كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه
 
نويسندگان
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

چـرا بـرخي كودكان از رفتـن به مدرسـه مي‌ترسنـد؟

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


ترس از محيط مدرسه

چند روز ديگر قرار است حسين به مدرسه برود، لباس فرمش آماده شده و كيف و كفش و وسايلش را به كمك مامان خريده​و موهايش را هم كوتاه كرده و حالا قرار است يك پسر منظم و مرتب و باسواد شود.
اما او هنوز به پاي مامان و بابا آويزان مي شود كه مي خواهم در خانه بمانم و نمي خواهم به مدرسه بروم.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


تا حالا چند بار وسايل مدرسه اش كه منظم و مرتب توي كمدش چيده شده بود، گم شده و مامان كلي خانه را گشته تا آن را پيدا كرده است. بي خبر از اين كه حسين به اميد اين كه وقتي وسايل نباشد به مدرسه راهش نمي دهند آنها را پنهان مي كرده است. مامان نمي داند علت ترس حسين چيست. او در مهدكودك و پيش دبستاني هيچ مشكلي نداشته، اما حالا​ نمي خواهد به مدرسه برود و مي گويد بگذاريد بي سواد باشم ! اما بياييد با مامان حسين فكر كنيم چه چيزهايي مي تواند حسين كوچولو را بترساند؟

ترس از بچه هاي بزرگ تر


مامان تحقيق مي كند و متوجه مي شود در ميان بچه هاي مجتمعي كه در آن زندگي مي كنند يك پسر كلاس سومي هست كه بر سر موضوعي با حسين دعوايش شده و او را تهديد مي كند.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


وقتي مي پرسد كه اين بچه كدام مدرسه مي رود متوجه مي شود او هم مدرسه اي پسرش است. حسين هيچ چيز نمي گويد، اما شايد وقتي آن پسر زورگويي كرده و حسين زير بار نرفته، تهديد كرده باشد كه در مدرسه تلافي اش را سرش در مي آورد. مامان تصميم مي گيرد براي جلوگيري از اين ترس حسين او را براي چنين شرايطي آماده كند.

با او به مدرسه مي رود و به او ياد مي دهد​اگر اعتراض يا شكايتي داشت به چه كساني و كجا مراجعه كند. او به حسين ياد مي دهد با بچه هاي بزرگ تر به جاهاي خلوت نرود و خصوصا اگر با كساني كه او را تهديد مي كنند تنها ماند سريع محل را ترك كند. مامان به حسين ياد مي دهد اگر زورش نمي رسد، اگر كسي به او حمله كرد فرار كند و هم زمان با فرياد از ديگران كمك بخواهد.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


مادر به كودك اطمينان مي دهد با ناظم مدرسه صحبت كرده و از او خواسته حواسش به حسين باشد. مادر او را آماده مي كند، اما همزمان حواسش هست كه او را متقاعد كند ميليون ها كودك دارند درس مي خوانند و بيرون از خانه آنقدر هم كه او مي ترسد ناامن نيست. مادر براي مراقبت بيشتر از حسين، او را خود به مدرسه مي برد و مي آورد.

ترس از بزرگ شدن


مادر به خاطر مي آورد يك بار كه در مورد بزرگ شدن او و رفتنش به مدرسه صحبت با هم كرده اند حسين گفته نمي خواهد به اين زودي بزرگ شود. او هنوز كودك است و نمي تواند مثل پدر هر روز سر كار برود!



شايد حسين از بزرگ شدن و جدي شدن مسائل واهمه دارد. به همين دليل مادر او را به مدرسه مي برد و همه جاهايي را كه براي تفريح و ورزش بچه ها تجهيز شده است به او نشان مي دهد. او از دوستان جديدي صحبت مي كند كه در مدرسه پيدا خواهد كرد و روزهايي كه ديگر دلش براي خانه تنگ نمي شود بلكه براي مدرسه و دوستان و معلمانش دلتنگ خواهد شد.

ترس از رها شدن


يك روز مريم و مادرش به خانه​حسين آمده بودند و بچه ها با هم بازي مي كردند. مريم مدام اسباب بازي​هاي حسين را به مادرش نشان مي داد و مي گفت بايد از اين برايم بخري. مادر مريم يك دفعه گفت: كي بشه بري مدرسه از دست تو يكي هم خلاص بشم.


گروه اينترنتي پرشيـن استار | www.Persian-Star.org


مادر حسين به ياد آورد كه حسين وقتي اين حرف را شنيد توي فكر رفت و مادر مريم مي گفت مريم مي گويد: شما ديگر مرا دوست نداريد و مي خواهيد مرا بفرستيد مدرسه كه از دستم خلاص شويد!

مادر حسين با خودش مي گويد: نكند حسين هم همين فكر را مي كند؟ به همين دليل از حسين مي خواهد بازي را كنار بگذارد و كنار او بنشيند و به همراه پدرش براي او تعريف مي كنند وقتي كوچك بود چقدر ضعيف و ناتوان بود و چقدر وقت زيادي بايد صرف مي كردند تا از او مراقبت كنند و به او گفتند كه كم كم بزرگ تر شد و مدرسه رفتن اولين قدمي است كه مستقل برمي دارد و بابت اين موضوع بابا و مامان خيلي خوشحال هستند چون او حالا بچه عاقل تر و مستقل​ تري شده است نه اين كه كلا مستقل شده باشد يا رهايش كرده باشند.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


مادر او را سخت در آغوش مي كشد و مي گويد: تو پير هم كه بشوي پسر عزيز خودمي.

پاي صحبت مشاور :


مادر نكاتي را نيز از مشاور مدرسه كودكش مي آموزد. او مي گويد :

- مدرسه، ناظم و معلم را وسيله تهديد كودك قرار ندهيد.

- سعي كنيد علت اصلي ترس كودك را پيدا و آن را حل كنيد.

- از سرزنش و مقايسه و تحقير فرزندتان پرهيز كنيد و دوست داشتن او را مشروط به مدرسه رفتن نكنيد و به او نگوييد مدرسه رفتن عامل دوست داشته شدن اوست و اگر مدرسه نرود مادرش نمي شويد.

- دليل مدرسه رفتن را براي كودك مي توان يك قانون اجتماعي بيان كرد.

- با او در مورد مشكلات مدرسه نرفتن يا به دست نياوردن شغل مناسب در صورت مدرسه نرفتن، صحبت نكنيد.

- به او توانايي مراقبت از خود را در مدرسه بياموزيد و سعي كنيد حتي اگر كودك سردرد و ساير علائم اضطراب را نشان داد، او را از مدرسه رفتن معاف نكنيد چون به زودي اين علائم از بين مي رود، اما در خانه ماندن اين حالت ها را تثبيت مي كند.

- وقتي كودك از مدرسه به منزل برمي گردد، حتما بايد يكي از اعضاي خانواده در كنار او باشد.

- اجازه دهيد كودك درباره احساسش در مورد مدرسه صحبت كند. اگر لازم شد والدين ساعاتي را در دفتر مدرسه بمانند تا كودك ميان ساعات كلاس با ديدن آنها آسوده شود و كم كم اين حضور كاهش يابد. مي توان ساعات حضور كودك را در مدرسه كم كم افزايش داد.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۹ ] [ احد احدي ]

اين متن بدون شك يكي از ...بهترين متون موفقيتي است كه دريافت كرده ام. اميدوارم كه براي شما و من مؤثر واقع شود! حتي اگر خرافاتي نباشيد، توصيه هاي خوب و قدرتمندي لابه لاي اين خط ها وجود دارد. اين متن توسط مؤسسه ي آنتوني رابينز براي موفقيت شما فرستاده شده است و تا بحال 10 بار در سرتاسر جهان فرستاده شده است . اين پيام را نگه نداريد .


1-به مردم بيش از آنچه انتظار دارند بدهيد و اين كار را با شادماني انجام دهيد .
2 -با مرد يا زني ازدواج كنيد كه عاشق صحبت كردن با او هستيد. براي اينكه وقتي پيرتر مي شويد، مهارت هاي مكالمه اي مثل ديگر مهارت ها خيلي مهم مي شوند .
3 -همه ي آنچه را كه مي شنويد باور نكنيد، همه ي آنچه را كه داريد خرج نكنيد و يا همان قدر كه مي خواهيد نخوابيد.
4- وقتي مي گوييد: دوستت دارم. منظورتان همين باشد .
5 -وقتي مي گوييد :متاسفم. به چشمان شخص مقابل نگاه كنيد .
6 -قبل از اينكه ازدواج كنيد حداقل شش ماه نامزد باشيد .
7 -به عشق در اولين نگاه باور داشته باشيد .
8 -هيچ وقت به رؤياهاي كسي نخنديد. مردمي كه رؤيا ندارند هيچ چيز ندارند.
9 -عميقاً و با احساس عشق بورزيد. ممكن است آسيب ببينيد ولي اين تنها راهي است كه به طور كامل زندگي مي كنيد .
10- در اختلافات منصفانه بجنگيد و از كسي هم نام نبريد .
11-مردم را از طريق خويشاوندانشان داوري نكنيد .
12- آرام صحبت كنيد ولي سريع فكر كنيد .
13- وقتي كسي از شما سوالي مي پرسد كه نمي خواهيد پاسخ دهيد، لبخندي بزنيد و بگوييد :چرا مي خواهي اين را بداني؟
14- به خاطر داشته باشيد كه عشق بزرگ و موفقيت هاي بزرگ مستلزم ريسك هاي بزرگ هستند .
15- وقتي كسي عطسه مي كند به او بگوييد :عافيت باشد .
16- وقتي چيزي را از دست مي دهيد، درس گرفتن از آن را از دست ندهيد .
17- اين سه نكته را به ياد داشته باشيد: احترام به خود، احترام به ديگران و مسئوليت همه كارهايتان را پذيرفتن.
18- اجازه ندهيد يك اختلاف كوچك به دوستي بزرگتان صدمه بزند .
19- وقتي متوجه مي شويد كه كه اشتباهي مرتكب شده ايد، فوراً براي اصلاح آن اقدام كنيد .
20- وقتي تلفن را بر مي داريد لبخند بزنيد، كسي كه تلفن كرده آن را در صداي شما مي شنود .
۲۱- زماني را براي تنها بودن اختصاص دهيد .
يك دوست واقعي كسي است كه دست شما را بگيرد و قلب شما را لمس كند



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۸ ] [ احد احدي ]

بايـدها و نبايـدهاي استـفاده كودكان از محيـط اينتـرنت

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


امروز ديگر ابزاري مانند رايانه و پديده هايي مثل اينترنت يكي از اجزاي زندگي روزمره ما شده اند. در جامعه امروز تعاملات و روابط افراد برخي خانواده ها، چه در امور شخصي و چه در مسايل كاري به قدري با اين ابزار گره خورده اند كه حتي ديگر تصور وجود نداشتن رايانه و اينترنت در زندگي آنها غيرممكن است ...


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


در عين حال اين ابزار مانند تمام تكنولوژي هاي نوين داراي عوارضي است كه بي توجهي به آن مي تواند بسيار خطرناك باشد. جالب اينكه اينترنت به دليل گستردگي خدماتي كه به كاربران عرضه مي كند و همچنين به دليل فراگيري كاربرد آن در ميان افراد در سراسر جهان، طبيعتا مستعد بروز عوارض و انحراف هاي بيشتري نسبت به ساير پديده هاي نوين است. قطعا آسيب پذيرترين گروه در برابر اين عوارض هم كودكان و نوجوانان هستند. در سال هاي اخير در كشور ما نيز مانند بسياري كشورها، چگونگي در اختيارگذاري اينترنت براي كودكان و نوجوانان، از دغدغه هاي مهم خانواده ها شده است. بيشتر والدين سعي مي كنند با اعمال نظارت و محدوديت خطرهاي اينترنت براي فرزند خود را به حداقل برسانند ولي بسياري از آنها شيوه مناسب نظارت و اعمال محدوديت را نمي دانند تا حدي كه در برخي موارد، اعمال شيوه هاي نادرست در اين زمينه باعث نافرماني نوجوان و بروز مشكلات حادتر مي شود. اهميت اين موضوع باعث شد در "فرزندپروري" اين هفته با دكتر پرويز رزاقي، روان شناس و مدرس دانشگاه در اين مورد گفت وگو كنيم.

- براي پديده هايي مثل اينترنت، اعمال محدوديت براي كودكان و نوجوانان لازم است يا نه؟


اگر بخواهيم يك تقسيم بندي كلي براي اين موضوع داشته باشيم، ترجيح اول ما براي ايجاد محدوديت، انجام اين كار با آموزش و آگاه سازي است يعني بايد با شرح خطرها، انحرافات و مشكلات احتمالي، كودك و نوجوان را قانع كنيم وارد سايت هايي كه مناسب سن او نيست، نشود و خودش يك محدوديت خودخواسته ايجاد كند. اين امكان حتي روي بيشتر موتورهاي جستجوگر در اينترنت قرار داده شده كه كاربر خودخواسته، با انتخاب گزينه موردنظر، جستجوي ايمن در سايت هاي اينترنتي داشته باشد.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


- اين اعمال محدوديت ها در خانواده چگونه بايد باشد؟

همواره در اولين قدم تعامل را پيشنهاد مي كنيم. ارتباط و تعامل والدين و نوجوان اگر اتفاق بيفتد و نوجوان آن را بپذيرد، بسياري از مشكلات احتمالي برطرف خواهد شد. خانواده ها همچنين بايد موقعيت و شرايط فرزند نوجوان خود را درك و با توجه به آن، محدوديت هاي خود را اعمال كنند. نكته اي كه پدر و مادرها بايد توجه ويژه اي به آن داشته باشند، اين است كه بايد به اين موضوع از منظر نوجوان نگاه كنند تا بتوانند تصميم درست بگيرند و نيازهاي واقعي او را همواره مدنظر داشته باشند. درنهايت اينكه والدين بايد طوري رفتار كنند كه در كنار فرزند خود باشند و او آنها را در مقابل خود حس نكند.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.net


- در مراحل بعد اين برخوردها چطور بايد باشد؟

والدين بايد با لحن مناسب با نوجوان گفت وگو كنند. آنها مي توانند با شرح موقعيت زماني و مكاني، درك درستي از آسيب هايي كه مي تواند تهديدش كند به او بدهند و شأن و جايگاهش را يادآوري كنند. همچنين پدر و مادر مي توانند با جمله هاي مناسب مانند "به نظر تو بهتر نيست كه...؟" يا "فكر نمي كني مناسب تر باشد كه...؟"، ذهن فرزند خود را درگير اين ماجرا و او را به صورت فعال با مساله روبرو كنند تا حس كند براي او شخصيت قائل شده اند. البته در برخي موارد هم لازم است قاطعانه برخورد و مثلا ورود به سايتي خاص براي نوجوان ممنوع شود.


گروه اينترنتي پرشيـن استار | www.Persian-Star.org


والدين همواره بايد آموزش و آگاهي را بر اين برخوردها مقدم بدانند. وقتي نوجوان بداند چرا نبايد وارد سايتي خاص شود و چه خطرهايي او را تهديد مي كند، اين كار را انجام نخواهد داد، حتي اگر اجبار و نظارت والدين را نداشته باشد. البته به اين نكته هم بايد توجه داشت كه برخورد قاطعانه و منع مستقيم هم شرايط خاص خود را دارد.

- چه شرايطي؟


اگر همواره برخورد منعي و اعتقاد داشته باشيم "فقط همين كه من مي گويم"، ممكن است باعث نافرماني نوجوان شويم و مشكلات متعدد ديگري ايجاد شود. از روش منع نبايد دائم استفاده كرد. همچنين اگر از انتخاب يك گزينه منعش مي كنيم، حتما بايد گزينه هاي متعدد ديگري به او معرفي كنيم تا قدرت مانور او زيادتر باشد و حس كند حق انتخاب هم دارد.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


- و نكته پاياني؟

اگر والدين قصد دارند عوارض اينترنت و پديده هايي مانند آن را براي نوجوان خود كم كنند براي اين كار لازم است فرزندشان، آنها را دوست خود بداند و بداند كه والدين صلاح او را مي خواهند. بي ترديد لازمه رسيدن به چنين باوري اين است كه پدر و مادر بتوانند ارتباط خوبي با فرزند خود برقرار كنند و با او دوست باشند. حتي اگر در مواردي از او تخلفي ديدند، نبايد برخورد نامناسب و شديد داشته باشند. والدين مي توانند با درك موقعيت نوجوان، ارزش هاي او را دريابند و از راه درست به حل مساله بپردازند.


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۸ ] [ احد احدي ]

عاقلانه ترين كلمه "احتياط" است
حواست را جمع كن

دست و پا گير ترين كلمه "
محدوديت" است
اجازه نده مانع پيشرفتت شود

سخت ترين كلمه "
غير ممكن" است
اصلا وجود ندارد

مخرب ترين كلمه "
شتابزدگي" است
مواظب پل هاي پشت سرت باش

تاريك ترين كلمه "
ناداني" است
آن را با نور علم روشن كن

كشنده ترين كلمه "
اضطراب" است
آن را ناديده بگير

صبور ترين كلمه "
انتظار" است
هميشه منتظرش بمان

با ارزش ترين كلمه "
بخشش" است
سعي خود را بكن

قشنگ ترين كلمه "
خوشرويي" است
راز زيبايي در آن نهفته

سازنده ترين كلمه "
گذشت" است
آن را تمرين كن

پرمعني ترين كلمه "
ما" است
آن را به كار ببر

عميق ترين كلمه "
عشق" است
به آن ارج بده

بي رحم ترين كلمه "
تنفر" است
با آن بازي نكن

خودخواهانه ترين كلمه "
من" است
از آن حذر كن

نا پايدارترين كلمه "
خشم" است
آن را در خود فرو بر

بازدارنده ترين كلمه "
ترس" است
با آن مقابله كن

با نشاط ترين كلمه "
كار" است
به آن بپرداز

پوچ ترين كلمه "
طمع " است
آن را در خود بكش

سازنده ترين كلمه "
صبر" است
براي داشتنش دعا كن

روشن ترين كلمه "
اميد" است
هميشه به آينده اميدوار باش



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۷ ] [ احد احدي ]

1. جوش هاي خارش‌دار

جوش هاي خارش‌دار در اثر روغن هاي گياهي، عطر يا عرق سوز شدن به وجود مي آيند. براي رفع آن مي توانيد آنتي هيستامين مصرف كنيد. البته آب هاي معدني چشمه هاي طبيعي نيز در كاهش درد اين كهير و جوش ها موثر هستند. املاح داخل اين آب ها باعث از بين رفتن سوزش و خارش مي شوند.

2. آكنه

براي جوش هاي پايدار ابتدا خيلي نرم صورت خود را با سنگ نمك يا نمك هاي درشت و زبر مالش دهيد تا ضدعفوني شود و سپس چند قطره روغن درخت "نيم" روي آن بريزيد. پس از چند دقيقه آبكشي كنيد و ماسكي از ماست را به مدت 15 تا 30 دقيقه روي پوست خود قرار دهيد. اسيد لاكتيك موجود در ماست، لايه بردار طبيعي است كه موجب شفافيت بيشتر پوست، از بين رفتن آكنه و كمرنگ شدن لكه ها مي شود.

3. گزش پشه

فصل گرما در راه است و پشه ها راهشان را به خانه هاي ما پيدا خواهند كرد. هنگامي كه مورد گزش پشه قرار گرفتيد، خارش و سوزش آن را با خمير آسپرين كاهش دهيد. براي اين منظور، يك آسپرين ضعيف را له كنيد و يك قطره آب به آن اضافه تا خمير شود. اين خمير ضد سوزش و التهاب است و قرمزي و باد حاصل از نيش پشه، موهاي زيرپوستي و جوش را كاهش مي دهد زيرا آسپرين حاوي اسيد سيلاسيليك (ماده اي كه در داروهاي ضد جوش استفاده مي شود) است.

4. اگزما و سورياس

براي كاهش درد و سوزش اگزما و سورياسِ پوستي كمي روغن زيتون در محل تحريك شده بريزيد. براي هر سه سانتي متر، يك قاشق چايخوري روغن لازم است. ماليدن روغن روي اين منطقه از خشك شدن پوست جلوگيري مي كند. روغن زيتون پايه بسياري از محصولات مرطوب كننده است اما استفاده از نوع خالص آن اين مزيت را دارد كه مواد شيميايي كرم ها را در خود ندارد.

5. حساسيت فصلي

براي فرار از نشانه هاي حساسيت فصلي همچون سوزش چشم، آبريزش بيني و عطسه از قرص هاي گياهي استفاده كنيد. محققان سوئيسي ثابت كرده اند مصرف قرص گياهي سه بار در روز بهتر از آنتي هيستامين هاي صنعتي است كه خواب آلودگي مي آورند.

6. دندان درد

براي كاهش درد دندان از ميخك استفاده كنيد. از قديم اين درمان را براي درد دندان انجام مي دادند. بسيار هم موثر است. البته اين روزها ميخك در هر خانه اي پيدا نمي شود به همين دليل مي توانيد از اوژنول موجود در داروخانه ها كمك بگيريد. پنبه را در اوژنول خيس كنيد و دقيقا روي دنداني كه درد مي كند، قرار دهيد. اين باعث كاهش درد تا زماني مي شود كه به پزشك مراجعه كنيد.

7. دردهاي دهان

براي درد دهان، به ويژه در كودكان از محصولات نعناعي كمك بگيريد. به طور مثال، آدامس نعنايي، شيريني، چاي يا هر خوراكي نعنايي ديگر. اين گياه تاثير بسياري روي هر چيزي دارد كه با آن تماس پيدا مي كند و مي تواند باعث كاهش درد گلو، سوزش دهان يا سزش تبخال يا تاول دهان شود.

8. درد ناشي از ورزش سنگين

پس از ورزش هاي سنگين، يك ليوان آب البالو ترش بنوشيد. اين آب ميوه سرشار از آنتي اكسيدان و ضدالتهاب است و درد ماهيچه ها را كاهش مي دهد. پس از ورزش بافت هاي شما از بي آبي رنج مي برند و آب آلبالوي ترش كه سرشار از آنتي اكسيدان است بسيار بهتر از آلبالوي شيرين و ديگر ميوه ها و سبزيجات به ترميم اين آسيب كمك مي كند.

9. سوختگي خفيف

اگر زير نور آفتاب يا در اثر چسبيدن اتو مو به پوست خود دچار سوختگي خفيف شديد، مي توانيد با كمپرس آب سرد و چاي سبز يا سياه آن را درمان كنيد. براي اين منظور، حوله نازكي را درون چاي سرد خيس كنيد و روي محل سوختگي قرار دهيد. ماده گياهي موجود در چاي باعث كاهش سوزش و تاول نزدن مي شود.

10. جاي زخم

برخلاف اعتقاد عموم مردم، پوست زخم به هيچ عنوان خوب و مفيد نيست. به همين دليل، اين قسمت را با پارافين مايع مرطوب نگه داريد و به مدت سه تا 5 روز باند پيچي كنيد. در طول شب، نوار سلفوني دور پارافين بپيچيد اين باعث مي شود تا محيط زخم مرطوب تر بماند و دوره درمان را تسريع مي بخشد.

11. حالت تهوع

اگر محتويات قرص هاي ضدتهوع را مطالعه كرده باشيد متوجه مي شويد مملو از شكر است. به همين دليل، براي برطرف كردن اين حالت خود مي توانيد شربت شيرين ميوه بنوشيد. براي تهوع هاي ناشي از حركت، استفراغ هاي صبحگاهي يا دل به هم خوردگي معده آخرين چيزي كه لازم داريد، غذاي زياد است. همين شربت هاي شيرين و سودا به شما كمك مي كند تا بهتر شويد.

12. اسهال

براي برطرف كردن اسهال مي توانيد از خوراكي هاي گياهي كمك بگيريد. به طور مثال، چاي تهيه شده از پوست انار به معده به هم ريخته كمك بسياري مي كند. از اين پس، انارها را خشك و نگهداري كنيد. پوست خشك انار تا 6 ماه مي ماند. سپس يك قاشق غذاخوري پر از پودر پوست انار را داخل يك فنجان آب جوش بريزيد و اجازه دهيد سه تا 4 دقيقه بماند. پوست بلوط نيز همين كاربرد را دارد. آن را به مدت سه دقيقه بجوشانيد، اجازه دهيد تا نيم ساعت بماند و سپس از صافي رد كنيد. هر دو اين مواد سرشار از تانين هستند كه باعث ايجاد مايع لعابي اطراف معده و كاهش درد آن مي شوند. دو قاشق غذاخوري از اين نوشيدني ها را 4 تا 6 بار در روز بنوشيد.

13. مسموميت غذايي

اگر تصور مي كنيد دچار مسموميت غذايي شده ايد، دو فنجان چاي سياه و يك تكه نان تست چاره كار است. اسيد تانيك موجود در چاي و ذغال موجود در نان تست باعث از بين رفتن سم در بدن مي شوند.

14. سرماخوردگي

براي برطرف كردن سرماخوردگي و آنفولانزا، يك گريپ فروت را با پوست چهار قاچ كنيد و داخل قابلمه بيندازيد. قابلمه را پر از آب كنيد و اجازه دهيد روي حرارت بجوشد. آن را هم بزنيد و يك قاشق غذاخوري عسل به آن اضافه كنيد و محلول به دست آده را همچون چاي بنوشيد. آب جوش باعث بيرون آمدن خاصيت دفاعي، ويتامين C و فلاونوئيد از پوست گريپ فروت در آب مي شود. اين مواد بين پوست و گوشت ميوه وجود دارند و با جوشاندن اين ميوه با پوست، عصاره بيشتر و مفيدتري از آن به دست مي آيد كه براي گلو درد بسيار خوب است.

15. گرفتگي بيني

براي برطرف كردن گرفتگي بيني مي توانيد با محلول آب نمك آن را شست‌وشو دهيد تا آلودگي ها از بيني شسته شوند و مخاط بيني رقيق شود. براي اينكه پر بودن بيني خود را به راحتي برطرف كنيد آن را هر روز آب نمك شست‌وشو دهيد. اين كار هنگام سرماخوردگي باعث بهبود حال شما نمي شود اما اجازه مي دهد راحت تر نفس بكشيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۷ ] [ احد احدي ]

 با انـدكي تامل بخوانيـد ...

گاهــي لازمــه

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

آدما گاهي لازمه

چند وقت كركره شونو بكشن پايين

يه پارچه سياه بزنن درش و بنويسن :

كسي نمرده

فقط دلم گرفته

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

آدم هـا بــراي هــم سـنگ تمـام مـي گـذارند

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

آدم ها براي هم سنگ تمام مي گذارند.

اما نه وقتي كه در ميانشان هستي، نه...

آنجا كه در ميان خاك خوابيدي؛

"سنگ تمام" را مي گذارند و مي روند ...!

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

كافيسـت سـر بــه زيــر باشـي

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گرگ شده اند اينروزها ...

كافي است سر به زير باشي

با بره اشتباهت ميگيرند

خيز برميدارند براي دريدنت ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

در پي دليـلي اســت كه ببخشـد ما را

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.net

خالق من "بهشتي" دارد، نزديك، زيبا و بزرگ؛

و "دوزخي" دارد، به گمانم كوچك و بعيد؛

و در پي دليليست كه ببخشد ما را ...

"دكتر علي شريعتي"

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

معــجزه ...

گروه اينترنتي پرشيـن استار | www.Persian-Star.org

خدايا

من اينجا دلم سخت معجزه ميخواهد

و تو انگار

معجزه هايت را گذاشته اي براي روز مبادا ...!

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گول دنـــيا را مخــور ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گول دنيا را مخور...!

ماهيان شهر ما از كوسه ها وحشي ترند

بره هاي اين حوالي گرگ ها را ميدرند

سايه از سايه هراسان در ميان كوچه ها

زنده ها هم آبروي مردگان را ميبرند ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

يادمـان باشــد ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

يادمان باشد!

هر پس مونده‌اي كه‌ من زمين ميندازم

قامت يه‌ نفرو خم ميكنه ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

لنــگه هــاي چــوبــي درب حيــاطمـان

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

لنگه هاي چوبي درب حياطمان؛

گرچه كهنه اند و جيرجير مي كنند؛

ولي خوش به حالشان كه لنگه ي هم اند.

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

نمــاز دو نفــره

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

خـــدايا

دلم هوس يك نماز دو نفره كرده است ...

فقط من باشم و تو !!!

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

مــا ديگــر فقــير نيســتيم
گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

خداروشكر ما ديگر فقير نيستيم

ديروز پزشك روستا گفت:

چشمان پدرم پر از آب مرواريد است!

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

گـرگ صفــتان
گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

نــه صدايش را "نــازك" ميكــرد ...

و نــه دستــانش را "آردي"

از كجــا بايــد به گرگ بودنش شك ميكــردم؟!!!

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

مـا ديگـر فقــير نيســتيم
گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.net

آنگاه كه غرور كسي را له مي كني
آنگاه كه كاخ آرزوهاي كسي را ويران مي كني
آنگاه كه شمع اميد كسي را خاموش مي كني
آنگاه كه بنده اي را ناديده مي انگاري
آنگاه كه حتي گوشت را مي بندي تا صداي خرد شدن غرورش را نشنوي
آنگاه كه خدا را مي بيني و بنده خدا را ناديده مي گيري
ميخواهم بدانم، دستانت را بسوي كدام آسمان دراز ميكني تا براي خوشبختي خودت دعا كني؟
بسوي كدام قبله نماز مي گزاري كه ديگران نگزارده اند؟

طريقت بجز خدمت خلق نيست به تسبيح و سجاده و دلق نيست


گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

آهسـته رد شـو

گروه اينترنتي پرشيـن استـار | www.Persian-Star.org

اگـر امـشب هم از حوالي دلم گذشتـي،

آهسته رد شو

غم را با هزار بدبختي خوابانده ام...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

اشــتبــاه ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

وقتي همه با من هم عقيده مي شوند،

تازه احساس مي كنم كه اشتباه كرده ام!!!

اسكار وايلد

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

خوشبخـتي يافتـني نيســت...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

خوشبختي يافتني نيست ساختني است.
از زندگي لذت ببريد حتي اگر چيز با ارزشي را از دست داده ايد...
ديروز پشت خاكريز بوديم و امروز در پناه ميز!
ديروز دنبال گمنامي بوديم و امروز مواظبيم ناممان گم نشود.
جبهه بوي ايمان مي داد و اينجا ايمانمان بو مي دهد...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

سـخت اسـت
گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

سخت است فهماندن چيزي به كسي كه

براي نفهميدن آن پول مي گيرد.

احمد شاملو

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

آنـجا ببـر مـرا

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

آنجا ببر مرا كه شرابم نبرده است.

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

نــان دادن كــار مــردان اســت...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

خواجه عبدالله انصاري فرمود:

بدانكه، نماز زياده خواندن، كار پيرزنان است

و روزه فزون داشتن، صرفه ي نان است

و حج نمودن، تماشاي جهان است.

اما نان دادن، كار مردان است...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

تجربه ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

ه كوچه اي رسيدم كه پيرمردي از آن خارج مي شد؛

به من گفت: نرو كه بن بسته! گوش نكردم، رفتم.

وقتي برگشتم و به سر كوچه رسيدم؛ پير شده بودم!!!

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

نـخنـد !
گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org


به سرآستين پاره كارگري كه ديوارت را مي‌چيند
و به تو مي‌گويد ارباب، نخند!

به پسركي كه آدامس مي‌فروشد و تو هرگز نمي‌خري، نخند!
به پيرمردي كه در پياده رو به زحمت راه مي‌رود
و شايد چندثانيه كوتاه معطلت كند، نخند!

به دبيري كه دست و عينكش گچي است و يقه پيراهنش جمع شده نخند!

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

وجـدان ...
گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.net

متاسفانه بعضي ها هستند كه :

بي غذا، دو ماه دوام مي آورند ؛

بي آب، دو هفته ؛

بي هوا، چند دقيقه ؛
و امــــا
بي "وجـــدان"، خـيلي ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

شـكسـته تـرينـم ...

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

اگــر ...

اگر گناه وزن داشت؛

هيچ كس را توان آن نبود كه قدمي بردارد،

خيلي ها از كوله بار سنگين خويش ناله ميكردند،



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۶ ] [ احد احدي ]
1. كم توقع باشيم؛ از همسرمان آن قدر انتظار داشته باشيم كه بتواند به انتظارات پاسخ دهد.

2. گذشت كنيم؛ مطمئنا زندگي بدون خطا نيست و هر كدام از ما دچار اشتباهاتي مي شويم و با گذشت مي شود زندگي شيرين تري داشت.

3. اين را قبول كنيم كه او با يكسري عادات و خوي ها بزرگ شده است و راحت نمي تواند آنها را كنار بگذارد. به او فرصت دهيم.

4. به خاطر همسر خود كمي از مطالب مفيد و روانشناسي استفاده كنيم؛ چرا كه ما تجربه كافي را در اوايل زندگي نداريم.

5. قدر حال را بدانيم شايد فردا ديگر دير باشد.

6. اين را خوب درك كنيم كه مي توانيد بهترين لحظات رو با همسر خود داشته باشيم؛ هيچ كس نمي تواند جاي همسرمان رو بگيرد.

7. صبور باشيم؛ اگر رفتار همسرمان را خوشايند نمي دانيم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرايط مناسب او را از چگونگي رفتارش آگاه كنيم.

8. منطقي رفتار كنيم؛ مسايل را منطقي و درست بررسي كنيم و به جاي منافع شخصي، مصالح زندگي مشترك را در نظر بگيريم و بي طرفانه قضاوت كنيم.

9. مثبت نگر باشيم؛ با بياد آوردن لحظات شيرين زندگي بدبيني را از خود دور كنيم، به رفتارهاي خوب همسرمان بيشتر بينديشيم و جنبه هاي خوب زندگي را فراموش نكنيم.

10. يكدل باشيم؛ درك متقابل موجب ايجاد تفاهم مي شود و يكدلي به وجود مي آورد.

11. ارتباط كلامي و عاطفي خود را حفظ كنيم؛ سعي كنيم با همسر خود درباره ي مسائل مختلف گفتگو كنيم. صحبت كردن بهترين راه آگاهي از افكار و احساسات همسر مي باشد.

12. با يكديگر مهربان باشيم؛ همسرمان را جزئي از وجود خود بدانيم، محسناتش را بازگو كنيم، برايش خوبي بخواهيم و در راه كمك به همسرمان تمام تلاش خود را به كار ببريم. با مهرباني مي توانيم مالك قلب هاي يكديگر باشيم و رابطه ي گرم و صميمي برقرار كنيم.

13. محبت پذير و قهر گريز باشيم؛ منش توأم با مهرباني و دوري از قهر و كينه صفت همسران فداكار است. تلاش كنيم كه آيينه ي زندگيمان شفاف و بدون غبار كدروت باشد.

14. سعي كنيم همديگر را در كارهايي كه در دست انجام داريم تشويق كنيم؛ چراكه هيچ كس مثل زن و شوهر نمي توانند مشوق هم باشند.

15. راستگو باشيم؛ صداقت و راستي از بهترين سرمايه هاي زندگي مشترك است. هرگز نبايد به دروغ و نيرنگ متوسل شويم حتي اگر حقيقت به نفع ما نباشد. فراموش نكنيم كه دروغ پايه هاي زندگي را سست مي كند.

16. محيط خانواده را با صفا كنيم؛ فضاي عاطفي خانواده بايد چنان مطلوب و دوست داشتني باشد كه همسرمان در آن احساس رضايت خاطر كند و از امنيت رواني برخوردار باشد.

17. به نيازهاي همسرمان توجه كنيم؛ رفتار دلنشين و توأم با متانت موجب مي شود او خواسته هاي خود را به راحتي بيان كند.

18. بهداشت رواني همسر را تأمين كنيم؛ در سايه ي سلامت جسمي و رواني مي توانيم به هدف هاي خود برسيم، بنابراين بايد به رفتار او توجه نماييم و از افسردگي و خمودگيش جلوگيري كنيم.

19. با يكديگر مشورت كنيم؛ هر يك از زوجين بايد حق داشته باشند نظر و پيشنهاد خود را بيان كنند. با مشورت كردن، راه رسيدن به زندگي سالم كوتاه تر مي شود.

20. قدرشناس باشيم؛ از همسرمان به خاطر انجام وظايف، مسئوليت ها و همكاري هايش قدرداني كنيم براي ابراز سپاسگزاري و تشكر به كلمه هاي خاصي نيازمند نيستيم!

21. احساس مسئوليت داشته باشيم؛ زن يا شوهر بايد خود را در مقابل كاري كه برعهده گرفته اند متعهد بدانند و از انجام دادن آن شانه خالي نكنند.

22. سعي كنيم حرمت هم را هميشه رعايت كنيم. حتي موقع دعوا !

23. خوش قول باشيم؛ براي حرف ها و قول هاي خود ارزش قائل شويم و خود را در مقابل آنها مسئول بدانيم چون خوش قولي نشانه ي احترام به خود و همسر است.

24. سلايق و علايق او را بدانيم تا با اين كار به او بگوئيم كه چقدر برايمان مهم است؛ در بسياري از موارد زن وشوهر از هم توقع دارند كه او را خوب بشناسد و بدانند كه او چي دوست دارد.

25. خود را به جاي همسرمان بگذاريم؛ دنيا را از دريچه ي نگاه او ببينيم و از خود بپرسيم : "اگر من جاي او بودم چه مي كردم"

26. سختي ها و مشكلات محيط كار را در حد ضرورت با همسرمان در ميان بگذاريم؛ هم فكري بار مشكلات را سبك تر مي نمايد.

27. روابط زناشويي را بسيار مهم بدانيم؛ عدم توجه به اين روابط موجب ايجاد مشكلات مختلف خانوادگي، روحي و رواني براي هر يك از طرفين مي شود و زندگي را با خطرهاي جدي روبرو مي كند.

28. به همسر خود بگوييم كه من به خاطر عشق به تو همه ي سختي هاي زندگي مان را مي پذيرم چنين جملاتي باعث دلگرمي او مي شود.

29. همديگر را آرام كنيم؛ روزها هميشه بدون مشكل نيستند و شرايط سخت از زندگي جدايي ناپذير است. اگر يك روز همسرمان عصباني بود بايد سعي كنيم او را آرام كنيم و بر عصبانيت او نيافزاييم.

30. با متانت و صداقت قبول كنيم كه در بعضي از كارها همسرمان شايسته تر است.

31. با جملات زيبا از همسر خود دلجويي كنيم؛ يك جمله ي شورانگيز مي تواند طوفاني از خشم و غضب و نفرت را خاموش كند و بناي زندگي را از خطرات گوناگون دور سازد.

32. براي سخن و پيشنهاد همسرمان احترام قائل شويم و خود را عقل كل ندانيم. باور داشته باشيم كه هميشه همه چيز را همگان دانند.

۳۳. فرمان ندهيم؛ نبايد خانه را به پادگان تبديل كنيم، متوجه باشيم كه خانه كانون عشق و محبت است نه محل يكه تازي و خشونت.

۳۴. از ازدواج خود اظهار پشيماني نكنيم؛ زندگي و روابط خود را با ديگران مقايسه نكنيم و از ياد نبريم كه زندگي هر كسي مطابق سليقه و عقل و درايت او اداره مي شود.

35. روي نقاط ضعف همسر خود انگشت نگذاريم؛ هر فردي ممكن است در موارد مختلف دچار ضعف باشد آشكار كردن و بزرگ جلوه دادن اين نقاط ضعف موجب ايجاد كدورت مي شود. هرگز نبايد از نقطه ضعف ها به عنوان اسلحه اي براي سكوت يا شكست دادن همسر استفاده كنيم.

36. مقابله به مثل نكنيم؛ از رفتارهاي تلافي جويانه بپرهيزيم و سعي كنيم به جاي مقابله به مثل، رفتار مناسب را به او يادآوري نماييم.

37. مقايسه نكنيم؛ با مقايسه، هم همسر خود را از خود ناراحت مي كنيم و هم زندگي را برخود سخت مي گيريم اما بايد بدانيم كه تمام انسان ها نمي توانند شبيه هم باشند.

38. سعي كنيم در هر زماني جوياي حال همسر خود باشيم؛ اين امر باعث مي شود تا حس اهميت زن وشوهر براي هم بيشتر شود.

39. روزهاي خوب با هم بودن رو به ياد هم بياريم؛ اين امر باعث مي شود تا روز هاي با خاطرات تلخ راحتتر فراموش شود.

40. شنونده ي خوبي باشيم؛ هنگامي كه همسرمان با ما صحبت مي كند حتي الامكان به چشمان او نگاه كنيم و يا با اشاره و سرتكان دادن نشان دهيم كه به حرف هاي او توجه داريم.

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۶ ] [ احد احدي ]

 اصلي ترين ويژگي هاي دوره نوجواني

براي اينكه وارد جهان نوجوانتان شويد، قبل از هر چيز بايد اين جهان را بشناسيد.
1- تغييرات جسمي
شايد اولين تغييري كه در دختر نوجوانتان ببينيد، تغييرات جسمي است كه در اثر تغيير و تحولات هورموني در بدن او رخ مي دهد. دخترتان ظاهري زنانه پيدا مي كند اما رفتارهايش گاهي هنوز كودكانه است. شايد يكي از بزرگترين وظايف مادرانه شما آگاهي دادن و صحبت كردن با دخترتان در مورد تغييرات جسمي او باشد.
2- تغييرات شناختي
هوش نوجوان در اين دوره حالت انتزاعي دارد. مي تواند قواعد و قضاياي منطقي را درك كندو قدرت استدلال كردن دارد. بنابراين گاهي ممكن است با شما بحث كند و شما و افكار و عقايدتان را به چالش بكشد. حتي در مورد افكار خودش هم شك دارد. دختران ديگ رخواسته هاي شما را به راحتي نمي پذيرد، بلكه بايدب رايش دليل بياوريد و استدلال كنيد. اين همه شك و بحث و ترديد براي مقابله و دعوا با شما نيست، بلكه مي خواهد همه چيز را از اول و بر اساس استدلال و منطق بازسازي كند.
3- جستجوي هويت
يكي از ويژگي هاي نوجواني به دنبال هويت گشتن و رسيدن به پاسخ سوال «من كيستم؟» است. او به دنبال كسب شناخت از خودش در همه ابعاد زندگي است. تلاش مي كند به يك من مستقل دست يابد. خلاصه كلام اينكه مي خواهد خودش را تعريف كند.
4- خودمركزيت
اكثر نوجوانان در دوران بلوغ تصور مي كنند زير ذره بين ديگران مخصوصا همسن و سال هاي خودشان هستند و به همين دليل وقت زيادي را صرف تفكر در مورد خصوصيات ظاهري خود مي كنند و زمان زيادي را روبروي آينه مي گذرانند. دختران فكر مي كند هنگام رفتن به مهماني همه به او نگاه مي كنند و اگر يك لكه كوچك روي لباسش باشد همه متوجه خواهند شد!
5- تصور آسيب ناپذيري خود
نوجوانان در اين سن فكر مي كنند اتفاقات بد فقط براي ديگران مي افتد و فقط ديگران آسيب مي بينند. آنها به اندازه كافي عاقل هستند و به خوبي مي توانند از مشكلات بگريزند. البته اين افكار چيزي نيست جز يك توهم مخصوص دوران نوجواني. اين توهم مي تواند پايه خطرات و انحرافات بسياري در دختر نوجوان شما باشد. مثلا «اگر سوار ماشين يك غريبه هم باشم براي من هيچ اتفاقي نخواهد افتاد. من مي دوم چطوري بايد رفتار كنم.»

6- همسالان، پادشاهان ذهني
در اين سنين دوستان و همسالان براي فرد اهميت زيادي پيدا مي كنند و براي پذيرفته شدن و تعلق داشتن به همسالان خود، همنوايي و شبيه شدن با آنها را انتخاب مي كنند، به طوري كه بودن در ميان همسالان و تشابه با آنان به يك نياز اساسي در دوران نوجواني تبديل مي شود. نگران نباشيد! بودن در گروه همسالان و اهميت و نفوذ همسالان براي دختر شما يك ويژگي طبيعي دوران نوجواني است. نوجوان با بودن در گروه همسالانش، احساس استقلال را خواهد آموخت.
7- كاهش علاقه به درس
معمولا اكثر نوجوانان با افت تحصيلي روبرو مي شوند. يكي از اصلي ترين دلايل اين افت تحصيلي ورود فعاليت ها و موقعيت هاي جديد به زندگي است. بايد در كنار او باشيد. به او كمك كنيد تا استعداد و علائق تحصيلي و توانايي هاي خود را بشناسد.

 چند توصيه براي تعامل با دختران نوجوان: 

اين اشتباهات را انجام ندهيد:

1- تحقير و مقايسه ممنوع

حواستان باشد بزرگترين اشتباهي كه دخترتان را از شما دور مي كند، تحقير كردن او در جمع و حتي در خلوت است. او را به خاطر نقطه ضعف هايش تحقير نكنيد و موفقيت هاي ديگران و شكست هايش را بر سرش نكوبيد. دختران را همانطور كه هست بپذيريد و از او به تناسب استعدادها و توانايي هايش انتظار داشته باشيد.
مطمئن باشيد او نيز استعدادها و توانايي هاي خودش را دارد. در پيدا كردن استعدادهايش و رفع نقاط ضعفش به او كمك كنيد.

2- دائما نگران دختران نباشيد


گاهي والدين آنقدر نگران دختر نوجوانشان هستند كه او را شديدا محدود مي كنند و تحت كنترل خود قرار مي دهند اما متاسفانه دختران، در اكثر موارد، در برابر فشار والدين به دروغگويي رو مي آورند و در مورد فعاليت ها و دوستانشان به والدين دروغ مي گويند. بنابراين به جاي محدوديت بيش از حد سعي كنيد مهارت روبرو شدن با خطرات را به دخترتان بياموزيد، به او ياد دهيد چگونه تنها به كلاس زبان برود، در برابر شماره هاي ناشناسي كه به او زنگ مي زنند يا برايش پيامك مي فرستند چه واكنشي بهتر است داشته باشد.


3- تمام كارها را شما انجام ندهيد


به او مسئوليت هايي را واگذار كنيد. نبايد همه كارهايش را شما انجام دهيد. اينكه اجازه نمي دهيد دست به سياه و سفيد بزند، همه كارهاي خانه و حتي كارهاي شخصي او را انجام مي دهيد، شما را تبديل به يك مادر خوب نمي كند، بلكه باعث مي شود دخترتان به يك فرد مسئوليت گريز تبديل شود. به او وظايفي را محول كنيد و اجازه دهيد مسئوليت كار و عواقب خوب و بدش كاملا به عهده خودش باشد.

 اصل هايي كه بايد رعايت كنيد:
1- ايجاد محيط امن در خانه
اولين و مهمترين پايگاه و تكيه گاه براي دختر نوجوانتان بايد خانه اي باشد كه در آن زندگي مي كند. سعي كنيد محيط خانه را آرام نگاه داريد. محيط پرتنش و پر از دعواي خانوادگي او را از خانه و والدين فراري خواهد داد.
2- اجازه دهيد شما را راهنمايي كند
با او صحبت كنيد. از او مشورت بخواهيد. زماني كه اظهارنظر مي كند، مكث توأم با تفكر داشته باشيد تا به باارزش بودن زمينه هاي ذهني خودش فكر كند. حتي از او راهنمايي بخواهيد. مسائلي را مطرح كنيد و طوري نشان دهيد كه شما مشتاقانه منتظر راهنمايي ها و ايده هاي خلاقانه او هستيد.
3- افزايش آگاهي و مطالعه در مورد نوجواني و انتقال اطلاعات به فرزند
در رابطه با مراحل رشد انسان و تغييرات هر مرحله به ويژه نوجواني تا آنجا كه مي توانيد اطلاعات كسب كنيد. هر قدر دانش شما بيشتر باشد، كمتر در رويارويي با مسائل غافلگير و مستاصل خواهيد شد. علاوه بر اين با فرزندانتان نيز در مورد ويژگي هاي سن نوجواني صحبت كنيد.مثلا وقتي دختر نوجوانتان بداند همه دخترهاي هم سن و سالش نگران ظاهر و قيافه خودشان هستند و اين يك ويژگي وابسته به سن است بيشتر احساس آرامش خواهد كرد. مي توانيد در اين مورد حتي از خاطرات خودتان هم با او حرف بزنيد و به او بگوييد شما هم در نوجواني نگران جوش هاي صورتتان بوده ايد و فكر مي كرديد هميشگي خواهند بود و اينكه اين موضوع در آن زمان چقدر ذهنتان را به خود مشغول كرده بود اما حالا اثري از آنها نمانده است.

4- موضع خود را مشخص كنيد

گاهي خيلي از مشكلات بين شما و او به اين خاطر اتفاق مي افتد كه به روشني و وضوح با او صحبت نمي كنيد. بهتر است خواسته هايتان را در مورد رابطه با دوستان و همكلاسي ها، زمان برگشتن به خانه، شركت در مهماني ها و استفاده از اينترنت، موبايل و ... مشخص كنيد و به روشني با ذكر دلايل منطقي قوانين و انتظارات خود را توضيح دهيد.

5- تصميم گيري را به او ياد بدهيد

مهارتي مهم كه دختران نوجوان بايد ياد بگيرند «تصميم گيري» است. دختران را در تصميمات خانواده شريك كنيد. مثلا در انتخاب پرده و دكوراسيون خانه نظر او را بپرسيد. او را در موقعيت هايي قرار دهيد كه تصميم گيرنده نهايي خودش باشد. يادگيري مهارت تصميم گيري در دوران نوجواني به او كمك مي كند در تصميم هاي مهم زندگي به درستي عمل كند و همه جوانب يك امر را بسنجد.

6- به خلوت او احترام بگذاريد

دختر نوجوان شما دوست دارد بيشتر وقتش را در اتاقش تنها باشد، موسيقي گوش دهد و شعر بخواند يا حتي براي درس خواندن تنها در اتاقش بنشيند و در اتاقش را ببندد. دوست دارد يك حريم خصوصي داشته باشد. وقتي در اتاقش را مي بندد، اتاقش را قلمرو سلطنت خود فرض مي كند. دوست دارد هر طور خودش دوست دارد درآنجا پادشاهي كند. به خواسته او، تا حدي كه قوانين خانه تان اجازه مي دهد، احترام بگذاريد و هرگز سرزده و بدون اينكه در بزنيد به اتاقش وارد نشويد مگر اينكه يك دليل منطقي و مهم داشته باشيد.

7- به او اعتماد كنيد

دخترتان تا زماني كه باور نكند به او اعتماد داريد به شما اعتماد نخواهد كرد و تلاشتان بي فايده خواهد بود. اعتماد يك پل دوطرفه است، بنابراين به او اعتماد كنيد و اين را با رفتارتان به او نشان دهيد و به او بياموزيد ما در برابر اعتمادي كه به هم داريم، مسئول هستيم. البته فراموش نكنيد اعتماد بايد آگاهانه و هوشيارانه باشد، بهتر است اين اعتماد را از سال هاي آغازين نوجواني شروع كنيد.

8- تحسين و انتقاد درست

وقتي كار يا مسئوليتي را به خوبي انجام مي دهد از او تشكر كنيد و به خاطر كار خوب تحسينش كنيد. منطقي و درست از او تعريف و تمجيد كنيد، به كار خوبي كه انجام داده است، اشاره كنيد. اين اصل را هنگام انتقاد كردن از او هم رعايت كنيد و به كار اشتباهي كه انجام داده است اشاره كنيد و كل وجود او را به خاطر كار اشتباهي كه انجام داده، زير سوال نبريد.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۵ ] [ احد احدي ]

راهكارهايي در تربيت بهتر فرزندان

1-به واكنش‌هاي خود در مقابل فرزندتان دقت كنيد

در اين مواقع هميشه بايد به سن‌وسال او توجه داشته باشيد و واكنش‌هاي مناسب با سن او را نشان دهيد. هر سني توقعات و انتظارات مناسب با آن سن را مي‌طلبد. حساسيت‌هاي بي‌مورد شما و برخورد‌هاي خشونت‌آميزتان تنها باعث شگفتي كودكان مي‌شود زيرا از نظر خودش، هيچ كار اشتباهي مرتكب نشده و نمي‌تواند مفهوم كار شما را درك كند.

2-هنگام تنبيه فرزندتان، علت را براي او توضيح دهيد

تنبيه در واقع برخورد والدين با فرزند است و تنها در زماني اثربخش است كه علت آن براي كودك و فايده آن براي والدين روشن باشد. همچنين تنبيه بايد براي آموختن درسي به كودك باشد و تحت شرايط اصولي و منطقي اجرا گردد. زياده روي در تنبيه تنها قبح آن را در نظر كودك از بين مي‌برد و پس از مدتي بي‌توجه به آن به كار خود ادامه مي‌دهد.

3-از تأكيد بر كارهاي بد كودك خودداري كنيد

اين كار تنها باعث تحقير و كاهش اعتماد به نفس او مي‌شود. او پس از مدتي احساس مي‌كند كه تمام كارهايش زشت است و نمي‌تواند توقعات والدين را برآورده سازد. بسياري از پدر و مادرها، پيوسته در انتظار اين هستند تا مچ كودك خود را بگيرند، بهتر است به جاي آن، به تشويق رفتارهاي پسنديده او بپردازيد و با تأكيد بر آنها، او را از انجام كارهاي ناپسند بر حذر داريد.

4-از تربيت فرزند خود در مقابل ديگران چشم پوشي كنيد

كودكاني كه مدام در مقابل افراد ديگر به‌ويژه كودكان هم‌سن و سال خود مورد تصحيح و نصيحت قرار مي‌گيرند، دچار ترس و خجالت مي‌شوند و به‌تدريج اعتماد به نفس خود را براي حضور در جمع از دست مي‌دهند. بسياري از والدين احساس مي‌كنند كه اين كار به صلاح فرزندشان است ولي نمي‌دانند كه در واقع حس خشم و رنجشي دروني را در او پرورش مي‌دهند و خيلي زود او را وادار به مقابله مي‌كنند.

5-از محبت كردن به فرزندتان نترسيد و او را در دريايي از عشق غوطه‌ور ‌سازيد

هنگامي كه كودكتان با مهر بزرگ مي‌شود، در بزرگسالي جذب هر محبت جزئي نمي‌شود و زندگي خود را بر پايه‌هاي سست بنيان بنا نمي‌سازد. كودكي كه حمايت و محبت والدين خود را دارد، مي‌داند كه زمان مشكلات، هميشه پناهگاهي امن در اختيار دارد كه مي‌تواند به سراغ آن رود و تسكين يابد.

6-از استقلال طلبي فرزند خود ناراحت نباشيد

تا آنجا كه مي‌توانيد، فرزندتان را در انجام كارهاي خود آزاد بگذاريد و به او استقلال عمل دهيد. انجام اين امر، از كودك فردي مسئول، مي‌سازد و او در مواقع خاص ناچار به تصميم‌گيري‌هاي مهم مي‌شود كه همين مسئله در دوران بزرگسالي از او فردي مسئول، مستقل، مدير مدبّري مي‌سازد.

7-به كودكتان بياموزيد كه هيچ انساني كامل نيست

گفتن عباراتي مانند «نمي‌دانم»، «نمي‌خواهم» و «نه» در بعضي مواقع ضروري است و لزومي ندارد كه كودك همواره براي هر كاري، پاسخ مثبت بدهد. گفتن عقايد شخصي در قالبي محترمانه، نداشتن يك پاسخ صحيح و بكار بردن عبارت نمي‌دانم، به كودك كمك مي‌كند تا از فشار مضاعف برخود بكاهد و در هنگام برخورد با مسائل گوناگون، در كمال آرامش به حل آن بپردازد.

8-هر روز زماني را به صحبت كردن با فرزند خود اختصاص دهيد

حرف‌هاي صميمانه و دوستانه به او بزنيد. ايجاد اين رابطه  شايد در دوران كودكي يك تفريح جذاب باشد ولي در دوران نوجواني و جواني يك ضرورت به حساب مي‌آيد و والديني كه از كودكي اين كار را نكرده باشند، نمي‌توانند در دوران بلوغ فرزند خود اين رابطه را ايجاد كنند.

به‌طور مثال زماني در هفته را به گردش‌هاي دو نفره با او اختصاص دهيد و در آن زمان با او در مورد ترس‌ها، نگراني‌ها، علائق و احساساتش صحبت كنيد. اگر از نظر كاري گرفتار هستيد و برنامه‌ريزي هفتگي براي انجام اين كار برايتان دشوار است، حداقل در هنگام خواب، چند لحظه‌اي در كنار تخت او بنشينيد و به آرامي با او صحبت كنيد و يا برايش كتاب بخوانيد. البته دقت كنيد كه در هنگام اين صحبت‌ها از نقش والدي سخت گير و هميشه نصيحت‌گو در آمده و به يك دوست صميمي و شنونده‌اي خوب تبديل شويد.

9-به فرزندتان قول‌هاي بي‌پايه ندهيد

قول‌هايي كه مي‌دانيد از اساس امكان اجراي آن نيست را ندهيد و همچنين از شكستن قول خود بپرهيزيد و درصورت انجام آن، حتما براي فرزندتان توضيح دهيد با اين كار به او نشان مي‌دهيد كه برايش ارزش قائل هستيد. اگر خواهان آن هستيد كه فرزندي با شخصيت و مثبت انديش و محترم داشته باشيد، حتما به اين مورد عمل كنيد.درصورت تكرار شكستن قول و قرار، كودك كم‌كم مي‌آموزد كه به محيط اطراف خود و انسان‌ها بي‌اعتماد شود و اين مسئله در بزرگسالي به او لطمات جبران‌ناپذيري وارد مي‌سازد. 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۴ ] [ احد احدي ]


ويـژگي هاي مـردانه كه هر زني بايد بشنـاسد

نوبتي هم باشد حالا ديگر نوبت آقايان است كه بروند زير ذره بين و در مورد ويژگي هاي روانشناختي آنها براي خانم ها بگوييم. معمولا خانم ها مي گويند ما يك سرزمين ناشناخته ايم كه آقايان در مورد ما چيزي نمي دانند اما احتمالا با خواندن اين مطلب متوجه مي شويد سرزمين ذهن آقايان هم چندان برايتان شناخته شده نبوده است. يادتان باشد دانستن اين تفاوت هاي جنسيتي مانع خيلي از دعواهاي بي مورد ميان همسران مي شود و به آنان كمك مي كند اختلاف هاي شان را بهتر مديريت كنند. پس اين شما و اين بعضي چيزهايي كه مي خواستيد در مورد مردان بدانيد اما روي آن را نداشتيد كه آنها را از خودشان بپرسيد ...


اقتدارطلبي مردان
روانشناس ها مي گويند اگر يك چيز مردها را از زن ها متفاوت كند، آن ويژگي رقابت جويي و اقتدارطلبي مردهاست. مردها از اول بچگي ياد مي گيرند رقابت طلب باشند تا موفق شوند. حتما شما هم پسربچه هايي را ديده ايد كه در بازي همديگر را هل مي دهند و به هم دستور مي دهند. حتما هم مي دانيد تفنگ، ماشين و البته بازي هاي رايانه اي رقابتي محبوب ترين وسايل بازي پسربچه ها هستند؛ چيزهايي كه آنها را براي نشان دادن اقتدارشان و پيروزي بر رقيب آماده مي كند. از طرف ديگر هورمون تستستورون يا هورمون مردانه هم آنان را براي اين رقابت جويي كه گاهي به پرخاشگري تبديل مي شود، آماده مي كند.

نصيحت پذير نبودن مردها
مردها به خاطر ويژگي اقتدارطلبي شان با هر چيزي كه نشاندهنده اين باشد كه توانايي شان زير سوال رفته است، مقابله مي كنند. يكي از چيزهايي كه به نظر مردان نشان دهنده زير سوال رفتن اقتدار است، نصيحت كردن همسرانشان خواهد بود. حتما شما هم تجربه اين را داشته ايد كه اگر روي چيزي بيش از حد اصرار كنيد، شوهرتان آن را انجام نمي دهد يا با نق زدن و نارضايتي انجامش مي دهد. هدف مردها در اين مواقع اين نيست كه شما را ناراحت كنند يا با حرفتان موافق نباشند، مسئله اين است كه لحن نصيحت گرانه شما باعث موضع گيري او شده است. كافي است لحن تان را جوري عوض كنيد انگار كه داريد در زمين او بازي مي كنيد.

راه حل سريع مردها
وقتي براي مردها مشكلي را تعريف مي كنيد، بيشتر از هر چيزي در سرشان به فكر راه حل آن مشكل هستند. براي شما به عنوان يك زن احتمالا از همه مهمتر اين است كه شوهرتان مشكل شما را بشنود و با شما همدردي كند اما براي آنان مهم اين است كه به عنوان كمك، راه حل مشكل شما را بگويند، ضمن اينكه پيدا كردن راه حل نشاندهنده توانايي آنهاست. به هر حال راه حل دادن سريع اصلا به معناي ناديده گرفتن حس شما و حوصله نداشتن حرف هاي شما نيست. آنان فكر مي كنند شما به اين خاطر مشكلتان را تعريف كرده ايد تا راه حلي پيدا كنيد. گاهي سكوت مردها هم به همين معناست. سكوت مي كنند چون راه حلي ندارند!

خونسردي مردان
"مردها اصلا عاطفه حالي شان نمي شود." اين اتهامي است كه خيلي از خانم ها به آقايان مي زنند اما روانشناسان حرف ديگري دارند. آنها مي گويند چيزي كه خانم ها و آقايان را در اين مورد از هم متفاوت مي كند اين است كه آقايان مي توانند جنبه هاي عاطفي و عقلاني يك موضوع را از هم جدا كنند اما براي خانم ها تقريبا همه چيز مي تواند عاطفي باشد. به اين معنا كه خانم ها احساساتشان را در خيلي از چيزها دخيل مي كنند اما آقايان مي توانند خيلي جاها احساساتشان را كنترل كنند.

عصب شناس ها مي گويند دليل اين قضيه اين است كه مركز عاطفه در مردها فقط در نيمكره راست مغز است اما در خانم ها مراكز عاطفه در هر دو بخش چپ و راست مغز پراكنده اند. مركز صحبت كردن و تفكر منطقي سمت چپ مغز است براي همين تفكر منطقي خانم ها با عواطف شان در هم آميخته است اما مردها مي تواننند اين دو را از هم جدا كنند. اين تفاوت جنسيتي، در دعواهاي بين خانم ها و آقايان خيلي خوب خودش را نشان مي دهد.

وقتي خانم ها وسط بحث با شوهرشان داغ مي كنند يا عصباني مي شوند يا گريه مي كنند يا هر دو، معمولا همزمان بهت مي كنند چطور شوهرشان همچنان خونسرد ايستاده و منطقي بحث را پيش مي برد. در واقع آقايان غيرعاطفي نيستند. گواه عاطفي بودن آنها اين همه ديوان شعر است كه توسط مردها سروده شده است. البته اين به معناي اين نيست كه مردها هرگز در بحث ها احساسي نمي شوند. آنان هر وقت احساس كنند قلمروشان زير سوال رفته است احساساتي و معمولا عصباني مي شوند.

سكوت مردان
مردها كم حرف تر از زن ها هستند. اين را هم عامه مردم قبول دارند و هم تحقيق هاي روانشناس ها آن را ثابت كرده است. روانشناس ها مي گويند زن ها روزانه 6 هزار تا 8 هزار لغت به كار مي برند اما مردها يك سوم اين تعداد كلمات را مي گويند. دليل اين پديده آن جور كه عصب شناس ها مي گويند اين است كه مركز تكلم در مردها فقط در سمت چپ مغزشان واقع شده است اما مركز تكلم در زن ها هم در سمت راست و هم در سمت چپ مغز وجود دارد. البته روانشناس هاي تكاملي مي گويند مردها در طول هزاران سال ياد گرفته اند كم حرف باشند. آنها مي گويند هزاران سال پيش مردها براي شكار بايد ساكت كمين مي كردند وگرنه شكار در مي رفت و بقاي خانواده به خطر مي افتاد.

از آن طرف زن ها بايد با همگروهي هاي خانم خودشان حرف مي زدند و از بچه هاي شان مراقبت مي كردند. بقاي آنها به همين رابطه داشتن بر مي گشت. مردها در طول رشد هم ديرتر زبان باز مي كنند و مهارت هاي كلامي شان از زن ها كمتر است. در ادامه به اين شكل هاي متفاوت حرف زدن مردان و زنان مي پردازيم.

تيتروار حرف زدن مردها
اگر صحبت كردن د ر مورد مسائل روزمره را به دو شيوه گزارش توصيفي وگزارش علمي تقسيم كنيم، زن ها به شيوه توصيفي و مردها به شيوه علمي حرف مي زنند. در واقع خانم ها، بيشتر در مورد جزئيات حرف مي زنند اما حرف زدن مردها بيشتر منطقي و علمي است. آنها آن چيزي كه فكر مي كنند گفتنش لازم است را مي گويند. براي همين به نظر مي رسد مردها فقط تيتر اتفاق ها را مي گويند و نه شرح آنها را. اين اصلا به اين معنا نيست كه شوهرتان نمي خواهد شما از اتفاقات روزمره خبردار شويد، يا شما را لايق دانستن آنها نمي داند. مردها به طبيعت خودشان رفتار مي كنند و شما نبايد با ديد زنانه خودتان حرف هاي آنها را تفسير كنيد.

صراحت مردان
زن ها معمولا غيرمستقيم حرف خودشان را مي زنند و گلايه دارند چرا مردها حرف هاي شان را نمي فهمند. مثلا ممكن است شما به همسرتان بگوييد چايي نمي خوري و منظورتان اين باشد كه باي با هم چايي بخوريم اما مردها معمولا به درون خودشان مراجعه مي كنند و اگر چايي ميل نداشته باشند با صراحت اين را مي گويند. اين صراحت نشانه بي ادبي يا بي توجهي همسرتان نسبت به شما نيست. او فقط طبق طبيعت مردانه اش به شما گوش مي دهد.

دستور دادن مردان
مردها از بچگي به امري حرف زدن عادت مي كنند و دخترها به پيشنهادي حرف زدن. پسرها در بازي هاي شان مي گويند: "توپ را بنداز براي من!" اما دخترها مي گويند: "مي ياين با هم خاله بازي كنيم؟" هم دخترها و هم پسرها به خاطر شيوه خاص حرف زدن خودشان تشويق مي شوند و اين نوع حرف زدن در آنها نهادينه مي شود. اگر مردي از جمله هاي امري زيادي استفاده مي كند به اين معنا نيست كه صبح تا شب دستور مي دهد و قصدش رياست كردن است، فقط طبق طبيعت مردانه اش رفتار مي كند. اينكه در دنياي زنانه و ظريف خودتان كه همه جمله ها را ترجيحا به صورت پيشنهاد مي گوييد تا به صورت امر، جملات مردانه را تفسير كنيد چيزي را حل نمي كند.

كج بودن دوزاري مردان
زن ها راحت تر مي توانند ذهن ديگران را بخوانند. مردها در اين مورد خيلي ضعيف تر عمل مي كنند. آنها كمتر از زن ها از روي چهره به قصد يا احساس پشت آن پي مي برند. شما به عنوان يك زن احتمالا از اين ناتواني مردها خيلي شاكي هستيد و آن را به پاي بي توجهي مي گذاريد اما واقعا اين شم زنانه شما را ندارند و بهتر است احساسات تان را به زبان بياوريد تا آنها متوجه شوند.




ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۴ ] [ احد احدي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب