کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

این دستور تهیه ترشی لیمو فوق العاده آسان و بدون روغن ، روشن ترین و چاشنی چاشنی را برای لذت بردن از غذاهای هندی مورد علاقه شما ایجاد می کند. ترشی لیمویی خانگی ادویه دار (یا ترشی آهک) فقط شامل 4 ماده ساده است و به طور طبیعی کم چرب ، فاقد گلوتن و گیاهخوار است. دستورالعمل های گام به گام ما را با عکس دنبال کنید تا اکنون دسته ای بسازید که فقط در عرض چند روز آماده لذت بردن است!

ترشی لیمو در یک ظرف شیشه ای روی تخته آبی


این دستور تهیه ترشی آهک خانوادگی برای تهیه یک چاشنی ادویه ای و کاملاً ترش کاملاً امتحان شده و تقریباً از هر وعده غذایی هندی تعریف می کند.


این یک عطر و طعم عالی به میز اضافه می کند ، و اگرچه تهیه آن بدون زحمت انجام می شود اما یک طرف مورد استقبال است که برای مهمانان واقعاً چشمگیر به نظر می رسد.

دستور تهیه ترشی لیمو خانگی من به فرآیند ترشی 4 تا 5 روز در زیر نور آفتاب نیاز دارد ، اما قول می دهم تهیه آن بسیار آسان است و ارزش هر دقیقه را دارد.

 

 

لیمو یا آهک
معمولاً در بسیاری از دستورالعمل های ترشی هند می توان لیمو و آهک را برای یکدیگر عوض کرد. در مورد این ترشی هم همینطور است.

لیمو: لیموهای تازه ، رسیده و پوست نازک در اینجا بهترین هستند. لیموهایی که پوست ضخیمی دارند می توانند ترشی را تلخ کنند و نرم شدن آن زمان بیشتری می برد. می توانید هر اندازه لیمو داشته باشید. اما آنها باید آبدار و خشک و پژمرده نباشند. بنابراین از لیمو تازه استفاده کنید. از لیموهایی که از بیرون قهوه ای یا بی رنگ شده اند استفاده نکنید.
آهک: ما همیشه این ترشی را با لیمو درست می کنیم. حتی می توانید با آهک درست کنید. اگر لیموترش نرم نمی شود ، بگذارید ترشی چند روز بیشتر در زیر نور آفتاب بالغ شود. اگر از آهک استفاده می کنید ، اندازه گیری وزن 250 گرم را انجام دهید.


ادویه جات ترشیجات


در این دستورالعمل ترشی لیمو ادویه ها کم است ، تقریباً دو مورد - دانه های کاروم و پودر چیلی قرمز با چاشنی مقداری نمک.

دانه های carom: ماده اصلی ادویه در این دستورالعمل دانه های carom است (به هندی ajwain). این دانه های کوچک به رنگ قهوه ای روشن و دارای رایحه آویشن مانند با طعمی تند و تیز هستند. دانه های کاروم برای هضم غذا عالی هستند. این ادویه با هیچ ادویه دیگری قابل تعویض نیست. اگر در خارج از هند زندگی می کنید به راحتی می توانید دانه های کاروم را به صورت آنلاین در یک فروشگاه مواد غذایی هند خریداری کنید.

پودر چیلی قرمز: برای افزودن کمی گرما از پودر چیلی قرمز استفاده می شود. پودر فلفل قرمز ، که ما در غذاهای هندی استفاده می کنیم ، به سادگی پنیرهای قرمز خشک شده است. این پودر چیلی مکزیکی نیست که دارای پونه کوهی یا زیره باشد. فلفل دلمه یا پاپریکا جایگزین خوبی است. فلفل قرمز دودی نیز طعم عالی خواهد داشت.
نمک: هر نوع نمک خوراکی خوب کار می کند. نمک دریایی ، نمک کوشر ، نمک صورتی هیمالیا ، غذای سبک و نمک سنگ خوراکی همه می توانند استفاده شوند. اگر می خواهید از نمک سیاه استفاده کنید ، پس از آن در ترکیب با مقداری نمک دیگر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که وقتی ترشی را برای خشک شدن در آفتاب نگه دارید مقداری نمک به آن اضافه کنید. افزودن نمک از خراب شدن ترشی در بالا جلوگیری می کند.
به خواندن ادامه دهید تا بیاموزید که چگونه ترشی لیموترش را از ابتدا و بدون روغن و پخت و پز تهیه کنید.

 

راهنمای گام به گام طرز تهیه ترشی لیمو


مرحله 1 - لیموها را آماده کنید
1. ابتدا 6 یا 7 عدد لیمو متوسط ​​یا 7 یا 8 لیمو (250 گرم یا تقریباً نیم پوند) را با آب بشویید و خشک کنید و یا حوله خشک کنید.

توجه: قبل از شروع کار ، اطمینان حاصل کنید که صفحه برش ، فضای کار و دست های شما بسیار تمیز و خوب خشک شده اند. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که شیشه ترشی لیمو را در طی مراحل ترشی آلوده نکنید.


لیمو های زرد تازه را بشویید و خشک کنید روی یک دستمال آشپزخانه
2. پس از خشک شدن لیمو ، هر بار یک لیمو را برداشته و چهار برش برش دهید در حالی که مراقب هستید میوه کامل بماند (مانند تصویر زیر). کاملاً برش نزنید!

برش لیمو

3. مقداری آبغوره را فشار دهید - حدود ¼ تا po قاشق چای خوری از هر قطعه لیمو در یک کاسه. لیموها را زیاد فشرده نکنید - می خواهید شکل و سیری آنها حفظ شود.

ظرف آبلیمو را کنار بگذارید تا بعداً استفاده شود. افزودن مقداری آبلیمو به حفظ ترشی کمک می کند.

اگر وقتی آب را فشار دادید ، دانه ها ریختند ، آنها را با یک قاشق کوچک برداشته و دور بریزید. اگر دانه ها در لیمو باقی بمانند ، بگذارید بمانند. نیازی به حذف آنها نیست.

لیمو فشرده می شود تا مقداری آب در یک کاسه زرد رنگ بگیرید

4. در یک بشقاب یا کاسه دیگر ، 1 قاشق غذاخوری دانه های کاروم (اجوان) ، ½ قاشق غذاخوری پودر چیلی قرمز یا فلفل قرمز ، و 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید.

دانه های کاروم ، پودر چیلی قرمز و نمک در یک صفحه سفید کوچک
5. خیلی خوب مخلوط کنید.

ادویه و نمک خوب مخلوط شده و ترشی لیمو یا ترشی آهک درست می شود

6. از انگشتان خود یا یک قاشق کوچک برای پر کردن و داخل قسمت داخلی هر لیمو با مخلوط ادویه استفاده کنید.

بعد از اتمام پر کردن لیموها ، مقداری ادویه باقی می ماند. این ترکیب ادویه را رزرو کنید زیرا بعداً از آنها استفاده خواهیم کرد.

مخلوط ادویه و نمک که داخل یک لیمو تقریباً برش خورده پر شده است
مرحله 2 - لیموها را در یک ظرف قرار دهید


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۲:۱۲ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب