کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

کاربر ارجمندسلام  
برای روابط دختر و پسر محدوده ای مشخص شده است و این روابط باید بر اساس عفت، پروا پیشگی، پرده پوشی و پارسایی باشد. محدوده عفت نیز شامل عفت در فکر، عفت در گفتار و عفت در رفتار است.
از جهت عفت در رفتار و پارسایی باید این موارد لحاظ شود:
1. از نگاه آلوده پرهیز شود.
2. با نامحرم نباید خلوت کرد، مثلاً اگر در اتاقی صحبت می کنند که کسی نمی تواند وارد آنجا شود به هیچ وجه در آنجا نمانند.
3. از عوامل تحریک آمیز، مثل تغییر تُن صدا و... پرهیز شود.
بنابراین اگر قرار باشد دختر و پسر رابطه ای داشته باشند باید به کمترین ارتباط و در حد ضرورت بسنده شود، در فضایی غیر خصوصی و بعنوان یک رابطه ی اجتماعی باشد و هیچ گونه احساس کشش خاصی در طرفین نسبت به یکدیگر ایجاد نشود.
در غیر اینصورت مشکل ساز است و برای هر دو طرف تبعات منفی خواهد داشت.
سؤالی را که عنوان نموده اید شاید به نوعی بسیاری از نوجوانان و جوانان با آن درگیر باشند . به طور کلی دوست داشتن و احساس پیدا کردن به فرد نامحرم که غالباً مستلزم مفسده و خوف وقوع در حرام می‌باشد اشکال دارد و باید از آنها جلوگیری شود. مثلاً افراد به یکدیگر نگاه همراه با لذت می کنند و یا ابراز علاقه می نمایند که تمام این افعال گناه محسوب می شود.
لازم به توضیح است که امروزه پیشرفت علم و تکنولوژی و مجهز شدن به فن آوری های جدید، به همان نسبت که موجبات رفاه و آسایش و افزایش حیطه علم و دانش را به دنبال دارد، مشکلاتی را نیز موجب می شود و آن هم به دلیل این است که در جامعه ما فرهنگ استفاده از علم و تکنولوژی جدید آموزش داده نشده است. شاید شما به خاطر حس کنجکاوی سراغ چت کردن بروید که البته تا این جا مشکلی وجود ندارد و مشکل از زمانی به وجود می آید که پس از مدتی وابستگی روانی و بدون شناخت نسبت به این ارتباطات پیدا می شود. در چت کردن افراد همدیگر را نمی بینند و ممکن است هر گونه حرف و پیامی بدون رعایت حرمت ها و حریم ها رد و بدل شود و یا هر گونه صحنه ای دیده شود، فرد ممکن است از طریق چت با افرادی آشنا شود که حرف آنها هیچ گونه تضمین و اعتباری ندارد و بطور کلی ناخودآگاه در مسیر و یا جریان های نادرست واقع شود.

وقتی شخص به مرحله وابستگی رسید آن را بر هر کار دیگری ترجیح داده و در اثر اشتغال به آن، فعالیت های روزمره و عملکرد تحصیلی و شغلی اش مختل می شود. حال با توجه به توضیحات فوق دختر و پسری که از طریق چت با یکدیگر آشنا می شوند و به یکدیگر ابراز علاقه می کنند به تدریج متمایل می شوند که در فرصتی مناسب یکدیگر را ملاقات کنند و با یکدیگر رابطه برقرار می کنند. پس فکر نکنید این ارتباط به همین شکل باقی می ماند. وابستگی دختر را برای انجام هر گناهی تحت فشار قرار می دهد.البته احساسات شما را درک می کنیم شما با ورود به سنین نوجوانی با این احساسات موجه شدید.

اما باید بتوانید بر عواطف خود چیره شوید.فکر می کنید هدف آن پسر از دوستی با شما چیست؟ آن پسر 27 سال دارد و باید با کیس مناسب خود ازدواج کند.متأسفانه او فقط شما را برای سرگرمی خویش می خواهد. مراقب باشید از عواطف شما سوء استفاده نکند. باید شناخت درستی از جنس مخالف پیدا کنید. متأسفانه امروزه والدین تصور درستی از جنس مخالف به فرزندان خود ارائه نمی کنند. دخترها از پسرها و پسرها از دخترها تصورات خیالی دارند. دخترها فکر می کنند که زیباترین و دلنشین ترین دختر روی زمین هستند ولی تا‌به‌حال هیچ‌‌کس نتوانسته پی به زیبایی آنها ببرد و آنها را درک کند. دختر در تصوراتش پسر پادشاهی را می بیند که صحرا به صحرا و خانه به خانه به دنبال او می گردد و بالاخره او را پیدا خواهد کرد. متأسفانه این تصورات ناپخته منجر به آسیب های روحی و جسمی برای دختران می شود. دختران باید بدانند پسرهایی که در کوچه و خیابان می گردند شبیه برادر، عمو و پدر آنها هستند و حتی برخی صفات و ویژگی هایی در عمو و پدر هست که در آنها دیده نمی شود.
پس باید تصور درستی از جنس مخالف داشته باشید. پسرهایی که به دنبال روابط دوستی با دختران هستند به هیچ عنوان قصد ازدواج با دختر را ندارند. هوشیار باشید، هیچ وقت پسری برای ازدواج به دختران پیشنهاد دوستی نمی دهد. حتی اگر در جایی دختر مناسبی پیدا کرد با رعایت ادب و احترام تلفن او را به خانواده اش می دهد تا این مراسم را به شکل رسمی دنبال کند. دختران بی مهابا و بدون ملاحظه روابط خود را شروع می کنند و پسران به دختری که با حرکات و رفتارش به آنها اجازه ی وارد شدن به حریم خصوصیش را می دهد بسیار محبت می کنند. تحویلش می گیرند. کم کم از فضایل دختر می گویند: «چقدر زیبایی، تو بهترین کسی هستی که من تا به حال با او مواجه شدم، تو دختر جذاب و دوست داشتنی هستی، نظیر نداری، من قبلاً با دختران زیادی بودم اما تو با آنها فرق می کنی» تمام این فضایل را با اغراق به دختر ابراز می کنند. با این صحبت ها در دختر عزت نفس کاذبی شکل می گیرد. پس دختر با شنیدن این صحبت ها به پسر دلبسته می شود و عزت نفسش را تا وقتی حفظ می کند که پسر دائماً از او تعریف کند. اما اگر مدتی از او تعریف نکرد، یا جواب تلفنش را نداد عزت نفس کاذب دختر فرو می ریزد. دختر که خودش را وابسته به پسر کرده با این کار به افسردگی و ناامیدی و در برخی موارد به خودکشی پناه می برد. احساس پوچی می کند چون هیچ چیز از خودش ندارد و همه ی قوت و اعتماد خود را از پسر می داند. برای همین و برای حفظ این عزت حاضر می شود تن به هر عملی بدهد تا این ارتباط بازیابی شود. اما بعد از سال ها سوء استفاده پسر او را مثل دستمالی نجس و کثیف دور می اندازد. در ارتباط دوستی، پسرها هیچ وقت خودشان را وابسته به دختر نمی کنند. آنها را گول زدن و فریب دختران را خوب بلدند. دخترها فکر می کنند پسر واقعاً صداقت دارد و هر حرفی می زند از عمق دل او بر می خیزد. دختران فکر می کنند چنین پسری مرد رویاهای آنهاست و حتماً می خواهد با مبارزه و طی کردن فراز و نشیب های زندگی خودش را به او برساند و با دختر ازدواج کند. در صورتی که اصلاً همچنین تصوری در ذهن پسران نیست. یک پسر هیچ وقت همسر خود را در کوچه و خیابان پیدا نمی کند. حتی اگر چنین ازدواجی صورت گیرد دائم به همسر خود بدبین می شوند و با خود می گویند: او که در ارتباط با من حاضر به انجام هر کاری شد از کجا معلوم که الان نیز درگیر رابطه ی دیگر نباشد.

 برای همین دائم همسر خود را چک می کنند و می خواهند دور او را دیواری بکشند که کسی نتواند او را ببیند.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۴۰:۱۵ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب