کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

دستور تهیه ماهی بریانی - یک ماهی ساده به سبک Hyderabadi dum biryani با تصاویر گام به گام. ماهی بریانی یک غذای لایه ای برنج است که با ماهی ، برنج باسماتی ، ادویه جات و گیاهان تهیه می شود. بریانی معمولاً با مرغ یا گوشت گوسفندی درست می شود. با این حال من چند سال پیش برای یک شام آخر هفته این بریانی را با ماهی درست کردم و از اینکه چقدر خوشمزه شد متعجب شدم. از آن زمان من بارها آن را ساخته ام و همیشه مورد علاقه مردمم بوده ام.

ترجیح نمی دهم غذاهای مفصل را در آخر هفته ها بپزم ، بنابراین اغلب تهیه یک چیز سریع اما خوشمزه را انتخاب می کنم. این ماهی بریانی یکی از آنهایی است که متناسب با انتخاب من است.

مانند مرغ یا گوشت گوسفند ، ماهی پس از ماریناسیون به زمان استراحت زیادی احتیاج ندارد. همه مراحل فقط به ترتیب و بدون هیچ زمان انتظار پیش می روند ، به علاوه ماهی به سرعت پخته می شود. بنابراین این یک دستورالعمل سریع است که فقط 45 دقیقه به طول می انجامد.

تبلیغات

 

خوب برای تهیه این دستور تهیه ماهی dum biryani ، نیازی نیست که متخصص طبخ غذا باشید. حتی مبتدیان نیز می توانند آن را امتحان کنند زیرا ساخت آن بسیار آسان است.

برای تهیه این دستور ماهی بریانی ، من از 2 قطعه ماهی بزرگ استفاده کردم که هر کدام بیش از 220 گرم وزن داشتند. می توانید از موارد کوچک نیز استفاده کنید یا حتی می توانید از یک فیله استفاده کنید.

اگر از مواد کوچک استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد مقدار مواد لازم برای ماریناد را کمی افزایش دهید. مراقب باشید از رب سیر ماسالا یا زنجبیل زیاد استفاده نکنید زیرا باعث تلخی ماهی می شود.

 

آماده سازی

1. 1.5 فنجان برنج باسماتی را برای حدود 20 تا 30 دقیقه بشویید و خیس کنید. در 4/5 تا 5 فنجان آب تا دم دندان بپزید.

برای این ماهی بریانی ، برنج باید درست شود و شما می توانید هنگام خوردن آن لقمه را احساس کنید. این یک دانه بریانی کامل بعد از dum می دهد. 

همچنین می توانید برنج را با نصف قاشق چایخوری شاهی ، چند عدد هل ، برگ بو بپزید. اما در واقع به آنها نیازی نیست زیرا طعم دهنده ها و ادویه های قوی در بریانی ماهی به خوبی عمل نمی کنند در غیر این صورت طعم ماهی از بین می رود.

2. در حالی که برنج خیس می شود ، از مواد مارینینگ یک خمیر درست کنید. آن را بچشید تا سطح نمک و ادویه را بررسی کنید. کنار بگذار ماهی را با نمک بشویید. برای از بین بردن بوی ماهی ، می توانید از سرکه برای شستشو نیز استفاده کنید.

آب را کاملاً تخلیه کنید. مارینار کنید و کنار بگذارید تا برنج بپزد. پیازها را نیز نازک برش زده و لایه ها را جدا کنید. وقتی برنج تمام شد ، آن را در آبکش خالی کنید.

طرز تهیه بریانی ماهی

3. یک تابه را با یک قاشق غذاخوری روغن گرم کنید ، ماهی را اضافه کنید و از دو طرف آن را سرخ کنید تا ماهی خوب پخته شود. در آن زمان ماسالا نیز به خوبی تفت داده می شود. این بستگی به ضخامت و نوع ماهی مورد استفاده حدود 7 تا 9 دقیقه طول می کشد.

مراقب باشید که ماهی یا ماسالا نسوزد. این را به همراه هر روغن یا مایع موجود در ظرف کنار بگذارید. برای سرخ کردن ماهی می توانید از چدن کاملاً فصلی یا تاوا آهنی استفاده کنید. یک نچسب در هنگام ورق زدن ممکن است دچار خراش شود.

4. اگر دوست دارید از بادام هندی استفاده کنید ، می توانید هم اکنون آنها را سرخ کرده و کنار بگذارید. بقیه روغن را اضافه کرده و پیاز را سرخ کنید. مرتباً هم بزنید تا کاملاً سرخ شوند.

5- لازم است آنها را کمی قهوه ای کنیم. با سرخ شدن بیشتر کاملاً قهوه ای نشده است. چند عدد پیاز را برای تزیین کنار بگذارید.

6. پیازها را کنار بگذارید. ادویه جات را اضافه کرده و آنها را تفت دهید تا شروع به جوش زدن کنند.

تبلیغات

 

7. رب سیر زنجبیل را اضافه کنید ، مراقب باشید که نسوزد زیرا تابه بسیار داغ است. من وقتی اجاق را سرخ کردم مدتی خاموش شدم. اطمینان حاصل کنید که بوی خام سیر زنجبیل از بین می رود.

8. این بار من از گوجه فرنگی استفاده نکردم ، اما اگر دوست دارید استفاده کنید ، اکنون آن را اضافه کنید و تفت دهید تا کاملاً له شود. پودرهای ادویه ، نمک را اضافه کرده و سریع هم بزنید. من بعد از این مرحله اجاق گاز را روشن کردم. من از پودر بریانی ماسالا و گشنیز هم استفاده کردم ، چون پودر بریانی به تنهایی قوی بود.

9. ماست یا شیر نارگیل بریزید ، آن را هم بزنید.

تبلیغات

 

10. روی شعله متوسط ​​بپزید تا مخلوط غلیظ شود. بعد از تمام شدن این کار را کنار بگذارید ، آن را روی اجاق گاز نگذارید زیرا آب گوشت بیشتر پخته و مقدار آن کاهش می یابد. اگر دوست دارید ماهی اضافه کنید و آن را در ماسالا بپوشانید ، می توانید این کار را انجام دهید.

اما باعث می شود ماهی کاملا مرطوب و غرق در آب گوشت باشد. ما ماهی هایی را که یک طرف آن آب گوشت و یک طرف آن ماسالای بو داده را ترجیح می دهیم. بنابراین من اکنون آنها را اضافه نمی کنم.

لایه بریانی

11. این مرحله اختیاری است. در حالی که مخلوط پخته می شود ، شیر را گرم کرده و زعفران را اضافه کنید. این را کنار بگذارید.

12. 1/2 از برنج پخته شده را در قابلمه سنگین ته. من از همان قابلمه ای که برای پختن برنج استفاده کردم استفاده کردم. از گلدان پهن برای فرآیند ساختگی استفاده نکنید زیرا مقدار آن کمتر است.

13. لایه بعدی آب گوشت را بریزید و سپس مقداری برگ نعناع و گشنیز بپاشید.

14. سپس ماهی سرخ شده را لایه لایه کنید. همچنین در صورت وجود ، مانده ماهی را از ماهی سرخ شده بریزید.

تبلیغات

 

15. در آخر دوباره مانده را روی برنج لایه کنید. پیاز سرخ شده ، نعناع و برگ گشنیز را لایه لایه کرده و شیر زعفران را بریزید. اگر دوست دارید آجیل سرخ شده اضافه کنید ، می توانید. آب کیورا بپاشید.

16. روی آن را با یک درب محکم یا فویل بپوشانید. روزی که من این بریانی را درست کردم ، فویل نداشتم. فقط با درب جلو رفت از آنجا که چنین بریانی dum ماهی بخار زیادی تولید نمی کند تا مانند مرغ یا بریانی گوشت گوسفند گیر بیفتد.

بنابراین خوب است که با یک درب خوب قرار داده شده یا یک پارچه مرطوب و درپوش جلو بروید.

یک تابه یا طاوا را داغ کنید تا داغ شود ، قابلمه بریانی را روی تاوا قرار دهید و به مدت 2 دقیقه روی شعله زیاد بپزید و سپس فقط روی 10 دقیقه روی شعله خیلی ملایم بپزید. قبل از سرو اجازه دهید حدود 15 دقیقه استراحت کند.

برای فرآیند dum ، از هر تابه سنگین سنگین یا تابه استیل می توان استفاده کرد.

ماهی بریانی را با پیاز ریتا سرو کنید.

تبلیغات

 

نکاتی برای تهیه ماهی بریانی
  • از برنج باسماتی با کیفیت عالی یا هر برنج کوتاه معطر دیگری مانند برنج جیراگا سامبا یا برنج keema استفاده کنید.
  • قی عطر و طعم اصیل به ماهی بریانی می بخشد. با این حال می توانید از روغن دلخواه خود نیز استفاده کنید.
  • از پودر ماسالای بریانی یا پودر ماسالای گارام با کیفیت خوب استفاده کنید. من از این ماسالای خانگی بریانی استفاده کرده ام . برای ساخت آن به سبک کرالا ، می توانید این پست بریانی را دنبال کنید و ماسالای کرالای بریانی درست کنید.
  • برای تهیه بریانی ماهی به سبک کرالا ، از شیر نارگیل به عنوان جایگزین ماست استفاده کنید.
  • من از گوجه فرنگی در این بریانی استفاده نکرده ام زیرا در بریانی حیدرآبادی استفاده نمی شود . با این حال می توانید طبق دستورالعمل های من در کارت دستورالعمل از آن استفاده کنید.
  • من از ماهی بصیر یا باتانگ معروف به ونجارام استفاده کرده ام. هر نوع ماهی تازه باید کارساز باشد.
  • از پودرهای ادویه به میزان متوسط ​​استفاده کنید زیرا بر طعم اصلی ماهی غالب است.

  • امتیاز:
     
    بازدید:
    [ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۱:۴۰ ] [ احد احدی ]
    [ ]
    .: Weblog Themes By 123blog :.

    درباره وبلاگ

    موضوعات وب
    موضوعی ثبت نشده است
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت   لغو عضویت
    امکانات وب