کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

 

Pesarattu یک صبحانه سالم حاوی پروتئین است که با استفاده از گرم و سبزیجات کامل ادویه تهیه می شود. این یکی از صبحانه های معمول است که از غذاهای آندرا خورده می شود . در اکثر خانوارهای سنتی تلوگو ، پساراتو را با این علا pacم پهادی می خورند .

pesarattu چیست؟ Pesarattu یک کرپ صبحانه نازک است که با گرم سبز ، زنجبیل ، زیره و چیلی درست می شود.

اصطلاح "pesarattu" ترکیبی از 2 کلمه تلوگو است - pesara & attu. Pesalu یا Pesara نام تلوگو برای گرم سبز است و به معنی dosa یا کرپ است.

تبلیغات

چگونه ساخته می شود؟ برای شروع با کل ماش چند ساعت شستشو داده و خیس می شود و سپس آن را به مواد مخلوط ادویه ای آغشته می کنیم. این خمیر فقط روی یک توری داغ پخش می شود تا کرپ های نازک درست شود.

تهیه یک pesarattu ترد ، نازک و خوشمزه کاری است که از عمل خارج می شود. مامان من بهترین موارد را ارائه می دهد بنابراین من می توانم تمام نکاتی را که در زیر در بخش نکات به اشتراک گذاشته ام از او یاد بگیرم.

شما همچنین می توانید نسخه فوری این pesarattu را با خیساندن مونگ زرد پوست پوست فقط به مدت 1 ساعت در آب کمی گرم تهیه کنید.

 

آماده سازی

1. سنگهای موجود در 1 فنجان گرم سبز / لوبیای ماش را تمیز و انتخاب کنید. آنها را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید.

2. چند بار خوب بشویید تا آب شفاف شود.

3. آب شیرین بریزید و حدود 4 تا 6 ساعت در آب کافی خیس کنید. در صورت استفاده از برنج ، آن را همراه با دال خیس کنید. من بیشتر اوقات از برنج استفاده نمی کنم.

4. هنگامی که گرم سبز خیس خورد ، آنها را خوب بشویید.

5. این یک مرحله اختیاری برای پیازاراتوی پیاز است: یک تابه را با 1 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن گرم کنید. سپس نصف قاشق چایخوری زیره ، ¾ فنجان پیاز خرد شده و 1 تا 2 عدد فلفل قرمز خرد شده را روی شعله زیاد اضافه کنید تا شفاف و کمی قهوه ای شوند. به بشقاب منتقل کنید و کنار بگذارید. آنها را درست قبل از سرو روی نیاز بریزید.

6. به گرم سبز تخلیه شده به مخلوط کن ، ¾ زنجبیل اینچ ، oon قاشق چای خوری نمک ، 1 تا 2 عدد گل فلفل سبز و ¾ زیره قاشق چای خوری اضافه کنید. آب کمی نیز بریزید و مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست شود.

نکته: اگر دل را بیش از حد خیس کرده اید ، پیشنهاد می کنم کمی برنج یا آرد اضافه کنید.

تبلیغات

The- خمیر باید صاف باشد و قوام آن شبیه خمیر دوزا باشد. اگر می خواهید ترد شود ، پس از پایان آسیاب کردن ، به خمیر آب اضافه نکنید. در حین آسیاب کردن آن را به سازگاری مناسب برسانید.

طرز تهیه پساراتو در خانه ، ترد و نازک

8. بعد روی شعله متوسط ​​، یک مشبک یا تابه را گرم کنید تا داغ شود. اگر از ظرف چدنی استفاده می کنید ، چند قطره روغن بپاشید و با یک پیاز خرد شده مالش دهید. روغن اضافی را پاک کنید. هنگامی که ظرف به اندازه کافی داغ شد ، خمیر فنجان را با ملاقه در وسط ظرف بریزید. با پایه ملاقه آن را به یک لایه نازک و گرد پهن کنید. بعد قهوه چای خوری ½ به on قاشق چای خوری را در لبه ها و همه قسمتها اضافه کنید

9. وقتی پایه pesarattu سفت شد ، قسمتهای ضخیم را با کفگیر چوبی کمی خراش دهید و آن را به قسمت های نازک تر منتقل کنید. اگر در حین پخش شدن آن را نازک کنید ، هیچ چیز به دست نمی آورید.

تبلیغات

10. وقتی خوب تفت داده شد ، یک pesarattu نازک ترد به دست می آورید. در صورت تمایل می توان قیر بیشتری را در اطراف آب کرد.

11. معمولاً اگر آنرا نازک درست کنید ، به طرف دیگر نیازی به پخت و پز ندارد. اگر خمیر مرطوب باشد ، باید از طرف دیگر نیز پخته شود. آن را تلنگر کنید و به دلخواه سرخ کنید. در آخر اگر از پیاز استفاده می کنید ، پیاز سرخ شده و چیلی های سبز را که در مرحله 2 درست کردیم بپاشید.

برای تهیه مورد بعدی ، اطمینان حاصل کنید که تابه خیلی گرم نیست. اگر خیلی گرم است ، شعله را کم کنید یا اجاق گاز را برای مدتی خاموش کنید و سپس بعدی را بسازید.

Pesarattu را با ترشی زنجبیل یا مواد غذایی گرم سرو کنید.

نکات

خیساندن : برای تهیه pesarattu نازک ، ترد و خوشمزه از خیساندن گرم سبز جلوگیری کنید. بیش از گرم گرم سبز ، دوزهای نرم ایجاد می کند. هرچه زمان خیساندن کمتر باشد ، ترد و نازک می شود. یک زمان ایده آل برای خیساندن 4 تا 6 ساعت است.

با دال که به مدت 4 ساعت خیس خورده است ، حتی می توانید یک pesarattu مخروطی تهیه کنید. من یک تصویر را در انتهای این پست به اشتراک گذاشته ام.

سازگاری خمیر کلید ساختن pesarattu عالی است. باید ضخیم باشد اما در عین حال سازگار نباشد.

اگر قادر به پخش خمیر روی تاوا نیستید ، این بدان معنی است که خمیر بسیار ضخیم است. دوباره به مخلوط کن با آب کم اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید. افزودن مستقیم آب به خمیر در بیشتر مواقع موارد خوبی برای من ایجاد نمی کند.

آرد یا برنج: به طور سنتی از برنج یا آرد برنج برای تهیه پساراتو استفاده نمی شد. زمان کوتاه خیساندن و استفاده از گرم سبز NON-GMO راز تهیه پزاراتوی خوشمزه و ترد بود. از آنجا که رستوران ها از عدس ترکیبی استفاده می کنند ، مقدار کمی برنج خام به آن اضافه می کنند تا این بافت ترد را بدست آورند.

برترین ها : مادرم همیشه پیاز سرخ شده طلایی را در بالای پاراراتوس ما قرار می داد. من همین روش منحصر به فرد را در کارت دستور العمل به اشتراک گذاشته ام.

در رستوران و بیشتر خانوارها ، آنها پس از پخش خمیر ، پیازها را مستقیماً می پاشند. در بزرگسالی ما هرگز از این طریق پیاز را دوست نداشتیم ، بنابراین مادرم همیشه آنها را سرخ می کرد و بالا.

سوالات

آیا می توانم خمیر را در یخچال بگذارم ؟ برای بهترین نتیجه ، بلافاصله از خمیر زمین استفاده کنید. استفاده از خمیر ذخیره شده یا یخچال در بیشتر مواقع باعث ایجاد پساراتوی ضخیم ، قهوه ای و بی مزه می شود. آنها هرگز به این ترتیب برای من خوب نشده اند.

اما اگر می خواهید خمیر خود را پس انداز کنید ، می توانید آن را ذخیره کرده و قبل از استفاده آن را به دمای اتاق برسانید.

چگونه از pesarattu قهوه ای جلوگیری کنیم؟ یک تاوا که بیش از حد گرم شده است ، پساراتوی قهوه ای تولید می کند یا شعله را در حد متوسط ​​نگه می دارد. همچنین خمیر مایعات باعث ایجاد قهوه ای pesarattu می شود.

 

مواد لازم (فنجان ایالات متحده = 240 میلی لیتر)
  • ▢1 فنجان لوبیا کامل (گرم سبز)
  • ▢¾ اینچ قطعه زنجبیل
  • ▢2 عدد فلفل قرمز (کاهش برای کودکان)
  • ▢1 تا 2 قاشق غذاخوری برنج خام (اختیاری ، معتبر نیست)
  • ▢¼ قاشق چای خوری نمک (متناسب با طعم و مزه)
  •  

مواد اضافی برای pesarattu (اختیاری)

  • ▢1 قاشق غذاخوری روغن یا گیاهی

  • ▢2 پیاز متوسط (حدود about فنجان خرد شده)
  • ▢2 عدد فلفل قرمز (خرد شده)

تبلیغات

 

دستورالعمل ها

آماده سازی

  • گرم سبز و برنج (اختیاری) را به یک کاسه بزرگ اضافه کنید و چند بار خوب بشویید.

  • آب تازه بریزید و آنها را حدود 4 تا 6 ساعت در آن خیس کنید. آب را خالی کنید و آنها را خوب بشویید.

  • به یک ظرف مخلوط کن بهمراه مقدار کمی آب ، یک قاشق غذاخوری سبز ، فلفل قرمز ، دانه های زیره ، زنجبیل و نمک اضافه کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود.

  • مواد را کمی خشن یا یکدست مخلوط کنید تا مطابق میل شما باشد. من معمولاً با بافت ریز و درشت بلغور مخلوط می شوم.

  • خمیر Pesarattu باید دارای قوام ریخته و در عین حال ضخیم و قابل پخش باشد. 

  • در صورت نیاز آب بیشتری بریزید تا خمیر به یک قوام برسد. خمیر را آب نریزید زیرا pesarattu ترد نمی شود.

  • اختیاری - روکش: 1 قاشق غذاخوری گیوه یا روغن را در یک تابه گرم کنید. دانه های زیره ، پیاز و فلفل قرمز را اضافه کنید. آنها را روی شعله متوسط ​​متوسط ​​تفت دهید تا شفاف و در عین حال ترد شوند. این طعم شیرین را از پیاز بیرون می آورد. نباید نرم شوند. اینها را کاملاً خنک کنید.

طرز تهیه پساراتو

  • یک تاوا یا توری نچسب را روی شعله متوسط ​​گرم کنید.

  • اگر از ظرف چدنی استفاده می کنید ، وقتی داغ شد ، چند قطره روغن یا گلدان را بچرخانید و با یک تکه پیاز خرد شده مالش دهید. بیش از حد را پاک کنید. این از چسبیدن pesarattu به ظرف جلوگیری می کند. در صورت استفاده از تابه نچسب نیازی به چرب کردن آن ندارید.

  • با پاشیدن آب کمی تست کنید. بلافاصله آب باید به سرعت جیر جیر کند. وقتی آب تبخیر شد ، شعله را تا حد متوسط ​​گرم کنید. 

  • روی طوا ½ تا ¾ فنجان خمیر بریزید. سپس به سرعت آن را به یک لایه نازک که از مرکز شروع می شود ، گسترش دهید و به سمت لبه های ظرف بروید.

  • روی حرارت ملایم و متوسط ​​اجازه دهید تا چند دقیقه پساراتو بپزد. یک قاشق چای خوری غوره را در لبه ها و مرکز آن بریزید.

  • این مرحله برای pesarattu نازک اختیاری است. قسمتهای ضخیم را با کفگیر چوبی به آرامی برش داده و به قسمتهای نازک تر تبدیل کنید. (عکس های گام به گام من را در بالا بررسی کنید)

  • وقتی pesarattu تمام شد ، خواهید دید که لبه ها از ظرف جدا می شوند. همچنین به رنگ طلایی می پزد و در قسمت خارجی آن ترد می شود.

  • سپس فقط در حدود یک دقیقه در طرف دیگر آن را تلنگر کرده و بپزید. وقتی می بینید خمیر دیگر خام نیست ، آن را برگردانید و فقط یک دقیقه تفت دهید تا ترد شود. اختیاری - 1 تا 2 قاشق چای خوری پیاز سرخ شده را به همان اندازه که دوست دارید در اینجا بپاشید.

  • آن را تا کرده و روی بشقاب مخصوص سرو بریزید. آن را زیاد بپزید تا زمانی که قهوه ای شود یا تغییر رنگ دهد زیرا طعم آن تغییر می کند.

  • برای تهیه pesarattu بعدی ، اطمینان حاصل کنید که تابه خیلی گرم نیست. شعله را کم کنید و کمی خنک شوید. در صورت استفاده از ظرف چدنی ، می توانید آن را با پیاز و چند قطره روغن خوب مالش دهید.

  • قبل از ساخت خمیر بعدی ، خمیر را خوب هم بزنید و سپس استفاده کنید.

  •  

 

یادداشت

شما همچنین می توانید pesarattu فوری را با moong dal پوست زرد درست کنید. فقط موانگ دال را به مدت 1 ساعت در آب کمی داغ بشویید و خیس کنید. آب را خالی کنید و به همان روشی که در بالا گفته شد مخلوط کنید.

 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۵ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب