كابينت اماده و پيش ساخته نمايشگاهي روشويي اشپزخانه
 
نويسندگان
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :


استفاده از حفاظ پنجره و يا نرده آهني پنجره، نقش زيادي در تامين امنيت ساختمان هاي اداري و مسكوني دارد. بسياري از ساختمان ها در موقعيتي قرار گرفته اند كه پنجره هاي آن ها از بيرون قابل دسترس است و ساكنان آن ها مواقعي كه در خانه حضور ندارند، نگران امنيت منزل خود مي باشند كه با به كار بستن حفاظ پنجره و ساير وسايل امنيتي مانند درب آكاردئوني، حفاظ آهني روي ديوار و ... مي توانيد با خيال راحت از منزل خود خارج شويد.

قبل از انتخاب و خريد حفاظ پنجره بايد با انواع و ويژگي هاي هر كدام از آن ها آشنايي داشته باشيد كه در اين مقاله به معرفي آن ها مي پردازيم.


انواع حفاظ پنجره

حفاظ پنجره مدرن، بهترين انتخاب براي ساختمان هاي نوساز و جديد مي باشد. اگر شما براي ساختمان جديد خود يك حفاظ پنجره معمولي انتخاب كنيد، در واقع از زيبايي و جلوه نماي ساختمان خود كاسته ايد و با وجود هزينه هاي زيادي كه صرف نماي ساختمان كرده ايد، جذابيت لازم را در آن نمي بينيد.

 

نرده شاخ گوزني

 

شما مي توانيد حفاظ پنجره مدرن را با توجه به مدل و نوع پنجره خود تهيه نماييد و انتخاب منحصر به فردي داشته باشيد.

حفاظ پنجره فرفورژه و حفاظ پنجره مدرن، شباهت هاي فراواني با يكديگر دارند و تنها تفاوت آن ها در جزئيات مي باشد كه آن هم توسط سازندگان با تجربه و متخصص قابل تشخيص است. در طرح ها و شكل هاي حفاظ پنجره فرفورژه، تنوع زيادي وجود دارد كه با كمك سازنده اي كه تجربيات كافي داشته باشد مي توانيد مدلي جذاب و زيبا را از ميان آن ها داشته باشيد.

حفاظ پنجره ثابت، حفاظي است كه ساليان سال در ساختمان ها و پنجره هاي زيادي مورد استفاده قرار گرفته و محافظ ايده آلي به شمار مي آيد.

ساخت و نصب حفاظ پنجره ثابت ساده تر از ساير انواع حفاظ پنجره مي باشد و به همين دليل قيمت مناسب تري دارد. موقع نصب اين نوع حفاظ بايد اصولي را رعايت كرد كه در صورت عدم رعايت، امنيت لازم را به پنجره شما نخواهد داد.

حفاظ پنجره متحرك يا تاشو در قسمت ورودي خانه نصب مي شود. مهم ترين مزيت حفاظ پنجره متحرك اين است كه در مواقعي كه اجازه و امكان نصب انواع ديگر حفاظ پنجره در نماي ساختمان وجود ندارد، مي توان به راحتي از اين نوع حفاظ استفاده كرد.


نكته اصلي در داشتن حفاظ پنجره متحرك اين است كه بايد يادتان باشد كه آن را موقع خروج از منزل ببنديد.

در غير اين صورت انگار حفاظي براي پنجره شما وجود ندارد.

قيمت نهايي حفاظ پنجره به عوامل متعددي مانند ميزان آهن به كار رفته در آن، مدل نرده پنجره و هزينه ساخت و نصب آن بستگي دارد.

براي كاهش هزينه حفاظ پنجره مي توان از نمونه كارهاي قبلي و يا طرح هاي آماده استفاده كرد.

رعايت فاصله مناسب و استاندارد ميان ميله هاي افقي و عمودي در حفاظ پنجره، قيمت آن را تا حد زيادي كاهش مي دهد.


معرفي درب آكاردئوني

درب آكاردئوني از ديگر وسايل ضروري براي تامين حفاظت و امنيت خانه مي باشد كه در واقع مانند يك دزدگير عمل مي كند. ويژگي اصلي درب آكاردئوني، داشتن قفلي است كه با هر كليدي باز نمي شود، فقط يك كليد دارد و حتي كليد ساز هم براي باز كردن آن بايد كليد اصلي را داشته باشد.

 

 

ميله هاي درب آكاردئوني بايد از استحكام كافي برخوردار باشد و با هر فشار و ضربه اي به راحتي نشكند.

شما بايد خانه و آپارتمان خود را مانند يك گاو صندوق بدانيد و امنيت را در آن هر چه بيشتر برقرار نماييد.

درب آكاردئوني هم ظاهر جذابي به خانه شما مي دهد و هم هيچ راهي براي ورود به ساختمان شما باقي نمي گذارد. 

قيمت نصب و ساخت درب آكاردئوني نسبت به مزيت هاي بي شمار آن بسيار مناسب است و مانند يك سرمايه گذاري بلند مدت براي تامين امنيت ساختمان شما مي باشد. 

ويژگي ديگر درب هاي آكاردئوني اين است كه فضاي كمتري را نسبت به ديگر انواع درب ها اشغال مي كند و به همين دليل علاوه بر مناطق مسكوني و تجاري براي انباري ها و مغازه ها هم مورد استفاده قرار مي گيرد.

استفاده از قفل هاي مخفي و تعداد حلقه هاي قفل بيشتر در بدنه درب آكاردئوني، امنيت آن را افزايش مي دهد.

درب آكاردئوني از دو گل تا پنج گل وجود دارد كه نوع سه گل بهترين مدل اين نوع درب مي باشد.

منظور از گل، تعداد مشبك هاي به كار رفته در درب آكاردئوني مي باشد.


معرفي حفاظ آهني روي ديوار

علاوه بر درب و پنجره، ديوارهاي خانه هم مخصوصا خانه هاي ويلايي كه داراي ديوارهاي كوتاه هستند، به حفاظ نياز دارند. 

حفاظ آهني روي ديوار با افزايش ارتفاع ديوار، امكان ورود به داخل ساختمان را به حداقل مي رساند.

حفاظ شاخ گوزني، حفاظ بوته اي، حفاظ ليليوم و حفاظ نخل مرداب از انواع مدرن و زيباي حفاظ ديوار هستند كه جايگزين حفاظ هاي نيزه اي و يا سيم خاردارهاي گذشته شده اند.

حفاظ شاخ گوزني و حفاظ بوته اي در كنار تامين امنيت كامل، قيمت مناسب تري دارند. اما حفاظ هايي مانند حفاظ ليليوم به دليل زيبايي بصري و طراحي فوق العاده اي كه دارند نسبتا گران تر هستند.

در ادامه، قيمت حفاظ شاخ گوزني را به دليل كاربرد و صرفه جويي بيشتر در هزينه ها بررسي مي كنيم.

 

قيمت حفاظ شاخ گوزني

قيمت حفاظ شاخ گوزني به عواملي مانند ضخامت ميلگرد هاي به كار رفته در آن، ارتفاع حفاظ، تراكم رديف ها و نوع جوشكاري و رنگ كاري حفاظ بستگي دارد.

با افزايش ارتفاع حفاظ شاخ گوزني قيمت آن هم افزايش مي يابد كه در ارتفاع هاي مختلفي مانند يك متر تا يك و نيم متر و 90 سانتي متر تا 120 سانتي متر ساخته مي شود. اما خريدار مي تواند با توجه به بودجه، نياز و محدوديت هاي ساختمان خود ارتفاع هاي متغيري از 40 سانتي متر تا 200 سانتي متر هم سفارش دهد.


به تعداد رديف هاي به كار رفته در طول يك متر از حفاظ شاخ گوزني، تراكم گفته مي شود. بديهي است كه هر چه تراكم بالاتر باشد فضاي خالي كمتري در حفاظ شاخ گوزني ديده مي شود و امنيت و قيمت حفاظ بيشتر مي شود.

توجه داشته باشيد كه سودجويان در بحث تراكم بيشترين كم فروشي را دارند و با كم كردن وزن حفاظ و تغييراتي در شكل ظاهري و يا استفاده از ميلگردهاي نازك و رنگ بي كيفيت، حفاظي با قيمت پايين تر و امنيت ضعيف تر به خريدار مي فروشند.

 در حفاظ شاخ گوزني، دو نوع جوشكاري با گاز دي اكسيد كربن و جوشكاري الكترود وجود دارد.

جوشكاري تحت گاز دي اكسيد كربن، مانع نفوذ هوا به نقطه جوش مي شود و اتصال محكم تري در بين قطعات  خواهيم داشت.

جوشكاري الكترود، اتصال ضعيف تر و قيمت پايين تري نسبت به جوشكاري با گاز دي اكسيد كربن دارد.

براي رنگ كاري حفاظ روي ديوار، دو نوع رنگ مايع و رنگ كوره اي الكترو استاتيك به كار مي رود.

رنگ كوره اي الكترواستاتيك به دلايلي مانند ماندگاري و مقاومت بالا در مقابل سرما و گرما، استفاده از رنگ پودري، نياز به كوره پخت رنگ و زمان رنگ آميزي بيشتر، قيمت بالاتري دارد.

 

معرفي سر درب

استفاده از سر درب، جلوه و زيبايي بيشتري به نماي ورودي ساختمان شما مي دهد و در بعضي مدل ها نقش يك حفاظ ايمن را هم ايفا مي كند.

سر درب مدرن، سر درب سنتي و كلاسيك و سر درب لاكچري از انواع سر درب ها مي باشد كه با توجه به نماي ساختمان خود مي توانيد آن ها را انتخاب كنيد.

از مزاياي استفاده از سر درب، پوشش كامل درب و ستون هاي درب و جلوگيري از كثيف شدن آن ها و

استفاده از آن به عنوان يك سقف كاذب براي محافظت از درب در مقابل عوامل جوي  مي باشد.

منبع


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۲:۴۵ ] [ احد احدي ]

لطفا روي  كلمه آرشيو  كليك كنيد



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۳۳ ] [ احد احدي ]


1. پدر و مادر قبل از هر دوست ناباب يا جامعه ناسالمي مي‌توانند رفتارهاي پرخطر را به فرزندان شان بياموزند. نتيجه تازه‌ترين تحقيقات روي بيش از 2000 نوجوان كه به مصرف سيگار و مواد مخدر و ... اعتياد داشتند، نشان داده كه 40 تا 60 درصد از اين نوجوانان، براي اولين بار نحوه استعمال مواد دخاني را در خانه و توسط والدين خود آموخته‌اند؛ بنابراين اولين گام در دور نگه داشتن فرزندان از مواد مخدر، استعمال‌نكردن آن‌ها توسط والدين و به ويژه در منزل است.

2.
شما نمي‌توانيد از نوجوانتان توقع داشته باشيد كه مدام در محيط‌هاي آلوده و در مجاورت افراد معتاد قرار داشته باشد و هيچ تمايل يا حس كنجكاوي نسبت به مصرف مخدرها از خود نشان ندهد؛ بنابراين از رفت و آمد با دوستان يا اقوامي كه اقدام به مصرف مخدرها جلوي اعضاي خانواده مي‌كنند، خودداري كنيد.

3.
با پرهيز از رذايل اخلاقي مانند دروغگويي، خشم و عصبانيت بي‌موقع يا ناسزا گفتن، الگوي رفتاري مناسبي براي نوجوانتان باشيد.

4.
بسياري از پدران دوست دارند آينده‌اي را كه براي خود متصور بوده‌اند و به آن نرسيده‌اند براي پسرانشان ترسيم كنند، اما خيلي از افسارگسيختگي‌ها و فاصله‌هاي بين والد و فرزند از همين جا شروع مي‌شود. شما به عنوان يك پدر خوب، فقط وظيفه شناساندن راه‌هاي صحيح و غلط به فرزندتان و مشورت كردن با او در مورد علاقه‌مندي‌هايش را داريد و بهتر است انتخاب نهايي را به عهده فرزندتان بگذاريد.

5.
بسياري از پسران از گوش دادن به نصيحت‌ها و توصيه‌هاي هميشگي گله‌مندند و فكر مي‌كنند كه نصيحت بيش از حد يعني عدم اعتماد خانواده و كوچك شمردن آن‌ها. شما مي‌توانيد با خريدن انواع كتاب‌ها يا فيلم‌هاي آموزنده، فرزند خود را نسبت به مسائل و مشكلات موجود در جامعه به طور غيرمستقيم آگاه كنيد.

6.
پسران در سنين نوجواني علاقه خاصي به استقلال، جدا شدن از خانواده و پيوستن به گروه هم‌سالان دارند و نگراني بسياري از والدين، از ناشناخته بودن دوستان فرزندشان نزد آن‌هاست. شما براي اينكه هم فرزندتان را خوشحال كنيد و هم با دوستان جديدش بيشتر آشنا شويد، مي‌توانيد هر چند وقت يك بار، يك مهماني دوستانه ترتيب دهيد و دوستان فرزندتان را هم با خانواده‌هايشان به صرف يك عصرانه ساده دعوت كنيد. شما مي‌توانيد براي تسلط بيشتر به روابط فرزندتان هم، ماهي يك بار، يك برنامه كوهنوردي با دوستان فرزندتان و خانواده آن‌ها بچينيد.

7.
از تحقير، توهين يا مقايسه‌كردن پسرتان با ديگران به شدت پرهيز كنيد؛ چون انجام اين اعمال موجب پرخاشگر و زورگو شدن آن‌ها در آينده مي‌شود و اين گونه فرزندان تحقير شده بعد از رسيدن به استقلال سعي مي‌كنند با توسل به زور وجود و قدرتشان را به ديگران اثبات كنند.

8.
پسران، پدران آينده‌اند و بايد مسووليت‌پذير بار بيايند؛ بنابراين انجام برخي از كارهاي خانه را حتي اگر خيلي كم و پيش پا افتاده باشند به عهده پسرتان بگذاريد؛ كارهايي مانند خريد نان يا گذاشتن كيسه زباله بيرون از منزل.

9.
پسران در سنين نوجواني علاقه زيادي به ديده و پذيرفته شدن از طرف جامعه دارند؛ بنابراين براي اين كار اقدام به عوض كردن ظاهر و نوع پوشش خود مي‌كنند. در مواجهه با اين گونه مسائل، شما نبايد با پرخاشگري و توهين فرزندتان را از تغيير ظاهرش منع كنيد، بلكه بايد با زباني خوش و دليل و منطق مناسب، او را تشويق به پذيرفته شدن از راه‌هاي ديگري غير از تغيير ظاهر غير متعارف كنيد. از او بخواهيد كه رشته هنري يا ورزش مورد علاقه‌اش را به صورت حرفه‌اي ادامه دهد و موفقيت‌ها و قهرماني‌هاي پياپي‌اش سبب غرور و افتخار خودش و شما باشد.

10.
آزادي مفرط، بيشتر مخرب است نه موثر. شما با آزاد گذاشتن فرزند پسرتان در هر زمينه‌اي و برآورده كردن همه نيازهاي او، فردي متكبر و خودخواه از او مي‌سازيد و موجب مي‌شويد كه او فكر كند در همه مكان‌ها و زمان‌ها، هر كاري كه دلش بخواهد مي‌تواند انجام دهد، اما وقتي طي زندگي با مسائلي غير از آنچه باب ميل اوست روبرو شود، يأس و نااميدي سراسر وجودش را فرا مي‌گيرد و عاقبت اين نوجوانان چيزي نمي‌شود جز احساس پوچي و...

11.
پسرها عمدتا عهده‌دار چرخاندن چرخ مالي و اقتصادي زندگي در آينده هستند؛ بنابراين بهتر است پدران، آن‌ها را با مسائل و مشكلات مالي و حساب و كتاب و نحوه صحيح پول خرج كردن آشنا كنند و از نوجواني پس انداز كردن و صرفه‌جويي را به آن‌ها ياد دهند.

12.
اين يك باور غلط است كه دخترها بيشتر از پسرها به محبت نياز دارند. پسرها هم به اندازه دخترها به محبت و حمايت عاطفي خانواده‌شان احتياج دارند؛ پس وظيفه يك پدر يا مادر مهربان كه به فكر سلامت روان فرزندش است، رعايت تعادل و عشق ورزي به همه فرزندان است.

13.
معمولاً پسرها با پدرانشان راحت‌ترند و بهتر مي‌توانند مشكلاتشان را با آن‌ها در ميان بگذارند؛ بنابراين به عنوان يك پدر مسوول، روزي يك ساعت از وقتتان را به پسرتان اختصاص دهيد و او را در راه حل مشكلاتش ياري كنيد. فقط حواستان باشد كه خشونت و پرخاش، جايي در راهنمايي‌هايتان نداشته باشد تا فرزندتان از مشورت كردن با شما پشيمان نشود و مشكلاتش را خارج از خانه و به روش‌هاي نادرست حل نكند.

14.
پسر بچه‌ها علاقه شديدي به بازي‌هاي خشن كامپيوتري دارند. براي جلوگيري از ناراحتي‌هاي جسمي و روحي فرزندتان، از تنها و آزاد گذاشتن او براي ساعت‌ها بازي با كامپيوتر خودداري كنيد.

15.
بد نيست كه حساب دخل و خرج فرزندتان را داشته باشيد و دورادور بدانيد كه او پول‌هايش را چه طور خرج مي‌كند. شايد باور نكنيد اما خريد سيگار مي‌تواند به سادگي خريدن يك بسته آدامس يا پفك باشد!

16.
به پسرتان بياموزيد كه زورگويي و قلدري راه معقول و پسنديده‌اي براي رسيدن به خواسته‌ها نيست؛ بنابراين بهتر است براي حل مشكلاتش راه‌هاي منطقي و آرام را پيش گيرد تا محبوبيتش پيش اطرافيان بيشتر شود.

17.
پسرها به خاطر موقعيت خانوادگي خاصي كه در آينده دارند و بايد مسوول و مدير يك زندگي شوند، نياز زيادي به اعتماد به نفس بالا دارند. شما مي‌توانيد با سپردن كارهاي مهم به پسرتان و گفتن اين جمله كه "من مي‌دانم تو به بهترين شكل ممكن اين كار را انجام مي‌دهي" اعتماد به ‌نفس فرزندتان را بالا ببريد و حس مفيد بودن را به او القا كنيد.

18.
با مسوولان و مشاوران مدرسه او در تماس باشيد تا بتوانيد از تغييرات احتمالي رواني يا تحصيلي فرزندتان خبردار باشيد.

19.
براي اين كه پسرتان احساس نكند به خاطر جنسش هيچ محدوديتي ندارد، قوانين خانواده را بنويسيد و به ديوار اتاقش بچسبانيد و حتماً ساعات ورود و خروج را طبق مقررات خانواده درج كنيد و اگر ديديد كه او از حدش تجاوز كرد، بنا به روحياتش، تنبيه يا تشويقي برايش در نظر بگيريد تا بهتر شرايط خانواده را بپذيرد.

20.
جوري رفتار نكنيد كه فرزندتان احساس كند براي هر كاري بايد نظر شما را رعايت كند و حق انتخاب در هيچ زمينه‌اي را ندارد، اين رفتار او را سرخورده مي‌كند. انتخاب رنگ اتاق، لباس يا نوع تغذيه را به عهده خودش بگذاريد.

21. هيچ گاه در برابر دختر يا فرزند كوچك‌ترتان به پسرتان نگوييد كه تو بزرگي يا پسري و اين رفتارها از تو بعيد است. عادلانه قضاوت كنيد و به فرزندانتان بياموزيد كه به يكديگر احترام بگذارند و حقوق يكديگر را هم رعايت كنند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۳۳ ] [ احد احدي ]

سبكهاي فرزند پروري بچه داري

پدر مادرهاي مستبد

•         كنترل رفتار با قوانين و قواعد

•         توسل به تنبيه و تهديد

•         سطح توقع از فرزندان بالا

•         سطح پاسخ دهي والدين پايين

•         (ابراز محبت و ملاحظه نيازهاي فرزندان )

•         --------------------------------

فرزندان اين گروه :ناراضي ، گوشه گير بي اعتمادند

پدر و مادرهاي سهل گيرانه

•         سطح توقع پايين

•         عدم جهت دادن به رفتار فرزند

•         تنظيم رفتار با فرزندان

•         عدم ايجاد قانون

•         رفتار والدين نسبتا گرم و مهربان

•         سطح پاسخ دهي زياد

•         --------------------------

•         فرزندان اين گروه :اتكا به نفس و خود گرداني ندارند و در پي اكتشاف محيط نيستند

پدر و مادرهاي بي توجه –طرد كننده

•         عدم برقراري ارتباط صحيح و سازنده

•         نه توقع دارند نه پاسخ دهنده اند

•         عدم استفاده از تنبيه و تشويق

•         بي مسئوليت

•         ---------------------

•         فرزندان اين گروه : ناسازگار،  بزهكار، پرخاشگر  و در خطر مصرف مواد مخدرند

پدر مادرهاي مقتدر

•         طرفدار گفتگو و رفتاري توام با سعه صدر

•         عليرغم ايجاد محدوديت ، ملاحظه فرديت فرزندان را نيز مي نمايند

•         استفاده از مشورت و دادن اختيار به جا

•         دلايل سياست خود را شرح مي دهند

•         سطح توقع و سطح پاسخ دهي بالاست

•          ---------------

• فرزندان اين گروه :داراي اعتماد به نفس و قدرت خودگرداني، مكتشف و راضي ، مستقل و قابل پرورش

************

******

*

سبك

سطح توقع

سطح پاسخ دهي

پدر و مادرهاي مستبد

زياد

كم

پدر و مادرهاي سهل گير

كم

زياد

پدر و مادرهاي بي توجه

كم

كم

پدر و مادرهاي مقتدر

زياد

زياد

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۳۲ ] [ احد احدي ]

تربيت جنسي كودكان پيش دبستاني

تربيت جنسي هم مانند تربيت عقلاني، سياسي، اجتماعي و… يكي از انواع تربيت است و شامل همه آگاهي‌ها و آموزش‌هايي مي‌شود كه هر يك از ما بايد آنها را از دوران اوليه زندگي، در جهت رشدي متناسب و متعادل غريزه جنسي فرا گيرند و غفلت درباره آن عواقبي ناخوشايند را در بزرگسالي برجاي خواهد گذاشت كه از آن جمله مي‌توان به اختلالات جنسي، زندگي مشترك ناموفق و حتي گرايش به بزه اشاره كرد.اما با وجود اهميت تربيت جنسي در دوران خردسالي، اين مقوله در هر خانواده‌اي جزو مرزهاي ممنوع گفتگو محسوب مي‌شود و كودكان به محض رسيدن به نوجواني آن را به شيوه‌اي نادرست از همسالان خود يا مراجعي مانند سايت‌هاي غيراخلاقي و… فرامي گيرند.تربيت جنسي در سنين پيش دبستاني، دبستان، نوجواني و بلوغ كاملا با هم متفاوت است و والدين بايد دقت كنند كه راهكارهاي رائه شده در اين گفتگو صرفا براي تربيت جنسي كودكان در سنين پيش‌دبستاني كاربرد دارد و ممكن است برخي از قيد و شرط‌هاي آن براي ديگر گروه‌هاي سني متفاوت باشد

۵ بخش تربيت جنسي شامل

 *كنترل عادت‌هاي جنسي*

ارائه پاسخ‌هاي متناسب و درخور كودكان در مواجهه با پرسش‌هاي جنسي*

كمك به تكميل و شكل‌گيري هويت جنسي*

پيشگيري از بيداري زودرس جنسي *

رعايت بهداشت جنسي

چرا اينجوري مي‌كني بچه؟!

درباره نخستين بخش كه مربوط به كنترل عادت‌هاي جنسي كودكان است، توضيح مي‌دهد: والدين بايد عادت‌هاي صحيح جنسي را به كودكان بياموزند و از ايجاد عادت‌هاي نادرست جلوگيري كنند.كودكان در سنين ۳ تا ۴ سالگي تمايل دارند بدنشان را بپوشانند و اگر والدين اين احساس را درك كنند مي‌توانند از آن براي آموزش به كودكان در پوشاندن بخش‌هايي از اندامشان استفاده كنند.از ديگر مثال‌هاي كنترل عادات جنسي به برخورد مناسب با كودكاني كه خودشان را به اشياء اطراف مي‌كشند يا اندام‌ تناسلي شان را لمس مي‌كنند مي‌پردازد و مي‌گويد: بايد جلوي اين حركت‌ها را در كودكان بگيريد چون زمينه ساز رفتارهاي نامناسب بعدي خواهند شد.

 تو از آسمون افتادي فينگيلي!

پاسخ‌هاي درخور و شايسته به سوالات جنسي كودكان در تربيت جنسي آنها نقشي به سزا دارد. وقتي شما در پاسخ به كودكتان كه مي‌پرسد: «از كجا آمده‌ام؟»مي‌گوييد: «من تو را از فروشگاه خريدم» يا «تو از آسمان افتادي»، ‌وقتي او به شما مي‌گويد: «اين نوزاد چه طور به دنيا آمده؟»و شما مي‌گوييد: «توي كوچه پيدايش كرده‌ايم» وقتي او از شما مي‌پرسد: «فرق دختر و پسر چيست؟» و شما او را تنبيه كنيد، انتظار نداشته باشيد او در بزرگسالي عاقل و منطقي و واقع بين باشد يا پس از اين همه دروغ به شما اعتماد كند.به گفته فرمهيني فرهاني، هدف كودكان از پرسش ممكن است كنجكاوي يا وقت گذراني يا جلب توجه باشد و پدر و مادر بايد با شناختي كه از روحيه كودك به دست آورده‌اند اين هدف را تشخيص دهند. پاسخ به پرسش‌هاي كودكان به دو شيوه مستقيم و غير مستقيم است كه معمولا از شيوه مستقيم پس از بلوغ و از شيوه غير مستقيم پيش از بلوغ استفاده مي‌شود.او توضيح مي‌دهد: در صورتي كه هدف كودك كنجكاوي باشد پدر و مادر بايد دليل اين كنجكاوي را پيدا كنند و بعد صادقانه، بدون مواخذه كودك وشرح و بسط اضافه يا پرداختن به جزئيات غيرضروري به پرسش‌هاي كودك پاسخ دهند و از دروغگويي يا ربط دادن پاسخ‌ها به خرافات پرهيز كنند.با اين حال هميشه پرسش‌هايي وجود دارند كه ممكن است در پاسخ دادن به آنها هرچند محافظه‌كارانه عمل كنيد اما همچنان صلاح نمي‌دانيد پاسخ آنها را مستقيما به كودك بدهيد و پي‌راهي براي بيان غيرمستقيم آنها مي‌گرديد كه در اين گونه، نگهداري حيواني يا گياهي در خانه و بردن كودكانه باغ وحش و… مي‌تواند در روشن شدن نگرش آنها نسبت به مسائل جنسي موثر باشد

من چي هستم؟

به نظرتان دختري كه از كودكي با پسرها بازي كرده است، لباس‌هاي پسرانه پوشيده، با اسباب بازي‌هاي پسرانه بازي كرده و خلاصه مثل يك پسر با او رفتار شده چه جور تصوري درباره جنسيتش دارد؟او حق دارد در بزرگسالي آرزوي تغيير جنسيت داشته باشد؟درباره پسري كه آرايشش كرده‌اند، لباس‌هاي دخترانه به او پوشانده‌اند يا عروسك دستش داده‌اند، چه نظري داريد؟اين وظيفه ما و شماست كه به بچه‌ها بفهمانيم متناسب با جنسيتشان رفتار كنند و به گونه‌اي با آنها رفتار كنيم كه از هويت‌شان راضي باشند.

 بيداري هميشه خوب نيست

سال‌ها پيش از پسربچه‌اي شنيده‌ام كه پدر و مادرش را فريب مي‌دهد و شب‌ها كه آنها تلويزيون تماشا مي‌كنند خودش را به خواب مي‌زند اما زير چشمي فيلم تماشا مي‌كند. اين پسربچه ۵ سال بيشتر نداشت اما راه فريب دادن پدر و مادرش را ياد گرفته بود!بدتر از همه اين است كه والدين او حتي وقتي پاي تلويزيون نشسته بود به سانسور اهميتي نمي‌دادند و معتقد بودند بچه‌ها از خردسالي بايد با همه چيز آشنا شوند، اين دست آشنايي‌هاي زودهنگام، ‌به بيداري زودرس جنسي مي‌انجامد كه اصلا به نفع كودكان نيست.

والدين در جلوگيري از بيداري جنسي بايد به محافظه‌كاري در ارتباطشان جلوي چشم فرزندان و مراقبت نامحسوس از فرزندان در ارتباط با خودشان توجه داشته باشند.مناسبات جنسي همسران نبايد جلوي فرزندان انجام شود. پدر و مادر بايد در انتخاب لباسي كه در منزل مي‌پوشند دقت كنند و اتاق خواب و استراحت‌شان را از اتاق كودكان جدا كنند.آنها بايد به بچه‌ها ياد بدهند بدون در زدن وارد اتاق خواب بزرگترها نشوند و به هم گوشزد كنند از شوخي‌هايي كه بار جنسي دارند در حضور كودكانشان بپرهيزند.

 

اين چه جور كارتوني بود؟!

والدين وظيفه دارند فيلم يا كارتوني كه كودكان تماشا مي‌كنند را بررسي كنند و بدانند كه خيلي وقت‌ها كارتون‌هاي خارجي نيز بار جنسي دارند و حتي برخي از كارتون‌ها براي بزرگسالان ساخته مي‌شوند و پر از صحنه‌هاي ناخوشايند هستند و به همين دليل خريد فيلم و كارتون غيرمجاز براي كودكان از دستفروش‌هاي خياباني، كار درستي نيست.

 با كي حموم برم؟

چرا فكر مي‌كنيد بچه‌ها چيزي نمي‌فهمند؟

اتفاقا بر خلاف تصور ما، بچه از سنين خيلي پايين، حرف‌ها و رفتارهاي ما را مي‌سنجند و معني آنها را به خوبي درك مي‌كنند و به همين دليل والدين بايد شستشوي بدن را به فرزندان بياموزند و از حدود ۳‌سالگي مسووليت استحمام پسرها به پدر و دخترها به مادر سپرده شود.سن ۷ تا ۱۱ سالگي، سن اختفاي جنسي است و اگر كودكان تحريك نشوند از نظر جنسي فعال نيستند اما اين دليل نمي‌شود كه خيال كنيد مي‌توانيد پرهيزهاي جنسي را كه مطرح كرديم در اين سن ناديده بگيريد، لابد شما هم قبول داريد كه هميشه و در هر سني مرزهايي در زندگي وجود دارد كه عبور از آنها، به نفع ما و اطرافيان نخواهد بود.



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۳۲ ] [ احد احدي ]
آيا شما توانايي انجام كارهاي تان را نداريد و بلافاصله از انجام كارهاي روزمره تان خسته مي شويد؟ در چنين صورتي خواندن اين مقاله را به شما توصيه مي كنيم:

  خواب ناكافي
يكي از شايع ترين دلايل خستگي، كم خوابي است.

راه حل: هر شب ۷ الي ۸ ساعت بخوابيد.

  قطع تنفس در خواب (Sleep Apnea)
بعضي افراد با اين كه شبانه ۸ ساعت يا بيشتر هم مي خوابند، باز هم در طول روز خسته اند. Sleep Apnea در واقع قطع موقتي تنفس در خواب است كه مدت چندين ثانيه طول مي كشد. هر بار كه شما دچار اين حالت مي شويد براي لحظاتي از خواب بيدار مي شويد و ممكن است خود شما هم از اين بيدار شدن هاي كوتاه اطلاعي نداشته باشيد.

راه حل: در صورت اضافه وزن، وزن خود را كم كنيد، سيگار را ترك كنيد.

  غذاي ناكافي
تغذيه ناكافي هم يكي ديگر از دلايل خستگي است. همچنين خوردن غذاهاي اشتباه! مي تواند چنين مشكلي ايجاد كند. اگر شما روز خود را با خوردن شيرينيجات شروع مي كنيد، گلوكز خون شما به سرعت افزايش مي يابد و به همان سرعت نيز پايين مي آيد در نتيجه شما پس از مدت كوتاهي احساس كسالت و خستگي مي كنيد.

راه حل: هميشه يك صبحانه كامل بخوريد. سعي كنيد صبحانه شما شامل پروتئين و كربوهيدرات هاي كمپلكس باشد مانند تخم مرغ و غلات. اين تركيب غذايي يك منيع انرژي است كه به تدريج در اختيار سلول هاي بدن شما قرار مي گيرد.

  كم خوني (Anemia)

آنمي يكي از دلايل خستگي در خانم هاست و زماني اتفاق مي افتد كه اكسيژن كافي توسط گلبول هاي قرمز در اختيار سلول هاي بدن قرار نمي گيرد. آنمي با يك تست خون ساده قابل تشخيص است.

راه حل: درمان آنمي به علت ايجاد كننده آن بستگي دارد. مثلا آنمي كمبود آهن(Iron Deficiency Anemia) با كمك مكمل غذايي آهن يا غذاهاي داراي آهن مانند گوشت، جگر، لوبيا و ... درمان مي شود.

  افسردگي

افسردگي علاوه بر اينكه بر روي روان اثرات سوء مي گذارد، بلكه باعث اختلالات فيزيكي مانند خستگي، سردرد و بي ميلي جنسي مي شود. اگر به مدت ۲ هفته يا بيشتر به اين علايم دچار شديد، احتمالا به افسردگي دچار شده ايد. افسردگي به خوبي به روان درماني و دارو پاسخ ميدهد. براي درمان حتما به پزشك مراجعه كنيد.

  كم كاري تيروئيد (Hypothyroidism)
تيروئيد يكي از غدد درون ريز بدن است كه در گردن و جلوي حنجره واقع شده است. اين غده متابوليسم و سوخت و ساز بدن را كنترل مي كند. هنگامي كه فعاليت اين غده كم مي شود شما دچار خستگي و كسالت مي شويد.

راه حل: يك تست خون مي تواند كم بودن هورمون هاي تيروئيد شما را تاييد كند. هورمون هاي سنتتيك كه توسط پزشك شما تجويز مي شوند به راحتي متابوليسم بدن شما را به حالت عادي بر مي گردانند.

  خوردن كافئين زياد

همه ما مي دانيم كه خوردن كافئين باعث افزايش هوشياري و تمركز مي شود. اما محققان به اين نتيجه رسيده اند كه خوردن مقادير زياد مواد غذايي حاوي كافئين ممكن است باعث ايجاد خستگي شود.

راه حل: از خوردن قهوه، چاي، شكلات و داروهاي حاوي كافئين به مقدار زياد پرهيز كنيد.

  عفونت پنهان مجراي ادرار

معمولا عفونت مجراي ادرار با علائمي چون سوزش ادرار و احساس ادرار فراوان داشتن شناخته مي شود. اما اين عفونت بعضي وقت ها هيچ علامتي غير از خستگي ندارد.

راه حل: يك تست ادرار مي تواند وجود يا عدم وجود اين عفونت را تاييد كند. با پزشك خود مشورت كنيد.اين عفونت و خستگي ناشي از آن به راحتي در عرض يك هفته از بين مي رود

  ديابت

در افراد ديابتي گلوكز در خون باقي مي ماند و توسط سلول ها استفاده نمي شود و به انرژي تبديل نمي شود. در نتيجه بدن به كمبود انرژي و خستگي دچار مي شود.

راه حل: براي تاييد ابتلا يا عدم ابتلا به ديابت به پزشك مراجعه كنيد. اين بيماري نيز قابل كنترل است.

  بيماري هاي قلبي

بيماري هاي قلبي خصوصا در سنين بالا باعث ايجاد خستگي حتي در حين انجام كارهاي ساده روزانه مي شوند.

راه حل: مشورت با پزشك و استفاده مرتب از داروهاي تجويز شده و تغييراتي در سبك زندگي، باعث تحت كنترل در آمدن بيماري هاي قلبي مي شوند.

  حساسيت هاي غذايي

بسياري از پزشكان بر اين عقيده اند كه آلرژي به بعضي مواد غذايي مي تواند باعث خواب آلودگي و خستگي شود. چنانچه پس از خوردن بعضي مواد غذايي خاص دچار كسالت ميشويد، احتمال حساسيت به آن ماده غذايي را در نظر بگيريد.

راه حل: مي توانيد با پزشك خود مشورت كنيد و يا اينكه از خوردن مواد غذايي كه اين حالت را در شما به وجود مي آورند خودداري كنيد.

  سندرم خستگي مزمن (Chronic Fatigue Syndrome)

چنانچه خستگي شما بيش از ۶ وجود داشته و شدت خستگي شما به حدي است كه از عهده كارهاي روزانه خود بر نمي آييد، احتمال ابتلا به اين بيماري وجود دارد. شايع ترين علامت اين بيماري، خستگي شديد و دائم بدون علت خاص است.

راه حل: مشورت با پزشك و انجام دادن بعضي تمرينات بدني خاص و تغييراتي در سبك زندگي باعث بهبودي مي شود.


- راه حلي سريع براي خستگي هاي متوسط

چنانچه شما به خستگي متوسط كه هيچ دليل خاص پزشكي براي آن پيدا نشده است دچاريد، ممكن است ورزش كردن يك راه حل خوب باشد. يك پياده روي يا دوچرخه سواري ۲۰ دقيقه اي به مدت ۳ روز در هفته راه بسيار مناسبي براي غلبه بر خستگي است.


 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۳۱ ] [ احد احدي ]

زماني كه كودكان هنوز چند ماهه هستند، مكيدن انگشتشان با مزه به نظر مي‌رسد اما ...


اما وقتي كه به سن مهد كودك مي‌رسند ديگر اين كار اصلاً خوشايند نيست و تازه آن زمان است كه نگران كودك‌مان مي‌شويم. قيافه او در حالي كه روي پاهاي خودش ايستاده‌است و هنوز انگشتش را مي‌مكد، براي‌مان عذاب‌آور است.

نگران نباشيد. دانشمندان تخمين زده‌اند كه بيش از 18 درصد كودكاني كه بين 2 تا 6 سال سن دارند انگشت خود ـ كه غالباً انگشت شست آنهاست ـ را مي‌مكند.

اما چرا اين اتفاق مي‌افتد؟ ثابت شده كه مكيدن انگشت، باعث آرام شدن كودك مي‌شود و به‌همين خاطر وي اين رفتار را همچنان ادامه مي‌دهد.

تحقيقات همچنين حاكي از آن است كه مكيدن انگشت اكثراً توسط كودكاني انجام مي‌گيرد كه در دوران نوپايي ساعات زيادي از روز را از مادرشان دور بوده‌اند.

اين اتفاق در بين كودكاني كه ماه‌هاي اوليه زندگي خود را در آغوش مادرشان طي كرده و تماس فيزيكي با او داشته‌اند، بسيار بسيار كم ديده مي‌شود.

اكثر پزشكان توصيه مي‌كنند تا زماني كه كودك خودش تصميم به رها كردن اين عمل نگرفته، والدين نبايد وي را مجبور به اين كار كنند.

به كودك اجازه دهيد، خود به اشتباهش پي ببرد

ممكن است تذكر دادن به كودك در مورد مكيدن انگشتش كارساز باشد اما بهترين راه سپردن اين مشكل به خود اوست.

اگر دوستانش در مهد كودك يا مدرسه يك بار او را در اين حالت ببينند و مورد تمسخر او را قرار دهند كودك نا خوداگاه نسبت به اين عمل اكراه پيدا مي‌كند.

اينكه كودك خودش به اين نتيجه برسد، بسيار بهتر از آن است كه شما وي را مجبور به اين كار كنيد.

برايش جايزه تعيين كنيد

مي‌توانيد با او وارد بازي شويد. يك تقويم يك ماهه روي يخچال خود بگذاريد و روزهايي كه او را در حين اين عمل نديده‌ايد را علامت‌گذاري كنيد. در پايان ماه به‌خاطر پيشرفتش به او جايزه دهيد.

روش معكوس/درمان با سختگيري

به كودك‌تان كه در حال مكيدن انگشتانش است، بگوييد كه بايد همه انگشتانش را بمكد و او را مجبور به اين كار كنيد و مطمئن باشيد كه او خيلي زود از اين كار خسته مي‌شود.

از او بپرسيد كه چرا اين كار را مي‌كند و مجبورش كنيد تا پاسخ دهد. تنها مشكل اين كار اين است كه وي يك پيشنهاد نادرست را از زبان والدينش خواهد شنيد.

به كودك‌تان بگوييد كه مي‌تواند در خلوت به اين كار ادامه دهد

اگر كودك‌تان ديگر جلوي شما انگشتش را نمي‌مكد، آن را يك پيشرفت بدانيد. او زماني را كه بايد در تنهايي براي اين كار اختصاص دهد را كوتاه مي‌كند و اين مدت كوتاه براي او كمتر ضرر دارد.

با او منفي برخورد نكنيد

اگر در انجام اين كار از خودش پيشرفت كمي نشان داد، او را سرزنش نكنيد. احساس ناتواني در وي خود باعث ادامه دادن اين كار مي شود.

مايع يادآوري به انگشتش بزنيد

گرچه اكثر پزشكان اين كار را بي‌رحمانه توصيف مي‌كنند، اما زدن محلول‌هاي بد مزه به انگشت مي‌تواند به كودك يادآوري كند كه نبايد انگشتش را در دهان فرو ببرد.

به ياد داشته باشيد كه اين كار را براي تنبيه انجام ندهيد و به او بگوييد كه اين كار تنها براي فراموش كردن اين عادت است.

به دست كردن دستكش روي انگشت هم مي‌تواند به او اين موضوع را گوشزد كند.

با مراحل آسان شروع كنيد

در ابتدا از او بخواهيد كه در جمع دست از اين كار بردارد و سپس براي مراحل سخت‌تر همچون زمان خواب پاداش بهتري در نظر بگيريد.

سرش داد نزنيد

زماني كه متوجه شديد كه او هنوز اين كار را انجام مي‌دهد، سرش داد نكشيد. زيرا اين كار او را بيشتر ناراحت مي‌كند و اين عمل در او تقويت مي‌شود.

صبر كنيد

مي‌دانيد سر كودكاني كه تا حتي 6 سالگي انگشت خود را مي‌مكيده‌اند چه آمده‌است؟ آنها ديگر اين كار را نمي‌كنند.

به گفته والدين آنها، بچه‌ها هر سال كه مي‌گذشته، به اين كار رغبت كمتري نشان داده‌اند و كم‌كم آن را رها كرده‌اند و يا تنها در زمان‌هاي خاصي همچون تماشاي تلويزيون، آن را ادامه داده‌اند.

هر چه سن بچه‌ها بالاتر مي‌رود و در جمع دوستان خود قرار مي‌گيرند، از ترس مسخره شدن توسط دوستان‌شان اين كار را كمتر انجام مي‌دهند تا كم‌كم از سر آنها مي‌افتد.

مكيدن انگشت چقدر جدي است؟

مكيدن انگشت در كودكاني كه سن بيشتري دارند، مي‌تواند نشان استرس باشد. كودك ممكن است دچار ترس و يا ناراحتي بوده و اين عمل را براي آرام كردن خود انجام دهد.

اگر احساس مي‌كنيد توقف كودك‌تان در اين حالت، اوضاع روحي او را بدتر مي‌كند، بگرديد و ببينيد مشكل اصلي كودك‌تان كه ترس يا ناراحتي‌است، از كجا نشأت مي‌گيرد.

اينكه پدر و مادرها با گذشتن سن كودك‌شان از مرز پنج سالگي، نگران اين حركت او مي‌شوند، كاملاً طبيعي‌است. اجازه دهيد تا كودك‌تان بفهمد كه شما از اين كار او ناراضي هستيد.

حال اگر تا بعد از پنج سالگي اين كار را رها نكرد چه ؟

تحقيقات نشان داده‌است كه مكيدن انگشت باعث كج در آمدن دندان‌ها و حتي تأخير در اين مسئله مي‌شود.

اين عمل همچنين ممكن است كه باعث گشاد شدن دهان كودك شود و اين احتمالات بستگي به ندارد كه او چطور و از كدام جهت انگشتش را مي‌مكد.

وقتي كودك به سن مدرسه رفتن رسيد، اين كار او در ملأ عام باعث مسخره‌شدنش مي‌شود. بچه‌ها معمولاً تصور مي‌كنند كودكاني كه انگشت خود را مي‌مكند، باهوش، خوشحال و زيبا نيستند و همين موضوع باعث مي‌شود كودك‌تان اين كار را جلوي ديگران انجام ندهد.

يكي ديگر از خطرات مكيدن انگشت احتمال چركي شدن آن است. حتي ممكن است كودك‌تان پس از لمس كردن ماده‌اي سمي با فرو بردن انگشتش در دهان، آنررا خورده و مسموم شود.

برخي وسايل دندان پزشكي هم هستند كه شما مي‌توانيد آنها را به كودكتان پيشنهاد كنيد. اگر او آنها را بپذيرد، خيلي زود اين عادت را فراموش مي‌كند.

به ياد داشته باشيد كه تنها اگر منشأ اين رفتار كودك‌تان را كشف كنيد، مي‌توانيد اين عادت را از سر او بيندازيد

 



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۳۱ ] [ احد احدي ]

لطفا روي كلمه تمركز حواس كليك كنيد



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۳۰ ] [ احد احدي ]
اگر فرصت داشتم كودكم را دوباره بزرگ كنم ....

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم

 به جاي آن كه انگشت اشاره اي را به سمت او بگيرم

 در كنارش انگشت هايم را در رنگ فرو مي بردم و نقاشي مي كردم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

 به فكر ارتباط بيشتري با او مي شدم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

بيشتر از آن كه به ساعتم نگاه كنم،

به او نگاه مي كردم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

سعي مي كردم درباره اش كمتر بدانم،

 اما بيشتر به او توجه كنم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

به جاي آموزش اصول راه رفتن،

 راه رفتن را با او تمرين مي كردم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

از جدي بازي كردن دست برمي داشتم،

 و بازي را جدي مي گرفتم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

بيشتر در آغوشش مي گرفتم،

 و كمتر او را به زور مي كشيدم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

كمتر سخت مي گرفتم،

 و بيشتر تاييدش مي كردم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

اول احترام به خود را در او مي ساختم

 و بعد خانه و كاشانه اش را،

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

بيشتر از آن چه كه عشق به قدرت را بياموزم،

 قدرت عشق را ياد مي دادم.

 

اگر فرصت داشتم كه كودكم را دوباره بزرگ كنم،

و بيش از آن كه به نقد او بپردازم،

 به نقش خود مي پرداختم ... .

 ۩۞۩  سلام عزيزان خيلي خوش آمديد تصاويرمتحرك شباهنگ www.shabahang20.blogfa.com ۩۞۩Grains of sand falling in an hour glass



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۳۰ ] [ احد احدي ]

دستيابي به تصاوير و فيلم هاي غيراخلاقي يا همان هرزه نگاري در سنين پايين، يعني كودكي و نوجواني، امروزه، آن هم با توجه به فناوري هاي جديد مانند اينترنت، از مباحث بسيار جدي و نگران كننده است كه خانواده ها وساير اقشار فرهنگي و فرهيخته جوامع، به خصوص متخصصان علوم رفتاري و روانشناسان را به چالش كشيده و نگران ساخته است.

در اين مطلب قصد داريم شما را با دلايل هرزه نگاري و پيامدهايي كه اين پديده مي تواند بر روي كودكان و نوجوانان داشته باشد، آشنا كنيم. در پايان نيز چند راهكار براي والدين خواهيم داشت.
آمارها نشان مي دهد افراد دوازده تا هفده ساله از گروه هاي عمده مراجعه كننده به محصولات حاوي هرزه نگاري هستند. برخي آمارها نيز بيان مي دارند متوسط اولين سن مراجعه كننده به محصولات هرزه نگاري يازده سال است، كه اين سن نيز در حال كاهش است. در واقع اين محصولات تبديل به اولين و ساده ترين مسير براي دريافت اطلاعات و آموزش جنسي اين دامنه سني شده؛ در حالي كه اين تصاوير و فيلم ها، از هرگونه آموزش و بيان واقعيت ها و مسائل بهداشتي خالي است و كودكان و نوجوانان را در معرض خطرهاي جسمي و رواني قرار مي دهد.


برخي از اين آسيب ها و خطرات عبارتند از:


شكل گيري عقايد و نگرش هاي غلط جنسي:

محصولات هرزه نگاري، به صورت اغراق آميز و غيرواقعي رابطه جنسي را نشان مي دهند؛ در نتيجه باعث مي شوند كودك و نوجوان، كه هنوز نگرش و اطلاعاتي نسبت به امور جنسي ندارد، به صورت كامل اين عقايد و باورهاي غلط را قبول كند و در واقع اين تصاوير و محتوا را به عنوان الگوي درست رابطه جنسي بپذيرد. بنابراين در بزرگسالي و در برخورد با واقعيت رابطه جنسي، دچار مشكل خواهد شد.

بلوغ جنسي زودرس:

هنگامي كه كودك با تصاوير و محرك هاي مختلف جنسي زودتر از سن مناسب خود برخورد كند، امكان بلوغ جنسي زودرس وجود دارد. اين بلوغ جنسي زودرس گرچه براي پسربچه ها خوشايند است، در هر حال مي تواند براي هر دو جنس آسيب ها و مشكلات فراوان خاص خود را ايجاد كند، مانند انجام رفتارهاي جنسي زودهنگام، بروز هيجانات منفي ناشي از تغييرات بدني، طرد توسط همسالان، انتظارات بيش از حد اطرافيان و والدين و ...


در معرض خشونت و تجاوز جنسي قرار گرفتن:

 برخي افراد بزرگسال كه دچار انحرافات جنسي هستند، ممكن است از تصاوير و فيلم هاي محرك جنسي به طرق مختلف استفاده كنند، كه هدفشان تحريك و فريب كودكان و نوجوانان است. از سويي تماشاي اين تصاوير باعث مي شود كودك و نوجوان بيشتر در معرض برقراري رابطه جنسي قرار گيرد، كه نتيجه آن خشونت و تجاوز جنسي خواهد بود. گزارش ها نيز نشان مي دهد متجاوزين جنسي از تصاوير براي تحريك كودكان و همچنين متقاعدسازي و بازداري احساسات آنان استفاده مي كنند.

تقليد و انجام رفتارهاي جنسي:

مشاهده مي شود برخي از كودكان و نوجوانان پس از تماشاي صحنه ها و فيلم هاي مستهجن، به تقليد آن اعمال با دوستان و حتي افراد كوچكتر از خود مبادرت ورزيده اند، كه خود مي تواند زمينه ساز بارداري هاي ناخواسته، ابتلا به بيماري هاي جنسي و حتي اعتياد و وابستگي به رابطه جنسي شود.

ايجاد ترس و سردرگمي از مسائل جنسي:

در هرزه نگاري معمولا كودكان و نوجوانان خيلي زودتر از زمان لازم و به طور نابهنگام درباره روابط جنسي اطلاعات كسب مي كنند. درحالي كه آمادگي لازم براي انجام چنين كاري را ندارند؛ كه باعث ايجاد سردرگمي و ترس و حتي حالت تنفر نسبت به مسائل جنسي در زمان كنوني و آينده كودك مي شود. حتي مشاهده مي شود برخي از كودكان پس از رويارويي با اين تصاوير، به شدت حالت هاي اضطرابي و علائمي مانند كابوس هاي شبانه، ناخن جويدن و شب ادراري پيدا كرده اند.

دلايل گرايش به هرزه نگاري توسط كودكان و نوجوانان

حال كه با برخي از مهمترين آسيب هاي هرزه نگاري در دوران كودكي و نوجواني آشنا شديد، بهتر است با دلايل گرايش به محصولات هرزه نگاري در اين سنين نيز آشنا شويد. مطالعه و آگاهي نسبت به اين دلايل خود مي تواند قدمي مۆثر در جهت پيشگيري از هرزه نگاري كودكان و نوجوانان باشد.

كنجكاوي: اصلي ترين دليل گرايش به هرزه نگاري در سنين پايين، كنجكاوي درباره مسائل جنسي است. در اين سن فرد دوست دارد از فرآيند جنسي آگاهي پيدا كند؛ در حالي كه بنا به دلايلي، افراد حتي تا سنين هجده سالگي اطلاعات درست و مدوني در مورد مسائل جنسي فرا نمي گيرند و اين اطلاعات در حد مسائل دوران بلوغ آن هم توسط معلمان باقي مي ماند. در حالي كه نوجوان در اوج فشار جنسي است و رويدادهاي جنسي را حس مي كند، به غير از دوستان خود به دنبال منابع ديگري مي گردد و اين منابع اگر فراهم نشود به سراغ محصولات هرزه نگاري خواهد رفت.

برخورد ناگهاني و تصادفي: برخي از كودكان و نوجوانان، اولين بار محصولات هرزه نگاري را به صورت كاملا ناخواسته و اتفاقي مشاهده كرده اند. براي مثال كودكي كه با روشن كردن دستگاه هاي صوتي و تصويري، به ناگاه با تصاوير هرزه نگاري روبرو مي شود زيرا والدينش فراموش كردند كه cd يا dvd را قبلا از دستگاه خارج كنند يا نوجواني كه در جستجوي اينترنتي خود به صورت تصادفي با يك سايت هرزه نگاري آشنا مي شود. اين برخوردهاي تصادفي و غيرقابل پيش بيني بر كودكان و نوجوانان اثرات متفاوتي مي گذارد؛ برخي از آنان حالت شوك و ترس پيدا مي كنند و برخي حس كنجكاوي، كه باعث مي شود دوباره به آن تصاوير مراجعه كنند.

حس خوب بزرگ شدن: تماشاي فيلم ها و صحنه هاي مستهجن و موارد هرزه نگاري به نوجوانان اين امكان را مي دهد كه به خود و ديگران، به خصوص همسالان خودشان، ثابت كنند بزرگ شده اند، زيرا تماشاي اين نوع تصاوير براي آنها ممنوع است و محتواي شان خاص بزرگسالان است؛ پس از اين طريق، پا جاي پاي بزرگسالان مي گذارند. اين حس همراه با بيان تجربيات هرزه نگاري توسط نوجوان به همسالان و دوستان خود و اينكه توسط آنان تاييد شود، تقويت خواهد شد.

تقليد و فشار همسالان: گاهي دوستان و همسالان، به نوجوان فشار مي آورند استفاده از محصولات هرزه نگاري را امتحان كند. اين در حالي است كه نوجوان از طرفي در معرض اطلاعات هيجان برانگيز دوستان خود قرار مي گيرد و بر حس كنجكاوي او افزوده مي شود و از طرفي توسط همسالان خود به روش هاي مختلف تحريك مي شود. مثلا اينكه استفاده از محصولات هرزه نگاري را نشان استقلال، بزرگ شدن و هيجان برانگيز توصيف مي كنند؛ در نهايت كودك و نوجوان در مقابل تصميم «عدم استفاده» نمي تواند مقاومت كند. نتايج تحقيقات نيز نشان مي دهد عمده راه آشنايي با محصولات هرزه نگاري، از طريق دوستان صورت گرفته است كه اين يافته تاثير عميق گروه دوستان و همسالان را آشنا مي كند.

چند توصيه به والدين

در حالي كه تصاوير محرك جنسي به روش ها و علل مختلف مي تواند بر روي كودكان و نوجوانان تاثيرگذار باشد، بايد به شما اطمينان دهم هر كودك و نوجواني كه تصاوير محرك جنسي را نگاه كرد، لزوما تحت تاثير آن قرار نمي گيرد و همه كودكان و نوجوانان به يك اندازه دچار آسيب اين مقوله نمي شوند؛ زيرا تاثير هرزه نگاري كاملا تدريجي است و اگر كودك و نوجوان شما تاكنون يك يا چند بار، با تصاوير و فيلم محرك جنسي روبرو شده است، هنوز جاي نگراني شديد نيست و مي توانيد مداخله ي مناسبي انجام دهيد.

با فرزند خود ارتباط برقرار كنيد: ارتباطي كه همراه با احترام و با توجه به نيازهاي نوجوان شما باشد، مي تواند سپر محكمي براي جلوگيري از هر آسيب از جمله هرزه نگاري باشد. در زمينه شيوه هاي ارتباط با نوجوان مي توانيد از مشاور كمك بگيريد.

با فناوري هاي جديد آشنا شويد: بسياري از روش هاي دسترسي فرزند شما به محصولات هرزه نگاري، فناوري هاي جديد مانند تلفن همراه، اينترنت و ... است، پس لازم است براي پيشگيري، با اين موارد آشنا شويد.
از روش هاي خشن و محروم سازي استفاده نكنيد: اينكه بخواهيد وسايل تفريحي فرزندتان را بگيريد يا اينترنت او را قطع كنيد، چاره كار نيست؛ زيرا نوجوان احساس حقارت مي كند و براي اين مسائل هم كنجكاو مي شود و هم مقابله جو.

خودتان آموزش دهيد: به طور كلي بيشتر پدر و مادرها نگاه خوبي از صحبت كردن درباره مسائل جنسي با كودكان خود ندارند، چه برسد به صحبت كردن درباره هرزه نگاري. والدين بايد آگاهي خود را در اين زمينه ارتقا ببخشند و تا آنجايي كه مي توانند به فرزندان خود آموزش هاي درست را بدهند تا ضمن پيشگيري، اطلاعات صحيح و واقعي به فرزندشان بدهند



ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۲۹ ] [ احد احدي ]
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب