کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

دستور العمل idli جو دوسر - بیاموزید که جو دوسر فوری را در خانه با تصاویر گام به گام بی کار کنید.

 

 

جو دو سر را هم با بلغور بلغور و هم با راوا گندم کامل یا دالیا یا سامبا راوا درست می کنم . بمبئی راوا یا بلغور یک غذای فرآوری شده است و مصرف آن در حد متوسط ​​مناسب است. اگر می خواهید از غذاهای تصفیه شده خودداری کنید ، پیشنهاد می کنم به جای بلغور از گندم کامل راوا استفاده کنید.

در انتهای این پست می توانید تصویری از جو دوسر تهیه شده با راوا گندم کامل پیدا کنید.

 

آماده سازی برای جو دوسر

1. 1 فنجان جو دو سر را به مخلوط کن اضافه کنید.

2. پودر درشت درست کنید. تهیه پودر درشت از چسبندگی جو دوسر جلوگیری می کند.

3. 1½ قاشق غذاخوری روغن را در تابه داغ بریزید. روغن را کم نکنید. در صورت استفاده از بادام هندی ، آنها را سرخ کنید تا طلایی شوند و کنار بگذارید. سپس ¼ قاشق چایخوری دانه خردل ، oon قاشق چای خوری دانه زیره و 1 قاشق چای خوری اوراد دال اضافه کنید. تفت دهید تا دال طلایی شود. کمی خربزه بپاشید.

4. 1 فلفل قرمز ریز خرد شده ، 1 قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده (اختیاری) و چند برگ کاری اضافه کنید. یک دقیقه تفت دهید.

5. بعد نصف فنجان بلغور بلغور / راوا یا گندم کامل راوا / دالیا را اضافه کنید.

6. روی حرارت متوسط ​​تفت دهید تا گیاه راوا معطر شود.

7. جو دو سر پودر شده را اضافه کنید. مخلوط کرده و روی حرارت ملایم و بدون سوزاندن سرخ کنید تا جو دوسر شروع به بوی خوب کند.

8. سپس نمک اضافه کنید. این را مخلوط کرده و کنار بگذارید تا کاملاً خنک شود. این مخلوط فوری idli جو دوسر است. همچنین می توانید این را بطری کنید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید. به مدت 1 هفته تا 10 روز در یخچال خوب نگه داشته می شود.

تبلیغات

ساختن خمیرمایه جو دوسر

9. هنگامی که مخلوط کاملاً سرد شد ، 1 فنجان آب و ¼ فنجان کشک به آن اضافه کنید.

10. خوب مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید. چند قطره روغن روی هر صفحه بی آب بچرخانید. آنها را چرب کرده و کنار بگذارید. به صورت اختیاری بادام هندی سرخ شده را در هر قالب قرار دهید.

11. بعد از 10 دقیقه ، خمیر کمی ضخیم می شود. اگر بیش از حد غلیظ است ، 1 تا 2 گرم در ثانیه آب بیشتر اضافه کنید تا مانند غلظت خمیر بی اثر ، قوام غلیظی پیدا کند. خمیر باید غلیظ باشد و از قوام ریختن برخوردار نباشد. فقط در صورت نیاز آب اضافه کنید. بسته به نوع جو دوسر استفاده شده می توانید از مصرف آب نیز صرف نظر کنید.

آب لیمو ، هویج رنده شده ریز ، نخود فرنگی (اختیاری) و تعداد کمی برگ گشنیز را منتقل کنید. از هویج زیاد استفاده نکنید که به آن طعم شیرینی می بخشد.

تبلیغات

12. ابتدا بخارپز را با 5/1 تا 2 فنجان آب آماده کنید مانند آنچه که برای بیکاری معمولی انجام می دهید. وقتی آب داغ شد ، در آستانه جوش آمدن است ، سپس ½ قاشق چای خوری جوش شیرین یا 1 قاشق چایخوری نمک میوه اضافه کنید - eno. همچنین می توانید 1 تا 2 بار نوشابه را کاهش دهید. خوب مخلوط کنید. شروع به دیدن حباب در مخلوط خواهید کرد. این مخلوط برای بخارپز شدن باید فوراً برود در غیر اینصورت بیکار متراکم خواهد شد.

چگونه می توان جو دوسر را بی کار کرد

13. این دستورالعمل حدود 8 تا 9 idlis می سازد. مایه را روی صفحات چرب شده بریزید. هنگامی که آب جوش آمد ، پایه idli را درون آن قرار دهید. روی آن را بپوشانید و به مدت 11 تا 12 دقیقه روی شعله زیاد بخارپز کنید. رنگ idli به نوع جو دوسر بستگی دارد. من از جو دو سر استفاده کردم ، از این رو رنگ آن مایل به زرد است.

14. اجازه دهید کمی خنک شوند. یک قاشق یا چاقو را به آب آغشته کرده و جو دو سر را از بیخ و بن بردارید.

جو دو سر را به صورت idli گرم با چتنی یا سمبار سرو کنید. اینها بهتر است به صورت گرم سرو شوند.

جو دوسر که با گندم کامل درست می شود.

 


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۰ تیر ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۲۰:۴۶ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب