کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

ارزن یکی از سالم ترین غلات کامل است ، جدا از آنکه فاقد گلوتن است ، قلیایی است و با پروتئین و آنتی اکسیدان نیز همراه است. اعتقاد بر این است که مصرف این موارد در حد متوسط ​​مفید است. در خانه حداقل 2 تا 3 بار در هفته ارزن می خوریم تا غذاهای مختلفی مانند ارزن لیمو ، خیچدی ، پونگال و بسیاری دیگر درست کنیم. در این پست من همه چیز را در مورد ارزن و چگونگی پختن ارزن کاملاً نرم و نازک هر بار با شما به اشتراک می گذارم.

 

ارزن چیست؟

برای برخی از مردم ، ارزن فقط درمانی برای پرندگان خانگی یا خوراک دام است. برای هر کس دیگری ، ارزن یک دانه خوراکی است که به عنوان یک دانه کامل طبقه بندی می شود. این از خانواده چمن Poaceae است . ارزن در انواع غذاهای آفریقایی و آسیایی محبوب است ، انواع مختلفی از ارزن از سراسر قاره ها که انواع مزایای سلامتی را برای میزهای غذاخوری به همراه دارد.

رابطه انسانها با ارزن تقریباً 10 هزار سال پیش آغاز شد ، جایی که برای اولین بار در آسیا و بعداً در آفریقای غربی و اروپا کشت شد. ارزن در قاره آمریکا کشت نمی شد تا اینکه استعمارگران اروپایی آن را در قرن هجدهم تحویل دادند.

تبلیغات

اما چه چیزی باعث محبوبیت آن شد؟

این یک غلات کوچک سخت است. آسیاب ها یک ساله هستند که چرخه زندگی خود را در یک فصل رشد به پایان می رسانند ، و بسیاری از انواع ارزن ها در فصول نسبتاً کوتاهی رشد می کنند - ارزن پروزو برای برداشت فقط 60-80 روز زمان لازم دارد.

آنها همچنین به خشکی مقاوم هستند (به این معنی که می توانند در محیط های خشک با آب کم رشد کنند) ، کود کم و بدون کودی دارند و به خوبی در برابر آفات و بیماری ها مقاومت می کنند. ترکیب این مزایا تغذیه آنها ، غنی بودن از فیبر ، پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است.

یک محصول غذایی با رشد سریع و نگهداری کم ، از نظر تغذیه ای متراکم منجر به تقاضای آن شده و در قاره ها پخش می شود.

انواع ارزن ها

در هند ، ارزن ها بیشتر برای مصارف انسانی کشت می شوند و گاهی از آنها به عنوان دانه پرنده یا خوراک دام نیز استفاده می شود. اما در ایالات متحده یا به عنوان بذر پرنده فروخته می شوند و یا برای تغذیه حیوانات برای یونجه رشد می کنند.

همانطور که غلات باستان بیشتر به جریان اصلی اعتراف می کنند ، انواع مختلف ارزن حتی در ایالات متحده در فروشگاه های مواد غذایی ظاهر می شوند. بیشتر ارزن های فروشگاه های مواد غذایی احتمالاً ارزن Proso ، ارزن دم دم ، یا ارزن مروارید خواهند بود.

انواع مختلفی از ارزن در سراسر جهان خورده شده است: در اینجا چند مورد آورده شده است

ارزن دم اسبی

ارزن دم کرده به عنوان یکی از قدیمی ترین گونه های ارزن کشت شده شناخته می شود. در حال حاضر دومین ارزن کاشته شده و بیشتر در آسیا است. نام های دیگر ارزن دم اسبی شامل ارزن آلمانی ، ارزن مجارستانی ، ارزن ژاپنی ، ستاریای کوتوله ، موی دم دم اسبی ، و ستاریای غول پیکر است.

دانه های ارزن دم اسبی از نظر اندازه شبیه ارزن پروزو هستند اما طیف وسیع تری از رنگ ها شامل سیاه ، سفید ، قرمز ، زرد و سفید است. اینها در تلوگو به نام korralu ، در کانادا navane ، در تامیل thinai و Rala ، به هندی به نام Kang یا Kangh شناخته می شوند.

ما از این ماده برای تهیه idli ، dosa ، kichichi ، Pongal ، ارزن لیمو و ارزن کشک استفاده می کنیم. بسیاری از افراد مانند هر دانه دیگری مانند برنج یا کینوا از این ماده استفاده می کنند. می توان آن را با هر کاری سرو کرد. ارزن دم کرده به صورت زمین و به صورت دانه کامل خورده می شود.

ارزن مرواریدی

ارزن مرواریدی بیشترین کشت را در بین ارزن ها دارد که مراکز عمده تولید آفریقا و آسیای جنوبی است. این ماده در مکانهایی که حاصلخیزی خاک و آب کم و همچنین درجه حرارت زیاد دارند بسیار خوب عمل می کند ، و این یک منبع غذایی مناسب برای افرادی است که در مناطق خشک یا خشکسالی زندگی می کنند.

در حالی که ارزن مروارید معمولاً یک محصول علوفه ای در ایالات متحده است ، اما انواع محصولات دانه ای محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. دانه های مرواریدی شکل از بزرگترین ارزن ها هستند و رنگ آنها از سفید ، خاکستری یا زرد کمرنگ تا قهوه ای ، آبی تخته ای یا بنفش است.

ارزن مروارید در هندی به bajra ، در تامیل Kambu و به زبان تلوگو ساجالو معروف است. من یک دستور دوز ارزن مروارید را به اشتراک گذاشته ام. همچنین می توانید با ارزن های مرواریدی شکسته خیچدی ارزن درست کنید. اینها بیشتر به شکل کامل خورده نمی شوند. آنها یا به صورت بلغور / ارزن شکسته یا در زمین مصرف می شوند و تقریباً هرگز به صورت دانه کامل خورده نمی شوند.

ذرت خوشه ای

سورگوم که به عنوان ارزن بزرگ نیز شناخته می شود ، یکی دیگر از دانه هایی است که به طور گسترده در هند رشد و استفاده می شود. در هند به ژووار معروف است. به طور سنتی از اینها برای تهیه نان های مسطح / روتی استفاده می شود که به ژووار روتی یا باکری معروف است. آنها همچنین ظاهر می شوند و مانند میان وعده خورده می شوند. ما همچنین از jowar برای ساختن dosas و idli استفاده می کنیم. شما می توانید دستورالعمل های من را در اینجا بررسی کنید - Jowar dosa، jowar upma و jowar pops.

به راحتی می توانید این را به صورت - غلات سبوس دار ، جوار شکسته ، بلغور جوور (راوا) ، آرد جووار و دم کرده پیدا کنید.

ارزن انگشتی

ارزن انگشتی در هند به نام راگی یا ناچنی شناخته می شود. این دانه ها قهوه ای تیره با فیبر و پوسته غنی از آهن سالم است. این دانه ها را به آرد آسیاب می کنند و برای تهیه مایه های idli ، dosas ، roti ، ragi mudde و ragi استفاده می کنند. غلات و آرد را به راحتی در فروشگاه های هند پیدا خواهید کرد. اینها بیشتر به صورت کامل خورده نمی شوند.

ارزن انبار

ارزن Barnyard که به آن ارزن کوچک نیز می گویند ، نوعی پخت و پز کوچک و سریع است که فقط باید آن را بشویید و می توانید مدت کوتاهی قبل از پختن آن را خیس کنید. اینها به تامیل Kuthiravali ، به هندی Jhangora و به تلوگو oodalu شناخته می شوند

ارزن کوچک

ارزن کوچک در هندی به نام های sama / kutki ، در تامیل samai و به زبان تلوگو سامالو نیز شناخته می شود. اینها بیشتر و همیشه به صورت کامل مانند برنج یا کینوا مصرف می شوند.

مردم پروسو

ارزن پروسو یکی از قدیمی ترین انواع ارزن های پرورشی است. ارزن معمولی ، ارزن جاروک ، ارزن سفید ، ارزن قرمز و ارزن خوک نیز نامیده می شود ، این یکی از معدود ارزن هایی است که معمولاً در آفریقا رشد نمی کند.

کوتاه بودن فصل رشد و نگهداری کم باعث محبوبیت آن در بین دامداران از نظر مصرف انسان و دام می شود. بذرها به طور معمول سفید ، زرد یا قهوه ای هستند ، اگرچه انواع قرمز موجود است.

مردم کد

ارزن Kodo نوعی دیگر از ارزن است و در تلوگو به Arikelu و در تامیل به Varagu ، در Kanada به Harka و به هندی به kodra / koden معروف هستند. 

برای تهیه این ارزن لیمویی از ارزن کودو استفاده کردم. با این حال می توانید از ارزن دم اسبی ، ارزن کوچک یا ارزن انبار نیز استفاده کنید.

تهیه ارزن

این روزها ارزن هایی که در فروشگاه های مواد غذایی فروخته می شوند بیشتر پوسته می شوند. اگرچه این مواد می توانند بلافاصله شسته و پخته شوند ، اما خیساندن آنها به کاهش اسید فیتیک کمک می کند که باعث جذب مواد مغذی می شود.

بنابراین خیساندن ارزن برای مدت زمان توصیه شده بسیار توصیه می شود. همچنین خیساندن به پخت سریع غلات کمک می کند.

باز هم زمان خیساندن برای هر نوع ارزن متفاوت است. به عنوان مثال ، ارزن دم اسبی بهتر است 6 تا 8 ساعت قبل از پخت خیس بخورد.

غیر معمول ترین روش نان تست ارزن ، خیساندن و سپس پختن است. این روش تست تست برای ارزن کوچک ، ارزن پروسو و ارزن حیاط انبار مناسب است. اگرچه من هیچ تفاوتی در طعم و مزه هنگام تست ندارم.

اما اگر از ارزن به صورت آسیاب شده (آرد) استفاده کنید می توان بلافاصله و بدون خیساندن از آن ، برای تهیه کرپ ، پنکیک ، نان ، نان پهن یا کلوچه استفاده کرد.

با دستورالعمل های زیر می توانید ارزن پروزو ، ارزن کودو ، ارزن کوچک و ارزن انبار را بپزید.

 

نحوه پخت ارزن (عکس گام به گام)

چند روش مختلف برای پخت ارزن وجود دارد. اولین و اساسی ترین راه ، جوشاندن و ارزن بخارپز ، تقریباً مانند برنج است. زمان پخت و مقدار آب مورد استفاده به نوع ارزن مورد استفاده بستگی دارد. بازهم برای هر مارکی متفاوت است و به تاریخ برداشت نیز بستگی دارد.

بنابراین ممکن است بخواهید دستورالعمل های موجود در بسته را نیز بررسی کنید.

1. ارزن ها را به یک قابلمه بزرگ اضافه کنید و چند بار با انگشتان خود آنها را خوب بشویید. در اینجا من از ارزن کودو استفاده کرده ام. ترجیح می دهم 30 دقیقه آنها را خیس کنم زیرا هضم آنها سریعتر و سبک تر است. می توانید ارزن پروسو ، ارزن کوچک و ارزن انبار را به همان روش بپزید. این اختیاری است و می توانید از آن هم صرف نظر کنید.

2. روش تابه / قابلمه : نسبت 1: 3 برای من خوب کار می کند. آب را به همراه نمک به قابلمه اضافه کنید و آنها را با شعله متوسط ​​بپزید تا آب جذب شود. وقتی رطوبت کمی داشت ، روی کمترین شعله بپوشانید و بپزید تا نرم و نرم شود. با چنگال به آرامی بالا بگیرید. این را کاملاً خنک کنید.

طرز تهیه ارزن لیمو

3. ابتدا روغن روغن را در تابه گرم کنید. خردل را اضافه کنید و اجازه دهید تا پاشیده شود. چانا دال ، اوراد دال ، چیلی قرمز و چیلی سبز را اضافه کنید. اگر گرما از فلفل قرمز را ترجیح نمی دهید بعداً آن را با زنجبیل اضافه کنید.

4. بادام هندی را اضافه کرده و همه را سرخ کنید تا طلاها طلایی شوند.

5- برگ های کاری ، زنجبیل و چیلی سبز را اگر قبلاً اضافه نکرده اید اضافه کنید. یک دقیقه تفت دهید تا برگها ترد شوند.

6. هنج و زردچوبه را اضافه کنید. 3 تا 4 قاشق غذاخوری آب بریزید و آن را بپزید تا تمام آب آن تبخیر شود. این باعث می شود رایحه ادویه جات ترشی جات خارج شود و دل را کمی نرم کنید. اگر می خواهید dals نرم تری داشته باشید ، می توانید 1 تا 2 tpsps آب بیشتری داشته باشید.

 

7. حرارت را خاموش کنید. ارزن های خنک شده را اضافه کرده و در آبلیمو فشار دهید.

8- در آخر همه چیز را خوب مخلوط کنید.

ارزن لیمو را با کشک ، ترشی ، پاپاد یا سالاد سبزیجات سرو کنید.

 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۴۸ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب