کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

 شود. این چیزی نیست جز یک گیاه گلدان برنج ساده گیاهی که بدون هیچ گونه گوشت و سبزیجات تهیه شده است. در هند جنوبی با نام برنج کوسکا یا بریانی ساده نیز شناخته می شود ، این یک غذای بسیار خوش طعم و تند است که می توان آن را به راحتی تهیه کرد. یکی از غذاهای دوست داشتنی در هند است و انواع مختلفی از بریانی درست می شود.

 

 

 

در حالی که بسیاری از مردم می گویند یک غذای بدون گوشت بریانی نیست و بسیاری دیگر می گویند غذایی که کاملاً طبخ نشده باشد ، بریانی نیست. با این حال حقیقت این است که هیچ راهی برای ساختن آن وجود ندارد. اما بله گفته می شود که یک بریانی معتبر دارای گوشت است و همیشه طبخ شده است.

بنابراین این برنج بریانی نسخه جعلی از بریانی معتبر است زیرا هیچ گوشتی ندارد و کاملاً طبخ نمی شود. در مناطق جنوبی هند ، این یک غذای است که در رستوران های ارزان قیمت و مقیاس متوسط ​​بسیار محبوب است. به آن کوسکا یا بریانی ساده نیز گفته می شود.

تبلیغات

 

این به سادگی با طعم و مزه بسته بندی شده است و می توان آن را بدون هیچ گونه جانبی مصرف کرد. اما در رستوران ها معمولاً آن را با یک آبگوشت معروف به سالنا سرو می کنند. بسیاری از افراد نیز این را با کورما یا حتی با رایتا می خورند.

گیاهخواران با یک سمت گیاهخواری غذا می خورند و دوستداران گوشت آن را با سالنا مرغ یا کرمای مرغ یا هر نوع سس گوشت سرو می کنند.

برای تهیه برنج بریانی ، از همه مواد ضروری بریانی مانند برنج با کیفیت عالی ، ادویه کامل ، برگ نعناع ، برگ گشنیز ، پیاز و ماست استفاده می شود. گوجه فرنگی یکی از مواد غیرمعمول است که بیشتر در اینجا استفاده می شود زیرا طعم غذا بدون آن طعم ملایم است.

از آنجا که کار خرد کردن یا اختلاط زیادی وجود ندارد ، تهیه این دستور بسیار سریع است. می توانید این برنج بریانی را در قابلمه معمولی ، اجاق گاز تحت فشار اجاق گاز یا در قابلمه فوری درست کنید.

 

طرز تهیه برنج بریانی

1. برنج را حدود 20 تا 30 دقیقه بشویید و خیس کنید. در همین حین پیاز و گوجه فرنگی را آماده کنید. بعد از 30 دقیقه برنج را کاملاً در آبکش خالی کنید. این را کنار بگذارید.

2. روغن را در قابلمه یا زودپز گرم کنید. برگ بو ، انیسون ستاره ای ، هل ، میخک ، دارچین ، شاهی و گرز اضافه کنید. تفت دهید تا شاهی جیرا پاشیده شود.

3. پیازهای 3/4 فنجانی تکه شده را اضافه کرده و تفت دهید تا طلایی شود.

4. 1 قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خوبی بگیرد.

5. اطمینان حاصل کنید که بوی خام سیر از بین می رود.

6. گوجه فرنگی و ماست را اضافه کنید. هم بزنید تا از سوختن جلوگیری شود.

تبلیغات

 

7. 1/2 تا 3/4 قاشق چایخوری پودر چیلی قرمز ، کمی زردچوبه ، مشتی نعناع ، گشنیز ، نمک و 1 قاشق چایخوری پودر ماسالای بریانی اضافه کنید (اختیاری). برای برنج kuska ، بیشتر افراد از پودر ماسالای biryani استفاده نمی کنند.

8- آنقدر بپزید تا گوجه فرنگی له شود و روغن شروع به جدا شدن کند.

9. 3 1/2 فنجان آب اضافه کنید. آن را بجوشانید.

تبلیغات

 

10. برنج آبکش شده را اضافه کنید. خوب مخلوط کنید.

11. روی شعله متوسط ​​بپزید تا آب خیلی کمی باقی بماند. به تصویر مراجعه کنید. شعله را کاملاً پایین بیاورید. قابلمه یا زودپز را با درپوش بپوشانید و دقیقاً به مدت 5 تا 6 دقیقه آن را بپزید. من از زودپز استفاده کردم.

12. بعد از تمام شدن برنج ، درب ظرف را باز کنید و دم کنید.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۱۹:۴۶ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب