کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

عشق را تعریف کنید؟
اگر انسانی که عاشق شده است بفهمد که کسی را که دوست داشته او راترک می کند باید چه کند؟

عشق از دیدگاه مختلف ، تعاریف متفاوت دارد. 
از دیدگاه عرفا: عشق از کلمه عشقه گرفته شده و عشقه گیاهی است که بر تنه درختی که می پیچد آنرا خشک می کند در حالیکه خود گیاه به طراوت خود باقی است. در قرآن از محبت سخن به میان آمده نه از عشق ، ولی بعضی از اندیشمندان می گویند مبدأ عشق محبت است و بعد از آن شوق و نهایتش عشق و اوج محبت را عشق نامیده اند.
در تقسیم بندی بعضی عشق را به شه دسته تقسیم می کنند:
1- عشق حیوانی: هدف از آن ارضاء شهوات است و بیشترین عامل جذب و کشش عاشق به شکل و شمایل و زیبایی معشوق است در این نوع عشق جذابیت های ظاهری نقش اساسی را بازی می کند. 
عمدتاً اینگونه عشقها به بی راهه ختم می شود و کمین گاه خوبی برای شیطان است. 
2- عشق عقلی: عشقی است که مبدأ آن توجه به ذات خداوند است و نتیجه آن نزدیکی به خداوند متعال می باشد.
3- عشق عفیف یا عشق روحانی: در این نوع عشق که مختص خداوند متعال است عاشق فقط معشوق را برای خود معشوق می خواهد و هیچ انگیزه دیگری برای این عشق بجز خود معشوق وجود ندارد.
محیی الدین عربی می گوید در عشق حیوانی عاشق معشوق را برای خود می خواهد در عشق عقلی ، عاشق معشوق را هم برای خود و هم برای معشوق می خواهد و در عشق عفیف (عشق الهی ) عاشق معشوق را فقط برای خود معشوق می خواهد.
و عشق به معنای واقعی کلمه عشق عفیف است. 
و اما پاسخ سؤالتان دومتان :
سوال شما بسیار کلی مطرح شده است اما به نظر می رسد مشکلی که با آن مواجه شده اید قطع یک ارتباط عاطفی از سوی طرف مقابل است. بطور کلی بایستی اگاه باشید که گاهی اوقات واژه عشق در دوران نوجوانی و جوانی به گونه ای تعریف می شود که بیشتر به معنای میل و گرایشات به جنس مخالف بر اساس جذابیت های جسمانی است و نه صمیمیت و تعهد در خصوص ادامه ارتباط.
در مورد مشکل شما بنظر میرسد از نوع عشق های یکسویه و مبتنی بر میل و هوس بوده است و فاقد هر گونه تعهدی برای ادامه آن بوده و  بنابراین به ترک انجامیده است بهتر است ابتدا به این نکته توجه داشته باشی که تداوم اینگونه ارتباطات عاشقانه می توانسته به مشکلات عمیق تری ختم شود و وابستگی نا سالمی را ایجاد کند که ضررش بیشتر از منافع آن است.
دوم اینکه تجربه بسیار گرانبهایی بدست آورده ای چون متوجه شدی که بر هر نوع رابطه عاطفی نام عشق را نمی توان گذاشت و بهتر است این نوع عشق و محبت را در کانون گرم خانواده ای که تشکیل خواهی داد صرف کنی.
برای کاهش رنج ناشی از این قطع ارتباط بهتر است منافع و مضرات ادامه عشق یکسویه را روی یک کاغذ یادداشت کنی و روی آنها تفکر کنی.
موفق باشی.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۳۶ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب