كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه
 
نويسندگان
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

روزي لقمان به پسرش گفت امروز به تو 3 پند مي دهم كه كامروا شوي.
*اول اين كه سعي كن در زندگي بهترين غذاي جهان را بخوري!
*دوم اين كه در بهترين بستر و رختخواب جهان بخوابي.
*و سوم اين كه در بهترين كاخها و خانه هاي جهان زندگي كني.

پسر لقمان گفت اي پدر ما يك خانواده بسيار فقير هستيم چطور من مي توانم اين كارها را انجام دهم؟
 لقمان جواب داد:
- اگر كمي ديرتر و كمتر غذا بخوري هر غذايي كه مي خوري طعم بهترين غذاي جهان را مي دهد.
- اگر بيشتر كار كني و كمي ديرتر بخوابي در هر جا كه خوابيده اي احساس مي كني بهنرين خوابگاه جهان است.
- و اگر با مردم دوستي كني، در قلب آنها جاي مي گيري و آن وقت بهترين خانه هاي جهان مال توست.

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۵ ] [ احد احدي ]

براي انسان هاي بزرگ

 بن بستي وجود ندارد

آنها معتقدند

 يا راهي خواهيم يافت

يا راهي خواهيم ساخت

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۵ ] [ احد احدي ]

آيا مي‌دانيد عادت چيست؟ عادت تكرار مي‌آورد و به دنبال تكرار، كسالت و روزمرگي! چگونه مي‌توانيم هميشه تازه و نو و همسري نمونه باشيم.

زن مي‌گويد: صبح كه همسرم مي‌خواهد سر كار برود، همراه او بلند مي‌شوم و يه صبحانه كامل با هم مي‌خوريم، اين امر باعث مي‌شود كه مرد احساس تنهايي نكند، بنابراين همانطور كه اون زود از خواب بلند مي‌شود و به خاطر آسايش و رفاه خانه از خوابش مي‌گذرد، من هم با او همراهي مي‌كنم تا احساس نكنه همه بار زندگي رودوش اونه، اگر من صبحها بيدار نشوم و او را بدرقه نكنم، زندگي براش يكنواخت مي‌شود و كم‌كم عادت مي‌كند كه زن خود را نبيند و احساس يكي بودن و همراه بودن رو از دست بدهد.
اگر محيط كارش طوري باشد كه بتوانم به اون زنگ بزنم، وقت ناهار باهاش تماس مي‌گيرم كه ببينم غذا شو خورده يا نه؟
اما اگر مدام به او زنگ بزنم، تمركز كاري خود را از دست مي‌دهد و حس مي‌كند كه درمحيط كار هم آزادي فكري نداره و هم زمان بايد دو مسئوليت متفاوت را به دوش بكشد و گاهي هم حس مي‌كند كه نگاهي اونو زيرذره‌بين گذاشته و كنترل مي‌كنه و بايد براي هر ساعت خودش جوابي بدهد! اين امر باعث مي‌شود كه كم‌كم به صداي زنگ تلفن حساسيت پيدا كند و دچار اضطراب شود. وقتي به خونه بر مي‌گرده، به استقبالش مي‌روم و بعد از سلام واحوالپرسي ساده و كوتاه وسايلشو از دستش مي‌گيرم و بعد در محيطي آرام و پر از سكوت يه چايي داغ با هم مي‌خوريم، تا بتواند از محيط و مشغله‌هاي كاري‌اش جدا و خودشو با محيط خانه هماهنگ كند، زيرا ما زنها مي‌توانيم درعين حال كه به كارهاي شخصي و حتي اداري خود مي‌رسيم به چيزهاي ديگر هم فكر كنيم و تصميم بگيريم. به تاريخ به ادبيات به مسائل بچه‌ها وحتي مي‌توانيم در ذهن خودمان اسباب خانه رو جابجا كنيم و دكوراسيون را تغيير دهيم!تا وقتي كه احساس نكنم به آرامش وهماهنگي لازم رسيده، حرفي نمي‌زنم.
تا اينكه با پرسيدن (چه خبر)؟ اعلام حضور و آمادگي براي شنيدن مسائل روز را بكند، اول موضوعات شاديآور را براش تعريف مي‌كنم و مشكلات و مسائل قابل بررسي را براي ساعتهاي بعدي مي‌گذارم تا بتواند همراهي‌ام كند و تصميم‌هاي بهتري را با هم بگيريم.
وقتي كه همسرم مي‌خواهد از مسائل بيرون برايم حرف بزند بدون هيچ عجله‌اي كنارش مي‌نشينم و به چشماش نگاه مي‌كنم تا علاقه و دقت مرا متوجه شود حتي اگر به نظرم بيايد كه از اون حرفها سر در نمي‌آورم و يا برايم جالب نيست به دغدغه‌هايش احترام مي‌گذارم و به او گوش مي‌كنم، چرا كه اگر براي من كه همراه و همسر او هستم حرف نزنه، احساس مي‌كنه كه برام اهميتي نداره و كم‌كم از من دور مي‌شه و چون آدم‌ها در هر موقعيت اجتماعي و شغلي كه باشند، نياز به يك همدم و مونس دارند، اگر اين نيازشان برطرف نشود، كم‌كم در خودشان فرو مي‌روند و تمام حرفهاشونو در درون خودشان زنداني مي‌كنند و وقتي روزي لبريز شد ممكن است كه دوست يا همدم ديگري را براي خودشان در نظر بگيرند... زن جوان مي‌گويد: من هيچوقت خودمو با همسرم مقايسه نمي‌كنم چرا كه دنياي ما با هم متفاوت است، مردان درعمل و سكوت محبتشونو ابراز مي‌كنند و زنان در كلام و بيان!
اينگونه عاشق همسرتان شويد
چه چيزي باعث مي‌شود تا به فردي علاقمند شويد؟
ظاهر مي‌تواند يكي از فاكتورهاي علاقه‌مندي باشد، كارشناسان بر اين باورند كه گاهي ذهن ناخودآگاه دنبال خصوصياتي مي‌گردد كه شايد ما از آن بي‌اطلاع باشيم.
اصولا مردان به طور ناخودآگاه دنبال زناني هستندكه چهره متناسبي دارند و زن‌ها دنبال مرداني هستند كه توانايي حمايت و تامين امرار معاش را داشته باشند. گاهي اوقات نيز افراد دنبال آدم‌هاي شبيه والدين خود مي‌گردند. يك دختر، مردي با خصوصيات و رفتارهاي پدر را به عنوان شوهر دوست دارد و يك پسر نيز همسر خود را در قالب مادرش تصور مي‌كند. محققين بر اين باورند كه برخي از خصوصيات ژنتيكي است و حتي تداوم ازدواجها نيز گاهي ژنتيكي است. حال ببينيم كه:
چرا ما عاشق يك نفر مي‌شويم و او با بقيه چه فرقي دارد؟ انسانها در ضمير ناخودآگاه خود دنبال فردي مي‌گردند، تا توسط او تجربيات خود را كامل كنند. گاهي اوقات با فردي كه كاملا شبيه خود ماست مي‌توانيم تجربيات را كامل كنيم و گاهي نيز دنبال كسي مي‌گرديم كه بتوانيم از او چيزهايي ياد بگيريم و روحيات و خلقياتش كاملا با ما تفاوت داشته باشد.
آيا زوجين خواسته‌هاي يكساني دارند؟ معمولا داشتن عقايد و خواسته‌هاي يكسان نخستين عامل ايجاد جذابيت است. به همين دليل است كه برخي افراد، كسي را درست مثل خود انتخاب مي‌كنند و هر چه يك رابطه فراتر مي‌رود اين امكان براي طرفين فراهم مي‌شود تا متوجه شوند كه آيا با هم همدرد هستند؟ احساسات يكساني دارند؟ در انتخاب موزيك توافق دارند؟ هر دو با هم با شنيدن يك لطيفه مي‌خندند؟ و...
وقتي ما با همسر خود در مورد آرزوها و آرمانهاي خود صحبت مي‌كنيم يعني اينكه خواسته قلبي خود را بر زبان مي‌آوريم، اگر تاييدي شنيديم يا خواسته‌هاي ما با خواسته‌هاي او تطابق داشت، رابطه، شيريني خاصي پيدا مي‌كند، هدفها مشخص و ميسر و معين مي‌شود. البته بايد بدانيد كه هر چه سن انسان بالاتر مي‌‌رود، عاقلتر مي‌شود و اعتماد به نفس بيشتري پيدا مي‌كند، بنابراين آرزوها و خواسته‌هايش نيز تغيير مي‌كند.
گاهي اوقات اين تغييرات باعث مي‌شود تا احساس كنيم نقاط مشترك كمتري با طرف مقابل خود داريم و آن‌طور كه تاكنون فكر مي‌كرديم او را نشناخته‌ايم اما اين دليل نمي‌شود تا نتوانيد آينده بهتري در كنار او داشته باشيد.
چيزي كه در اين ميان بايد به آن توجه داشت صحبت كردن در مورد آمال و آرزوها و عقايد شخصي با طرف مقابل است، زيرا وقتي زوجين در مورد نيازها و علاقه‌هايشان با هم صحبت مي‌كنند، متوجه مي‌شوند كه هر كدام از زندگي چه مي‌خواهند؟

__________________

براي انسان هاي بزرگ بن بستي وجود ندارد

 آنها معتقدند يا راهي خواهيم يافت

 يا راهي خواهيم ساخت

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۴ ] [ احد احدي ]

تربيت جنسى ، خجالتي پر ضرر

«تربيت» از مسائل مهمى است كه از ديرباز توجه والدين و ديگر متولّيان امر آموزش را به خود مشغول نموده است. در هر دوره اى انديشمندان بزرگى در شرق و غرب عالم در زمينه تربيت فعاليت هاى علمى و عملى داشته و در اين زمينه، نظرات كاربردى مهمى ارائه داده اند.

تربيت جنبه هاي گوناگوني دارد مثل تربيت ديني،اجتماعي،جنسي و ....و در اين بين به همان ميزان كه تربيت جنسي مهم است به همان ميزان مورد فراموشي واهمال قرار گرفته است.

«تربيت جنسى» انسان يكى از ساحت هاى مهم و پر لغزش تربيتى است. غريزه جنسى از جمله غرايز طبيعى است كه خداوند در حيوان و انسان قرار داده. با وجود اين غريزه است كه در انسان نياز جنسى پيدا مى شود و بايد به صورتى صحيح آن را ارضا نمايد. برآوردن يا رها نمودن اين نياز رفتارهاى متفاوتى را در انسان به دنبال دارند. صاحب نظران و مربيّان تربيتى به صورت هاى مختلف به اهميت آن اذعان كرده و توجه عموم مردم را به آن جلب كرده اند.

آية اللّه ابراهيم امينى در اين باره مى گويد: « پدران و مادران مسؤول نمى توانند نسبت به غريزه جنسى فرزندان شان بى تفاوت باشند و در اين باره برنامه اى نداشته باشند; زيرا تربيت جنسى يكى از دشوارترين و حسّاس ترين انواع تربيت هاست. اندك اشتباه و غفلتى در اين باره ممكن است كودكان را به وادى هاى فساد و تباهى بكشاند.»1

نگاهى گذرا به پرونده هاى موجود در مراكز و محاكم قضايى، پاسگاه هاى نيروى انتظامى و صفحات حوادث مطبوعات به اين امر گواهى مى دهد كه درصد بالايى از جرايم به عدم تربيت صحيح در زمينه مسائل جنسى برمى گردد. اهميت اين امر آن جا آشكارتر مى شود كه بدانيم رفتارهاى جنسى و غيرجنسى با هم تعامل دارند ، به گونه اى كه رفتارى غيرجنسى زمينه ساز بروز رفتار جنسى مى شود و يا به عكس. از اين رو، مى توان ادعا كرد كه غالب رفتارهاى انسان با اين غريزه  در ارتباط است.

 اين غريزه از زمان بلوغ ، كه همزمان با دوره نوجوانى است، برانگيخته مى شود و نياز جنسي در انسان احساس شده، ارضاى آن را طلب مى نمايد. از اين رو، با اين كه مسأله غريزه جنسى از دوره نوجوانى به بعد مطرح مى باشد، اما از آن رو كه بنيان شخصيت انسان در دوره هاى پيش از آن پى ريزى مى شود، بايد به مسائلى كه در آن دوره ها بر رشد جنسى انسان تأثيرگذارند نيز پرداخته شود.

 موريس دبس مى گويد: «تغييرات بلوغ ـ به معناى اخص كلمه ـ مستلزم تربيت جنسى است ، ولى هنوز نه در خانواده به اين تربيت اهميت كافى داده مى شود و نه در مدرسه. اغلب اوقات، پدر و مادر از بجا آوردن وظيفه شانه خالى مى كنند و دبيران نيز خود را به نشنيدن مى زنند ، در صورتى كه بايد اين نكته را خوب به خاطر داشت كه تربيت جنسى جزء لاينفك وظايف مربّيان است. اگر ما مسأله جنسى را از لحاظ اهميت در رديف ساير فعاليت هاى انسانى قرار دهيم و آن را موضوع جداگانه و امرى مهم نشماريم ، بسيارى از مشكلاتى كه امروز، ظاهراً، وجود دارد از ميان خواهد رفت.»2

ارضاى غريزه جنسى در هر جامعه و مكتبى داراى چارچوب و اصولى است كه رعايت آن ها لازم است. افرادى كه مراعات اين چارچوب و اصول را مى نمايند داراى «رفتار بهنجار جنسى» مى باشند و آنان كه اين امور را رعايت نكنند داراى رفتار جنسى بهنجار نخواهند بود.

 افراد يك جامعه كه ارضاى غريزه جنسى خود را در چارچوب ارزش هاى حاكم بر آن جامعه محدود مى كنند و پا را از آن فراتر نمى نهند، داراى «رفتار بهنجار جنسى» مى باشند و در نتيجه، در مورد تربيت جنسى به سطح قابل قبولى در آن جامعه رسيده اند.

 دين مبين اسلام، كه آيين صحيح زندگى را به مردم مى آموزد ، در زمينه مسائل جنسى بى تفاوت نيست ، بلكه توجه خاصى به آن نموده است.شايد علت آن هم اين باشد كه غريزه جنسى بر اغلب مسائل انسانى، اعم از مادى و معنوى، تأثيرگذار است و سرنوشت انسان را دست خوش تغيير و تحول مى گرداند. از اين رو، افرادى كه توانسته اند غريزه جنسى خود را تعديل نمايند و زمام آن را به دست بگيرند ، در زمينه هاى ديگر تربيت، راحت تر به پيش رفته اند. در عصر حاضر، كه اختراع رسانه هاى صوتى و تصويرى گوناگون و پيشرفته و دست رسى آسان كودكان، نوجوانان و جوانان به آن ها در كنار وگوشه شهر و روستا، خانواده هاى مسلمان را با نگرانى شديدى روبه رو نموده است، ضرورى مى نمايد تا با تحقيق بيش تر در اين زمينه، گامى (اگرچه ابتدايى) در جهت شناخت ابعاد گوناگون تأثيرپذيرى انسان در امور جنسى و عوامل تأثيرگذار بر رفتار جنسى وى برداشته شود.

بخش خانواده در اين مقاله سعي داشت اهميت موضوع را براي شما والدين و مربيان روشن كند و در مقاله ي بعد به تفضيل به بررسى «تأثيرپذيرى جنسى انسان» و «عوامل تأثيرگذار بر رفتار جنسى»، بخصوص در كودكان، نوجوانان و جوانان، مي پردازد.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۴ ] [ احد احدي ]
 

رازي كه آينــه فاش كرد

چندين سال پيش بود. ما در يك خانواده خيلي فقير در يك ده دور افتاده به نام "روكي" ، توي يك كلبه كوچك زندگي مي كرديم. روزها در مزرعه كار مي كرديم و شبها از خستگي خوابمان مي برد.
كلبه ي ما نه اتاقي داشت، نه اسباب و اثاثيه اي، نه نور كافي. از برداشت محصول آنقدر گيرمان مي آمد كه شكم پدر و مادر و سه تا بچه سير بشود. يادم مي آيد يك سال كه نميدانم به چه علتي محصولمان بي دليل بيشتر از سالهاي پيش شده بود، بيشتر از هميشه پول گرفتيم.
يك شب مامان ذوق زده يك مجله خاك خورده و كهنه را از توي صندوق كشيد بيرون و از توش يه عكس خيلي خوشگل از يك آينه نشانمان داد. همه با چشمهاي هيجان زده عكس را نگاه مي كرديم. مامان گفت بياييد اين آينه را بخريم، حالا كه كمي پول داريم، اين هم خيلي خوشگل است. ما پيش از اين هيچوقت آينه نداشتيم، اين هيجان انگيزترين اتفاقي بود كه مي توانست برايمان بيفتد. چون خوشبختانه پول كافي هم براي خريدش داشتيم. پول را داديم به همسايه تا وقتي به شهر مي رود آن آينه را برايمان بخرد.
آفتاب نزده بايد حركت مي كرد، از ده ما تا شهر حداقل پنج فرسنگ راه بود، يعني يك روز پياده روي، تازه اگر تند راه مي رفت.
سه روز بعد وقتي همه داشتيم در مزرعه كار مي كرديم، صداي همسايمان را شنيديم كه يك بسته را از دور به ما نشان مي داد. چند دقيقه بعد همه در كلبه دور مامان جمع شديم.
وقتي بسته را باز كرد مامان اولين كسي بود كه جيغ زد : واي ي ي ي ...، تو هميشه مي گفتي من خوشگلم، واقعا" من خوشگلم!
بابا آينه را گرفت دستش و نگاهي در آن كرد. همينطوري كه سبيل هايش را مي ماليد و لبخند ريزي ميزد با آن صداي كلفتش گفت: آره منم خشنم، اما جذابم، نه؟
نفر بعدي آبجي كوچيكه بود : مامان، واقعا چشمهام به تو رفته ها!
آبجي بزرگه نفر بعدي بود كه با هيجان و چشمهاي ورقلمبيده به آينه نگاه مي كرد : مي دونستم موهام رو اينطوري مي بندم خيلي بهم مياد!
با عجله آينه را از دستش قاپيدم و در آن نگاه كردم. مي دانيد در چهار سالگي يك قاطر به صورتم لگد زده بود و به قول معروف صورتم از ريخت افتاده بود ولي چون آينه نداشتيم اين موضوع را فراموش كرده بودم.
وقتي تصويرم را در آينه ديدم، يكهو داد زدم : من زشتم! من زشتم! بدنم مي لرزيد، دلم مي خواست آينه را بشكنم، همينطور كه دانه هاي اشك از چشمانم سرازير بود به بابا گفتم : يعني من هميشه همين ريختي بودم؟
- آره عزيزم، هميشه همين ريختي بودي.
- اونوقت تو هميشه من رو دوست داشتي؟
- آره پسرم، هميشه دوستت داشتم.
- ولي چرا؟ آخه چرا دوستم داري؟
- چون تو مال من هستي!
سالها از آن قضيه گذشته، حالا من هر صبح صادقانه به خودم نگاه مي كنم و مي بينم ظاهرم زشت است.
آنوقت از خدا مي پرسم : يعني واقعاً منو دوستم داري؟
و او در جوابم مي گويد : بله.
و وقتي از او مي پرسم كه چرا دوستم داري؟
به من لبخند مي زند و مي گويد : چون تو مال من هستي و من تمام مخلوقاتم را بسيار دوست مي دارم ...



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۳ ] [ احد احدي ]
در چند سال اخير‌، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان به بررسي اطلاعات درباره پرسشي پرداخته‌اند كه قبلاً‌ براي فلاسفه مهم بود: چه چيزي باعث رضايت ما مي‌شود؟
پژوهشگران به اين منظور تحقيقات گسترده‌اي در سراسر جهان انجام داده‌اند تا ببينند چگونه چيزهايي مانند پول، نگرش، فرهنگ، حافظه، تندرستي، نوع‌دوستي و عادات روزانه بر احساس بهروزي ما تأثير مي‌گذارد. حوزه جديد روان‌شناسي مثبت پر از يافته‌هاي جديدي حاكي از آن است كه اعمال ما تأثير چشمگيري بر احساس خوشبختي و رضايت ما از زندگي دارد. 10 راهبرد ثابت‌شده براي افزايش رضايت از زندگي عبارتند از:

1 – لحظات روزانه زندگي را درك كنيد

هر از چندي مكث كنيد تا گل سرخي را ببوييد يا كودكان را حين بازي تماشا كنيد. كساني كه درنگ مي‌كنند تا وقايعي را كه به‌طور عادي با عجله پشت سر مي‌گذارند، ببينند يا در طول روز به وقايع خوشايند روزانه فكر مي‌كنند، افزايش قابل توجهي را از نظر رضايت و كاهش افسردگي گزارش مي‌كنند.


2 – از مقايسه بپرهيزيد

چشم و هم‌چشمي جزئي از بسياري از فرهنگ‌هاست اما مقايسه خودمان با سايرين مي‌تواند به رضايت و عزت نفس لطمه وارد كند. به جاي مقايسه كردن با ديگران، توجه خود را به دستاوردهاي شخصي معطوف كنيد تا به رضايت بيشتري دست يابيد.


3 – بيش از اندازه به پول توجه نكنيد

كساني كه پول را در رأس فهرست اولويت‌هاي خود قرار مي‌دهند، بيشتر در معرض افسردگي، اضطراب و عزت نفس پايين هستند. اين امر در ملل و فرهنگ‌هاي گوناگون يكسان است. هر چقدر بيشتر رضايت را در كالاهاي مادي بجوييم، كمتر آن را مي‌يابيم. رضايت، عمر كوتاهي دارد و گذراست. پول‌دوستان نيز در آزمون پويايي و خودشكوفايي نمره اندكي مي‌گيرند.


4 – اهداف معنادار داشته باشيد

كساني كه براي تحقق چيزي ارزشمند تلاش مي‌كنند، بسيار راضي‌تر از كساني هستند كه رؤياها يا آرزويي ندارند. اين اهداف مي‌تواند به سادگي ياد‌گرفتن مهارتي جديد يا بار آوردن بچه‌ها به شيوه‌اي اخلاقي باشد. انسان همواره براي رشد به نوعي معنا نياز دارد. به گفته دانشمندان، رضايت و خوشبختي در محل تلاقي لذت و معنا قرار دارد. هدف چه در محل كار و چه در خانه آن است كه فعاليت‌هايي انجام دهيم كه از نظر شخصي هم لذت‌بخش و هم مهم باشد.


5 – در كار ابتكار به خرج دهيد

ميزان رضايت شما از شغل تا حدي به ابتكاري كه به خرج مي‌دهيد، بستگي دارد. محققان معتقدند هنگامي كه خلاقيت به خرج مي‌دهيم، به ديگران كمك مي‌كنيم و راه‌هاي بهبود در امور را پيشنهاد مي‌كنيم يا كارهاي اضافي انجام مي‌دهيم، از كارمان بيشتر احساس اغنا مي‌كنيم.


6 – دوست پيدا كنيد و به خانواده اهميت دهيد

افراد راضي معمولاً‌ خانواده دوست و روابط بهتري دارند. اما صرف كميت رابطه با افراد كافي نيست، بلكه كيفيت آن نيز اهميت دارد. انسان به رابطه نزديك نياز دارد؛ رابطه‌اي كه در برگيرنده تفاهم و توجه باشد.


7 – لبخند بزنيد، حتي زماني كه حالش را نداريد

به‌نظر ساده مي‌رسد اما بسيار مؤثر است. افراد راضي امكانات موجود، فرصت‌ها و موفقيت را مي‌بينند. وقتي آنان به آينده نگاه مي‌كنند، خوشبين هستند و وقتي گذشته را مرور مي‌كنند، معمولا گزينه‌هاي مثبت را مي‌بينند. حتي اگر از بچگي اينگونه بزرگ نشده‌ايد كه نيمه پر ليوان را ببينيد، با تمرين نگرش مثبت به عادت تبديل مي‌شود.


8 - طوري تشكر كنيد كه گويي واقعاً قدردان هستيد

كساني كه عادت به سپاسگزاري دارند، معمولاً‌ سالم‌تر و‌ خوشبين‌تر هستند و بيشتر به سوي تحقق اهداف پيشرفت مي‌كنند. تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي كه به كساني كه به آنان كمك كرده‌اند، نامه تشكرآميز مي‌نويسند، از نظر رضايت در سطح بالا و از نظر افسردگي در سطح پاييني قرار دارند. به علاوه اثر يك نامه تشكرآميز تا هفته‌ها طول مي‌كشد.


9 – از خانه بيرون برويد و ورزش كنيد

تحقيقات نشان مي‌دهد كه ورزش مي‌تواند به اندازه داروها در درمان افسردگي مؤثر باشد و در عين حال هيچ‌گونه عوارض جانبي نيز نداشته باشد. به علاوه، هزينه آن نيز به‌مراتب كمتر است. ورزش منظم حس تحقق چيزي را به انسان مي‌دهد، امكان تعامل با ديگران را فراهم مي‌كند، هورمون‌هاي عامل احساس خوب را در بدن آزاد مي‌كند و عزت نفس را افزايش مي‌دهد.


10 – بخشش را فراموش نكنيد

نوع‌دوستي و بخشش را به جزئي از زندگي خود تبديل كنيد و از اين كار مقصودي را بجوييد. محققان مي‌گويند كمك به همسايه، داوطلب‌شدن براي انجام كارهاي عام‌المنفعه يا اهداي كالا و خدمات باعث ايجاد احساس خوبي در شخص مي‌شود كه مزاياي زيادي از نظر تندرستي به همراه دارد كه از ورزش كردن يا ترك كردن سيگار هم بيشتر است. گوش كردن به درد دل دوست، ياد دادن مهارت‌ها، توجه به موفقيت‌هاي ديگران و روحيه گذشت نيز به رضايت مي‌افزايد. محققان مي‌گويند كساني كه براي ديگران خرج مي‌كنند، بيشتر از كساني كه براي خودشان خرج مي‌كنند، احساس رضايت مي‌كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۳ ] [ احد احدي ]

اگر با شكيبايي زندگي كنند بردباري را مي آموزند.

اگر با تشويق زندگي كنند اعتماد و اطمينان را مي آموزند.

اگر با پاداش زندگي كنند با استعداد بودن و پذيرندگي را مي آموزند.

اگر با تصديق شدن زندگي كنند عشق را مي آموزند.

اگر با توافق زتدگي كنند دوست داشتن خود را مي آموزند.

اگر با تاييد زندگي كنند با هدف زندگي كردن را مي آموزند.

اگر با صداقت زندگي كنند حقيقت را مي آموزند.

اگر با انصاف زندگي كنند دفاع از حقوق را مي آموزند.

اگر با اطمينان زندگي كنند اعتماد به خود و اعتماد به ديگران را مي آموزند.

اگر با دوستي و محبت زندگي كنند زندگي در دنياي امن را مي آموزند.

بچه شما چه طور زندگي مي كند و چه مي آموزد؟

روزگاركودكي

بچه كه بودم عاشق كارتون الفي بودم.

خيلي برام دوست داشتني بود.

بزرگتر هم كه شدم بازم دوستش داشتم.

هنوزم دوستش دارم.

ساده - كم حرف - مهربون - در عين حال شيطون

هنوز هم با ديدنش ؛ حتي عكسش ياد كودكي خودم مي افتم.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۲ ] [ احد احدي ]

براي اينكه 2 سال بيشتر زندگي كنيد:

شكلات بخوريد. تحقيقات نشان مي دهند كه شكلات غليظ و تلخ براي قلب مفيد است.


براي اينكه 3 سال بيشتر زندگي كنيد:

ديندار باشيد و دوستان بسياري داشته باشيد. تحقيقات نشان دادند كه حضور مرتب در حرم و اماكن مذهبي استرس را كاهش مي دهد. همچنين دوستي و ارتباطات اجتماعي نيز همين تاثير را نشان مي دهند.


براي اينكه 3.6 سال بيشتر زندگي كنيد:

گوشت كمتر بخوريد. سبزي خواري و يا تنها كاهش مقدار گوشت در غذا مي تواند به علت كاهش غلظت چربي در بدن طول عمر را افزايش دهد، زيرا در ازاي آن مصرف ميوه و سبزيجات افزايش مي يابد.


براي اينكه 3.7 سال بيشتر زندگي كنيد:

زندگي فعالي داشته باشيد. دانشمندان تاييد مي كنند كه تحرك، نرمش و ورزش تاثير مثبتي بر قلب مي گذارد و نمي گذارد كه فرد چاق شود.


براي اينكه 5 سال بيشتر زندگي كنيد:

مطالعه كنيد. دانشمندان هاروارد به اين نتيجه رسيده اند كه زنان داراي تحصيلات دانشگاهي به طور متوسط 5 سال بيش از زنان بدون تحصيلات عاليه زندگي مي كنند.


براي اينكه 7.5 سال بيشتر زندگي كنيد:

مثبت نگر باشيد. پژوهش ها ثابت كرده اند كه ريسك مرگ زودرس براي افراد حوشبين 55درصد كمتر است.


براي اينكه 8 تا 10 سال بيشتر زندگي كنيد:

سيگار نكشيد. افرادي كه هيچ گاه سيگار نكشيده اند، به طور متوسط 10 سال بيش از افراد سيگاري زندگي مي كنند. اگر مردان در سن 35 سالگي سيگار را ترك كنند، مي توانند به طور متوسط 5.1 سال به طول عمر خود بيفزايند.


براي اينكه 10 سال بيشتر زندگي كنيد:

خوشبخت باشيد. افراد خوشبخت به طور متوسط 10 سال بيش از سايرين زندگي مي كنند.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۲ ] [ احد احدي ]

قاعدتاً اين آزمون نمي‌تواند نوعي تست شخصيت باشد زيرا هر پاسخي دليل خاص خودش را دارد.
پيرزن در حال مرگ است، شما بايد ابتدا او را نجات دهيد. هر چند او خيلي پير است و به هر حال خواهد مرد.
شما بايد پزشك را سوار كنيد. زيرا قبلاً او جان شما را نجات داده و اين فرصتي است كه مي‌توانيد جبران كنيد. اما شايد هم بتوانيد بعداً جبران كنيد.
شما بايد شخص مورد علاقه‌تان را سوار كنيد زيرا اگر اين فرصت را از دست دهيد ممكن است هرگز قادر نباشيد مثل او را پيدا كنيد.
از دويست نفري كه در اين آزمون شركت كردند، تنها شخصي كه استخدام شد دليلي براي پاسخ خود نداد. او نوشته بود :
سوئيچ ماشين را به پزشك مي‌دهم تا پيرزن را به بيمارستان برساند و خودم به همراه همسر روياهايم متحمل طوفان شده و منتظر اتوبوس مي‌مانيم.
پاسخي زيبا و سرشار از متانتي كه ارائه شد گوياي بهترين پاسخ است و مسلما همه مي‌پذيرند كه پاسخ فوق بهترين پاسخ است، اما هيچكس در ابتدا به اين پاسخ فكر نمي‌كند. چرا؟
زيرا ما هرگز نمي‌خواهيم داشته‌ها و مزيت‌هاي خودمان را (ماشين) (قدرت) (موقعيت) از دست بدهيم. اگر قادر باشيم خودخواهي‌ها، محدوديت ها و مزيت‌هاي خود را از خود دور كرده يا ببخشيم گاهي اوقات مي‌توانيم چيزهاي بهتري بدست بياوريم.
تحليل فوق را مي‌توانيم در يك چارچوب علمي‌تر نيز شرح دهيم: در انواع رويكردهاي تفكر، يكي از انواع تفكر خلاق، تفكر جانبي است كه در مقابل تفكر عمودي يا سنتي قرار مي‌گيرد. در تفكر سنتي، فرد عمدتاً از منطق، در چارچوب مفروضات و محدوديت‌هاي محيطي خود، استفاده مي‌كند و قادر نمي‌گردد از زواياي ديگر محيط و اوضاع اطراف خود را تحليل كند. تفكر جانبي سعي مي‌كند به افراد ياد دهد كه در تفكر و حل مسائل، سنت شكني كرده، مفروضات و محدوديت ها را كنار گذاشته، و از زواياي ديگري و با ابزاري به غير از منطق عددي و حسابي به مسائل نگاه كنند.
در تحليل فوق اشاره شد اگر قادر باشيم مزيت‌هاي خود را ببخشيم مي‌توانيم چيزهاي بهتري بدست بياوريم. شايد خيلي از پاسخ‌دهندگان به اين پرسش، قلباً رضايت داشته باشند كه ماشين خود را ببخشند تا همسر روياهاي خود را به دست آورند. بنابراين چه چيزي باعث مي‌شود نتوانند آن پاسخ خاص را ارائه كنند. دليل آن اين است كه به صورت جانبي تفكر نمي‌كنند. يعني محدوديت ها و مفروضات معمول را كنار نمي‌گذارند. اكثريت شركت‌كنندگان خود را در اين چارچوب مي‌بينند كه بايد يك نفر را سوار كنند و از اين زاويه كه مي‌توانند خود راننده نبوده و بيرون ماشين باشند، درباره پاسخ فكر نكرده‌اند.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۱ ] [ احد احدي ]

زودرنجي در زنان به نسبت مردان بيشتر ديده مي شود و اين زودرنجي به مقداري در زنان به لحاظ روح عاطفي كه در آنها هست امري طبيعي بوده كه فقط كافي است كنترل شده و خويش را از عوارض آن حفظ نمود و تلاش نمود كه آثار آن در رفتار و اعمال انسان بروز نكند.گاهي نيز زودرنجي از آثار حس حقارت در انسان است، روانشناسان قائلند افرادي كه از حس حقارت رنج مي برند معمولاً از اين كه مورد انتقاد قرار گيرند تنفر دارند و از آن مي رنجند، دراين صورت بايد به درمان حس حقارت پرداخت كه آنها نكاتي را در اين جهت توصيه كرده اند :

1- سعي شود علل حقارت پيدا شود.

2- سعي شود تا آنجا كه امكان دارد نسبت به ديگران مهربان باشيد.

3- به خصلت هاي پسنديدة خود پي برده و آنها را افزايش دهيد.(كتاب روانشناسي براي زيستن دكتر جلالي)

در مباحث اخلاق براي درمان زودرنجي گفته اند از نكاتي كه تأثير بسزايي در اين امر دارد رفق و مدارا در برخورد و معاشرت با ديگران است.

اين رفق و مدارا نشأت گرفته از عظمت روح و شرح صدر انسان است، بميزاني كه آدمي شرح صدر داشته و دريا دل باشد با ديگران با مداراي بيشتري برخورد نموده و درصد تحمل او در قبال برخورد با سخنان ديگران افزايش يافته و از زودرنجي رهايي پيدا خواهد كرد.

درروايت وارد شده است كه “همانا در رفق زيادت و بركت است و كسي كه از رفق محروم شد از خير محروم است.”



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۲۱ ] [ احد احدي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب