کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

برنج چغندر یک غذای خوشمزه و سالم یک برنج قابلمه ای است که با چغندر ، برنج باسماتی ، ادویه ها و گیاهان تهیه می شود. تهیه این غذای   سبک پولائو بسیار سریع است و چیزی بیشتر از منگنه های شربت خانه ندارد. برای یک وعده غذایی کامل آن را با ماست ساده یا رایتا سرو کنید. این برنج چغندر را می توانید به اداره / مدرسه نیز ببرید. این غذای دوستانه بچه ها است اگر از گل های برنز صرف نظر کنید. این برنج چغندر یک روش عالی برای دزدکی حرکت کردن سبزیجات سالم در فهرست کودکان شماست.

بچه های من هرگز چغندر را دوست نداشتند تا اینکه آنها را با این برنج آشنا کردم. با طعم ملایم برگ نعناع و ادویه کامل ، این غذا همچنین مقداری نخود سبز و سیب زمینی به آن اضافه کرده تا طعم شیرین تری داشته باشد.

 

با این حال می توانید با تعویض برگ نعناع با برگ گشنیز و نخود پخته شده / کنسرو شده نخود سبز ، آن را به سلیقه شخصی خود تغییر دهید. ممکن است در دستور العمل کاملاً از سیب زمینی صرف نظر کنید. برخی از پاپادهای ترد ، خیار رایتا یا ماست ساده یا سالاد سبزیجات وعده غذایی شما را تحسین می کنند.

تبلیغات

 

من این پست را در اجاق گاز تحت فشار اجاق گاز هندی قرار داده ام. اما به راحتی می توان آن را در قابلمه فوری یا اجاق برقی یا حتی قابلمه معمولی ساخت.

برای تهیه دستور در قابلمه فوری ، تمام مراحل را در حالت ساطور و پخت فشار به مدت 6 دقیقه دنبال کنید. منتظر آزاد شدن فشار طبیعی باشید. اگر اجاق گاز ندارید فقط آن را در قابلمه درست کنید. آب را بجوشانید و روی حرارت ملایم را بپوشانید تا تمام شود.

برای تهیه آن در اجاق برقی ، مراحل ساطور را در قابلمه انجام داده و سپس به همراه برنج و آب به اجاق برقی منتقل کنید. روی حالت برنج بپزید.

 

طرز تهیه برنج چغندر

1. 1 فنجان برنج باسماتی را حدود 20 دقیقه بشویید و خیس کنید. 1 چغندر کوچک را به مکعب خرد کنید (¾ تا 1 فنجان خرد شده) و آنها را آماده نگه دارید. مکعب های بزرگ چغندر به خوبی با این برنج مطابقت ندارند. سبزیجات زیر را نیز آماده کنید.

  • 1 پیاز کوچک (¼ فنجان خرد شده ، اختیاری)
  • 1 عدد فلفل قرمز (شکاف)
  • paste قاشق غذاخوری رب سیر زنجبیل (یا ½ قاشق غذاخوری هر ریز خرد شده)
  • ⅛ قاشق چای خوری زردچوبه
  • ¼ تا ⅓ فنجان نخود سبز (یا ½ فنجان آب پز / کنسرو چا / نخود)
  • ⅓ فنجان سیب زمینی (1 عدد کوچک ، خرد شده ، اختیاری)
  • 1 قاشق غذاخوری برگ گشنیز ریز خرد شده
  • 1 قاشق غذاخوری برگ نعناع / پودینا ریز خرد شده (اختیاری)

2. 1½ قاشق غذاخوری روغن را در یک زودپز یا قابلمه گرم کنید. 1 برگ بو ، ½ قاشق چای خوری جیرا یا شاهی ژیرا ، دارچین 1 اینچ ، 3 میخک و 2 هل اضافه کنید. من همچنین دوست دارم که انیسون ستاره ای و یک رشته گرز اضافه کنم. اگر دوست دارید می توانید از آن استفاده کنید.

3. هنگامی که آنها شروع به صدای جیر جیر کردن ، پیاز و چیلی را اضافه کنید. آنها را تفت دهید تا کمی طلایی شوند. برای بچه ها می توانید فلفل قرمز را کنار بگذارید و پودر فلفل قرمز را جایگزین کنید. اگر از چیلی قرمز استفاده می کنید ، بعداً همراه با سبزیجات استفاده کنید.

4. ½ قاشق غذاخوری رب زنجبیل سیر اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خام آن گرفته شود ، برای مدت 30 تا 60 دقیقه.

5. سیب زمینی خرد شده ، چغندر و نخودفرنگی را اضافه کنید. همچنین دوست دارم برگ گشنیز و نعناع کمی اضافه کنم. اگر از پودر چیلی استفاده می کنید ، هم اکنون می توانید استفاده کنید. زردچوبه را نیز اضافه کنید ، من به سیر زنجبیل اضافه کردم ، بنابراین در اینجا استفاده نکنید.

5. همه چیز را به مدت 2 دقیقه خوب سرخ کنید.

تبلیغات

 

6. آب بریزید و نمک اضافه کنید. نمک را هم بزنید و بررسی کنید. آب باید کمی شور باشد.

7. برنج خیس خورده و آبکش شده را اضافه کنید.

8. درب و فشار را برای 1 سوت روی شعله متوسط ​​بپوشانید. اگر در قابلمه می پزید ، کافی است آب را بجوشانید و حرارت را کم کنید. روی حرارت ملایم بپوشانید تا تمام شود.

تبلیغات

 

9. وقتی فشار به خودی خود کاهش یافت ، درب ظرف را باز کنید. برنج را نرم کنید. چغندرها در ته گلدان حل و فصل می شوند. پولائو به دلیل افزودن زردچوبه زرد شد.

هنگامی که پف کرده و مخلوط می شود ، رنگ چغندر به برنج سرایت می کند. برنج چغندر را می توانید با یک رایتا ساده سرو کنید.

برای جعبه ناهار بچه ها ، من معمولاً یک طرف سبزیجات مانند سالاد یا یک کاری خشک را با این پولائو بسته بندی می کنم. این بار سالاد هویج ذرت بود. برای تهیه سالاد ، ذرت را کمی پختم و کنار گذاشتم تا خنک شود. هویج رنده شده ، برگ گشنیز ، پودر فلفل و روغن زیتون را اضافه کرد. همه چیز را خوب پرتاب کرد. بچه من درست قبل از غذا نمک می پاشد.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۴۷ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب