کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

Methi paratha نان های تخت هندی است که با آرد گندم کامل ، ادویه ها و برگ شنبلیله یا همان برگ های متی درست می شود. این پاراتاهای سالم ، خوشمزه و خوش طعم غنی از آهن هستند و یک صبحانه عالی یا هر وعده غذایی دیگر را ایجاد می کنند. "Methi" یک کلمه هندی برای "شنبلیله" و "Paratha" یک کلمه "نان پهن" است. بنابراین methi paratha به سادگی نان های مسطحی هستند که برگ های شنبلیله درون آنهاست. در حالی که معنی متی هر دو برگ شنبلیله و دانه است ، در اینجا در این دستور العمل برگ است.

آنها را با چاتنی ، ترشی یا کشک برای صبحانه یا یک وعده غذایی می خورند. ما شخصاً اینها را با یک رایتا دوست داریم یا فقط با کمی لاسی کنار آن غذا می خوریم .

برگهای شنبلیله جدا از اینکه مغذی است ، همچنین به کنترل قند خون کمک می کند و از یبوست خلاص می شود. بنابراین ایده آل است که آنها را به طور منظم در رژیم غذایی خود بگنجانیم. در غذاهای هندی ما با استفاده از این برگها غذاهای زیادی درست می کنیم مانند برنج متی ، متی پولائو ، آلو متی و متی پلو.

 

درباره این دستور العمل

این متی پاراتا نان های پهن آرد گندم مفید و مقوی است که با برگ های تازه شنبلیله ، ادویه ها و نمک طعم دار شده است. با تازه ترین عطر و طعم و یک بافت نرم و در عین حال پوسته پوسته ، این پارتی های متی خانگی بهترین هستند! از پاراتاهای منجمد خریداری شده در فروشگاه رد شوید و سریعترین و تازه ترین دستورالعمل این خلوص برگ خانگی را با شلاق بخورید.

در هند ، ما انواع مختلفی از نان های تخت را برای وعده های غذایی روزمره خود تهیه می کنیم که از جمله پاراتاها نوعی معمول است. اینها به روش های مختلفی ، چه پر شده ، چه لایه ای و چه ساده ساخته می شوند.

این متی پاراتاها معمولاً ساده ساخته می شوند و لایه لایه نیستند. با این حال مادر من همیشه برای ما لایه های ماتی پاراتا درست می کند ، بنابراین من همان کاری را می کنم که بچه هایم نیز آنها را دوست دارند. در این پست من نحوه ساخت پاراتاهای لایه ای و همچنین متی روتی را نشان داده ام.

تفاوت اصلی در نحوه نورد آنهاست. همچنین ساخت پاراتاهای لایه ای کمی بیشتر از روتی ساده طول می کشد. اگر برای مدت زمان فشار داده شود ، من متی روتی می کنم زیرا بسیار سریع است. بعضی اوقات من اینها را با جیرا الو می غلطم تا برای مدرسه بچه هایم رول درست کنم. آنها آنها را اینگونه دوست دارند.

این متی پاراتاها به دلیل داشتن ادویه ای ملایم ، به تنهایی طعم عالی دارند. آنها همچنین با کشک ساده ، ریتا ، ترشی ، چتنی ، دال یا هر کاری بسیار مطابقت دارند. اگر کودک نوپا یا بچه کوچکی در خانه دارید ، آنها را با پهلو یا raita یا لاسی سرو کنید.

 

طرز تهیه متی پاراتا

تمیز کردن و تهیه برگهای متی

فقط برگهای ساقه های متی را بکشید. ساقه های مناقصه خوب است. مقداری سرکه بپاشید و مقداری نمک بپاشید. آنها را به مدت 5 دقیقه بگذارید و خوب بشویید. این امر باعث می شود که در صورت باقی ماندن آفت کش ها در برگهای متی از بین برود. آب را دور بریزید و سپس شستشو را چند بار خوب تکرار کنید. آنها را در آبکش رها کرده و به آرامی تکان دهید تا آب اضافی کاملاً تخلیه شود. برای هر فنجان آتا به نصف فنجان برگ متی تازه احتیاج دارید. اگر ترجیح می دهید می توانید بیشتر استفاده کنید.

خمیر درست کنید

1. به یک کاسه مخلوط کردن ، اضافه کنید

  • 2 فنجان آرد گندم / عطا
  • 1½ قاشق چای خوری سیر رنده شده
  • ¼ قاشق چای خوری پودر چیلی قرمز یا 1 عدد چیلی سبز خرد شده
  • ¼ تا p قاشق چای خوری پودر گارم ماسالا یا پودر آجوین
  • 1 فنجان برگ متی خرد شده ، خرد کردن این باعث می شود که طعم های برگ شنبلیله ظاهر شود
  • ماست / کشک تازه 2 تا 3 قاشق چایخوری (اختیاری)

2. خمیر را فقط با آب گرم به اندازه کافی ورز دهید. با 1/3 فنجان شروع کنید و در صورت لزوم مقدار بیشتری اضافه کنید. 1 قاشق چایخوری روغن اضافه کنید.

3. ورز دهید تا خمیری قابل انعطاف شود. حدود 30 دقیقه کنار بگذارید. استراحت به هضم آسان پاراتاها کمک می کند. اگر وقت ندارید ، فوراً آنها را بسازید.

رول متی پاراتا

4. خمیر را به 8 تا 9 گلوله به اندازه مساوی تقسیم کنید. آنها را به صورت گلوله درآورید.

تبلیغات

5. منطقه نورد را آردپاشی کنید. روی توپ ها آرد بپاشید.

مثلث لایه ای methi paratha

6. برای تهیه پاراتای لایه ای ، نصف قاشق چای خوری روغن یا غنچه ذوب شده را روی روتی آغشته کنید.

7. آن را تا نیمه بریزید. دوباره روغن یا غلیک ذوب شده را آغشته کنید.

تبلیغات

8. بعد دوباره آن را جمع کنید تا مثلث شود.

9. آنرا کمی بغلتانید تا متی پاراتای لایه لایه ضخیم ایجاد شود.

نان تست

10. آنها را روی طاوای داغ و با شعله متوسط ​​برشته کنید. وقتی می بینید حباب های کوچکی متی پاراتا را تلنگر می کنند. آن را با قاشق چوبی یا دستمال آشپزخانه فشار دهید تا خوب پف کند.

آن را از دو طرف تست کنید تا لکه های کمی قهوه ای ظاهر شود. بیش از حد طبخ نکنید آنها سخت می شوند. مقداری گیوه یا روغن بریزید. پاراتاها را روی یکی دیگر قرار دهید تا نرم شوند. آنها را نیز تا زمانی که سرو کنید پوشانده نگه دارید.

11. مقداری گیوه یا کره بپاشید. متی پاراتا را با هر نوع کاری یا دال یا چتنی گرم سرو کنید.

12. آن را به یک پاراتای یک اندازه ، رول کنید ، کمی ضخیم تر از روتی. تمام پاراتاها را تمام کنید. آنها را در جای خشک کنار بگذارید.

 

 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۴۹ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب