کابینت اماده و پیش ساخته نمایشگاهی روشویی اشپزخانه
 
نویسندگان
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :

بسیاری از خانواده ها متاسفانه نمی دانند چگونه باید از کابینت نگهداری نمایند ، لذا خراب شدن و از کار افتادن کابینت ها در ایران بسیار طبیعی می باشد.  ولی با در نظر داشتن هزینه های بالای تعمیر کابینت های آشپزخانه یا تعویض کابینت های آشپزخانه بهتر است بیشتر به فکر مراقبت از کابینت ها باشیم تا مدت طولانی برای شما کار کنند و سالم باقی بمانند.

همیشه به یاد داشته باشید در صورتی که کابینت شما با مشکل روبرو شد به جای اینکه خودتان آن را تعمیر نمایید از افراد ماهر در این زمینه استفاده نمایید تا مشکلی در آینده برای کابینت های آشپزخانه شما پیش نیاید.

البته مثل بقیه کارهای خانه ، کار بهتر این می باشد که ابتدا از خراب شدن کابینت های آشپزخانه جلوگیری نمایید تا نیازی به تعمیر آن نباشد ، به عنوان مثال  همیشه باید درب و بدنه کابینت را از حرارت و رطوبت محافظت نمایید تا عمر آن طولانی تر شود ، جنس کابینت هایی که از چوب می باشد با نزدیکی به آب خیلی زود می پوسد و از بین می رود. هیچگاه آن را با آب تمیر نکنید تا از بین نرود و برای تمیز کردن می توانید از مواد شوینده و دستمال استفاده نمایید تا عمرشان افزایش یابد.

  ام ‌دی ‌اف (MDF) جزو فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود و نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد. 

   ام دی اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌ های تزئینی علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد آن در محیط‌ هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه، متداول ترین نوع روکش ام ‌دی ‌اف است که در آن فرایند، کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین تحت فشار و حرارت بر روی تخته چسبانده می‌شود. ام دی اف به انواع مختلفی تقسیم می شود که به شرح زیر است:

 

 ام ‌دی ‌اف نازک:

   این تخته‌ها به کلاسهای خیلی نازک از 5/2 تا 6 میلی متر و 4 تا 6 میلی متر تقسیم میشوند. از موارد کاربرد عمومی ام ‌دی ‌اف نازک می توان به کف کشوها، پشت کابینت ها، رویه درها و... اشاره کرد. تمام رو سازی قابل انجام روی ام ‌دی ‌اف معمولی روی MDF نازک نیز اجرا میشود. سایر موارد کاربرد  MDF نازک عبارت است از: دیوار کوب ها، پوشش های سقف، غرفه های نمایشگاهی، صنایع اتومبیل سازی، رویه لاستیک زاپاس (یدک)، پشت صندلی، رویه در، تولید تخته های انحناء دار و ... می باشد.

 

ام ‌دی ‌اف ضخیم :

   MDF ضخیم طبق استاندارد به کلاسهای 45-30 میلی متر و 60-45 میلی متر تقسیم می شود و جهت ساخت سازه های معماری، ستونها، پایه های میز، طاقها، رویه کاری (کابینت)، کف نیمکت و کلا" در مواردی استفاده می شود که صفحات ضخیم و بزرگ با خواص ماشین کاری (خصوصا" عمیق) مسطح و با سطوح صاف نیاز است.

 

ام ‌دی ‌اف  با وزن مخصوص بالا: 

   MDF های استاندارد معمولی با ضخامتهای 19-12 میلی متر معمولاً دارای چگالی 650 تا 800 kg/m  هستند. چگالی های بالاتر ام ‌دی ‌اف یعنی بالای 800 نیز تولید و عرضه می شود. در واقع این کار با اضافه کردن فیبر، چسب و فشار در حین پروسه تولید اوراق سنگین تر انجام می شود که افزایش چگالی، باعث بالاتر رفتن قابلیت های ماشین کاری و سطح سازی (رنگ، روکش و...) شده و نیز خصوصیات مکانیکی و فیزیکی ام دی اف را نیز بهبود می بخشد. موارد استفاده این نوع MDF های سنگین (HDF) عبارتند از: کف پوشها، پله ها، قفسه های صنعتی، میز کار و...

 

ام ‌دی ‌اف با وزن مخصوص پائین:

   MDF  با وزن مخصوص 550 تا 650 kg/m و ULDF با وزن مخصوص زیر 55 kg/m ،جهت استفاده در مواردی که وزن کمتر مورد نیاز است و نیازی به استحکام بالا وجود ندارد یا در مواردی که خواص عایق صدا بودن مورد نیاز باشد تولید و عرضه می شود. این ام دی اف ها جهت ساخت پروفیلهای تزئینی معماری، ساخت غرفه های نمایشگاهی و کلاً مواردی که جابجایی با دست مورد نیاز است و نیز حمل و نقل و ابزار خوری سریع مورد نیاز است، استفاده می شود.

 

انواع مدل کمد دیواری – ویژگی ساختاری

کمد دیواری داری دراوِر و آینه

کمد دیواری دارای میز آرایش، میز تحریر و میز کامپیوتر

کمد دیواری دارای آویز، طبقات، کشو، دراوِر با درب ریلی یا لولایی

کمد دیواری دارای تخت خواب تاشو

 

انواع مدل کمد دیواری – سبک طراحی

طراحی کابینت‌ها

طراحی کابینت‌ها با توجه به تنوع آشپزخانه‌ها از نظر شکل طراحی (یو شکل، ال شکل، خطی، شبه‌جزیره‌ای و جزیره‌ای)، صورت می‌پذیرد در هر حال در هنگام طراحی کابینت باید دقت نمود که جهت بازشدن در آن باید برخلاف جهت حرکت شخص استفاده کننده باشد

مزایا و شرایط نگهداری کابینت ام دی اف (MDF)

کابینت های آشپزخانه MDF به آسانی تمیز می شوند و به همین دلیل برای استفاده در آشپزخانه بسیار ایده آل و مناسب می باشند. هنگام خرید کابینت های جدید یا روکاری کابینت های قبلی، انتخاب های زیادی پیش رویتان قرار دارد. کابینت ام دی اف (MDF) اغلب گزینه مقرون به صرفه ای می باشد که هم در آشپزخانه و هم در سرویس بهداشتی و حمام کاربرد دارد. ام دی اف (MDF) از تخته های فیبر با دانسیته متوسط و پوششی از لایه نازکی از وینیل(Thermofoil) ،تشکیل شده است اما می تواند طوری طراحی شود که بافت چوب را تداعی کند. اگر کابینت های ام دی اف (MDF) را برای خانه تان مد نظر دارید، حتماً، مزایا و معایب (شرایط نگهداری) آن را در نظر بگیرید تا با آگاهی کامل تصمیم بگیرید که آیا انتخاب مناسبی برای طراحی کابینت آشپزخانه و یا حمام تان میباشند یا خیر.


امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ آبان ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۰۱:۱۴ ] [ احد احدی ]
[ ]
.: Weblog Themes By 123blog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب