلفل قرمز و فلفل قرمز استفاده می شود. در مورد سبک معبد ، مواد تشکیل دهنده متفاوت هستند و همچنین روش.

همچنین می توانید این دستور پخت و پز دادوجانام را که در تابستان درست می کنیم یا برای naivedyam ، جعبه ناهار یا مسافرت ، بررسی کنید. با آنچه در اینجا به اشتراک گذاشته شده متفاوت است. دستور العمل به اشتراک گذاشته شده در اینجا در این پست نحوه تهیه برنج کشک در خانه در روزهای عادی است.

برنج کشک چگونه تهیه می شود؟


برنج کشک با ساده مخلوط کردن برنج نرم و پخته شده با کشک و نمک تهیه می شود. سپس آن را با ادویه ها و گیاهان ادویه ای یا معتدل پایه تادکا معتدل می کند تا به طرز ملایمی طعم دار شود.

نکاتی برای تهیه بهترین برنج کشک
1. همیشه از برنج تازه پخته و خنک شده استفاده کنید. از استفاده از برنج کهنه یا مانده فقط از یخچال یا پخته شده در روز قبل خودداری کنید. خوردن چنین برنجی بسیار ناسالم است زیرا حاوی باکتری است.

2. برای گزینه سالمتر از غلات سبوس دار ، از برنج قهوه ای یا هر نوع غلات سبوس دار مخلوط با برنج معمولی استفاده کنید. برای تهیه این غذا می توانید حتی از ارزن ، جو دوسر فولادی ، جو دوسر یا حتی گندم شکسته استفاده کنید.

3. قبل از افزودن کشک به دانه ها نرم و پخته شده و خوب له شوید. برنج وقتی کشک به آن اضافه شود بدون اینکه خوب له شود ، سخت می شود.

4. ماست سرد را به برنج داغ اضافه نکنید زیرا ممکن است کشک لخته شود. با توجه به آیورودا افزودن کشک سرد به برنج داغ باعث ایجاد واتا دوشا می شود و می تواند منجر به عدم تعادل در بدن شود. بنابراین قبل از مخلوط شدن با کشک اطمینان حاصل کنید که برنج کاملاً سرد شده است.

فواید


1. برنج کشک از نظر بسیاری از سرخپوستان جنوبی یک ماده غذایی فوق العاده محسوب می شود زیرا به راحتی نیازهای غذایی روزانه بدن را برآورده می کند. از آنجا که کشک سرشار از کلسیم ، پروتئین و سایر مواد مغذی است ، به طور منظم مصرف می شود.

2. به طور سنتی کشمش به طور منظم در تابستان ها مصرف می شد تا از آفتاب زدگی جلوگیری کند و گرمای تابستان را از بین ببرد. ماست یا کشک به عنوان یک ماده خنک کننده طبیعی در نظر گرفته می شود و دمای بدن را کاهش می دهد.

3. خوردن این غذا با پیاز خام و خیار به کاهش گرمای بدن کمک می کند و هضم غذا را بهبود می بخشد.

4- همچنین اعتقاد بر این است که چاشنی سدام thayir با روغن ، زنجبیل ، چیلی و ادویه جات خنک کننده بودن کشک را از بین می برد.

بنابراین به طور سنتی در زمستان های موسمی و زمستانی معتدل می شد. در طی تابستان فقط از پیاز خام و خیار جلوگیری می شود.

 

طرز تهیه برنج کشک


1. نصف پیمانه برنج را به یک زودپز یا یک کاسه اضافه کنید. فقط می توانید از برنج سفید استفاده کنید. من ترجیح می دهم از برنج ماتا / برنج قهوه ای و برنج سفید به نسبت برابر استفاده کنم. این یکی از روش های خوب برای گنجاندن برنج قهوه ای در رژیم غذایی است.

استفاده از تمام برنج های قهوه ای ، برنج کشک خوبی را نیز به همراه دارد. حتی می توانید یک مشت ارزن اضافه کنید یا ارزن را جایگزین برنج قهوه ای کنید.

اضافه کردن برنج به گلدان برای thayir sadam
2. برنج را چند بار بشویید. من معمولاً حدود 20 تا 30 دقیقه خیس می شوم. 1 ½ فنجان آب شیرین و ½ قاشق چای خوری نمک یا در صورت لزوم اضافه کنید.

پختن برنج در قابلمه
3. من برنج را مستقیماً در زودپز برای 1 تا 2 سوت می پزم. اگر مشغول پخت و پز در یک کاسه هستید ، روی شعله متوسط ​​به مدت 3 سوت بپزید. این ممکن است بسته به مارک اجاق گاز شما باشد. اگر در قابلمه فوری پخت و پز می کنید ، 1 فنجان آب به ورق استیل بریزید. ظرف را درون آن قرار دهید و به مدت 10 دقیقه آن را بپزید. ما باید برنج را نرم بپزیم.

فشار برنج را روی شعله متوسط ​​برای سدام تایلر یا برنج کشک بپزید
تهیه برنج
4. وقتی فشار به طور طبیعی آزاد شد ، برنج را خوب له کنید. بسیاری از افراد ترجیح می دهند آن را خوب له کنند تا خامه ای شود. اگر برنج را له نکنید ، پس از افزودن کشک ، آن سخت می شود.

نکته اختیاری: اگر این کار را بعداً آماده می کنید - بعد از چند ساعت بگویید ، سپس ¼ فنجان شیر از قبل جوشانده را به برنج له شده بریزید. این بدون اینکه ترش شود ، برنج کشک شما را تازه نگه می دارد. نگران نباشید که بوی شیر به هیچ وجه احساس نمی شود زیرا در عرض یک ساعت یا حدود شیر شیر کشک می شود.

برنج را کاملاً خنک کنید. افزودن کشک به برنج داغ باعث انعقاد کشک (مانند کشک) می شود.

پف کردن و خنک کردن برنج
5. 1 فنجان کشک تازه به برنج اضافه کنید. مخلوط کنید تا فقط ترکیب شود. کم و بیش کشک اضافه کنید تا برنج ماست یکدست شود. من همزمان با مخلوط کردن ، یک نیم فنجان دیگر اضافه می کنم.

اضافه کردن ماست به گلدان برنج برای تهیه دستور صدام تایر

تعدیل
6. 1 قاشق چای خوری روغن را در یک تابه گرم کنید. نیمی از تی اضافه کنید 

خردل سه قاشق ، نیم قاشق چایخوری زیره (اختیاری) ، 8 عدد بادام هندی ، 1 قاشق چایخوری چانا دال ، 1 قاشق چای خوری اوراد دال و 1 عدد فلفل قرمز خرد شده قرمز. آنها را تفت دهید تا دال طلایی شود. سپس 1 عدد چیلی سبز خرد شده ، برگ های کاری و نصف قاشق چای خوری زنجبیل رنده شده را اضافه کنید.

برگ های کاری ترد می شوند سپس هینگ را اضافه می کنند. اجاق گاز را خاموش کنید. اگر از کدو بطری رنده شده استفاده می کنید ، آن را به ظرف اضافه کرده و برای یک دقیقه تفت دهید.

ادویه جات ترشی جات را در روغن در مورد طرز تهیه دستور تهیه برنج کشک تهیه کنید
7. در صورت استفاده هویج و برگ گشنیز را اضافه کنید. سپس خو را روی برنج کشک بریزید. خوب هم بزنید. در صورت نیاز نمک را تنظیم کنید.

اضافه کردن ادویه به تابه برای تهیه برنج کشک
برنج کشک را با ترشی ، پاپاد ، پودی سرو کنید. یک سالاد سبزیجات نیز به خوبی با این کار همراه است. می توانید برنج را با دانه های انار و بادام هندی بو داده بپوشانید.

سوالات 


1. چگونه می توان از جدا شدن آب پنیر در برنج کشک یا صدام Thayir جلوگیری کرد؟
غالباً وقتی صدام تایلر پس از چند ساعت جدا شدن آب پنیر در جعبه بسته بندی می شود و برنج بسیار ناخوشایند است. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آن رعایت کنید

در بیشتر موارد اگر برنج گرم با کشک سرد مخلوط شود ، آب پنیر جدا می شود. بنابراین فقط وقتی برنج کاملاً سرد شد کشک اضافه کنید.
اگر پیش از موعد تایمر صدام را تهیه می کنید و آن را برای جعبه دفتر یا مدرسه بسته بندی می کنید ، این مرحله را دنبال کنید. وقتی برنج هنوز داغ است خوب له کنید. کم کم شیر را به برنج داغ بریزید و له کنید تا تمام شیر جذب شود.
سپس کشک را اضافه کرده و مخلوط کنید. گرم مزاج را به برنج ماست یا صدام تایلر اضافه نکنید.
دستور العمل های swasthis - دستور تهیه برنج کشک
2. چگونه از ترش شدن برنج کشک جلوگیری کنیم؟

اگر برنج را ترجیح دهید ، در تابستان ترش می شود. بنابراین افزودن مقداری شیر به برنج از ترش شدن کشک جلوگیری می کند. نیازی به یخچال ندارید. خواص زنجبیل ، روغن و ادویه جات ترشی جات را برای چند ساعت تازه نگه می دارد.

3. آیا می توانید این غذا را به نوزادان و کودکان نوپا بدهید؟
بیشتر مادران جنوب هند پس از 9 ماه به نوزادان خود ماست و برنج غذا می دهند. فقط برنج و ماست را با هم در مخلوط کن پوره کنید. می توانید این غذا را به عنوان صبحانه یا ناهار 2 تا 3 بار در هفته سرو کنید. در هنگام مونسون و زمستان خودداری کنید. این بهترین تابستان ها است. لطفاً قبل از معرفی با پزشک خود مشورت کنید.

اگر کودک نوپایی دارید که عاشق ماست است ، می توانید این غذا را در هفته 4 تا 5 بار تغذیه کنید. مقداری سبزیجات مانند هویج و خیار را روی برنج رنده کنید. همچنین می توانید مقداری podi بپاشید یا سبزیجات سرخ شده را هم بزنید.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۵ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب