کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

ترشی انبه چاشنی سنتی هند است که با انبه ، ادویه و روغن خام تهیه می شود . در هند ، ترشی ها به عنوان یک طرف در هر وعده غذایی میل می کنند. این غذا با دال برنج ، دال روتی ، پاراتاس و حتی با بسیاری از غذاهای صبحانه خورده می شود. غذاهای هندی متنوع است بنابراین ترشی انبه به روش های مختلفی درست می شود. من ساده ترین دستور تهیه آن را در خانه به اشتراک می گذارم.

Aam chunda ، پنجابی aam ka achar ، Rajasthani aam ka achar ، mavinakayi uppinakayi ، Maagaya ، Avakaya و Vadu ترشی انبه از شناخته شده ترین انواع ترشی انبه هستند که در هند ساخته می شوند.

اگرچه من بسیاری از دستور العمل ها را امتحان کرده ام ، این دستور العمل برای من خاص است زیرا بسیار خوش طعم و درست شده است.

تبلیغات

 

آواکایا یکی از انواع محبوب ترشی است که در آندرا پرادش ، یک ایالت هند جنوبی ساخته می شود و بسیار معروف به غذاهای گرم و تند است. این ترشی انبه نسخه مشابه اما مقوی است که ساخت آن نیز ساده تر است.

این را می توان با هر نوع انبه سبز ترش خام تهیه کرد و پس از 3 روز آماده سازی می توان آن را مصرف کرد.

من این دستور را بی شمار بار آزمایش و آزمایش کردم ، بنابراین نکات زیادی برای ماندگاری بهتر به روز کرده ام.

اگر خیلی خوب مراقبت کنید ، این ترشی انبه برای چند ماه در دمای اتاق خوب نگه می دارد. 6 تا 7 ماه در یخچال خوب نگه داشته می شود. اگر قصد دارید آن را به مدت یک سال ذخیره کنید ، 

 

آماده سازی

1. این مرحله برای ماندگاری بهتر است . اگر از این مرحله صرف نظر کنید ، باید ترشی را بلافاصله در یخچال قرار دهید. برای تهیه ترشی انبه ، ابتدا اطمینان حاصل کنید که تمام موارد زیر کاملاً خشک و عاری از رطوبت هستند. ایده آل این است که همه آنها را برای چند ساعت در برابر آفتاب خشک کنید. اگر نور خورشید ندارید ، سپس با یک پارچه خشک تمیز پاک کنید و شب گذشته آنها را در جای خشک نگه دارید.

  • 1 کاسه مخلوط کردن
  • 1 قاشق بزرگ
  • 1 ظرف کوچک مخلوط کن (یا شیشه ادویه)
  • 1 تخته خردکن
  • 1 چاقو
  • محل کار (باید بسیار تمیز و خشک باشد)

2. نصف قاشق چایخوری دانه های متی را روی شعله ملایم تفت دهید تا بوی آنها خوب شود. اینها را به بشقاب منتقل کنید. به همان ظرف داغ ، روغن اضافه کرده و اجازه دهید تا گرم شود. کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. اگر قصد دارید روغن را ظرف 10 تا 12 روز تمام کنید ، می توانید از گرم شدن آن صرف نظر کنید. در صورت استفاده از روغن پرس سرد ، از گرم کردن روغن صرف نظر کنید.

3. دانه های خردل و متی را در مخلوط کن به یک پودر ریز یا درشت پودر کنید تا مطابق میل شما باشد. یک پودر خوب برای ترشی به روغن کمتری نیاز دارد.

4. انبه را خوب زیر آب روان بشویید. ترجیح می دهم انبه را به مدت 30 دقیقه در آب نمک خیس کنم ، آن را با نمک اضافی مالش داده و بشویم. اگر از انبه ارگانیک استفاده می کنید ، می توانید آن را به خوبی بشویید و استفاده کنید. آن را کاملا خشک کنید. با پارچه یا دستمال مرطوب پاک کنید.

5. آنها را به مکعب های کمی بزرگ 1 × 1 اینچی خرد کنید. قطعات کوچکتر وقتی به مدت طولانی ذخیره می شوند بسیار نرم و نرم می شوند. همچنین من تفاله موجود را روی انبه استفاده کردم. من هم ریز خرد کردم. آنها نرم می شوند و به شیره ترشی حجم می دهند.

اختیاری - برای ماندگاری بیشتر

اگر قرار است ترشی انبه را بلافاصله در یخچال قرار دهید ، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید . اگر ترجیح می دهید آن را چند ماه در دمای اتاق نگهداری کنید ، سپس تمام پودرهای ادویه ، سیر ، نمک و انبه خرد شده را به مدت 4 تا 5 ساعت در مقابل آفتاب خشک کنید. این کار باید در زیر آفتاب گرم انجام شود. اگر نور خورشید ندارید ، آنها را به مدت 1 ساعت در دمای 60 تا 70 درجه سانتیگراد (140 تا 160 درجه فارنهایت) نگه دارید.

پودرهای ادویه را در بشقاب پخش کنید. سپس سیر و انبه خرد شده را در یک سینی جداگانه قرار دهید. آنها را زیر آفتاب یا فر قرار دهید. (نمک را در فر نگه ندارم). بعداً آنها را خنک کنید و مراحل دستورالعمل را دنبال کنید.

طرز تهیه طرز تهیه ترشی انبه

6. به یک کاسه بزرگ مخلوط کن ، مکعب های انبه ، پودر چیلی ، پودر متی خردل ، نمک و حبه های سیر را کمی خرد کنید.

7. روغنی را که قبلا گرم کردیم اضافه کنید. قبل از افزودن به مخلوط ، از خنک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

تبلیغات

 

8. همه چیز را خوب مخلوط کنید. این ترکیب تاریک و خشک به نظر می رسد.

9. آن را بپوشانید و به مدت 24 ساعت در جای خشک کنار بگذارید.

10. بعد از 24 تا 28 ساعت ، انبه رطوبت یا آب میوه آزاد می کند. با قاشق خشک خوب مخلوط کنید. نوعی انبه فقط آب میوه ای آزاد نمی کند بنابراین ممکن است بعد از یک روز هنوز خشک باشد. تست را بچشید و در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید. خواهید دید که این ترشی انبه تند و جالب توجه آماده است.

تبلیغات

 

ممکن است طعم آن تا حدودی یک هفته تند و تلخ باشد. اما با افزایش سن ترشی کاملا خوب می شود.

ترشی انبه را در ظرف شیشه ای یا سرامیکی نگهداری کنید. برای نگهداری ترشی از شیشه های پلاستیکی استفاده نکنید ، طعم ترشی تغییر می کند و استفاده از ظروف پلاستیکی برای نگهداری ترشی ناسالم است. با برنج ، پاراتا ، idli ، دوزا و برنج سرو کنید.

نکات

ماندگاری: اگر در محل زندگی خود نور خورشید ندارید ، می توانید از تمام مراحل خشک شدن آفتاب صرف نظر کنید و می توانید مرحله را رد کنید اما اطمینان حاصل کنید که ترشی را پس از 24 ساعت در یخچال قرار می دهید. همچنین می توانید آنها را در فر گرم کنید. این خیلی خوب شده و ترشی های من برای چندین ماه در دمای اتاق می مانند.

پودر چیلی قرمز: من از پودر چیلی تازه byadgi از هند استفاده کرده ام که رنگ روشنی بهم می دهد. پودر فلفل قرمز کشمیری نیز بسیار خوب عمل می کند. اگر از هر فروشگاه پودر خریداری شده داغی استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد مقدار آن را کاهش دهید.

مقادیر: این ترشی انبه بیشتر از نوع خشک مانند قوام است تا خشک ، زیرا بیشتر با برنج سفید ساده میل می شود. برای تهیه ترشی با کمتر آب گوشت ، از نصف مقدار روغن ، چیلی ، خردل و پودر متی استفاده کنید.

 

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
  • ▢1 ¼ فنجان قطعات انبه مکعبی (فنجان انباشته)
  • ▢1 قاشق غذاخوری دانه خردل یا 2 قاشق غذاخوری. پودر خردل
  • ▢½ قاشق چای خوری دانه متی (دانه شنبلیله)
  • ▢3 قاشق غذاخوری پودر چیلی قرمز (از پودر ادویه کم حرارت استفاده کنید یا مطابق با مزه آن تنظیم کنید)
  • ▢1 oon قاشق چای خوری نمک را در صورت لزوم تنظیم کنید
  • ▢4 حبه سیر خرد شده
  • ▢3 قاشق غذاخوری روغن

 

دستورالعمل ها

آماده سازی ترشی انبه

  • انبه سبز خام ، تازه و نارس را انتخاب کنید که سفت باشد و پوستی شفاف داشته باشد. انبه را کاملا بشویید و خشک کنید. با پارچه پاک کنید. این کار را شب قبل انجام دهید.

  • در صورت امکان شیشه و سایر ظروف مورد استفاده برای تهیه ترشی را در معرض آفتاب خشک کنید ، اطمینان حاصل کنید که همه کاسه ها ، قاشق ها ، تخته خرد و چاقو خشک هستند. این اقدامات احتیاطی ماندگاری ترشی انبه را افزایش می دهد.

  • دانه های متی را روی شعله ملایم تفت دهید تا کاملا طلایی و معطر شوند. به یک بشقاب منتقل کنید و آنها را کاملا خنک کنید. 

  • به همان ظرف ، روغن بریزید و آن را گرم کنید تا کمی گرم شود. کنار بگذارید تا کاملا خنک شود. اگر قصد دارید ترشی انبه را طی 10 تا 12 روز تمام کنید ، می توانید از گرم شدن روغن صرف نظر کنید. اگر از روغن پرس سرد استفاده می کنید ، از گرم شدن صرف نظر کنید.

  • دانه های متی را به همراه دانه خردل مخلوط کنید و به یک پودر خوب تبدیل کنید. سیر را خرد کنید.

  • با استفاده از چاقوی بزرگ ، انبه را به مکعب های کمی بزرگ 1 اینچی خرد کنید.

  • اختیاری برای ماندگاری: هر کدام را جداگانه خشک کنید - پودر ادویه ، نمک ، سیر و انبه خرد شده. به طور متناوب می توانید آنها را در فر با دمای 60 تا 70 درجه سانتیگراد (140 تا 160 درجه فارنهایت) به مدت 1 ساعت گرم کنید (از نگهداری نمک در اجتناب کنید)

طرز تهیه ترشی انبه

  • آنها را به همراه پودر چیلی قرمز ، پودر خردل ، نمک و سیر خرد شده کمی به یک کاسه خشک اضافه کنید.

  • روغن را بریزید و خوب مخلوط کنید. ترشی در این مرحله خشک خواهد شد. روی آن را بپوشانید و به مدت 24 تا 28 ساعت در جای خشک کنار بگذارید. 

  • بعد از 24 تا 28 ساعت ، قطعات انبه آب میوه آزاد می کنند و قوام ترشی تغییر می کند. عکس های گام به گام بالا را بررسی کنید. ترشی انبه را خوب هم بزنید و مزه آن را امتحان کنید. در صورت نیاز نمک بیشتری اضافه کنید.

  • این ترشی انبه را در یک ظرف شیشه ای تمیز و خشک نگهداری کنید. پس از 24 ساعت آن را در یخچال نگهداری کنید. در صورت نگهداری در دمای اتاق از نگهداری در آشپزخانه یا مکانهایی با رطوبت بالا خودداری کنید.

  • بعد از 3 روز آماده سرو خواهد بود اما با افزایش سن بهترین طعم را دارد.

  • هر بار استفاده از قاشق های خشک و تمیز استفاده کنید. بعد از هر بار استفاده ، دو طرف شیشه را با دستمال تمیز یا پارچه خشک پاک کنید تا کپک نزند.

 

یادداشت
  • اگر ترجیح نمی دهید که ترشی را در دمای اتاق نگهداری کنید ، ممکن است از فرآیند خشک کردن آفتاب صرف نظر کنید.
  • من این را بارها حتی در اجاق گاز امتحان کرده ام. ترشی من چند ماه در دمای اتاق دوام می آورد.

مقادیر جایگزین ارائه شده در کارت دستورالعمل فقط برای 1x ، دستور اصلی است.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۹ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب