کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
سلام  و وقت بخیر

برخی از ویژگی های انسان ها جزء صفات شخصیتی و ناشی از یادگیری آنان است و به عبارتی در خون آنهاست و نمی توان چندان آنها را تغییر داد. درونگرایی یکی از آن ویژگی هاست که البته می توان با آموختن مهارت های ارتباطی تا حدودی آن را بهبود بخشید. ولی نمی توان انتظار داشت که به طور کامل تغییر کرده و به فرد دیگری که فوق العاده اجتماعی است تبدیل شود، بلکه فقط می تواند خود را تعدیل کند. 
شما لازم است که برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران، شیوه های برقراری ارتباط و نیز افراد مختلف را بشناسید تا بتوانید رفتارهای حساب شده و سنجیده داشته باشید. بدین منظور لازم است که در این زمینه آموزش هایی را ببینید. 
در گام اول باید خودتان را باور داشته باشید و نیز به حرفی که می زنید ایمان داشته باشید. نقل قول از دیگران بدون توجه به صحت و سقم آن مطلب اعتبار سخنان ما را می کاهد.
سعی کنید اعتماد به نفس داشته باشید. در ارتباط با دیگران خود را دست کم نگیرید. با دیگران روشن، صادقانه و مختصر سخن بگوئید. از لغت (من) در آغاز کلامتان استفاده کنید. به دیگران دستور ندهید، بلکه درخواستتان را به صورت تقاضا و خواهش مطرح کنید. سعی کنید افرادی را که از لحاظ اجتماعی و روابط میان فردی موفق هستند( البته از دید شما) الگو قرار دهید. ببینید آنها چه می کنند، چه می گویند و چه رفتاری می کنند و درباره ی چه موضوعاتی صحبت می کنند، آنگاه با خود و در تنهایی تمرین صحبت کردن کنید. سعی نکنید خود را تخریب کنید، از خطا و اشتباهات خود درس بگیرید و آنها را جهت ارتقا روابط خود بهبود بخشید. سعی کنید درباره ی خود مثبت فکر کنید. دیگران را خیلی برتر و مهم تر از خود ندانید. در ارتباط با دیگران، خودتان باشید، نقش بازی نکنید، خود را فرد دیگر با خصوصیات دیگری جلوه ندهید. اجازه دهید دیگران، خود واقعی شما را بشناسند. ما به طور غیر ارادی بر مبنای خودانگاری خویش و دستورالعمل هایی که گفتید ایده های درونی در اختیارمان می گذارند رفتار می کنیم، به همین دلیل می توان با تکرار کلام های درونی مثبت، عزت نفس خویش را تقویت کرد. گفتگوهای درونی، خیابانی دو طرفه است، از یک سو سطح عزت نفسمان را تعین می کنند و از سوی دیگر می توانید برای ارتقاء عزت نفسمان از آنها سود ببریم. پس به گفتگوی درونی خود گوش دهید و چنانچه منفی است از صدور دستورالعمل های بازدارنده ای نسبت به خود اجتناب کنید و نجواهای درونی مثبت را به جای آنها بنشانید. برای کسب دست آوردهای مثبت باید مثبت فکر کرده و به شیوه ای مثبت دست به عمل بزنید. 
برای بهبود مهارت های ارتباطی خود می توانید از کتاب مهارت های ارتباطی

نوشته کیریس گلد ترجمه محمد رضا آل یاسین استفاده کنید.
موفق باشید.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۳۹:۴۱ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب