كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه
 
نويسندگان
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
با سلام و سپاس

 اعتماد به نفس به عنوان يكي از مؤلفه هاي اساسي موفقيت انسان است. اعتماد به نفس كليد سلامت روان هر شخصي است و افرادي كه اعتماد به نفس بالا دارند از زندگي خود رضايت داشته و با تعيين هدف براي زندگي خويش با مشكلات كنار مي آيند. هم چنين از رابطه سالم و قوي با ديگران برخوردار هستند بطور كلي موفقيت انسان در تمامي عرصه هاي زندگي در گرو داشتن اعتماد به نفس قوي مي باشد. اعتماد به نفس يعني اعتماد و اطمينان به توانمندي هاي خودمان و هم چنين بكارگيري اين توانايي ها در عرصه هاي مختلف زندگي. براي كسب اعتماد به نفس نمي توان از يك زاويه نگاه كرد، عوامل متعدد در شرايط مشخصي دست به دست هم مي دهند تا انسان موفق به كسب اعتماد به نفس شود. بدين معنا شناخت عوامل مؤثر در كسب اعتماد به نفس ما را بر آن مي دارد تا در اين مسير حركت كنيم قطعاً همه انسانهاي فهيم وآگاه مجدانه تلاش مي كنند تا هر روز نسبت به روز قبل در مسير رشد حركت كنند و تلاش مي كنند كه اعتماد به نفس قوي داشته باشند اما براي كسب اعتماد به نفس لازم است به موارد ذيل توجه داشته باشيد:
1- سلامت جسمي: تغذيه سالم، استراحت ،نظافت، بهداشت، ورزش و تفريح، تنفس عميق و در نهايت سلامت جسمي باعث بوجود آمدن اعتماد به نفس مي شود. 2- سلامت روحي: ويژگي هاي مثبت خود را در نظر آوريد و يا حتي روي يك برگه كاغذ يادداشت نماييد و براي هر كار مثبتي كه انجام مي دهيد خود را تشويق كنيد و بطور كلي ذهن مثبت داشته باشيد. مسئوليت پذير باشيد و خود را به ديگران وابسته نكنيد و سعي كنيد اضطراب و نگراني را از خود دور كنيد. 3- سلامت معنوي: ارتباط با خداوند، حفظ ارزشهاي معنوي، توجه به نعمتهايي كه خداوند به شما داده است و توكل به خداوند. 4- سلامت اخلاقي: هميشه لبخند بر لب داشته باشيد،كسي را تحقير نكنيد، به ديگران عشق بورزيد، و كينه كسي را در دل نداشته باشيد، احساس شايستگي كنيد، به موقع به دوستان و آشنايان تبريك و تسليت بگوييد و با خانواده خود مهربان باشيد. 5- سلامت اجرايي: داراي هدف و برنامه در زندگي خود باشيد و اهداف زندگي روزانه خود را تقسيم بندي كنيد. براي انجام آن زمان مشخصي را قرار دهيد و با گام هاي كوچك و برنامه ريزي شده بسوي هدف حركت كنيد. رسيدن به اهداف كوچك و كسب موفقيت در زندگي موجب احساس تسلط به زندگي و اعتماد به نفس شما مي شود. 6- كسب اعتماد به نفس مستلزم تمرين است مثلاً بايد تمرين كنيد كه اگر با حرفي مخالف هستيد نظر خود را اعلام كنيد. مي توانيد از قبل در خودتان به تنهايي تمرين كنيد مثلاً فكر كنيد مي خواهيد در برابر دوست يا همسايه و هر فرد ديگري نظر خود را اعلام كنيد مي توانيد جلوي آينه برويد و تمرين كنيد و بعد در حضور ديگران نظر بدهيد، اجازه ندهيد ديگران حق شما را زائل كنند مثلاً در صف جلوي شما بايستند و غيره (البته همانگونه كه ذكر شد اين كار به تمرين نياز دارد) پس قاطعانه نظر خود را بگوييد. در هنگام نشستن يا راه رفتن و يا حضور در مجالس حالت خوبي به خودتان بگيريد. به سر و وضع ظاهري خود اهميت بدهيد. هميشه در كيف خودتان پول داشته باشيد. سعي كنيد اطلاعات عمومي و تخصصي خود را بالا ببريد. در پي كسب هنر مورد علاقه خود باشيد. كتاب مطالعه كنيد. طبق برنامه رفتار كنيد مثلاً براي هر روز خود برنامه داشته باشيد و خود را ملزم به اجراي برنامه كنيد. ثبات در فكر و تصميم داشته باشيد. در زندگي خود نظم قاطعانه داشته باشيد و مطمئن باشيد با رعايت اين موارد و با تمرين و تكرار در جهت تقويت اعتماد به نفس خود گام مؤثري برداشته ايد. هم چنين مطالعه كتابهاي زير توصيه مي شود: 1- اعتماد به نفس در 10 روز، نوشته ي  م.حورايي 2- راز شاد زيستن، مترجم وحيد افضلي زاده 3- كليدهاي طلايي موفقيت، حسين پور آقايي.
اما در زمينه رفع بدبيني بايد خدمتتان عرض كنيم:
بدبيني و سوءظن يكي از رفتارهاي ناپسند و زشت انسانها است خداوند در مذمت بدبيني به مؤمنان مي‌فرمايد (اي كساني كه ايمان آورده‌ايد از بسياري از گمانها بپرهيزيد كه ياره‌اي از گمانها گناه است.) (حجرات آيه12) مراد از گمان و ظنهايي كه بايد از آنها خودداري كرد گمانهاي ناروا و سوءظن است منظور از خودداري از سوءظن ترتيب اثر ندادن به بدبيني‌هاي خود است يكي از عللي كه باعث شده خداوند در آيات زيادي بدبيني افراد بدبين را مورد سرزنش و مذمت قرار دهد به سبب آثار ويرانگر آن است، از جمله غيبت، تهمت، بخل، حقد و كينه توزي، حسادت، شرك و نفاق ،بروز اختلافات و درمان هر بيماري و هر دردي از جمله بدبيني منوط به شناخت و آگاهي از علت پيدايش آن و بعد از بين بردن آن علتها است. اشخاصي كه به بدبيني گرفتارند بايد با مراجعه به درون خود و تأمل و تفكر در حال خويش پي ببرند كه به چه دليل نسبت به ديگران بدبين هستند (مرحله تشخيص بيماري) و بعد با از بين بردن آن دليل و سبب ، به درمان بيماري و مشكل بپردازند در اين رابطه توصيه‌ها و راه‌كارهاي زيرمفيد مي‌باشد :
1ـ مطالعه آيات و رواياتي كه در مذمت و نكوهش بدبيني بيش تر مي‌شود. و زودتر آن را از خود دور مي‌كند. 2ـ هرگاه نسبت به كسي سوء‌ظن رفتري آميخته با حسن ظن داشته باشيد؛ يعني رفتاري آميخته با انصاف، جوانمردي، مروت و خير خواهي نسبت به او. تا اين كه اين صفت ناپسند، به تدريج ضعيف شود و نهايتاً از بين برود.پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايد: (به برادرانتان خوش بين باشيد تا به صفاي دل و پاكي طبع دست يابيد). امام علي درباره ضرورت خوش بيني به مؤمنان مي‌فرمايد(رفتار برادرت را به بهترين وجهه آن حمل كن تا زماني كه كاري از او سر زند كه راه توجيه را بر تو ببندد. هيچ گاه به سخني كه از دهان برادرت بيرون آيد ـ تا وقتي كه براي آن محمل خوبي مي‌يابي ـ گمان بد مبر). 3ـ هرگاه كه مورد حمله سوءظن واقع شده به خدا پناه ببرد و از او كمك بطلبد. 4ـ در مواقع سوءظن، افكار خود را با گفتن ذكر و خواندن دعا، روزنامه، مجله ، كتاب و ... منحرف سازد. 5ـ صفات مثبت و پسنديده ديگران را مد نظر قرار دهد و آنها را براي ديگران بازگو كند. در پايان توجه شما را به مورد استثناء شده در زمينه خوش بيني جلب مي‌كنم گفتني است كه خوش بيني همواره پسنديده نيست بلكه گاه نابجا و نا پسنداست مثلاً خوش بيني در روزگاري كه ظلم و ستم برحق و صلاح غلبه دارد، چيزي جز خود فريبي نيست. امام علي (ع) مي‌فرمايد ( اگر بدكاري بر زمانه و مردم آن غالب شود و كسي به ديگري گمان نيك برد خود را فريفته است). آن حضرت در نكوهش خوش بيني به دشمنان، به مالك اشتر هشدار داده، مي‌فرمايد (بعد از صلح با دشمنت از او سخت بر حذر باش؛ زيرا گاه دشمن خود را به تو زنديك مي‌كند تا غافلگيرت سازدپس دور انديش و محتاط باش و به دشمن خوش بين مباش). نكته ديگر اين كه اگر سوءظن به ديگران، به گونه‌اي باشد كه در زندگي روزمره فرد اختلال ايجاد مي‌كند بايد حتماً با روانشناس و يا روانپزشك مراجعه نمايد. تا با روان درماني و يا دارو درماني مشكلش حل شود.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۱ ] [ احد احدي ]

مشخصات خانواده سالم»
*خانواده سالم خانواده اي است كه به طور بنيادين از سلامت و آرامش رواني و معنوي هر يك از اعضاي خانواده حمايت مي كند .
*در خانواده سالم فضاي مقتدرانه وجود دارد اما اين اقتدار انعطاف پذير است .
*هر عضو خانواده جايگاهي براي‌خود دارد كه براي سايراعضاي خانواده داراي اهميت است.
*در خانواده سالم براي هر عضو خانواده فرصتي براي با ديگران بودن وجود دارد و اعضاي خانواده با مشاركت در اين لحظه ها ، احساس مي كنند عضو خاص و پذيرفته شده خانواده خود هستند .
*وجود معنويت در خانواده كه بارزترين نشانه آن وجود عشق ، مهرباني و گذشت در درون خانواده است . خانواده هايي كه از مذهب يا از مجموعه ثابتي از معيارهاي اخلاقي پيروي مي كنند افراد موفق تر و خوشبخت تري هستند زيرا اين معنويت چارچوب محكم و آرامش بخشي را در زندگي ايجاد مي كند كه هم حامي و هم الهام بخش آنها در مشكلات است .
*فعاليتهاي تفريحي و شادي بخش و بازي و سرگرمي ، به اندازه فعاليت هاي بيروني اهميت و ارزش دارد . اينكه تفريح در هر سني مهم و مخصوص سن خاصي نيست رعايت مي شود.
*خانواده سالم احساس هاي يكديگر را مي پذيرند و نه تنها اجازه مي دهند كه اين احساس ها ابراز شوند بلكه يكديگر را تشويق مي كنند تا احساسات دروني خود را ابراز كنند احساسات مختلفي مانند شادي ، نشاط ، غم ، خشم ، گريه كردن در آغوش گرفتن يا حتي فرياد زدن و …
* درخانواده سالم احساسات رنج آور مانند ترس ، خجالت ، خشم ، غم ، تنفر و .. كم دوام و‌گذار هستند ابراز اين احساسات در جهت رهايي و كاستن از آنهاست نه تشديد وماندگاري آنها .
*كمبود امكانات مادي، مانع جدي براي برآوردن نيازهاي معنوي محسوب نمي شود . محبت، صميميت و مورد تاييد واقع شدن اصل بنيادين پذيرفته شده بين اعضاي خانواده است .
*صداقت در خانوده هاي سالم امري است مهم و فرزندان و اعضاي خانواده ياد مي گيرند كه حقيقت را بگويند هر چند دردسر آفرين باشد.
*معمولاً با برپايي جلسات خانوادگي در مورد مسائل مختلف به روشني صحبت مي شود حتي اگر مطرح كردن آنها دشوار باشد مانند وضعيت مالي ، بيكاري ، بيماري و …
اعضاي خانواده در اين جلسات با طرح مشكلات و موفقيتها به نتايج مثبتي مي رسند وهمانند مجموعه اي واحد با يكديگر همكاري مي كنند 
*امكان رشد و بالندگي تا حد امكان و در شرايط مادي و رفاهي موجود و در فضايي آكنده از تشويق ، حمايت ، عشق ، صميميت كه لازمه موفقيت است فراهم مي شود. اعضاي خانواده به خوبي آگاهند كه آنچه در تملك دارند آنان را غني نمي كند بلكه ثروت اصلي در “ توانايي زيستن ” صرف نظر از دارائي ها مي باشد .
*پدر و مادر خوب و متعادل بودن ، امر محالي نيست فقط بايد با مهارت عمل كرد، از روابط خانوادگي آگاه بود و آنها را زنده نگه داشت .
*چند توصيه مهم در جهت انسجام خانواده
ـ صرف غذا در جمع خانواده چند بار در هفته
ـ رد وبدل كردن كلمات محبت آميز هر چند كوتاه و ساده باشند زيرا نيرو و بازتابشان ابدي و بي پايان است . محبتي كه نثار ديگران مي كنيم تنها گنجينه اي است كه از آن بهره مي بريم .
اين رابدانيم كه مادر و پدر افرادي نيستند كه به آنان تكيه كنيم بلكه كساني هستند كه ما را از تكيه كردن بي نياز مي سازند .
ـ اين را بدانيم كه وظيفه ما پدران ومادران ايجاد اتكا و وابستگي براي فرزندان نيست بلكه وظيفه اصلي ما اين است كه آنان را از تكيه كردن و وابسته بودن بي نياز سازيم .
ـ جهت كاهش فشار و استرس روزانه وقتي را براي سكوت اختصاص دهيم وكاري را متناسب با جمع خانواده مانند كتاب خواندن ، مراقبه ، نماز، يوگا ، و… انجام دهيم.
ـ شركت در خدمات اجتماعي، كمك به افراد بي خانمان و نيازمند و ديگر فعاليتهاي اجتماعي يا عمومي كه در جهت پرورش حس مسئوليت فرزندان گام بسيار مفيدي است .
ـ اين را بدانيم تربيت « گفتني» نيست بلكه « ديدني » است ، بچه ها از «گفتار» و «رفتار» درس مي گيرند.
ـ به فرزندان خود بياموزيم كه « اجازه ندهند خاطرات تلخ گذشته و نگرانيهاي آينده لحظه‌هاي حاضر آنان را نابود سازند»

                             نكات زير برگرفته از كتاب رازهاي ساده خانوادهاي خوشبخت



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۰ ] [ احد احدي ]

7 اصل مهم زندگي از بيل گيتس

اصل اول: در زندگي، همه چيز عادلانه نيست، بهتر است سعي كنيد با اين حقيقت كنار بيائيد.

اصل دوم: دنيا براي عزت نفس شما اهميتي قايل نيست و شما خودتان بايد در بدست آوردن آن تلاش كنيد. در اين دنيا از شما انتظار مي‌رود كه قبل از آنكه نسبت به خودتان احساس خوبي داشته باشيد، كار مثبتي انجام دهيد.

اصل سوم: پس از فارغ‌التحصيل شدن از دبيرستان و استخدام، كسي به شما مبلغ فوق‌العاده زيادي پرداخت نخواهد كرد. به همين ترتيب قبل از آنكه بتوانيد به مقام معاون ارشد، با خودرو مجهز و تلفن همراه برسيد، بايد براي مقام و مزايايش زحمتي در حد انتظارات خودتان براي كسب موفقيت هاي آينده تان بكشيد.

اصل چهارم: اگر فكر مي‌كنيد، آموزگارتان سختگير است، سخت در اشتباه هستيد. پس از استخدام شدن در يك شركت يا موسسه، متوجه خواهيد شد كه رئيس شما خيلي سختگيرتر از آموزگارتان است، چون او ديگر امنيت شغلي آموزگارتان را ندارد و در مقايسه با كاري كه انجام خواهيد داد تنها منافع خود را مد نظر قرار مي دهد.

اصل پنجم: آشپزي در رستوران‌ها يا خيلي از مشاغل ساده با غرور و شأن شما تضاد ندارد. پدر بزرگ‌هاي ما براي اين كار اصطلاح ديگري داشتند، از نظر آنها اين كار "يك فرصت" براي آينده بود.

اصل ششم: اگر در كارتان موفق نيستيد، والدين خود را ملامت نكنيد، از ناليدن دست بكشيد و از اشتباهات خود درس بگيريد.

اصل هفتم: قبل از آنكه شما متولد بشويد، والدين شما هم جوانان فعال و پرشوري بودند و به قدري كه اكنون شما تصور مي كنيد، ملال‌آور نبودند.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۱۹ ] [ احد احدي ]

دخترم جرالدين

از تو دورم , ولي يك لحظه تصوير تو از ديدگانم دور نميشود.تو كجايي؟در پاريس ,روي صحنه تئاتر پرشكوه شانزه ليزه؟اين را ميدانم و چنان است كه گويي در اين سكوت شبانگاهي ,آهنگ قدمهايت را ميشنوم.شنيده ام نقش تو در اين نمايش پرشكوه, نقش آن دختر زيباي حاكمي است كه اسير خان تاتار شده است.

جرالدين, در نقش ستاره باش و بدرخش ,اما اگر فرياد تحسين آميز تماشاگران و عطر مستي آور گلهايي كه برايت فرستاده اند به تو فرصت هوشياري داد بنشين و نامه ام را بخوان. من پدر تو هستم.امروز نوبت توست كه صداي كف زدن هاي تماشاگران گاهي تو را به آسمانها ببرد.به آسمانها برو ولي گاهي هم به روي زمين بيا و زندگي مردم را تماشا كن; زندگي آنان كه با شكم گرسنه در حالي كه پاهايشان از بينوايي مي لرزدو هنرنمايي مي كنند. من خود يكي از ايشان بوده ام.جرالدين دخترم ,تو مرا درست نمي شناسي در آن شب هاي بس دور با تو قصه ها بسيار گفتم اما غصه هاي خود را هرگز نگفتم آن هم داستاني شنيدني است.

داستان آن دلقك گرسنه كه در پست ترين صحنه هاي لندن آواز مي خواند و صدقه مي گيرد, داستان من است.من طعم گرسنگي را چشيده ام.من درد نابساماني را كشيده ام.و از اينها بالاتر رنج حقارت آن دلقك دوره گرد را كه اقيانوسي از غرور در دلش موج مي زند و سكه صدقه آن رهگذر غرورش را خرد نمي كند. با اين همه زنده ام و از زندگان پيش از آنكه بميرند حرفي نبايد زد. به دنبال نام تو نام من است :"چاپلين"

جرالدين دخترم, دنيايي كه تو در آن زندگي مي كني, دنياي هنرپيشگي و موسيقي است.نيمه شب آن هنگام كه از سالن پرشكوه تئاتر شانزه ليزه بيرون مي آيي, آن ستايشگران ثروتمند را فراموش كن .حال آن راننده تاكسي كه تو را به منزل ميرساند  بپرس .حال زنش را بپرس و اگر آبستن بود و پولي براي خريد لباس بچه نداشت ,مبلغي پنهاني در جيبش بگذار. به نماينده خود در پاريس دستور داده ام فقط وجه اين نوع خرجهاي تو را بي چون و چرا بپردازد.اما براي خرجهاي ديگر بايد صورت حساب ان را بفرستي.

دخترم جرالدين گاه و بي گاه با مترو و اتوبوس شهر را بگرد و مردم را نگاه كن. زنان بيوه ,كودكان يتيم را بشناس و دست كم روزي يك بار بگو:من هم از آنان هستم.تو واقعا يكي از آنان هستي و نه بيشتر.هنر قبل از اينكه دو بال به انسان بدهد اغلب دو پاي او را ميشكند . وقتي به مرحله اي رسيدي كه خود را برتر تماشاگران خويش بداني, همان لحظه تئاتر را ترك كن و با تاكسي خود را به حومه پاريس برسان. من آنجا را خوب مي شناسم.آنجا بازيگران همانند خويش را خواهي ديد كه از قرن ها پش زيبا تر از تو ,چالاكتر از تو و مغرور تر از تو هنرنمايي ميكنند.اما در آنجا از نور خيره كننده تئاتر شانزه ليزه خبري نيست.

دخترم جرالدين ,چكي سفيد امضا برايت فرستاده ام كه هر چه دلت مي خواهدبگيري و خرج كني. ولي هر وقت خواستي دو فرانك خرج كني با خود بگو:سومين فرانك از آن من نيست.اين مال يك مرد فقير و گمنام است كه امشب به يك فرانك احتياج دارد.جست و جو لازم نيست.اين نيازمندان گمنام را اگر بخواهي همه جا خواهي يافت. اگر از پول و سكه براي تو حرف مي زنم براي آن است كه از نيروي فريب و افسون پول ,اين فرزند بي جان شيطان خوب آگاهم. من زماني دراز در سيرك زيسته و هميشه و هر لحظه براي بند بازان روي ريسماني بس نازك و لرزنده نگران بوده ام. اما دخترم اين حقيقت را بگويم كه مردم بر روي زمين استوار و گسترده بيشتر از بند بازان  ريسمان نا استوار سقوط مي كنند.

دخترم جرالدين ,پدرت با تو حرف مي زند. شايد شبي درخشش گرانبهاترين الماس اين جهان تو را فريب بدهد و آن شب است كه اين الماس, آن ريسمان نا استوار زير پاي تو خواهد بود و سقوط تو حتمي است. روزي كه چهره زيباي يك اشراف زاده بي بند و بار تو را بفريبد  آن روز است كه بند بازي ناشي خواهي بود. هميشه بند بازان ناشي سقوط مي كنند از اين رو دل به زر و زيور نبند. بزرگترين الماس اين جهان آفتاب است كه خوشبختانه بر گردن همه مي درخشد. اما اگر روزي دل به مردي آفتاب گونه بستي ,با او يك دل باش و به راستي او را دوست بدار. معني اين را وظيفه خود در قبال  اين موضوع بدان. به مادرت گفته ام كه در اين خصوص براي تو نامه اي بنويسد. او از من بهتر معني عشق را مي داند. او براي تعريف "عشق "كه معني آن" يكدلي" است شايسته تر از من است.دخترم هيچ كس و هيچ چيز ديگر در اين جهان نمي توان يافت كه شايسته آن باشد.دختري ناخن پاي خود را براي آن عريان مي كند. برهنگي بيماري عصر ما است.  به گمان من تن تو ,بايد مال كسي باشد كه روحش را براي تو عريان كرده است.حرف بسيار براي تو دارم ,ولي به وقت ديگر مي گذارم.و با اين آخرين پيام نامه را پايان مي بخشم. انسان باش, پاك دل و يكدل ;زيرا گرسنه بودن, صدقه گرفتن و در فقر مردن بارها قابل تحمل تر از پست و بي عاطفه بودن است.

پدر تو ,چارلي چاپلين



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۱۹ ] [ احد احدي ]

روانشناسان افرادي كه استرس يا همان فشار رواني بيش از حد دارند

 بر اساس نوع واكنش بدن شان به 5 گروه تقسيم مي شوند

     
1- افرادي كه دايماً مضطرب و نگرانند و وقتي كه يك اتفاق خاص رخ مي دهد دچار گرفتگي عضلات , تنگي نفس و درد هايي در ناحيه شكم مي شوند
2 ـ افرادي كه خيلي عجول و بي نظمند و هميشه مي ترسند كه مبادا دير به مدرسه برسند آنان به مشكلات گوارشي مثل احساس سوزش در معده يا دلپيچه دچار مي شوند .
3 ـ كساني كه يك اتفاق خاص استرس زا در پيش رو دارند ( مثل امتحان يا مسابقه ) و نگرانند كه موفق نشوند اين افراد به دل درد و دلشوره و لرزش عظلات مبتلا مي شوند اگر افرادي داراي اين خصوصيات هستند با 8 توصيه از دلشوره آنان كاسته مي شود .

5 ـ كار هايي را كه دوست دارند انجام دهند مثلاً اگر به كامپيوتر علاقه دارند در آن كلاس ثبت نام كنند .
6 ـ تا حد انفجار بخندند خنده باعث رشد هورمون هايي مي شود كه آرامش بخش و تسكين دهنده هستند خوش اخلاقي و خوش بيني هم 2 عامل موثر ضد استرس هستند .
7 ـ خانواده و دوستانشان را فراموش نكنند اگر زندگي اجتماعي و خانوادگي رضايت بخشي داشته باشند به راحتي مي توانند مشكلات خود را با كمك آنان حل كنند .
8 ـ درست نفس كشيدن را ياد بگيرند با تنفس درست استرس را از خودشان دور كنند



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۱۸ ] [ احد احدي ]
دوست عزيز، در طول زندگي هر انساني موقعيت هايي پيش مي آيد كه ضمن ايجاد وابستگي و دلبستگي در انسان، همواره اشتغالات ذهني را نيز به همراه خواهد داشت و درصورتي كه اين وضعيت پايدار نماند، متأسفانه همواره به عنوان يك وضعيت ناتمام درد و رنج خاص خود را به دنبال دارد. موردي كه شما اشاره كرده ايد از جمله مواردي است كه بار هيجاني و عاطفي شديدي را براي فرد به دنبال دارد. اما براي فراموش كردن آن فرد رعايت نكات زير ضروري است: 1. تا آنجايي كه امكان دارد در تنهايي قرار نگيريد چه اينكه هنگام تنهايي بيشتر اين فكر شمارا آزار مي دهد. 2. به اين مساله فكر كنيد كه توانسته ايد تجربه موفقي را بدون درگير شدن در مسائل غير اخلاقي سپري كنيد. 3. به روش هايي كه مي تواند همان احساسات و عواطف مثبت را به همسر آينده خود منتقل كند بينديشيد و همانها را عمل كنيد و پس از تشكيل خانواده نبايستي به مقايسه همسر خود و رفتارهاي او با فردي كه به او علاقه داشته ايد بپردازيد. 4. سعي كنيد موقعيت ها و شرايطي كه باعث مي شود اين افكار به سراغ شما بيايد را مورد بررسي قرار داده و روي يك كاغذ يادداشت كنيد و بيشتر به نكات منفي كه در فرد وجود داشته فكر كنيد تا نكات مثبت او. 5. اشتغالات فكري و كاري متعددي را براي خود مهيا سازيدو وقت خود را صرف اموري چون ورزش، تفريحات سالم، مطالعه، اشتغال مناسب و رابطه با بستگان و آشنايان سازيد تا جايگزيني مناسب براي افكار سابق خود داشته باشيد. 6. سعي كنيد هر گاه فكر آن فرد ياهر اتفاق ناخوشايند به ذهنتان خطور كرد خودتان را مشغول كار فكري ديگري سازيد تا جايگزيني مناسب براي افكار عاشقانه سابق خود داشته باشيد. 7. با توجه و تمركز روي مسائل معنوي به ويژه نماز و شركت در مراسم مذهبي به خود آرامش دهيد. 8. سعي كنيد با مطالعه نسبت به معرفت به خداوند و اهل بيت ايمان خود را تقويت نموده و محبت به خداوند و اوليايش را در خود تقويت كنيد چه اينكه كمال واقعي انسان در عشق به معنويت تأمين مي شود. 9. در نهايت چنانچه رنج حاصل از اين افكار مزاحم به حدي است كه زندگي عادي شما را مختل مي كند

ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۱۷ ] [ احد احدي ]

را ه‌هاي بدست‌آوردن آرامش

1- جلوي گريه خود را نگيريد و گهگاهي گريه كنيد.

2- دست كم روزي 15 دقيقه را در سكوت بگذرانيد و به نيازهاي واقعي خود و نيز چيزهايي كه داريد فكر كنيد. سكوت عصاره‌ي آرامش است، با زور نمي‌توان آن را ايجاد كرد، بايد زماني كه فرا رسيد آن را بپذيريد. دست كم روزي يك ساعت، تنها به اتاقي برويد و درب را به روي خود ببنديد و فكر كنيد ،

3- افراد آرام به خود مي‌گويند كه براي تغيير گذشته كاري نمي‌توان كرد،نگران آينده هم نبايد بود ،بايد براي آينده كار كرد ولي نگران نبايد بود ، خود را در وضعيت كنوني قرار مي دهند و آنگاه به فكر لذت بردن از ادامه زندگي خواهد بود.

آرامش را از كودكان بياموزيد، ببينيد كه چگونه در همان لحظه‌اي كه هستند، زندگي مي‌كنند و لذت مي‌برند.

4- وقتي احساس مي‌كنيد كه سرتان پر از فكرهاي جور و واجور است و جاي خالي در آن نيست، با قدم زدن در فضائي دلنشين  آنها را پاك كنيد.

5- اگر نتوانيد كسي را ببخشيد، افكار خشمگينتان شما را براي هميشه با اين افراد مرتبط خواهد كرد.

6- از همان كه هستيد راضي باشيد، در اين صورت احساس آرامش بيشتري مي‌كنيد.

7- هر چه اكسيژن بيشتري به شما برسد، آرام‌تر خواهيد شد، خوب است در محل كار و زندگي خود گياهي نگه داريد.

8- مهم نيست كه با شما مؤدبانه برخورد كنند يا نه، برخورد مؤدبانه‌ي شما، باعث ايجاد آرامي و احساس خوبي در شما خواهد شد.

9- سرعت حركت شما با احساستان رابطه‌اي مستقيم دارد، آرام راه برويد و حركات بدن خود را آرامتر كنيد، طولي نمي‌كشد كه آرام خواهيد شد. گاهي مي‌توانيد براي رسيدن به آرامش، دراز بكشيد، عضلات خود را شل كنيد و به هيچ چيز فكر نكنيد.

10- با حركات آرام و صحبت‌كردن شمرده، احساس آرامش را به جمع منتقل كنيد. آيا تا به حال فرد آرامي را ديديد كه با صداي بلند صحبت كند؟

11- با شوخ طبعي به آرامش خود كمك كنيد.

12- راحتي، يكي از عناصر مهم آرامش است، مثل دماي مناسب، صندلي راحت و لباس و كفش راحت.

- هر چند وقت يك بار ساعتتان را باز كنيد و خود را از فشار زمان نجات دهيد.

- در آوردن كفش‌ها به كاهش فشار عصبي كمك مي ‌كند.

- فشردن يك توپ كوچك، تنش‌هاي عصبي ‌اي را كه در انگشتان و دست‌هاي شما متمركز شده‌اند، خالي مي‌كند.

- لباس‌هاي گشاد و راحت، باعث ايجاد راحتي و احساس آرامش مي‌شود.

13- لحظه‌هاي زيباي زندگيتان را بنويسيد و از آنها عكس و فيلم بگيريد، سپس بيشتر وقت‌ها آنها را به ياد آوريد و درباره‌شان فكر كنيد و لذت ببريد.

14- هواي دريا، آب شور و صداي امواج، همگي باعث آرامش مي‌شوند، مسافرت به سواحل دريا را فراموش نكنيد. تماشاي ماهي‌ها وخيره شدن به دريا، در شما ايجاد آرامش مي‌كند، زيرا ماهي‌ها آرام شنا مي‌كنند و آرام تنفس مي‌كنند.

15- آهسته غذا خوردن و جويدن، باعث تجديد قواي فكري و احساس آرامش خواهد شد.

16- براي تأثير بيشتر و رسيدن به آرامش، در خود متمركز شويد و آرام نفس بكشيد.

17- تمرين كنيد كه آرامتر از حد معمول صحبت كنيد، اين كار خود به خود ضربان قلب و تنفستان را كم مي‌كند و به شما اجازه مي‌دهد، ذهن و فكرتان را از بسياري مسائل پاك كنيد.

18- اگر به عقايد مذهبي و معنوي پايبند باشيد، به يكي از با افتخارترين روش‌هاي رسيدن به آرامش خاطر رسيده‌ايد،آنگاه مي‌توانيد بگوييد، الا بذكر الله تطمئن‌القلوب.اگر از خدا دور افتاده‌ايد، اكنون وقت آشتي است. داشتن يك تكيه‌گاه معنوي درحد تعادل موجب‌آرامش مي‌شود.

19- يكي از مهم‌ترين مهارت‌ها در آرام بودن، فكر نكردن به مسايل كوچك است، دومين مهارت، كوچك شمردن تمام مسايل است.

20- شاد كردن ديگران، موجب آرامش مي‌شود. اما ديگران را براي لطف كردن به خود تحت فشار قرار ندهيد، لطف كه وظيفه نيست.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۱۶ ] [ احد احدي ]
خواهر گرامي، به نظر مي رسد از اينكه همسرتان روابط كلامي نامطلوبي با شما برقرار مي كند بهداشت رواني و احساسات و عواطف شما به هم خورده است. از ديدگاه خودتان مستحق چنين توصيف هايي كه همسرتان مي كند نيستيد ولي بايد توجه داشته باشيد كه صحبت هاي همسرتان براساس ديدگاه ها و برداشت هاي شخصي خودشان است، برداشت هاي همسر شما اگرچه ممكن است غلط باشد اما به هرحال بيانگر احساسات و نگرش هاي اوست كه اين احساسات در اثر تعامل و رفتار با شما به وجود آمده است. شما مي توانيد با درك اين برداشت ها و استنباط هايي كه همسرتان دارد به علل و عواملي كه باعث بروز آنها شده است پي ببريد. توجه كنيد كه انرژي و توانائي خودتان را بهتر است كه در جهت تحكيم و بازسازي رابطه ي ازدواجتان صرف كنيد. اين فكر كه به سرزميني برويد كه در آن همه چيز بر وفق مراد باشد فقط يك تخيل است. در عالم واقع ما بايد ياد بگيريم كه با چالش ها و ناملايمات زندگي به روش كارآمدي مقابله بكنيم. پس بهترين كار اين است كه به فكر توسعه ي شناخت خود از زندگي مشترك باشيد و در مسير تقويت رابطه ي ازدواجي تلاش بكنيد و سعي بكنيد كه از زواياي متفاوت و مختلفي به زندگي مشترك نظر داشته باشيد؛ تا بتوانيد از منظر همسرتان هم به زندگي مشترك نگاه بكنيد. ما از خصوصيات و ويژگي هاي شما دو نفر اطلاعي نداريم و نمي توانيم در مورد زندگي شما دو نفر قضاوت درستي داشته باشيم اما بهتر ديديم كه چند راه حل به شما پيشنهاد كنيم تا با اجراي اين راهكارها واكنش همسرتان را ارزيابي كنيد و نتيجه آن را براي ما ارسال نمائيد.

 1. نسبت به واكنش هاي تند او عكس العمل نشان ندهيد و سعي كنيد با آرامش با او صحبت كنيد (البته مي دانيم كه اين عمل گذشت بسياري را از شما مي طلبد اما ارزش دارد كه براي گرم و صميمي كردن زندگيتان اين عمل را انجام دهيد.) 2. محبت خود را به او نشان دهيد و براي روز تولد، سالروز ازدواج به او هديه دهيد. 3. به نيازهاي اساسي همسر خود از جمله نيازهاي جسماني او توجه كنيد. 4. از لجاجت و رقابت ناسالم با همسرتان جداً پرهيز كنيد و جاي آن را به يكدلي، يكرنگي، صميمت و رفاقت بدهيد. باور كنيد يكي از عوامل تزلزل در بقاي خانواده لجبازي و عدم پذيرش يكديگر است. 5. به خاطر خطاهايي كه از همسرتان مي بينيد هيچگاه خود را برتر و بالاتر از او احساس نكنيد بلكه او را شريك زندگي بدانيد. 6. لغزش ها و نارسائيهاي گذشته را مرتباً به يادش نياوريد. و سعي كنيد به آينده خوش بين باشيد و از لحظه هاي موجود حداكثر استفاده را بكنيد. 7. با او بحث نكنيد. 8. آراستگي ظاهري يكي از اصول اساسي در حفظ روابط زن و شوهر است پس سعي كنيد در برابر همسر خود بگونه اي ظاهر شويد كه برايش جذاب باشيد. و نكته آخر البته اگر آمادگي فرزند پروري را در خود نمي بينيد اشكالي ندارد كه بچه دار شدن را به تعويق بيندازيد در پايان باز متذكر مي شويم كه منتظر ارتباط بعدي شما و بازگوئي عكس العمل هاي همسرتان هستيم.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۱۶ ] [ احد احدي ]

يك روز باراني

گروه اينترنتي پرشين استار | www.Persian-Star.org

غروب يك روز باراني زنگ تلفن شركت به صدا در آمد. زن گوشي را برداشت. آن طرف خط پرستار دخترش با ناراحتي خبر تب و لرز ساراي كوچكش را به او داد.
زن تلفن را قطع كرد و با عجله به سمت پاركينگ دويد. ماشين را روشن كرد و نزديك ترين داروخانه رفت تا داروهاي دختر كوچكش را بگيرد. وقتي از داروخانه بيرون آمد، متوجه شد به خاطر عجله اي كه داشت كليد را داخل ماشين جا گذاشته است.
زن پريشان با تلفن همراهش با خانه تماس گرفت. پرستار به او گفت كه حال سارا هر لحظه بدتر مي شود. او جريان كليد اتومبيل را براي پرستار گفت. پرستار به او گفت كه سعي كند با سنجاق سر در اتومبيل را باز كند. زن سريع سنجاق سرش را باز كرد، نگاهي به در انداخت و با ناراحتي گفت: ولي من كه بلد نيستم از اين استفاده كنم.
هوا داشت كم كم تاريك مي شد و بارش باران شدت گرفته بود. زن با وجود نااميدي زانو زد و گفت: "خدايا كمكم كن". در همين لحظه مردي ژوليده با لباس هاي كهنه به سويش آمد. زن يك لحظه با ديدن قيافه ي مرد ترسيد و با خودش گفت: خداي بزرگ من از تو كمك خواستم آنوقت اين مرد ...!
زبان زن از ترس بند آمده بود. مرد به او نزديك شد و گفت: خانم مشكلي پيش آمده؟
زن جواب داد: بله دخترم خيلي مريض است و من بايد هر چه سريعتر به خانه برسم ولي كليد را داخل ماشين جا گذاشته ام و نمي توام در ماشين را باز كنم.
مرد از او پرسيد آيا سنجاق سر همراه دارد؟سپس رو به مرد كرد و گفت: آقا متشكرم، شما مرد شريفي هستيد.
مرد سرش را برگرداند و گفت: "نه خانم، من مرد شريفي نيستم، من يك دزد اتومبيل بودم و همين امروز از زندان آزاد شده ام."
خدا براي زن يك كمك فرستاده بود، آن هم از نوع حرفه اي!
زن به پاس جبران مساعدت آن مرد ناشناس آدرس شركتش را به مرد داد و از او خواست كه فرداي آن روز حتماً به ديدنش برود.
فرداي آن روز وقتي مرد ژوليده وارد دفتر رئيس شد، فكرش را هم نمي كرد كه روزي به عنوان راننده ي مخصوص در آن شركت بزرگ استخدام شود.
عجب معلم سختگيري است اين روزگار كه اول امتحان ميگيرد بعد درس ميدهد ...



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۱۶ ] [ احد احدي ]

سلام، من خيلي زود عصباني ميشم. خشم دارم، بچه ها رو تنبيه مي كنم، اعصابم خورده، نمي تونم كارهاي خونه ام رو انجام بدم، خيلي حالم بد مي شه نمي دونم چرا احساس خواب آلودگي دارم در صورتي كه بعضي از شبها اصلاً خوابم نمي بره اما روزها احساس خواب آلودگي دارم احساس در هم ريختگي دارم بچه ها رو اذيت مي كنم؛ مي زنمشون تنبيه شون مي كنم طاقت هيچ چيزي رو ندارم، خيلي كم طاقتم مي خواستم بدونم بايد چيكار كنم و برام يه راه كار بديد كتاب معرفي كنيد. از شما خيلي ممنون ميشم كه جواب سؤالم رو بديد.

دوست عزيز، برخي از رفتارهاي عصبانيت آميز انسانها صرفاً به خاطر فقدان مهارتهاي زندگي از جمله مهارت حل مسئله بروز مي كند. فردي كه مهارتهاي زندگي را به صورت صريح، مستقيم و مستدل ياد گرفته است در مقايسه با كسي كه شيوه ي زندگي اطرافيان خود را الگو قرار مي دهد تمايل كمتري به استفاده از احساس خشم و رفتار پرخاشگرانه به عنوان راه حل مسائل فرا روي خود خواهد داشت. روشهايي براي مديريت خشم وجود دارند كه از آن جمله مي توان به موارد زير اشاره كرد:  

1. روش بروز خشم خود را بشناسيد. 2. زمان و دليل خشمتان را يادداشت كنيد. 3. بياموزيد كه از شدت خشم خود بكاهيد. براي اين كار: 1. از يك تا ده بشماريد، 2. قدم بزنيد، 3. يك ليوان آب بنوشيد، 4. چند نفس عميق بكشيد، 5. با تصوير سازي ذهني در حالت آرامش قرار گرفته كمي آرام بگيريد و بعد ناراحتي خود را ابراز كنيد. 4. محل خشم خود را ترك كنيد. 5. به خشم خود فكر نكنيد و سعي كنيد بياموزيد انرژي خشم را به جاي تخريب به سوي سازندگي هدايت كنيد. 6. احساسات خود را به گونه اي سازنده ابراز كنيد. 7. از قبل برنامه ريزي كنيد برخي موقعيت هاي خشم برانگيز را پيش بيني و رفتار مناسب با آن را شناسايي كنيد. 8. براي خودتان نظام حمايتي ايجاد كنيد و از كمك اشخاص ديگر بهره مند شويد. 9. از خود و ديگران انتظارات واقع بينانه داشته باشيد. 10. روشهاي حل مسئله را بياموزيد. 11. بيشتر بخنديد، خنده استرس را كاهش داده و شما را در موقعيت بهتري قرار مي دهد. 12. شكايات را به درخواست تبديل كنيد. 13. خشم هاي مربوط به گذشته را فراموش كنيد. 14. به جاي جر و بحث و دعوا، مذاكره و گفتگو را جايگزين كنيد.

پاسخگوي سوالات مشاوره اي شما هستيم



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۱۵ ] [ احد احدي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب